Gå til innhold

Tråd for oss som skal slutte/har slutta med snus


miaw

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang

jeg sluttet å snuse i januar! snust i 6 år tror jeg det blir. Gikk rett på nikotinfri snus og fant ut at jeg må venne meg til det før jeg kutter ned. snuste dette i kanskje 1 måned før jeg begynte å kutte ned. tok totalt 3 måneder, men nå har jeg vært snusfri i snart ett år! kanskje det aller beste med å slutte er å kunne skryte, og det syntes jeg man virkelig skal få lov til, for det er en stor bragd å slutte med djevelskapen! de som har prøvd flere ganger forstår!

Gratulerer!:D

Stå på, ikke gå tilbake!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snusfri i 85 dager i dag! Har tatt en snus nå og da på fest, men har ikke hatt lyst til å begynne å snuse igjen!! HURRA :-D



Anonymous poster hash: f277f...627
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skulle så gjerne ha sluttet å snuse! Jeg har flere ganger de siste 10 årene vært snusfri i opptil 1 år av gangen. Men nå er jeg i et forhold med en storsnuser, og da føles det helt umulig å holde meg snusfri... Pga utgiftene på snus så klarer jeg snuse mindre, men når han er hos meg flere dager i strekk (bor langt fra hverandre) så er huset fullt av fristende bokser! Og han lar alltid noen bokser ligge igjen til meg når han reiser...

Hva heter den nikotinfrie snusen dere nevner?

Endret av MyElixir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skulle så gjerne ha sluttet å snuse! Jeg har flere ganger de siste 10 årene vært snusfri i opptil 1 år av gangen. Men nå er jeg i et forhold med en storsnuser, og da føles det helt umulig å holde meg snusfri... Pga utgiftene på snus så klarer jeg snuse mindre, men når han er hos meg flere dager i strekk (bor langt fra hverandre) så er huset fullt av fristende bokser! Og han lar alltid noen bokser ligge igjen til meg når han reiser...

Hva heter den nikotinfrie snusen dere nevner?

Jeg tror den heter Onico, men jeg har ikke prøvd den.

Anonymous poster hash: f277f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snusen er pyton..

Var skorsteinsrøyker i x år, så ble jeg lei og tenkte "men jeg mååå ha nikotin, jaja kjøper meg en boks med snus, det skader vel ikke..*BAM*avhengi." 3-år etter tenker jeg "Fy faen hvor dum jeg er!"

Røyken greit nok, snusen=Djevelens verk!

Skjer av og til at jeg blir dritlei en type, kan bruke general x måneder, så skifte til skruf fresh, og nå har jeg hekta på Catch Spearmint >.<

Prøvde å slutte snusen for ei stund siden dvs trappe ned med Mocca mint/lakris xD

Funka veldig lite -.-

Prøvde faktisk å slutte for ett år siden, det funka ei stund...Placebo'en min var bomull under leppa med en god dose vademecum på xD Når man allerede er vant med snusen så var den ikke så sterk under leppa heller >.> anbefales ikke, da du kan bli en smule ør av det :fnise:

Jeg vet, det er helt forferdelig! Selv har jeg holdt på skruf slim white fresh siden februar i år, ikke lei enda, hender jeg kjøper en nick and jonnhy crushed ice white (den er ganske digg altså) eller den fra lab testet jeg ut i helgen, men ingen slår skruf fresh! Snus er virkelig djevelens verk, er heeelt umulig å slutte :P Men jeg skal klare det etter jul, reiser bort i julen så har tilgang til tax free, men etter det jeg snuser opp fra tax free skal jeg være heelt ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skulle så gjerne ha sluttet å snuse! Jeg har flere ganger de siste 10 årene vært snusfri i opptil 1 år av gangen. Men nå er jeg i et forhold med en storsnuser, og da føles det helt umulig å holde meg snusfri... Pga utgiftene på snus så klarer jeg snuse mindre, men når han er hos meg flere dager i strekk (bor langt fra hverandre) så er huset fullt av fristende bokser! Og han lar alltid noen bokser ligge igjen til meg når han reiser...

Hva heter den nikotinfrie snusen dere nevner?

Onico er et alternativ til snus uten nikotin, i sverige har de mange alternativer! Kjøpte da jeg var der, med mint blant annet, men jeg begyne allikevel på igjen å snuse etter en helg med alt for mye festligheter :( Uff, men prøv nikotinfri, det hjelper på overgangen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady.In.Heels

Hadde en kompis som påsto at det var så vanskelig å slutte med snus.

Jeg, som aldri hadde rørt snus eller røyk før påsto at det å slutte umulig kunne være så vanskelig som han påsto.

Så vi inngikk et veddemål. Jeg skulle røyke 15 siggaretter hver dag i 2 måneder, også gå 2 måneder helt uten røyk etter det. Hvis jeg klarte det, skulle jeg få 1000 kroner, og motsatt.

Enkleste tusenlappen jeg noensinne har tjent.

Man blir ikke avhengig på en måned! Her snakker vi år!

Når jeg begynte å snuse og hadde snusa noen måneder så var jeg langt i fra avhengig. Gjorde det egentlig bare fordi det var godt. Hadde ikke hatt problem med å slutte.

Det var først når jeg hadde snusa i over ett år at jeg kjente suget dersom jeg ikke fortsatte.

Endret av Lady.In.Heels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 6,5 år som snuser bestemte jeg meg for å slutte for 1 uke siden. Jeg fikk abstinenser av tanken, men jeg har ikke tatt en enete snus og det går overaskene bra. Jeg har brukt 2 mg nikotintyggis. Fikk det av en sykepleier på jobb. Har snust ca en boks om dagen og tenker trappe gradvis ned på nikotinen..

Man må ville det for å klare det:-) Jeg heier på dere alle. Vær sterk og det er bedre å slutte før jul enn å ha det som et nyttårsforsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på en boks om dagen da jeg bestemte meg for å slutte for første og siste gang. Det var faktisk lettere å slutte å snuse enn å slutte å legge to porsjoner under leppa samtidig.

Vil råde deg til å forsøke å slutte når du har influensa eller lignende, kroppen har for mye å tenke på til at nikotinmangel er prioritert. Det verste suget gir seg etter et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min siste snus en fredag fordi jeg var tom og skulle ut å shoppe med besteveninna mi, så jeg hadde noe å gjøre hele dagen. Jeg ble ør, fikk vondt i hodet, ble rastløs, fikk konsentrasjonsproblemer, problemer med å sove, hjertebank - listen er lang. Jeg så meg selv i speilet å begynte å gråte fordi jeg trodde jeg hadde sett en demon eller noe. Så begynte jeg å le hysterisk uten grunn. Noe av det kan være psykisk, men jeg søkte det opp på nettet etterpå og fant ut at mange av bivirkningene er reelle.

Jeg prøvde å erstatte snusen med Nicotinell tyggegummi først, noe som var et spark i trynet. Så prøvde jeg røyk, og klarte meg delvis på dette. Første 2-3 dagene var verst. Etter noen uker savnet jeg ikke snusen engang, og følte ikke trangen til å ha noe under leppa konstant (Jeg har snust i vel 4 år, 1 boks i underkant av 2 dager). Jeg sprakk etter nesten 2 måneder. Det var en fest da jeg tok 1 snus. Så husker jeg egentlig ikke helt hva som skjedde, men der satt jeg en dag med en ny snusboks som om det var det kjæreste jeg eide. Jeg kysset og klemte den, det var veldig emosjonelt. :fnise:

Jeg og snusen min har hatt et love-hate relationship i det siste. Jeg vil, men vil ikke, slutte. Jeg tenker på det hver dag, men ikke ennå. Jeg er ikke klar ennå. Det var så jævlig første gangen jeg "sluttet", at jeg trenger tid til å bygge opp følelsen på at jeg er ferdig igjen. Jeg tror jeg må bli mer psykisk sterk. Jeg så bilder av de fine, hvite tennene mine før jeg begynte å snuse. Jeg vil nesten ikke smile lengre, selv om det ikke er stygt i forhold til normalen. Men smilet mitt var en av de beste kvalitetene mine, og det har jeg mistet. For å ikke snakke om en ukjent antall penger jeg kunne brukt til noe annet. En bil, for eksempel. Snus er et av satans verk, røyk er barnemat å slutte med i forhold. Hjertebank har jeg fortsatt, og noe av det mest skremmende: Jeg har lagt på meg 11 kilo siden jeg "sluttet", og småspisingen jeg vendte meg til pga snusen fortsetter. Ikke alle historier har en "happy ending", men takk for at du leste min uansett :-)

Jente, 17



Anonymous poster hash: 60c61...a89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuste en boks om dagen i 5 år, vært snusfri i 3. Det var vanskelig å slutte, men det ble lettere etterhvert. Jeg lindrer at de første to månedene bar preg av tvangstanker, svettebyger og humørsvingninger, noe jeg ikke vil tilbake til.

De to første månedene hadde jeg et snusproblem, et avhengighetsproblem. I dag har jeg et tenkeproblem, jeg tenker fortsatt på snus innimellom. Så jeg sidestiller snus med sjokolade.

Har jeg lyst på snus? Ja.

Har jeg lyst på sjokolade? Ja.

Trenger jeg noen av delene? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil på en måte ikke slutte heller. Er så fint å ha i stressede situasjoner, noe å glede seg til på en måte. Hahah, så ille. Skulle gjerne klart å kutte ned på bruken, tho. Går fort en boks om dagen her. :sjokkert: Da er det ikke noe å glede seg til eller kos, men mer det å måtte ha noe under leppa... Ikkje bra!

Endret av Jumo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsfortsettet mitt er å slutte å snus! Jesus, hvordan skal det gå .. Prøvde en gang og det gikk straka veien til helvete :fnise: Prøver å trappe ned, men det går nok i 1 boks på 1-2-3 dager (om jeg er veldig flink)

Snusen har vært min faste følgesvenn i 3 år snart. Lurer på hvordan dette skal gå ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lady.In.Heels

Jeg har også merket at snus er spesielt godt når man er nedenfor eller stressa! Man roer seg ned med en gang, som en baby med smokken sin :babysmokk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å gi meg selv et snusfritt 2014 i julepresang, og har kjøpt min første Onico-boks. Det er det å fikle med boksen, fiske ut en "bleie" og ha noe som "brenner" under leppa som er "stas" med hele greia. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig bra med sluttinga her. Eller.... Jeg snuste i helga når jeg drakk da. Bomma vel ca 4 snus utover 2 dager. Men utenom det har jeg ikke snust noenting! Og jeg har til og med snusen til min søster i kjøleskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skulle også gjerne sluttet. Har "sluttet" flere ganger i høst, klart meg et par uker uten, men problemet er at samboeren snuser ... Jeg HAR bare ikke selvdisiplin nok når huset er fullt av snus! Jeg skulle derfor gjerne slengt meg med, men jeg vet det ikke kommer til å gå ... Han kom hjem fra Danmark i går, og nå ligger det tre ruller i kjøleskapet :/

19.12.13: Har vært snusfri siden søndag, helt uten problemer faktisk. Hjelper sikkert på at jeg har sluttet ca ti ganger det siste halvåret (:P), så kroppen er jo forsåvidt ganske vandt til det. Har ikke hatt de verste bivirkningene denne gangen, annet enn et intenst savn (det er jo så HYGGELIG å snuse, snusen er min gode venn, jeg gleder meg til hver snus og koser meg sånn med å kjenne boksen i lommen!) - noe jeg var positivt overrasket over. Sist gang jeg sluttet, for et par mnd siden, hadde jeg et helvete den første uken med humørsvingninger (eller ... ikke akkurat svingninger, de holdt seg på et all time low-nivå). Jeg har pøst på med kaffe denne uken, drukket en liter om dagen sikkert, og når savnet har vært størst på kvelden har jeg tatt noe annet kos - grønnsaker og dipp, fruktsalat, et par biter sjokolade eller et glass rødvin. Jeg har bestemt meg for å ikke begynne igjen (...dog ... det har jeg sagt før .. :P), jeg vil at 2014 skal bli et snusfritt år, men jeg lurer fremdeles veldig på hva jeg skal erstatte det med. Jeg savner kosen :/ Men jeg vil så gjerne ha fine, hvite tenner og helst ikke kreft i leppe eller tunge heller (som jeg sier til meg selv at jeg får hvis jeg begynner igjen :P).

Jeg har lov til å snuse på fest da, men ikke beholde boksen etterpå. Jeg må begynne å gå på fest oftere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...