Gå til innhold

Tråd for oss som skal slutte/har slutta med snus


miaw

Anbefalte innlegg

På lørdag fant jeg ut at nå er det nok, og tok min siste snus noensinne. Jeg er så klar for å bli ferdig med den dumme snusen, og er glad for at jeg endelig har tatt avgjørelsen. Alikevel er jeg forberedt på at det kommer til å bli jævlig kjipt, for den har vært min faste følgesvenn i 2 år.

Sleng dere på andre som skal slutte, og del tanker og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady.In.Heels

Denne tråden trengte jeg virkelig! Jeg snuser, og har lenge hatt planer om å slutte. Jeg prøvde å sluttet for ett år siden, og klarte meg i to måneder før jeg ''sprakk''. Nå snuser jeg nesten mer enn før, har blitt så fryktelig avhengig. Jeg kan finne på å ta bilen å kjøre ett godt stykke midt på kvelden for å kjøpe snus dersom jeg er tom.

Jeg føler egentlig at jeg må bli litt sterke psykisk før jeg skal klare å slutte. Jeg føler meg absolutt ikke klar for å slutte nå, selv om en del av meg hater snusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

last ned slutta appen! sender deg meldinger med litt oppmuntring, du ser hva du har spart, hvordan formen har bedret seg mm.. Det jeg fant verst var alkohol i "sluttperioden" :P så ikke drikk mens dere slutter, haha :fnise:



Anonymous poster hash: d9c16...a49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

last ned slutta appen! sender deg meldinger med litt oppmuntring, du ser hva du har spart, hvordan formen har bedret seg mm.. Det jeg fant verst var alkohol i "sluttperioden" :P så ikke drikk mens dere slutter, haha :fnise:

Anonymous poster hash: d9c16...a49

Nish! Er man skikkelig avhengig så hjelper ingen app :fnise: Det er for dem som tror de er det :P Tror du det hjelper for narkomane også? Nei, her må det drastiske tiltak til :)

Endret av Lady.In.Heels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skulle også gjerne sluttet. Har "sluttet" flere ganger i høst, klart meg et par uker uten, men problemet er at samboeren snuser ... Jeg HAR bare ikke selvdisiplin nok når huset er fullt av snus! Jeg skulle derfor gjerne slengt meg med, men jeg vet det ikke kommer til å gå ... Han kom hjem fra Danmark i går, og nå ligger det tre ruller i kjøleskapet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta appen er en påminnelse om snus spør du meg. Kommer titt og ofte inn meldinger: TENKER DU PÅ SNUS????? IKKE GJØR DET blablabla...

Det eneste som funker er å ha bestemt seg fult og helt, fra innerst i hjerterota. Har du ikke lyst å slutte, er det ikke håp :P



Anonymous poster hash: 282ba...835
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal slutte nå når jeg får juleferie. BASTA BOM!!! :D Er skikkelig forberedt og klar for det. Er blitt lei snus, syns det smaker og lukter pest, dyrt er det også. Får jo selvfølgelig ikke den gode følelsen av å ta snus lenger heller. Så om 8 dager er det HELT slutt! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slutta før, men ikke klart det. Denne gangen er det annerledes merker jeg. Aldri har jeg vært så "forbanna" på den snusen som jeg er nå. Sur for at den har gjort tannkjøttet mitt dårligere og tennene mine misfargede. Sur for at det er så forbanna dyrt, at jeg har brukt latterlig mye penger på noe sånt tull. Sur for at jeg var avhengig av dritten.

Var hos tannlegen igår, og han renset fremtennene mine. Nå er tennene kjempefine og hvite! Skal jeg holde de sånn, så er det bare å holde seg unna snusen sa tannlegen! (og kanskje kutte litt ned på kaffen, men det får vi ta en annen gang :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke i mars, og byttet ut røyken med snus. Nå har jeg bestemt meg for å slutte å snuse, og bli kvitt alt av nikton.

Har vært snusfri i 6 dager og 23t nå, og det går greit men er veldig uvant. Tygger tyggis konstant, for å ha noe å "spise" på. Savner snusen litt av og til, spesielt om morgnen og etter mat men kjenner at dette skal gå bra. Er så bestemt nå.

Har aldri prøvd å slutte å snuse før, men klarte å slutte å røyke da jeg virkelig gikk inn for det.

Endret av Casall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyket i 6 år, snust i 1. Og er og forbannet over hvor mye penger jeg har brukt på det som bare er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puttet nettopp en pris under leppa.. Er drittlei, men samtidig får jeg helt hetta av å tenke på å slutte. Har sluttet mange ganger før, men sprekker alltid til slutt. Onico har funket greit de gangene jeg har sluttet før. Må ha noe, mens vi venter på at suget skal gi seg, og så er den så ekkel at jeg til slutt ikke gidder å bruke den mer.

Samboeren maser om når vi skal slutte. Og at da blir det for evig og alltid! Kaster bort så alt for mye penger på det. Men kan ikke slutte før jula er over for da kommer alle venninnene mine som snuser hjem og det blir mer festing. Dessuten gruer jeg meg fordi jeg begynner å trøstespise når jeg ikke får snus. Men kanskje jeg skal slutte 1. januar...?! :grine:



Anonymous poster hash: 411aa...b5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å slutte i 43 dager i høst, og så var det på'n igjen... Snuser som en jævel daglig nå, kjøpte to bokser i uka før. Ferdig med en boks på to dager nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Klarte å slutte i 43 dager i høst, og så var det på'n igjen... Snuser som en jævel daglig nå, kjøpte to bokser i uka før. Ferdig med en boks på to dager nå

Me too. En boks på to dager. Av og til så prøver jeg å holde meg lengst mulig fra å ta en snus, men det er alltid slik at jeg etter 2 timer ''Hvor er snusen? Jeg trenger snuuus!'' :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kompis som påsto at det var så vanskelig å slutte med snus.

Jeg, som aldri hadde rørt snus eller røyk før påsto at det å slutte umulig kunne være så vanskelig som han påsto.

Så vi inngikk et veddemål. Jeg skulle røyke 15 siggaretter hver dag i 2 måneder, også gå 2 måneder helt uten røyk etter det. Hvis jeg klarte det, skulle jeg få 1000 kroner, og motsatt.

Enkleste tusenlappen jeg noensinne har tjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som påsto at det var så vanskelig å slutte med snus.

Jeg, som aldri hadde rørt snus eller røyk før påsto at det å slutte umulig kunne være så vanskelig som han påsto.

Så vi inngikk et veddemål. Jeg skulle røyke 15 siggaretter hver dag i 2 måneder, også gå 2 måneder helt uten røyk etter det. Hvis jeg klarte det, skulle jeg få 1000 kroner, og motsatt.

Enkleste tusenlappen jeg noensinne har tjent.

Hvor mye kosta femten sigg i to måneder?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sluttet for noen uker siden, klarte meg uten i to uker, men så var jeg på igjen. Dere som snuser en boks på to dager er flinke, jeg wait for it, snuser ÉN boks for dag!!! Må egentlig slutte fordi jeg ikke har råd, men klarer ikke. Er i en stressende livssituasjon med eksamener og alt mulig, så det hjelper så utrolig mye på det stresset. Uff, skal slutte etter jul en gang, da MÅ jeg slutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Hadde en kompis som påsto at det var så vanskelig å slutte med snus.

Jeg, som aldri hadde rørt snus eller røyk før påsto at det å slutte umulig kunne være så vanskelig som han påsto.

Så vi inngikk et veddemål. Jeg skulle røyke 15 siggaretter hver dag i 2 måneder, også gå 2 måneder helt uten røyk etter det. Hvis jeg klarte det, skulle jeg få 1000 kroner, og motsatt.

Enkleste tusenlappen jeg noensinne har tjent.

Haha du er bra dum du heh?

Mtp at en pk 20 sig koster ca 90kr (10pk 50kr)

1mnd 30 dager= ca 2700kr

2mnd 60 dager= 5400..(+ - pga 31 dager,eller februar 28/29 dager & at du bare skulle røyke 15 og ikke 20)

Såå...hvor mye tjente du egentlig på det veddemålet? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg sluttet for noen uker siden, klarte meg uten i to uker, men så var jeg på igjen. Dere som snuser en boks på to dager er flinke, jeg wait for it, snuser ÉN boks for dag!!! Må egentlig slutte fordi jeg ikke har råd, men klarer ikke. Er i en stressende livssituasjon med eksamener og alt mulig, så det hjelper så utrolig mye på det stresset. Uff, skal slutte etter jul en gang, da MÅ jeg slutte :)

Den snusen er pyton..

Var skorsteinsrøyker i x år, så ble jeg lei og tenkte "men jeg mååå ha nikotin, jaja kjøper meg en boks med snus, det skader vel ikke..*BAM*avhengi." 3-år etter tenker jeg "Fy faen hvor dum jeg er!"

Røyken greit nok, snusen=Djevelens verk!

Skjer av og til at jeg blir dritlei en type, kan bruke general x måneder, så skifte til skruf fresh, og nå har jeg hekta på Catch Spearmint >.<

Prøvde å slutte snusen for ei stund siden dvs trappe ned med Mocca mint/lakris xD

Funka veldig lite -.-

Prøvde faktisk å slutte for ett år siden, det funka ei stund...Placebo'en min var bomull under leppa med en god dose vademecum på xD Når man allerede er vant med snusen så var den ikke så sterk under leppa heller >.> anbefales ikke, da du kan bli en smule ør av det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sluttet å snuse i januar! snust i 6 år tror jeg det blir. Gikk rett på nikotinfri snus og fant ut at jeg må venne meg til det før jeg kutter ned. snuste dette i kanskje 1 måned før jeg begynte å kutte ned. tok totalt 3 måneder, men nå har jeg vært snusfri i snart ett år! kanskje det aller beste med å slutte er å kunne skryte, og det syntes jeg man virkelig skal få lov til, for det er en stor bragd å slutte med djevelskapen! de som har prøvd flere ganger forstår!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...