Gå til innhold

JULEKONGEN!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

DA blir det jo bare mere til deg, UnderCover! ;)

Jepp! :nigo:

(I tillegg følger jeg med på nissene på låven, olsenbanden og selvsagt the julekalender :danse: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker voksne mennesker en tv-serie for barn? Eller er det bare hyggelig fordi det er en julekalender? Ingen voksne syntes det er ordentlig spennende slik som det er for barna? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker voksne mennesker en tv-serie for barn? Eller er det bare hyggelig fordi det er en julekalender? Ingen voksne syntes det er ordentlig spennende slik som det er for barna?

For min del er det en tradisjon jeg har hatt med meg ganske lenge.

Jeg sitter riktignok ikke med hjertet i halsen når det blir "spennende",

men syns at det er ok å se på alikevel. Koselig, rett og slett. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett begge episodene så langt, er ikke helt sikker på hva jeg syns - den mangler foreløpig "julepiffen" jeg gjerne vil ha, et lite boost av skikkelig jul hver dag! I det lille vi så av "den andre verdenen" var det ikke snø, noe som var litt moodkiller for min del (ja, jeg er tydeligvis ganske simpel på mine julekalender-preferanser :mrgreen: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som manusforfatterne har sett litt vel mye på "Jul i Valhall" før de begynte å skrive... Nå er det noen år siden jeg så den, men føler at det var mye av det samme.

Ikke sånn veldig imponert foreløpig, men kommer til å fortsette å se på en stund til hvertfall :)

Anonym poster: 24d9e9790ad84f462a63c33478ceb8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også Fargo-følelse. Men jeg er skuffet over at de tar så lett på det skiftende været/årstiden scenene er spilt inn. Først er det Fargo-vinter stemning, og det gir den rette feelen, men så har de reine vårstemningen i skolegården!? Da ramler jeg litt av, og ut av illusjonen.... Her har de vært uproffe, altså

Anonym poster: 9ce8bb60aa511d7dd1e4746a33be1588

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ga jo absolutt ingen julestemning. Hva skjer med at det ikke engang er vinter i den andre verdenen, eller hva det nå er? Ser jo for meg at en del skal foregå der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Kanskje manglende snø på den andre siden er en del av plottet? Det må jo være noen onde i Ridderskogen, kanskje en slemming som har stjålet julen fra Julekongen? Så må vår helt hjelpe til og få julen (og snø) tilbake dit.

Tipper jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Kanskje det ja, hehe... Omvent Narnia med evig sommer. Men så kommer Julekongen og redder dagen til syvende og sist! :biggrin:

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi eldre er så vant med Jul i skomakergata, for der er det Luciatog, det er julestjerne i vinduet, snø på bakken og koselige mennesker som rusler rundt. De har julegateåpning og julemusikk, de har Tøfflus som sender Jon blund film, og den riktige og koselige julestemningen er i skomakergata. Vanskelig å finne den andre steder. Godt jeg har serien på DVD.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Jeg har ikke sett julekalendertv siden 90-tallet, tror jeg. Men Julekongen fenger! Veldig flinke skuespillere! - spesielt lillesøstra og "slemme" Peder. Jeg humrer mye. Og den snømåkesekvensen hvor alle fedrene i gata er ute og måker snø samtidig var mesterlig. Musikken er veldig bra! Introen er veldig bra; minner om "Game of Thrones"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg er forsåvidt enig med noen av innspillene her, jeg skulle gjerne ha sett at det var ennå mer julestemning i serien (jeg er også Skomakergata-barn og synes godt de kunne kostet på seg en reprise av den et år også, men det er en helt annen sak). Men det er mulig det kommer sterkere etter hvert, og utenom det har Julekongen falt godt i smak så langt hos meg.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i huset fallt det virkelig i smak, både hos mor, far, 6-åringen og 9-åringen (som til vanlig "hater" NRK og kun skal se på Disney Channel).

Synes serien virkelig har potensiale, med gode karakterer og en spennende historie.

Blir så lei av de som år etter år maser om Skomakergata og Jul i Blåfjell. Det var faktisk ikke slik at Skomakergata gikk hvert år da vi var små heller, og det ble jul allikevel. Jeg mener å huske at Blåfjell også ble slaktet den første gangen, fordi det ikke var Skomakergata.

Dagens barn trenger sine tradisjoner, slik vi hadde våre. Jeg tror det ville vært usigelig kjedelig om det aldri skulle kommet noe nytt, jeg...

Kjenner i alle fall jeg er glad for noe annet enn Blåfjell...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Det ser lovende ut, men vil det slå Jul i Svingen, min suverene favoritt?

Det som irriterer meg litt er skolehårdscenene, det er tydeligvis filmet i mars/april, men høye brøytekanter, lys himmel og søledammer her og det. Skogsscenene derimot, er skikkelig vinterlige.

Dere som til stadighet bringer frem Skomakergata: våkn opp, det er ikke 1979 lenger. Den serien er gørrkjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett på i dag :( Trodde den begynte rundt halv 7 på NRK super, men så begynte den 18 på både der og på NRK1. Jaja, har ihvertfall satt på opptak på reprisen i morgen tidlig :) Jeg synes de ridderkarakterene var litt rare, vet ikke om jeg likte de så godt, synes de så litt for moderne ut uten at jeg klarer å sette fingeren på det. Liker Bjarte som Anton da! :)

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det litt for mye: - en sier noe - over til de(n) andre som bare ser på den første - tilbake til førstemann som heller ikke sier noe - så sier kanskje de(n) andre noe. Det er vanlig norsk filmstil som ikke passer i vår hurtige verden. Spesielt kom dette fram når Kevin "snakket" med ridderjentene.

Og så irriterte det meg at han fylte opp bøtten med snø i dag, for snøen kommer til å bli borte til i morgen når den står inne i hulen. Det kunne vært det første han gjorde i morgen.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...