Gå til innhold

"SoME" - hold kjeft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men HVORFOR skriver dere dette? Er det direkte vanskelig for dere å bare skrive "sosiale medier". Jeg er så forbasket lei av å lese SoMe overalt! Det der er rett og slett latskap, faen, gi dere!



Anonymous poster hash: 43e87...775
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig grei forkortelse, og ikke vårt problem at du syns det er irriterende ;)



Anonymous poster hash: 8de71...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg virker veldig sint her i tråden, men ta det med en klype salt, samtidig som jeg selvsagt irriterer meg over denne forkortelsen. For de som ikke har sett det brukt, så er det spesielt mye på Rampelys-forumet. Der flyter det mildt sagt over.

TS



Anonymous poster hash: 45fa3...5ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg virker veldig sint her i tråden, men ta det med en klype salt, samtidig som jeg selvsagt irriterer meg over denne forkortelsen. For de som ikke har sett det brukt, så er det spesielt mye på Rampelys-forumet. Der flyter det mildt sagt over.TS Anonymous poster hash: 45fa3...5ee

Har du rapportert problemet? Les reglene og du ser at denne typen forkortelser er i strid med reglene på kg.

Anonymous poster hash: 98fd9...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg virker veldig sint her i tråden, men ta det med en klype salt, samtidig som jeg selvsagt irriterer meg over denne forkortelsen. For de som ikke har sett det brukt, så er det spesielt mye på Rampelys-forumet. Der flyter det mildt sagt over.

TS

Anonymous poster hash: 45fa3...5ee

Da må du kanskje kalle deg trådstarter og ikke TS da..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tåpeligste forkortelsene jeg har sett. Hva skjer med blandingen av små og store bokstaver?



Anonymous poster hash: 7f4a6...d26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er vi over "bae" perioden....altså babe er fire bokstaver,er da ikke så vanskelig å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke SoMe noe folk har funnet på bare fordi det er greiere. I alle fagmiljøer brukes dette så det blir nok ikke borte med det første. Tro meg, når man skal snakke om kommunikasjonsteorier og brukerundersøkelser er det veldig greit med noe kort innimellom hehe.

Anonymous poster hash: ec8f9...13f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tåpeligste forkortelsene jeg har sett. Hva skjer med blandingen av små og store bokstaver?

Anonymous poster hash: 7f4a6...d26

Sikkert for at det ikke skal forveksles med det engelske ordet some. Ikke at jeg har hørt om denne forkortelsen før jeg leste det her, men det slår meg som en logisk forklaring iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet i ukesvis og fundert på hva SoMe kan være for noe, takk for oppklaringen!  :laugh: Enig i at det er en noe merkelig forkortelse, sparer jo ikke så mye tid akkurat, med blandingen av store og små bokstaver! 



Anonymous poster hash: 6b6a0...b28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg mer at folk skriver "bhg" istedenfor barnehage og "bv" istedenfor barnevernet osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet jeg virker veldig sint her i tråden, men ta det med en klype salt, samtidig som jeg selvsagt irriterer meg over denne forkortelsen. For de som ikke har sett det brukt, så er det spesielt mye på Rampelys-forumet. Der flyter det mildt sagt over.

TS

Anonymous poster hash: 45fa3...5ee

 

 

Aldri hørt om det før, og kommer nok til å anvende det tåpelige forkortelsen heller. Nå frekventerer jeg ikke trådene på underforumet "rampelys", så det er vel ikke rart at jeg ikke har lest det før. 

Anonymous poster hash: 99893...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke SoMe noe folk har funnet på bare fordi det er greiere. I alle fagmiljøer brukes dette så det blir nok ikke borte med det første. Tro meg, når man skal snakke om kommunikasjonsteorier og brukerundersøkelser er det veldig greit med noe kort innimellom hehe.

Anonymous poster hash: ec8f9...13f

 

Greit nok det, men er det noe poeng i å bruke det her på KG? Å skrive et par enkle innlegg hvor en kanskje må skrive det maks to ganger, så ser jeg ikke helt vitsen med å forkorte det.

Anonymous poster hash: 99893...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...