Gå til innhold

Herpes utbrudd hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det er vel en overdrivelse å si at de fleste ikke bryr seg om at en eventuell partner/sexpartner har herpes. Jeg hadde i hvert fall styrt unna hvis jeg fikk vite at en jeg var interessert i hadde sykdommen. Jeg har aldri hatt verken munnsår eller herpes i underlivet, og er egentlig mye mer redd for å få det enn f.eks klamydia. TS: Du bør insistere på at legen din gjør noe som faktisk hjelper. Sånn kan du jo ikke ha det! Og når du har brukt såpass mye penger på lege og medisiner, er du vel snart over frikortgrensa?

Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7

 

Har du hatt ubskyttet sex? Fått eller gitt oralsex? Da er sjansen stor for at du kan være smittet av herpes, og du har herpes i blodet ditt.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt mye psykisk før, og jeg kjenner at jeg er på vei tilbake der når jeg hele tiden må gå rundt og tenke på herpes, sjekke meg for blemmer, stresse over at nå kommer det nok nytt utbrudd, jeg har hatt mer herpes de siste to månedene enn jeg ikke har hatt det. Jeg føler meg så ekkel og skitten. Og ingenting hjelper. Jeg har fått sånne zovirax kurer, 5 tabletter 5 ganger om dagen i 5 dager. Føler ikke det hjelper noe. Det er jo ikke hjelp å få hos fastlegen. Sist var jeg hos en annen lege enn fastlegen og det eneste hun sa var at kroppen vendte seg til herpesen! :sjokkert:  Hva i svarte går de så mange år på skole for når de ikke kan hjelpe folk med noe så vanlig som herpes? Føler jeg ikke fungerer i hverdagen, og det blir jo utrolig kostbart å kjøpe disse zovirax tablettene opptil 3-4 ganger i mnd. Anonymous poster hash: 37fd3...080

Det kan hende du kan få det på blå resept om du er så plaget. Muligens må man bli henvist til hudlege for dette.

Anonymous poster hash: 4e89f...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt ubskyttet sex? Fått eller gitt oralsex? Da er sjansen stor for at du kan være smittet av herpes, og du har herpes i blodet ditt. Anonymous poster hash: 37fd3...080

De fleste har jo ikke (oral)sex med en med sår på lepper eller kjønnsorganer. Nå kan herpes smitte likevel, men sjansen er mindre. Man kan sjekke om man har antistoffer mot herpes i blodet. Om man ikke har det er ikke førsteønsket å bli smittet og få slike plager som TS har. Mye verre enn klamydia og et underkommunisert problem som bare vil bli vanligere og vanligere siden mange ungdommer har så mye ubeskyttet sex med nye partnere.

Anonymous poster hash: 4e89f...265

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke herpes, men googlet og fant på lommelegen et legesvar om at 400 mg Zovirax x 2 fungerte atskillig bedre enn 200 mg x 5 per dag. Hvis du ikke alt har prøvd ville jeg forsøkt det. God bedring.

http://www.lommelegen.no/legesvar/hyppige-herpesanfall

Anonymous poster hash: d9ed1...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har jo ikke (oral)sex med en med sår på lepper eller kjønnsorganer. Nå kan herpes smitte likevel, men sjansen er mindre. Man kan sjekke om man har antistoffer mot herpes i blodet. Om man ikke har det er ikke førsteønsket å bli smittet og få slike plager som TS har. Mye verre enn klamydia og et underkommunisert problem som bare vil bli vanligere og vanligere siden mange ungdommer har så mye ubeskyttet sex med nye partnere.

Anonymous poster hash: 4e89f...265

Nå har de fleste av dem som er smittet av herpes ingen plager og vet derfor ikke selv at de er bærere. Ergo er sjansen for å bli smittet av noe der når man har ubeskyttet sex, oralsex osv selvom personen ikke har sår/blemmer. Det er noe som heter usynlig utbrudd. Og de fleste som blir smittet blir smittet av partner, som ikke selv er klar over at han/hun har herpes da de ikke har noe plager med utbruddene.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke herpes, men googlet og fant på lommelegen et legesvar om at 400 mg Zovirax x 2 fungerte atskillig bedre enn 200 mg x 5 per dag. Hvis du ikke alt har prøvd ville jeg forsøkt det. God bedring.

http://www.lommelegen.no/legesvar/hyppige-herpesanfall

Anonymous poster hash: d9ed1...af4

Jeg har brukt tabletter på 800mg 5 ganger om dagen i 5 dager ved utbrudd. Og takk for at du poengterte at du heldigvis ikke har herpes.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du dumpa fyren, neste gang kanskje han kommer hjem med noe verre.

Anonymous poster hash: e4224...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du dumpa fyren, neste gang kanskje han kommer hjem med noe verre.

Anonymous poster hash: e4224...0f0

Ja nå omtaler jeg jo han som eksen min da, så vil tro de fleste skjønner at det er slutt. Når det gjleder herpes så kan man få det uavhengig om en person er utro eller ikke. En gang ubeskyttet sex og du kan få det. Eller ved oralsex feks. Mange vet ikke at de er smittet ettersom de ikke har plager ved utbrudd.

 

"Genital herpesinfeksjon er svært vanlig, og forekomsten øker. En har funnet at ca. 1/3 av alle 30-åringer er smittet med HSV-2, og mer enn 4/5 med HSV-1. HSV-2 er årsaken til 4 av 5 tilfeller med kjønnsherpes. HSV-1, som vanligvis finnes på lepper, finnes hos 1 av 5 med kjønnsherpes.

HSV-2 overføres praktisk talt utelukkende seksuelt, mens HSV-1 overføres seksuelt eller ikke-seksuelt. Kun ca. 20% av de med HSV-2 vet at de har hatt herpes genitalis, ytterligere ca. 20% har hatt symptomer fra underlivet, men ikke fått noen spesifikk diagnose, mens 60% ikke kan rapportere noen subjektive symptomer på tidligere herpes genitalis".

 

 

Anonymous poster hash: 37fd3...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt tabletter på 800mg 5 ganger om dagen i 5 dager ved utbrudd. Og takk for at du poengterte at du heldigvis ikke har herpes. Anonymous poster hash: 37fd3...080

Det var for å understreke at jeg ikke hadde erfaring men kun googlet. Beklager, det var positivt ment å engasjere meg i dine problemer. Forøvrig er 400 mg x 2 forebyggende behandling, ikke en kur ved utbrudd. Dette ifølge felleskatalogen.no

Anonymous poster hash: d9ed1...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for å understreke at jeg ikke hadde erfaring men kun googlet. Beklager, det var positivt ment å engasjere meg i dine problemer. Forøvrig er 400 mg x 2 forebyggende behandling, ikke en kur ved utbrudd. Dette ifølge felleskatalogen.no

Anonymous poster hash: d9ed1...af4

Nei da, du må ha herpes først for å uttale deg, blir hissig av herpesen også.

Anonymous poster hash: e4224...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har jo ikke (oral)sex med en med sår på lepper eller kjønnsorganer. Nå kan herpes smitte likevel, men sjansen er mindre. Man kan sjekke om man har antistoffer mot herpes i blodet. Om man ikke har det er ikke førsteønsket å bli smittet og få slike plager som TS har. Mye verre enn klamydia og et underkommunisert problem som bare vil bli vanligere og vanligere siden mange ungdommer har så mye ubeskyttet sex med nye partnere.

Anonymous poster hash: 4e89f...265

Her tar du feil. Klamydia er verre enn herpes ettersom det kan gjøre deg steril. Herpes er ufarlig, men plagsomt.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har jo ikke (oral)sex med en med sår på lepper eller kjønnsorganer. Nå kan herpes smitte likevel, men sjansen er mindre. Man kan sjekke om man har antistoffer mot herpes i blodet. Om man ikke har det er ikke førsteønsket å bli smittet og få slike plager som TS har. Mye verre enn klamydia og et underkommunisert problem som bare vil bli vanligere og vanligere siden mange ungdommer har så mye ubeskyttet sex med nye partnere.

Herpes er ikke verre enn klamydia. Klamydia kan man bli steril av og de aller færreste med herpes sliter på samme måte som TS. Jeg har herpes(munnsårtypen i underlivet), og siden jeg fikk det for to år siden har jeg kun hatt 1 utbrudd, har ikke hatt utbrudd etter førstegangsutbruddet. Ikke ille i det hele tatt.

 

Endret av frk91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes er ikke verre enn klamydia. Klamydia kan man bli steril av og de aller færreste med herpes sliter på samme måte som TS. Jeg har herpes(munnsårtypen i underlivet), og siden jeg fikk det for to år siden har jeg kun hatt 1 utbrudd, har ikke hatt utbrudd etter førstegangsutbruddet. Ikke ille i det hele tatt.

 

Det er munnsårtypen jeg også har fått påvist der nede. Hadde aldri trodd det skulle bli så plagsomt at jeg ville gå med konstante utbrudd i to måneder...

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte sikkert 20 pakker med zovirax. Det var penger ut av vindu! Senere leste jeg at det var egentlig bare god effekt på første utbrudd. Jeg måtte nesten innlegges ved første utbrudd, og hadde egentlig nesten utbrudd konstant i 2 år... rett og slett et vondt helvete! Er kanskje litt dumt å si, men legen lyver jo... men nå har jeg kanskje et ørlite utbrudd 2 ganger i året. Jeg lover at det blir bedre, men kan desverre ta tid. Hilsen noen som også var svært deprimert. Jeg informerer nye partnere om at jeg har det, ingen som har tatt skrekken. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du hatt ubskyttet sex? Fått eller gitt oralsex? Da er sjansen stor for at du kan være smittet av herpes, og du har herpes i blodet ditt.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

 

 

For noe tull. Herpes i blodet? Har man herpes, får man utbrudd, og som sagt, jeg har aldri hatt munnsår eller blemmer nedentil. For øvrig har jeg ikke sex utenfor forhold, og aldri før man er sjekket for sykdommer. For meg ville herpes vært verre enn klamydia, da jeg allerede er sterilisert, så den biten spiller ingen rolle.

Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For noe tull. Herpes i blodet? Har man herpes, får man utbrudd, og som sagt, jeg har aldri hatt munnsår eller blemmer nedentil. For øvrig har jeg ikke sex utenfor forhold, og aldri før man er sjekket for sykdommer. For meg ville herpes vært verre enn klamydia, da jeg allerede er sterilisert, så den biten spiller ingen rolle.

Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7

 

Da anbefaler jeg deg å lese deg opp på hvor vanlig herpes er, og hvor mange som har det uten å vite det. De aller fleste som har herpes vet ikke om det selv, da de fleste ikke har noe plager med det eller får noe utbrudd og derfor ikke vet de har det. Les deg opp før du kommenterer. Et google søk og du lærer alt omd det.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte sikkert 20 pakker med zovirax. Det var penger ut av vindu! Senere leste jeg at det var egentlig bare god effekt på første utbrudd. Jeg måtte nesten innlegges ved første utbrudd, og hadde egentlig nesten utbrudd konstant i 2 år... rett og slett et vondt helvete! Er kanskje litt dumt å si, men legen lyver jo... men nå har jeg kanskje et ørlite utbrudd 2 ganger i året. Jeg lover at det blir bedre, men kan desverre ta tid. Hilsen noen som også var svært deprimert. Jeg informerer nye partnere om at jeg har det, ingen som har tatt skrekken. Lykke til!

Jeg kjenner at jeg orker ikke gå med konstante utbrudd i mange år! Fikk du ikke neo forebyggende av legen? Ble henvist noe sted? Er ihvertfall ikke noe poeng å kjøpe zovirax når man får utbrudd, for da har man jo allerede fått utrbudd.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da anbefaler jeg deg å lese deg opp på hvor vanlig herpes er, og hvor mange som har det uten å vite det. De aller fleste som har herpes vet ikke om det selv, da de fleste ikke har noe plager med det eller får noe utbrudd og derfor ikke vet de har det. Les deg opp før du kommenterer. Et google søk og du lærer alt omd det.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

 

 

Et googlesøk forteller verken deg eller meg om jeg har herpes eller ikke. Du kommer jo bare med antakelser. Alle har faktisk ikke herpes.

Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For noe tull. Herpes i blodet? Har man herpes, får man utbrudd, og som sagt, jeg har aldri hatt munnsår eller blemmer nedentil. For øvrig har jeg ikke sex utenfor forhold, og aldri før man er sjekket for sykdommer. For meg ville herpes vært verre enn klamydia, da jeg allerede er sterilisert, så den biten spiller ingen rolle.

Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7

 

Til opplysning:

 

"Folkehelseinstituttet skriver at mellom 20 og 40 prosent av den voksne befolkningen under 40 år er blitt infisert med HSV-2.

70 prosent av disse er uvitende om det, fordi de ikke har symptomer.

50 til 80 prosent av oss blir smittet med HSV-1 i løpet av barneårene."

 

"

Dersom herpes er en hemmelighet, er det en hemmelighet vi alle har, i følge spesialist i kjønnssykdommer, Ingeborg Lyngstad Vik.

- Jeg har jobbet med kjønnssykdommer siden 1963. Tidligere var ikke herpes "farlig", for det var kjent at de fleste hadde det, og at det ikke var et farlig virus. Men det endret seg på 80-tallet, sier Lyngstad Vik.

Hun husker at et stort amerikansk legemiddelfirma reklamerte kraftig for en medisin som reduserte plagene ved herpesutbrudd.

- Den var veldig dyr. Så da måtte sykdommen være veldig farlig for at noen skulle kjøpe medisinen, sier hun.

Etter den tid er herpes stigmatisert, og dem som har det oppfattes gjerne som skitne.

- Det er det absolutt ingen grunn til. Hvis vi slår sammen antall smittede av de to typene herpes, er nær 100 prosent av befolkningen bærere av viruset, sier Lyngstad Vik, noe hun også har skrevet på Folkehelseinstituttets sider.

Stigmatiseringen går på hvor du har din herpes. Har du den over beltestedet, er det akseptert - og går under betegnelsen munnsår."

 

"Nei. Ikke test deg, er rådet legen gir.

- Hvorfor skal du det? Det eneste du oppnår, er en nedtur av dimensjoner. Sannsynligheten for at du har herpes er stor, enten du har symptomer eller ikke. Vanlige kjønnssykdomstester ser etter klamydia og gonoré, fordi de kan behandles, hepatitt B fordi partner kan behandles, og HIV av smittevernårsaker.

Detsom du ønsker å teste deg, kan herpes påvises ved blodprøve. Fra midten av 2000-tallet har man også klart å skille de to HSV-virusene fra hverandre, slik at det er mulig å finne ut om man har HSV-1 eller HSV-2."

 

Link til myter og fakta om Herpes: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=3475:myter-og-fakta-om-herpes&catid=100&Itemid=594

 

Kanskje greit å lese seg opp før man uttaler seg om noe man ikke har peiling på? Stakkars uopplyste deg.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et googlesøk forteller verken deg eller meg om jeg har herpes eller ikke. Du kommer jo bare med antakelser. Alle har faktisk ikke herpes.

Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7

 

Det er jo ingen som sier at alle har herpes!!! Lær deg å lese er du grei! Jeg skrev at mange har det uten å vite det, herpes er veldig vanlig, de fleste blir smittet av noen som ikke er klar over at de selv har viruset da de ikke har hatt noe plager selv.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...