Gå til innhold

Herpes utbrudd hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ble smittet av herpes (der nede) for 2 måneder siden. Min eks hadde vært utro, og jeg fikk dette igjennom han. Utrolig kjipt... :( Hadde et veldig kraftig førstegangsutrbudd. Fikk tabletter av lege og ble beroliget med at det første utbruddet er kraftig, og det er sjelden man får så mange flere, ihvertfall ikke ofte. Roet meg ned med dette, og tenkte at: Ja utrolig kjipt å få det, men herpes er jo en av de mest vanligste kjønnssykdommene, og det er jo opptil halve befolkningen som har herpes der nede, nærmere 80% som har herpes i blodet.

 

Men etter førstegangsutbruddet har jeg hatt konstante utbrudd hele jævela tida! Føler jeg ikke gjør noe annet enn å stresse for nye utbrudd, bekymre meg, sjekke osv. For hvert nytt utbrudd blir jeg mer og mer deprimert. Det er jo ingen som vil være sammen med noen som har herpes, ihvertfall ikke noen som har konstante utbrudd! Det skal jo ikke være slik?! Hver gang jeg får utbrudd har jeg snakket med legen, og hun sier hver eneste gang, nå blir det leeeenge til du får det igjen, om du i det hele tatt får det igjen. Men det kommer jo annenhver uke! Og de her Zoviraz tablettene hjelper ikke noe, så når jeg oppdaga en ny blemme i dag, gadd jeg ikke reise ned å betale nesten 400 for en ny pakke med noe som ikke fungerer noe. Har også kjøpt det her kosttilskuddet Avant Garden, føler ikke det har hjupet noe. Det er så rart, jeg har et veldig godt immunforsvar, er aldri sjuk. Det går jo ikke an å leve et normalt liv med herpes utbrudd hele tiden, ihvertfall ikke være i noe forhold eller ha noe sexliv.

 

Noen som har noe råd/tips/erfaringer?



Anonymous poster hash: 37fd3...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

De to første årene er Værst, så roer det seg. Slik var det hverfall for meg :)

No får jeg veldig små utbrudd som jeg ikke trenger tabletter til. Pleier å få en liten blemme forbindelse med mensen. Utover det får jeg aldri utbrudd.

Anonymous poster hash: 393f5...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner og ser dere disse blemmene ganske godt eller, selvom det bare er 1? Hilsen en som lurer!
Hadde nemlig en intens kløe et par uker eller uken etter ubeskyttet sex for en stund siden, har ikke merket noen blemmer, bare jevnlig kløe, som jo kan komme fra noe annet, men testet positivt på herpes blodprøve så lurer på om man kan ha utbrudd uten at det er veldig synlig?



Anonymous poster hash: 5e0fc...024
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen er veldig plaget med dette i mange år, mens andre merker ikke noe til det.

Jeg kjenner en som har hatt dette i over 10 år, hun går på zovirax tabletter konstant og har gjort det i 2 år.

Da merker hun ingenting til det. 

 

Gå til en hudlege (privat, ellers må du vente i 4-5 mnd), fortell at du er svært plaget, så får du resept på disse tablettene for et år om gangen. Da merker du ingenting. 



Anonymous poster hash: 1870b...34b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir helt deprimert. Skal jo ikke være sånn. Det er jo null livskvalitet igjen snart. Blir jo helt umulig å finne noen å dele livet med. Hver gang jeg er hos legen sier hun at nå er det nok leeeenge til du får det igjen, så er det en uke opprom før det kommer en ny blemme. De tablettene man får hjelper jo ingenting. Det er jo bare 400 kr ut av vinduet. Har kjøpt så mange pakker nå. Føler det er bare bortkasta penger. De må jo ha noe annet å tilby, kjenner jeg er helt på bristepunktet.



Anonymous poster hash: 37fd3...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir helt deprimert. Skal jo ikke være sånn. Det er jo null livskvalitet igjen snart. Blir jo helt umulig å finne noen å dele livet med. Hver gang jeg er hos legen sier hun at nå er det nok leeeenge til du får det igjen, så er det en uke opprom før det kommer en ny blemme. De tablettene man får hjelper jo ingenting. Det er jo bare 400 kr ut av vinduet. Har kjøpt så mange pakker nå. Føler det er bare bortkasta penger. De må jo ha noe annet å tilby, kjenner jeg er helt på bristepunktet.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Uff, kjære deg, føler så med deg. :( Og så måten du fikk det på da, for et rasshøl. Jeg har egentlig ingen råd, men håper det ordner seg for deg snart! Mas på legen, få henne til å ta seg seriøst. Ingen skal måtte leve sånn. Klem!

Anonymous poster hash: 49b97...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kjenner jeg blir helt deprimert. Skal jo ikke være sånn. Det er jo null livskvalitet igjen snart. Blir jo helt umulig å finne noen å dele livet med. Hver gang jeg er hos legen sier hun at nå er det nok leeeenge til du får det igjen, så er det en uke opprom før det kommer en ny blemme. De tablettene man får hjelper jo ingenting. Det er jo bare 400 kr ut av vinduet. Har kjøpt så mange pakker nå. Føler det er bare bortkasta penger. De må jo ha noe annet å tilby, kjenner jeg er helt på bristepunktet.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

 

 

Man kan bli deprimert av å få utbrudd, pga det går på nervesystemet, så det er ikke så unaturlig at du føler deg deprimert.

 

Det trenger overhodet ikke bli umulig å finne noen å dele livet med. Venninna mi har vært samboer i over 10 år, han bryr seg ikke om at hun har det. De har aldri brukt kondom, og han har ikke fått det. Bare unngå å ha sex når du har utbrudd. Bruk gjerne kondom i starten av forholdet til dere er trygge på hverandre. Dette kommer du til å venne deg til, det lover jeg deg.

 

Og jeg har en venninne til som dater, som har det. Og de hun treffer bryr seg heller ikke, når de først har blitt kjent med henne. Du må bare bruke kondom, og vent med å si det og ha sex til du kjenner fyren litt så han liker deg allerede. Går helt fint det der :) 1/3 har det jo allerede, og mange får ikke symptomer, menn har vanskeligere for å bli smittet også.

 

Har du gått på piller konstant siden første utbrudd? Eller har du begynt og sluttet flere ganger? Hva slags merke går du på?

Det beste er å gå på piller forebyggende i noen måneder eller helt et år slik at det muligens går bort.

Ikke gi opp, dette er noe svært mange har, og lever helt fint med. Du kommer til å føle deg bedre etterhvert når du blir vant til det og finner rett behandling  :hug:

 

 

 

Anonymous poster hash: 1870b...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan bli deprimert av å få utbrudd, pga det går på nervesystemet, så det er ikke så unaturlig at du føler deg deprimert.

 

Det trenger overhodet ikke bli umulig å finne noen å dele livet med. Venninna mi har vært samboer i over 10 år, han bryr seg ikke om at hun har det. De har aldri brukt kondom, og han har ikke fått det. Bare unngå å ha sex når du har utbrudd. Bruk gjerne kondom i starten av forholdet til dere er trygge på hverandre. Dette kommer du til å venne deg til, det lover jeg deg.

 

Og jeg har en venninne til som dater, som har det. Og de hun treffer bryr seg heller ikke, når de først har blitt kjent med henne. Du må bare bruke kondom, og vent med å si det og ha sex til du kjenner fyren litt så han liker deg allerede. Går helt fint det der :) 1/3 har det jo allerede, og mange får ikke symptomer, menn har vanskeligere for å bli smittet også.

 

Har du gått på piller konstant siden første utbrudd? Eller har du begynt og sluttet flere ganger? Hva slags merke går du på?

Det beste er å gå på piller forebyggende i noen måneder eller helt et år slik at det muligens går bort.

Ikke gi opp, dette er noe svært mange har, og lever helt fint med. Du kommer til å føle deg bedre etterhvert når du blir vant til det og finner rett behandling  :hug:

 

 

 

Anonymous poster hash: 1870b...34b

 

Jeg har slitt mye psykisk før, og jeg kjenner at jeg er på vei tilbake der når jeg hele tiden må gå rundt og tenke på herpes, sjekke meg for blemmer, stresse over at nå kommer det nok nytt utbrudd, jeg har hatt mer herpes de siste to månedene enn jeg ikke har hatt det. Jeg føler meg så ekkel og skitten. Og ingenting hjelper. Jeg har fått sånne zovirax kurer, 5 tabletter 5 ganger om dagen i 5 dager. Føler ikke det hjelper noe.

 

Det er jo ikke hjelp å få hos fastlegen. Sist var jeg hos en annen lege enn fastlegen og det eneste hun sa var at kroppen vendte seg til herpesen! :sjokkert:  Hva i svarte går de så mange år på skole for når de ikke kan hjelpe folk med noe så vanlig som herpes? Føler jeg ikke fungerer i hverdagen, og det blir jo utrolig kostbart å kjøpe disse zovirax tablettene opptil 3-4 ganger i mnd.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utbrudd når jeg stresser. Bruker Zovirax krem når jeg får det, eller om jeg merker det litt før selve utbruddet kommer. Jo mer stresset jeg er, jo lengre tid tar det før det forsvinner. 

 



Anonymous poster hash: 17b05...7be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg får utbrudd når jeg stresser. Bruker Zovirax krem når jeg får det, eller om jeg merker det litt før selve utbruddet kommer. Jo mer stresset jeg er, jo lengre tid tar det før det forsvinner. 

 

Anonymous poster hash: 17b05...7be

 

Hvordan merker dere at utbruddet kommer?

Anonymous poster hash: 5e0fc...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan merker dere at utbruddet kommer?

Anonymous poster hash: 5e0fc...024

 

Det gjør vondt, rett og slett. Kan klø, være en sviende følelse. For min del kjenner jeg det bare igjen. 

Anonymous poster hash: 17b05...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg får utbrudd når jeg stresser. Bruker Zovirax krem når jeg får det, eller om jeg merker det litt før selve utbruddet kommer. Jo mer stresset jeg er, jo lengre tid tar det før det forsvinner. 

 

Anonymous poster hash: 17b05...7be

 

Jeg føler jeg får utbrudd hele tiden. Ettersom det ikke er noe opprom imellom omtrent. Jeg klarer derfor ikke skille mellom psykisk innbilning eller om jeg faktisk får et nytt utrbudd. Jeg vet bare at jeg ikke orker å leve med herpes annenhver uke resten av livet. Det skal jo ikke være sånn.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg føler jeg får utbrudd hele tiden. Ettersom det ikke er noe opprom imellom omtrent. Jeg klarer derfor ikke skille mellom psykisk innbilning eller om jeg faktisk får et nytt utrbudd. Jeg vet bare at jeg ikke orker å leve med herpes annenhver uke resten av livet. Det skal jo ikke være sånn.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

 

Det skjønner jeg. Håper du finner en løsning som gjør det bedre for deg, i tillegg til at det roer seg naturlig :klemmer:

Anonymous poster hash: 17b05...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ikke gå rundt og stresse med dette. Du kan sette deg ned og tenke at du velger å akseptere det, og se etter en løsning i stedet. Du har fått det, og sånn er det bare nå. Det hjelper ikke å tenke at du er skitten, det er bare tull. 1/3 er i så fall skitten. Herpes er det mest vanlige å ha av alt. og alle kan få det.

Skjønner hvorfor du føler det sånn, men tro meg, det går over når du har hatt det en stund. Men du må si til deg selv at det bare er tull at du er skitten. Følelser kan ta feil, bruk fornuften i stedet. 

Det er det samme som å få munnsår, bare nedentil i stedet. Altså ikke spesielt skittent, da alle kysser eller har sex og alle kan få det av en partner.

 

Ring privat hudlege og få time, og så sier du at du får det hele tiden og må ha en lang kur. Da tar du 2 piller pr dag i flere måneder eller et år. Hvis du er mye plaget kan du få det på blå resept. Da betaler du en egenandel. 

Mange har utgifter til medisin, og sånn er det bare. Selv betaler jeg flere tusen hver måned på medisin, jeg sitter ikke og syter over det, jeg velger å akseptere ting som de er, da blir livet straks lettere og problemet er akseptert. Da kan man gå videre. Det kan du også. 

Du velger selv hvilken holdning du skal ha til dette, og husk, du er en av veldig mange som har det. 

 

Det kommer til å bli bedre når du har vent deg til at du har det og har funnet en kur. Det blir som regel bedre med tiden også, verst i begynnelsen.

 

Håper du får hjelp med en langvarig kur, da kommer du til å glemme hele herpesen fordi du ikke merker den i det hele tatt  :bolledeig:  Og hvis du da blir forelsket i noen kan du bare si "Jeg har herpes men merker det ikke for jeg går på piller. Så vi kan ha sex til vi er blå i trynet, ingen fare"  :icon_lol:



Anonymous poster hash: 1870b...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du ikke gå rundt og stresse med dette. Du kan sette deg ned og tenke at du velger å akseptere det, og se etter en løsning i stedet. Du har fått det, og sånn er det bare nå. Det hjelper ikke å tenke at du er skitten, det er bare tull. 1/3 er i så fall skitten. Herpes er det mest vanlige å ha av alt. og alle kan få det.

Skjønner hvorfor du føler det sånn, men tro meg, det går over når du har hatt det en stund. Men du må si til deg selv at det bare er tull at du er skitten. Følelser kan ta feil, bruk fornuften i stedet. 

Det er det samme som å få munnsår, bare nedentil i stedet. Altså ikke spesielt skittent, da alle kysser eller har sex og alle kan få det av en partner.

 

Ring privat hudlege og få time, og så sier du at du får det hele tiden og må ha en lang kur. Da tar du 2 piller pr dag i flere måneder eller et år. Hvis du er mye plaget kan du få det på blå resept. Da betaler du en egenandel. 

Mange har utgifter til medisin, og sånn er det bare. Selv betaler jeg flere tusen hver måned på medisin, jeg sitter ikke og syter over det, jeg velger å akseptere ting som de er, da blir livet straks lettere og problemet er akseptert. Da kan man gå videre. Det kan du også. 

Du velger selv hvilken holdning du skal ha til dette, og husk, du er en av veldig mange som har det. 

 

Det kommer til å bli bedre når du har vent deg til at du har det og har funnet en kur. Det blir som regel bedre med tiden også, verst i begynnelsen.

 

Håper du får hjelp med en langvarig kur, da kommer du til å glemme hele herpesen fordi du ikke merker den i det hele tatt  :bolledeig:  Og hvis du da blir forelsket i noen kan du bare si "Jeg har herpes men merker det ikke for jeg går på piller. Så vi kan ha sex til vi er blå i trynet, ingen fare"  :icon_lol:

Anonymous poster hash: 1870b...34b

 

Nå er jeg arbeidsledig for tiden, er jobbsøkende, så ja jeg syter faktisk over at jeg må ut med flere tusen i måneden til medisner som ikke ikke hjelper! Du hadde sytet du også, om du hadde hatt vondt i underlivet 3 av 4 uker i måneden! Du kan prøve selv hvordan det er å nesten svime av hver gang du må på do og tisse!

 

Jeg aksepterte det når jeg fikk det, jeg fikk beskjed av legen om at dette er veldig vanlig og de flete får bare noen få utrbudd, men jeg har utrbudd konstant! Sårene rekker så vidt å gro før det kommer nye! Det er ganske ødeleggende for livskvaliteten skal jeg si deg! Det svir, det klør, det er et helvete å gå på do, det kan være vondt å gå og lista er lang! Skal man bare akspetere at slik skal det være resten av livet da eller?

 

Og når det ikke er ne hjelp å få hos fastlegen blir man ganske fortvilet. Når man gang på gang bare får høre: Nå er det leeeenge til du får det neste gang.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt flere ganger at du skal ringe hudlege og få piller du kan ta hver dag i lang tid. Da merker du ikke noe til det. 

 

Vet at det er et helvete med slike smerter. 



Anonymous poster hash: 1870b...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg har sagt flere ganger at du skal ringe hudlege og få piller du kan ta hver dag i lang tid. Da merker du ikke noe til det. 

 

Vet at det er et helvete med slike smerter. 

Anonymous poster hash: 1870b...34b

 

Ja jeg får uansett ikke ringt før mandag :(

 

Blir så oppgitt over det her. Er også ufriviilig arbeidsledig for tiden pga nedbemmaning på jobb, og npr man er av de siste som ble ansatt var jeg en av de som måtte gå. Så økonomien er trang om dagen, hjelper ikke på at herpes medisin er så dyrt som det er. Skulle tro det var billigere når man vet hvor vanlig det er.

 

Stygt å si det, men vurderte nesten å jobbe som eskorte en måned, men det er jo ikke akkurat noe karrierevei når man har herpes hele tiden. Jeg er på bristepunktet for å bli desperat både når det kommer til økonomi og herpesutbruddene. Har også ett barn jeg har hovedomsorg for. Prøver å si til meg selv at alt vil ordne seg... :(

 

Føler jeg ikke kan involvere med selv med noen heller uten å si med en gang at jeg har herpes.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg som regel, det er bare vanskelig å se når man er midt oppi det.

Herpesen kommer til å ordne seg når du får piller, så det trenger du ikke bekymre deg for.

 

Hvorfor føler du at du må si med en gang at du har herpes? 

Jeg tror dette er verre for deg enn for en evt partner. De fleste bryr seg ikke så mye om dette hvis de har blitt kjent med deg og ser at du er en bra person. Du kan si du vil vente litt med sex, og så når du føler deg komfortabel kan du fortelle det.

 

Hvis du går på piller en stund så kan du si at du ikke merker noe til herpesen uansett. Og hvis man går på piller og ikke har utbrudd, så er sjansen mye mindre for at han blir smittet. Sjansen blir mindre og mindre jo lenger tid det går mellom utbruddene.

 

Bare vent og se, når du har gått på disse pillene en stund, så kommer du til å tenke helt annerledes på det. 

Det er akkurat nå du tenker så svart på det pga hyppige utbrudd. Og det har jeg full forståelse for. 

 

Det hadde vært noe annet om du hadde fått hiv. Dette er ikke farlig, bare plagsomt. 

Hvis du møter en mann som går fra deg fordi du har herpes (Tror ikke det skjer) så er han ikke verdt din tid uansett. Så dette er jo en måte du kan sortere en bra mann fra en mindre bra. Da er jo sjansen større for at han ikke går fra deg hvis andre problemer dukker opp senere. 

Det er ikke noe kult å fortelle at man har det, men som regel går det faktisk helt fint.

Spesielt når du har fått behandling som gjør at du ikke får utbrudd, da blir det lettere å fortelle det.

 

Når det gjelder økonomien, er det noen du kan låne litt penger av midlertidig? Familie/venner?



Anonymous poster hash: 1870b...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en overdrivelse å si at de fleste ikke bryr seg om at en eventuell partner/sexpartner har herpes. Jeg hadde i hvert fall styrt unna hvis jeg fikk vite at en jeg var interessert i hadde sykdommen. Jeg har aldri hatt verken munnsår eller herpes i underlivet, og er egentlig mye mer redd for å få det enn f.eks klamydia. TS: Du bør insistere på at legen din gjør noe som faktisk hjelper. Sånn kan du jo ikke ha det! Og når du har brukt såpass mye penger på lege og medisiner, er du vel snart over frikortgrensa?



Anonymous poster hash: 9e7cd...cb7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alt ordner seg som regel, det er bare vanskelig å se når man er midt oppi det.

Herpesen kommer til å ordne seg når du får piller, så det trenger du ikke bekymre deg for.

 

Hvorfor føler du at du må si med en gang at du har herpes? 

Jeg tror dette er verre for deg enn for en evt partner. De fleste bryr seg ikke så mye om dette hvis de har blitt kjent med deg og ser at du er en bra person. Du kan si du vil vente litt med sex, og så når du føler deg komfortabel kan du fortelle det.

 

Hvis du går på piller en stund så kan du si at du ikke merker noe til herpesen uansett. Og hvis man går på piller og ikke har utbrudd, så er sjansen mye mindre for at han blir smittet. Sjansen blir mindre og mindre jo lenger tid det går mellom utbruddene.

 

Bare vent og se, når du har gått på disse pillene en stund, så kommer du til å tenke helt annerledes på det. 

Det er akkurat nå du tenker så svart på det pga hyppige utbrudd. Og det har jeg full forståelse for. 

 

Det hadde vært noe annet om du hadde fått hiv. Dette er ikke farlig, bare plagsomt. 

Hvis du møter en mann som går fra deg fordi du har herpes (Tror ikke det skjer) så er han ikke verdt din tid uansett. Så dette er jo en måte du kan sortere en bra mann fra en mindre bra. Da er jo sjansen større for at han ikke går fra deg hvis andre problemer dukker opp senere. 

Det er ikke noe kult å fortelle at man har det, men som regel går det faktisk helt fint.

Spesielt når du har fått behandling som gjør at du ikke får utbrudd, da blir det lettere å fortelle det.

 

Når det gjelder økonomien, er det noen du kan låne litt penger av midlertidig? Familie/venner?

Anonymous poster hash: 1870b...34b

 

Det er jo en ekkel sykdom å ha, og det er ikke noe godt å få det. Men det er jo veldig vanlig, og mange har det uten å vite om det selv. Jeg hadde ikke trodd det skulle bli så plagsomt som det har blitt. Synes jeg ikke gjør noe annet enn å tenke på herpes, stresse over utbrudd og sjekke me for blemmer hele tiden.

Anonymous poster hash: 37fd3...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...