Gå til innhold

Jente 14 år og mann18 år ? Greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du innlegget var lagt på sexrommet for å høre hva folk synes om en 18 åring og en 14 åring som bare holder puselankene til hverandre? Anonymous poster hash: 28f79...7c1

Veldig, veldig mange poster i feil kategori. Du kan ikke bare gjette og anta, og plutselig konkludere med at dette er ulovlig.

Endret av OnFire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt kommer gutter I puberteten rundt 13 års alderen og jenter rundt 10 års alderen. Skal du begynne å krangle med at NOEN FÅ kommer I puberteten tidligere så blir dette litt.. umulig

 

Vel, men det gjør det uansett ikek rett at en 18 årig fyr (som er en juridisk egen person) puler en 14-årig jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror politiet hadde gjort noe med dette? Ikke helt informert, du.Anonymous poster hash: 4fc0f...daf

Det tror jeg faktisk. I tillegg til at de ville koble inn barnevernet.

Anonymous poster hash: 68a6c...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk. I tillegg til at de ville koble inn barnevernet.

Anonymous poster hash: 68a6c...b96

Politiet ville nok gjort noe med dette hvis det i avhør av jenta og gutten kom fram at de hadde sex. Det er vel heller tvilsomt at det vil skje. Hvis BV mottar en bekymringsmelding ville nok det samme skje, og de ville så absolutt ikke lagt seg oppi dette forholdet hvis de ikke har sterk mistanke om eller klare bevis for at paret har sex.

 

Min første kjæreste var 24 år og jeg var nettopp fylt 16. Det var ikke noe galt i dette ut i fra det norske lovverket, men selv om jeg hadde vært litt yngre ville ikke det bety noe da vi ikke hadde sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKE greit...!

Kjenner ei som var sammen med en 18 åring når hun selv var 14. Som hun selv sa så var hun løs og slet med problemer hjemme.. hva i allverden en 18åring så i henne var ubegripelig! han var ikke riktig koblet i toppen.



Anonymous poster hash: f6277...127
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

 

Kjenner en fyr på 18 som er sammen med en jente på 14. Er dette greit? Foreldrene til mannen reagerer ikke, heller ikke søsteren til fyren som faktisk fikk de sammen igjen etter at de slo opp. 

 

Jeg skjønner ikke at de ikke reagerer. 

Anonymous poster hash: e847f...715

 

Ikke om hun var min datter. 

 

Vis meg noe som helst som er greit med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se at folk kanskje reagerer når det står sånn her. Men det kommer jo helt an på hvem det er. Jeg var 14/15 da jeg ble sammen med en på 19. Det var ett forhold som varte 2 år. Jeg merket ikke aldersforskjell å mine foreldre likte ham godt. Sex er noe som kommer naturlig med kjærlighet etter min mening. Å mine foreldre hadde ikke noe I mot det pga akuratt det, kjærlighet. Forholdet endte faktisk for jeg vokste fra han mentalt. Så Vær grei å ikke ta alle under en kam

Anonymous poster hash: 4dfb0...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se at folk kanskje reagerer når det står sånn her. Men det kommer jo helt an på hvem det er. Jeg var 14/15 da jeg ble sammen med en på 19. Det var ett forhold som varte 2 år. Jeg merket ikke aldersforskjell å mine foreldre likte ham godt. Sex er noe som kommer naturlig med kjærlighet etter min mening. Å mine foreldre hadde ikke noe I mot det pga akuratt det, kjærlighet. Forholdet endte faktisk for jeg vokste fra han mentalt. Så Vær grei å ikke ta alle under en kam

Anonymous poster hash: 4dfb0...9bf

En 16-åring som vokser fra en 21-åring?😂 Hehehe

Anonymous poster hash: 5822a...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange dumme svar det var i denne tråden da. Skal liksom foreldrene holde de fysisk fra hverandre da eller? Og dessuten, dere som kommer drassende med at man kan bli dømt osv - så stemmer faktisk ikke den. Denne loven er ikke svart/hvitt, for dersom de er noenlunde lik hverandre i alder mentalt sett så er det veldig formildende. Det kan jo faktisk være at de er veldig glad i hverandre, men selvsagt tenker jo alle på sex her inne og kommer med fordømmende svar. Og dessuten, når man leser diverse tråder i dette forumet så er det mange ting jeg heller reagerer på enn dette.



Anonymous poster hash: 26665...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er helt greit for min del, gutter er litt mindre utviklet og ser kanskje også derfor etter noen på sitt eget nivå. Uansett ikke vår oppgave å dømme, men dømme skal gud gjøre på dere over dommens dag. ;)

Hun er mindreårig og har ikke den samme vurderingsevnen som voksne. Jeg hadde bedt han holde seg langt borte hvis han ikke ønsker en politianmeldelse.

Anonymous poster hash: 31a14...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 16-åring som vokser fra en 21-åring?😂 Hehehe

Anonymous poster hash: 5822a...829

Hahah ja:) ser det høres dumt ut men alle er jo ikke like:) Han mistet jobb, skole og bil for han ikke klarte å se konsekvenser med valgene han gjorde. Jeg ble jo mer moden jo lengre jeg kom ut I puberteten og innså at det ikke var ett forhold han var moden nok til å ha:)

Anonymous poster hash: 4dfb0...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så utrolig mange dumme svar det var i denne tråden da. Skal liksom foreldrene holde de fysisk fra hverandre da eller? Og dessuten, dere som kommer drassende med at man kan bli dømt osv - så stemmer faktisk ikke den. Denne loven er ikke svart/hvitt, for dersom de er noenlunde lik hverandre i alder mentalt sett så er det veldig formildende. Det kan jo faktisk være at de er veldig glad i hverandre, men selvsagt tenker jo alle på sex her inne og kommer med fordømmende svar. Og dessuten, når man leser diverse tråder i dette forumet så er det mange ting jeg heller reagerer på enn dette.

Anonymous poster hash: 26665...86f

 

Enig med deg at det er mange, kanskje ikke dumme, men rare svar her i tråden.

Men jeg tviler sterkt på at en 18 åring blir mentalt vurdert for å se om han er på et "lavt" stadie, eller at en 14 åring blir vurdert  for å se om hun er veldig "moden", og at dette blir tatt noe særlig til etterretning. Hvis det er sterke bevis for at en 18 åring har sex med en 14 åring, og dette forholdet blir anmeldt, er jeg ganske sikker på at dette kan resultere i en dom. Det finnes mange eksempler på det, og det hjelper dessverre ikke at paret er glade i hverandre, det er jo uansett de fleste kjærestepar...

 

Denne sex-loven er ikke alltid rettferdig og mange (i mine øyne) uskyldige blir dømt. Jeg mener man bør sette ned den seksuelle lavalder til 15 eller 14 år, men skjerpe etterforskning og øke straffene for overgrep og utnytting av sårbare jenter og gutter.

Mange 14 og 15 åringer har sex, og det er latterlig at alle tilfellene egentlig er ulovlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Forventer du at alle skal stå frem når de sender bekymringsmeldinger?

Selvfølgelig. Eller er du en som klarer å se enn du har angitt inn i øya, smile bredt og blånekte på at du en angiver?

Har du virkelig den type samvittighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Eller er du en som klarer å se enn du har angitt inn i øya, smile bredt og blånekte på at du en angiver?

Har du virkelig den type samvittighet?

Går du rundt å spør tilfeldige om de har tipset barnevernet om deg? Må være tøft å være så paranoid.

Jeg har samvittighet ja, derfor jeg ikke kan se på at et barn blir forsømt, og i motsetning til deg, ikke er mer interessert i hvem som har tipset enn grunnen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

 

Denne sex-loven er ikke alltid rettferdig og mange (i mine øyne) uskyldige blir dømt. Jeg mener man bør sette ned den seksuelle lavalder til 15 eller 14 år, men skjerpe etterforskning og øke straffene for overgrep og utnytting av sårbare jenter og gutter.

Mange 14 og 15 åringer har sex, og det er latterlig at alle tilfellene egentlig er ulovlige...

 

Sterkt uenig, unger på 14-15 år er ikke klare for sex, selv om de selv tror at de er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at det er mange, kanskje ikke dumme, men rare svar her i tråden.

Men jeg tviler sterkt på at en 18 åring blir mentalt vurdert for å se om han er på et "lavt" stadie, eller at en 14 åring blir vurdert  for å se om hun er veldig "moden", og at dette blir tatt noe særlig til etterretning. Hvis det er sterke bevis for at en 18 åring har sex med en 14 åring, og dette forholdet blir anmeldt, er jeg ganske sikker på at dette kan resultere i en dom. Det finnes mange eksempler på det, og det hjelper dessverre ikke at paret er glade i hverandre, det er jo uansett de fleste kjærestepar...

 

Denne sex-loven er ikke alltid rettferdig og mange (i mine øyne) uskyldige blir dømt. Jeg mener man bør sette ned den seksuelle lavalder til 15 eller 14 år, men skjerpe etterforskning og øke straffene for overgrep og utnytting av sårbare jenter og gutter.

Mange 14 og 15 åringer har sex, og det er latterlig at alle tilfellene egentlig er ulovlige...

Det er visse formildende omstendigheter i straffeloven §196 som omhandler noenlunde lik alder mentalt sett. Så denne loven er ikke hugget i stein. Helt enig i det siste du mener om å øke straffene for overgrep ja.

Anonymous poster hash: 26665...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner en fyr på 18 som er sammen med en jente på 14. Er dette greit? Foreldrene til mannen reagerer ikke, heller ikke søsteren til fyren som faktisk fikk de sammen igjen etter at de slo opp. 

 

Jeg skjønner ikke at de ikke reagerer. 

Anonymous poster hash: e847f...715

 

Kjærlighet har ingen alder. Eneste utfordring er at jenta ikke er seksuell lovlig.

Anonymous poster hash: e97ea...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjærlighet har ingen alder. Eneste utfordring er at jenta ikke er seksuell lovlig.

Anonymous poster hash: e97ea...c69

 

 

Jeg har ingen tro på at fyrene er forelsket egentlig, de vil bare pule og ha minst mulig bråk, og en 14 årig jente vil ikke våge å ta ham på skiten hans slik ei jente på 18 ville gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...