Gå til innhold

Jente 14 år og mann18 år ? Greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke greit.
Hadde ikke vært greit om det var gutt 14 og jente 18 heller.

For å si det slik, når jeg selv var 14-15år gammel, så syntes jeg det var helt greit, men nå som jeg er blitt eldre, så synes jeg det ikke er greit og forstår hvorfor det ikke er greit :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Var selv sammen med en på 15 da jeg var 17 selv, så synes det er greit å være kjærester, så lenge de venter litt med sex. Men om det er ulovlig vil jeg ikke si, pga retten dømmer etter skjønn og alder når det gjelder seksuell kontakt mellom to som er like i alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du stå for det du har gjort og fortelle 14 åringen og foreldrene at det var du som sendte bekymringsmeldingen. 

 

Mmm. Nei. Da åpner du opp for alle mulige slags ting, som at folk skal hevne seg på deg på diverse ulovlige måter. Hvis du da skal svare på disse tingene kan det ende med en full krig. Definitivt ikke noe som er ønskelig. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Fantastisk.

Her har du et "omvendt" eksempel som endte i tiltale og straff. Kvinnen var akkurat fylt 18, gutten var 14.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinne-tiltalt-for-overgrep-mot-gutt/a/10124209/

 

Hvis du er interessert i å lese paragrafer kan du ta for deg § 196. I denne loven forbyr man seksuell omgang med personer under 16 år, det betyr i prinsippet også at to 15 åringer som har sex kan bli tiltalt og "straffet".

 

Synes så absolutt at Norge burde nærme seg resten av Europa og sette ned denne grensen fra 16 til f.eks 15 år. Alle studier viser at 14-15 åringer som har hatt sex stort sett kun har dette med jevnaldrende, mens de få 12-13 åringer som har sex, har dette med eldre personer.

 

Så burde man skjerpe straffer og bruke mere ressurser når det gjelder seksuelle overgrep og forhold der sårbare unge blir utnyttet av voksne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du et "omvendt" eksempel som endte i tiltale og straff. Kvinnen var akkurat fylt 18, gutten var 14.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinne-tiltalt-for-overgrep-mot-gutt/a/10124209/

 

Hvis du er interessert i å lese paragrafer kan du ta for deg § 196. I denne loven forbyr man seksuell omgang med personer under 16 år, det betyr i prinsippet også at to 15 åringer som har sex kan bli tiltalt og "straffet".

 

Synes så absolutt at Norge burde nærme seg resten av Europa og sette ned denne grensen fra 16 til f.eks 15 år. Alle studier viser at 14-15 åringer som har hatt sex stort sett kun har dette med jevnaldrende, mens de få 12-13 åringer som har sex, har dette med eldre personer.

 

Så burde man skjerpe straffer og bruke mere ressurser når det gjelder seksuelle overgrep og forhold der sårbare unge blir utnyttet av voksne...

 

Men du refererer til en sex-sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Si det til foreldra til 14 åringen så de får anmelde han. Skal si jenter i den alderen er dumme i hodet :fnise:

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du refererer til en sex-sak?

Ja, det er jo hele utgangspunktet for at dette skal være ulovlig... Hvis det ikke er sex med i bildet er det selvfølgelig ikke ulovlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo hele utgangspunktet for at dette skal være ulovlig... Hvis det ikke er sex med i bildet er det selvfølgelig ikke ulovlig. 

 

Så fint at vi er enige da. Stod ingenting i første innlegget om at de har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til foreldra til 14 åringen så de får anmelde han. Skal si jenter i den alderen er dumme i hodet :fnise:

De er jo barn så noen reflektert dømmekraft er vel ikke å forvente :P

Når det er sagt, så er det rimelig nasty med en på 18 og ei på 14. Tviler på at noen av dem vil vente 2 år på å hoppe i høyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror politiet hadde gjort noe med dette? Ikke helt informert, du.

Anonymous poster hash: 4fc0f...daf

Jo, det kan jeg love deg for at de gjør om det er sex med i bilde! Har et tilfelle i nabolaget og fyren sitter i fengsel for å ha brukt dette barnet. 

Anonymous poster hash: e2418...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si det til foreldra til 14 åringen så de får anmelde han. Skal si jenter i den alderen er dumme i hodet :fnise:

Herregud, at det er mulig å komme seg igjennom grunnskolen og være så dum!

Anonymous poster hash: e2418...b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du få lov til å slå opp selv! Er opplyst til å vite at dette er ulovlig. Trenger ikke mer enn 60i IQ I 2015 for å vite det. Og høyst umoralsk.

Anonymous poster hash: 1f8e1...647

..Det er ikke ulovlig med mindre de har sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er helt greit for min del, gutter er litt mindre utviklet og ser kanskje også derfor etter noen på sitt eget nivå. Uansett ikke vår oppgave å dømme, men dømme skal gud gjøre på dere over dommens dag. ;)

 

Blank løgn, guttene kommer like tidlig i puberteten som damerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt kommer gutter I puberteten rundt 13 års alderen og jenter rundt 10 års alderen. Skal du begynne å krangle med at NOEN FÅ kommer I puberteten tidligere så blir dette litt.. umulig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er enige da. Stod ingenting i første innlegget om at de har sex.

Tror du innlegget var lagt på sexrommet for å høre hva folk synes om en 18 åring og en 14 åring som bare holder puselankene til hverandre?

Anonymous poster hash: 28f79...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...