Gå til innhold

Jente 14 år og mann18 år ? Greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner en fyr på 18 som er sammen med en jente på 14. Er dette greit? Foreldrene til mannen reagerer ikke, heller ikke søsteren til fyren som faktisk fikk de sammen igjen etter at de slo opp. 

 

Jeg skjønner ikke at de ikke reagerer. 



Anonymous poster hash: e847f...715
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er faen ikke greit. Han hadde blitt anmeldt av meg og på flekken, og hadde han ikke holdt seg unna hadde det blitt brukt fysisk makt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14 åring og en 18 åring er ikke greit, uansett om det er jenta eller gutten som er 18. Det er ulovlig uansett.,

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faen ikke greit. Han hadde blitt anmeldt av meg og på flekken, og hadde han ikke holdt seg unna hadde det blitt brukt fysisk makt.

100% enig med deg

Anonymous poster hash: 1f8e1...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugreit. Vet ikke om sex er aktuelt i et slikt forhold, men man kan jo uansett lure på hvorfor en 18-åring henger sammen med en 14-åring.

 

Edit: det er ikke ulovlig.

Endret av OnFire
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tull er det jeg leser i denne tråden?

Selvsagt er det greit.

Anonymous poster hash: 4fc0f...daf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit + ulovlig.

Du tror politiet hadde gjort noe med dette? Ikke helt informert, du.

Anonymous poster hash: 4fc0f...daf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror politiet hadde gjort noe med dette? Ikke helt informert, du.

Anonymous poster hash: 4fc0f...daf

Det VET jeg de gjør. Jeg har selv informert om tilsvarende og det fikk konsekvenser. Vil ikke nøle med å gjøre det igjen:)Det var deilig skal jeg si deg å gjøre en forskjell !

Anonymous poster hash: 1f8e1...647

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugreit. Vet ikke om sex er aktuelt i et slikt forhold, men man kan jo uansett lure på hvorfor en 18-åring henger sammen med en 14-åring.

Edit: det er ikke ulovlig.

Det er ulovlig jo!

Anonymous poster hash: 1f8e1...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold mellom en 14 åring og en 18 åring kan i prinsippet være ok. Dette går på om paret er på forholdsvis likt intellektuellt nivå og ikke minst om det er en seksuell relasjon mellom de. Sex behøver jo ikke bety at forholdet er skadelig for den yngste, men etter norsk lov er det ulovlig.

 

Rettsvesen skal utøve et visst skjønn i slike saker, men hvis forholdet blir anmeldt og det viser seg at paret har sex, ville nok den eldste kunne få en dom. Hadde det vært snakk om en 14 og en 15 åring ville det kanskje ikke blitt noen sak, selv om sex mellom disse også er ulovlig.

 

Slike saker er vanskelige og ofte ikke rettferdige (riktige), og mange mener at man burde bruke andre regler og modeller. F.eks bør et kjærlighetsforhold mellom en 14 og en 16 åring ikke straffes, men hvis en voksen person utnytter en 16 åring som er i en sårbar situasjon, bør det straffes.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke greit men ikke ulovlig med mindre de har sex. Hadde definitivt sendt bekymringsmelding til BV uansett. Foreldre som godtar noe slikt stiller jeg meg veldig suspekt til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er helt greit for min del, gutter er litt mindre utviklet og ser kanskje også derfor etter noen på sitt eget nivå. Uansett ikke vår oppgave å dømme, men dømme skal gud gjøre på dere over dommens dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke greit! Foreldrene kan umulig vite hvor gammel han er.
Noen bør si fra!



Anonymous poster hash: 42e64...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit men ikke ulovlig med mindre de har sex. Hadde definitivt sendt bekymringsmelding til BV uansett. Foreldre som godtar noe slikt stiller jeg meg veldig suspekt til.

Da burde du stå for det du har gjort og fortelle 14 åringen og foreldrene at det var du som sendte bekymringsmeldingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du stå for det du har gjort og fortelle 14 åringen og foreldrene at det var du som sendte bekymringsmeldingen. 

Fordi?

Forventer du at alle skal stå frem når de sender bekymringsmeldinger?

Endret av Sofia123
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Det kommer litt ann på. en 14 åring kan være moden, men jeg skjønner også nå som jeg er eldre hvor ung jeg egentlig var, og jeg var ikke spesielt moden, selvom jeg trodde det. 

 

uansett, det kommer ann på. Dere er ganske raske på at det er ulovlig (hvis de har sex) uten å tenke på andre ting. En 18 åring er ikke nødvendigvis så veldig mye mer moden. Det finnes fjortenåringer som er moden i både kropp og hode. 

 

Jeg kan forstå at foreldre ikke vil dette, men kan også til en viss grad forstå hvorfor noen ville synes at det er greit. Foreldrene vet oftest best. Og kontakte barnevernet hadde vært drøyt. Om du tror bv skal klare å stoppe ett slikt forhold, så tar du feil. Ergo ødelegger du kansje en familie, mens forholdet fortsetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...