Gå til innhold

Transpersoner


spinnwild

Anbefalte innlegg

Er det overvekt av homofile i transmiljøene?

Da tenker jeg på alle transpersoner (transvestitter, crossdressere, drag osv.).

Kom inn i en diskusjon her om dagen, om det er overvekt av homofile blandt transer. Vi kom ikke fram til noe, men jeg mener at det må da være av alle sorter (hetero, homo og bi) innen denne "sjangeren" også...?

Hva med kjønns-skiftere?

Og så lurer jeg på hvor villige ikke-transer er til å innlede et forhold til en transe. Ville du?

Personlig kunne jeg vel vært sammen med en tidvis (og skjult) crossdresser, men det ville nok freaket meg ut de første gangene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katten.

Føler ikke de fleste transvestitter at de er fanget i feil kjønn? Dermed forsøker å endre til sitt egentlige? Vil det ikke også da være naturlig å ha et tenningsmønster som det "egentlige" kjønnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke de fleste transvestitter at de er fanget i feil kjønn? Dermed forsøker å endre til sitt egentlige? Vil det ikke også da være naturlig å ha et tenningsmønster som det "egentlige" kjønnet?

Gjelder ikke det mest for kjønns-skiftere, og ikke alle transpersoner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell legning hos transvestitter er like variert som hos den øvrige befolkningen. Cross og drag kjenner jeg ikke til noe forskning på seksuell legning.

Føler ikke de fleste transvestitter at de er fanget i feil kjønn? Dermed forsøker å endre til sitt egentlige? Vil det ikke også da være naturlig å ha et tenningsmønster som det "egentlige" kjønnet?

Du tenker på transkjønnethet. Begrepet transpersoner dekker alt - transvestitt, transkjønn, cross og drag.

Endret av CCL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Du tenker på transkjønnethet. Begrepet transpersoner dekker alt - transvestitt, transkjønn, cross og drag.

Naha! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste transvestitter, over 75% så vidt jeg kan huske, er heterofile. De færreste har noe som helst ønske om å skifte kjønn, men bruker crossdressingen enten for å uttrykke sine feminine sider eller faktisk for å "komme nærmere kvinner."

De fleste, men ikke alle transkjønnede er heterofile. Da regner jeg f.eks en som er født som gutt, men føler seg som kvinne, som kvinne. Altså er hun heterofil dersom hun tiltrekkes av menn, til tross for at hun ble født som gutt.

Jeg har ikke hørt noen tall når det gjelder de som opptrer i drag, men jeg vil gjette at det er overvekt av homofile. Men det blir gjetting som sagt.

En av mine beste venninner er transkjønnet (var født som gutt, men har skiftet kjønn) og jeg har både venner som er dragqueens og venner som er transvestitter. Ser ikke noe problem med det i det hele tatt, og kunne godt vært sammen med en transperson. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett vekk i fra at jeg allerede er godt gift, så hadde ikke tanken for å være sammen med en transperson vert avskrekkende for meg. Selv synes jeg 2 kjønn er for lite, og liker litt sosial genderbending.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Grønnblomst

Jeg kunne ikke ha vært i et sånt forhold.

Det hadde blitt for sært for meg.

Forresten, hva er en crossdresser? Det ordet har jeg aldri hørt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kunne jeg helt klart. Detaljer av den typen er ingen hindring for meg. Om noe så hadde jeg vel synes at det gjorde personen ekstra spennende og fargerik :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg er en jente som av of til transer og blir gutt, og jeg er lesbisk.

Anonymous poster hash: dc578...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er jente, og er sammen med en mann som er drag-artist...☺

Anonymous poster hash: 53a83...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vettu ka, jeg vil gjerne ha tangatrusene for meg selv.

Kjære deg, en transvestitt er ikke interessert i å bruke tangatrusene dine. Sannsynligvis har han allerede ett lager fra før.

 

Hva er forskjellen på crossdresser og transvestitt?

Idag så roter mange med hvilken gruppe de tilhører når de omtaler seg selv som det ene og det andre. Transvestitt er en person som med (u)jevne mellomrom føler trang for å kle seg opp i det motsatte kjønn og itre den rollen. De fleste beskriver årsaken for at de gjør det, for det fungerer som en slags stress-releaser og det føles rett der og da. Det trenger ikke bety at personen har dragninger mot homofili som de fleste assosierer dette med. 

 

Crossdresser er ett nyere begrep og du ser crossdressere hver dag. Det ligger i navnet, man krysser på tvers av kjønnene med bekledningen sin. 

 

Mange av de som kaller seg transvestitter idag, gjør det mer ut av at de tenner på å gå i for eksempel kvinne undertøy, så det er mer korrekt å kalle de for fetishister enn transvestitter. 

 

I enkelte tilfeller har jeg observert at jo mer en transvestitt påtar seg det motsatte kjønns rolle, jo mer ønsker personen til slutt å skifte kjønn. Det er dog noe jeg stort sett har lest fra fetishister i årene 45+.

 

Spør om du lurer på noe, jeg er transperson selv, så svarer om det er noe jeg kjenner til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

jeg er transe,glad for å være gutt men har behov for å krysse over(crossdresser) jeg er bisexuel dvs jeg kan kun bli forelsket i damer men kan ha sex med begge kjønn,og nei jeg roter ikke i konas klær,har mine egne,meg å kona har helt forskjellig stil,hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen er den rette, ville jeg ikke ha brydd meg om han likte å gå i dameuttrykk. Slik jeg ser det, vil jeg få det beste av to verdener - en kjekk mann og en god venninne :)

 

Kjenner forøvrig folk som kler seg på tvers av kjønnene, og har ingen problemer med det. Fine folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...