Gå til innhold

Hva spiser du når du virkelig vil kose deg?


Paw

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Franzen

Tydeligvis er jeg den mest usunne her. Dersom jeg VIRKELIG skulle hatt en real kosedag hadde jeg stukket innom gatekjøkkenet og kjøpt meg en 250g bacon cheese med salat, mais og hamburgerdressing. Og bernaise oppå osten. Løkringer vedsiden av. 250 g kun fordi den har annerledes kjøtt enn de som er under den. Mer saftig på en måte. Etter det ville jeg ha dratt på butikken og handlet bamser med paprikasmak, french fries og maarud potetgull med salt og pepper. Kanskje en crispo/kvikklunsj sjokolade i tillegg dersom jeg får sjokoladekick. Spiser selvfølgelig ikke alt dette på en kveld, men greit å ha litt å velge i. Og til drikke ville jeg hatt både somersby pærecider og smirnof rusbrus. DA hadde jeg virkelig kost meg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av middag må jeg si finnbiff. Det er det beste jeg vet :spise:

Av godteri må det bli potetgull og dipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg virkelig skal gi etter alle mine lyster så må det være bokseis med peanøtter, banan, nonstop, sjokoladesaus osv. (den med daim som stivner såklart !!)

Eller rett og slett sjokolade ! Dette er min største svakhet når det kommer til snacks, så det blir heller sjelden jeg kjøper inn selv, siden jeg kan spise så mye at jeg får vondt i magen! :P

Når det gjelder middag så må det bli enten spagetti med hjemmelaget saus eller typiske søndags/julemiddager. Sikle !! Eller nybakte rundtstykker med gradd-ost som nesten smelter. mm !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spice sin Tikka Masala! Akkurat passe mektig og sterk, rett og slett herlig ! Min egen wokblanding eller Stekt ris-retten på kinesisk restaurant.

Buffè av jordbær, bringebær, moreller og RIPS! Blande smak av bærene og mørk sjokolade i munn, MMMM...

Iskald Fanta Lemon med isbiter :hjerte:

Vann i munn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Sjokolade. Spiser innimellom godis eller tar en halvliter med cola, men med sjokolade "skeier jeg ut" fordi jeg får uren hud av det.

Mange hevder det ikke stemmer eller skal være slik, men jeg får uren hud eller kviser etter hver gang jeg har spist veldig mye sjokolade, så for meg har det garantert sammenheng. Synd siden det er det beste jeg vet av godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade. Spiser innimellom godis eller tar en halvliter med cola, men med sjokolade "skeier jeg ut" fordi jeg får uren hud av det.

Mange hevder det ikke stemmer eller skal være slik, men jeg får uren hud eller kviser etter hver gang jeg har spist veldig mye sjokolade, så for meg har det garantert sammenheng. Synd siden det er det beste jeg vet av godt.

Du, det gjør jeg også! Om jeg spiser vanlig sjokolade får jeg små utbrudd over natten. Men ikke av mørk sjokolade (med høyt kakaoinnhold) derimot. Kanskje det er redningen ? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Gulerøtter med dip.

Agurk med dip.

Crem brulee

Eplekake

Blåbærpai

Eplepai

Muffins

Joghurt med eplesmak og pæresmak.

Fruktsalat

Druer

Hjemmelaget potetmos

Makaronistuing med poteter, middagspølse og brun saus.

Taco

Hjemmelaget pizza

Fløtegratinerte poteter

Kinamat

MCdonals

Hjemmelaget hamburger

Fiskegrateng med poteter og rispet gulerøtter + saus

Hjemmelaget potet salat

Laks

Brokkolisuppe

Bakt potet

Corn flakes med syltetøy og melk

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er ute så er det Jackburger eller grillfest på Graffi.

Hjemme så er det svinesnadder eller hvalsnadder.

Om vi snakker snacks så er det potetgull fra UK (så mange artige smaker, kjøper på ebay), pestomarinerte oliven fra Ridderheims og rødvin eller cider (Sommersby sin).

Koser meg glugg i hjel med dette, mmmm :)

Anonym poster: 58ea90c1994a24bb30755a279f35dc45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av middag må jeg si finnbiff. Det er det beste jeg vet :spise:

Åh, det glemte jeg.

Skikkelig finnbiff med ekte tyttebærsyltetøy ved siden av er fantastisk.

Selv om jeg alltid lurer på hvordan forfedrene på Finnmarksvidda fikk tak i champignon :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Åh, det glemte jeg.

Skikkelig finnbiff med ekte tyttebærsyltetøy ved siden av er fantastisk.

Selv om jeg alltid lurer på hvordan forfedrene på Finnmarksvidda fikk tak i champignon :ler:

Kanskje de brukte kantareller i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat: Bakt potet med masse kryddersmør/fløtegratinerte poteter og biff, spaghetti bolognese, taco (spiser som regel bare kjøtt og grønnsaker så kjøttdeig og tacoshell smaker faktisk himmelsk en gang i blant. Spaghetti også)

Godterier: Sørlandschips og hvitløksdip, smash, bergene melk karamellfugde, smash bites, de panda lakrisene, lion<3..

Endret av kills
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Du, det gjør jeg også! Om jeg spiser vanlig sjokolade får jeg små utbrudd over natten. Men ikke av mørk sjokolade (med høyt kakaoinnhold) derimot. Kanskje det er redningen ? :lur:

Har tenkt på det, må testes ut! Får spesielt en ekstrem trang på sjokolade når jeg har mensen. Så å føle seg oppblåst, ha mageknipe, føle seg "skitten" samt å få kviser/uren hud av sjokoladen er jo supert. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kjøper jeg sushi og vårruller med dip. Noe av det beste jeg vet :)

Edit: Og drikker vin/øl til ;)

Endret av murray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Det varierer veldig. Men blåskjell eller en eller annen pastarett er vel en slags gjengangere. :)

(Eller hamburger, biff med béarnaise, fiskesuppe, sjøkreps, gode pølser med potetstappe, meksikansk mat av ulike slag, quiche, osv, osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kunne sluppet å få reaksjon pga allergien også så hadde jeg kjøpt all den nye sjokoladen som har kommet siden jeg fikk konstantert melkeallergi, og en pose smash og stratos. Så hadde jeg lagd en middag som inneholdt masse smør, ost, rømme og fløte. Samma hva egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hjemmelaget stekt ris med innbakt svinekjøtt og sursøt saus.

Fårikål (elsker!!!)

Biff med pommes noisette, bernaise og salat

Big tasty hamburger (mcdonalds)

Dessert:

Innbakt banan med is

Vaniljeis med nonstop og peanøtter

Drikke:

Sjampis eller øl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...