Gå til innhold

Egoistisk å dra på ferie alene når mannen ikke kan/vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift, men vi har ingen barn. Siden vi ikke har barn, har jeg i alle år hatt lyst til å reise og se mer av verden. Dette visste mannen min om da vi ble gift. Men han har i ettertid valgt å starte en egen bedrift hvor han er eneste ansatte, noe som innebærer at han aldri kan ta fri/ferie. Mannen min kan ikke svare meg på hvor lenge det vil være slik, men jeg regner med at det nok blir slik i lang tid fremover. Jeg synes det er trist å aldri kunne ha ferie med mannen min, og er så misunnelig på de som har menn som har mulighet til å reise på tur. Mannen min blir bare irritert hvis jeg tar opp temaet, for han har virkelig ikke mulighet til å dra fra jobben. Men skal jeg bare finne meg i det, og aldri få oppfylt mine drømmer? Eller bør jeg bare ta saken i egne hender og begynne å reise alene? Jeg synes det er egoistisk av meg å bruke av våre felles penger på ferie når han ikke kan være med. Noen som har noen tanker om hva jeg bør gjøre?



Anonymous poster hash: ecee5...010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du bruke felles penger bare på deg? Spar opp dine egne og dra på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis, men bruk dine egne penger og ikke felles penger.

Vi har 100 % felles økonomi. Vi skiller ikke på mine og dine penger heldigvis. Vi er jo gift. Det er derfor jeg synes det er vanskelig å bruke penger på å reise, for jeg føler ikke at jeg kan spare opp egne penger. Mine penger er hans penger, og omvendt.

Anonymous poster hash: ecee5...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo reise uten å bruke allverdens penger.

En annen sak er jo at å ha felles økonomi når den ene ektefellen driver eget firma, er lite gjennomtenkt. I slike saker er det vanlig å sikre både hus og heim og ektefelle medsæreie el. I tilfelle firmaet går over styr.

Anonymous poster hash: 58df4...0b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo reise uten å bruke allverdens penger.

En annen sak er jo at å ha felles økonomi når den ene ektefellen driver eget firma, er lite gjennomtenkt. I slike saker er det vanlig å sikre både hus og heim og ektefelle medsæreie el. I tilfelle firmaet går over styr.

Anonymous poster hash: 58df4...0b3

Anonymous poster hash: ecee5...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo reise uten å bruke allverdens penger.

En annen sak er jo at å ha felles økonomi når den ene ektefellen driver eget firma, er lite gjennomtenkt. I slike saker er det vanlig å sikre både hus og heim og ektefelle medsæreie el. I tilfelle firmaet går over styr.

Anonymous poster hash: 58df4...0b3

Trykket litt for fort i forrige melding. Mannen har sitt eget AS, så tror ikke dette du skriver er så aktuelt da? Det er vel bare hvis han driver enkeltpersonforetak at det er viktig?

Anonymous poster hash: ecee5...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis alene. Vi har også felles økonomi, men jeg ville ikke nølt med å reise dersom jeg var i din situasjon. Det at dere har felles økonomi skal jo ikke føles som en tvangstrøye for deg.



Anonymous poster hash: b2793...b78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barn og ikke veldig god råd. Og vi elsker å reise begge to. Likevel får vi til å ta noen turer alene i løpet av året, f.eks guttetur til Skottland, shoppingtur til Tyskland osv. (her handler det om at det er vanskelig å få til slike turer sammen pga barna)



Anonymous poster hash: a6bf7...d72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI TS

Jeg har ikke lest alle innlegg her, men min første reaksjon er, Selvfølgelig.

Men, jo dere giftet dere og han var klar over ditt ønske om å se verden.

Men da han startet denne jobben, tok dere begge beslutning her?

Visste dere begge at dette ville kreve mye av dere begge?

Greit nok at han jobber mye og han ikke kan ta fri, men dere er to om dette.

Du kan jo spørre han om du kan ta en weekend i London eller lignende og se hvordan han reagerer på dette.

Kan du avlaste han på noen måte, slik at dere kan ligge litt i forkant, slik at dere kan ta et par tre dager fri....?

Den beste løsningen er å snakke om dette. Kanskje formulere dette ned på et ark og la han lese dine tanker.

Man kan tenke mer nøye og kanskje komme på flere gode poeng og idèer da man skriver det ned.

Er heller ikke rett at du blir sittende på vent i livet...... Vi lever tross alt kun en gang. Men få det skrevet ned... dere fortjener begge ha det godt

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg ser ikke problemet. Kan dere ikke bare bli enige om et reisebudsjett for deg og så bare drar du?



Anonymous poster hash: 343aa...89e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar min samboer dra hvor enn hun skulle ønske seg. Nå har vi riktignok ikke felles økonomi og det settet med bekymringer, men jeg tenker at det løser man eventuelt. Vil man sin partners beste vil man selvsagt unne henne å reise dersom hun ønsker det. Jeg hadde sagt god tur! Kjøpt nye solbriller og nakkepute til henne. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes absolutt du skal kunne reise. Jeg ser ikke på det som mer egoistisk enn at han prioriterer bedriften sin og aldri tar seg ferie. Altså, jeg sier ikke det er galt av ham å prioritere sin bedrift, men han kan ikke stå i veien for dine drømmer bare fordi han ville realisere sine egne (regner med at han eier denne bedriften fordi det er noe han vil gjøre).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk orker felles økonomi. Jeg ville brukt av mine penger og reist. Selv om dere har felles økonomi så har du jo din egen lønn. Du stjeler ikke fra ham ved å bruke av det du tjener selv.



Anonymous poster hash: 84203...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...