Gå til innhold

Egoistisk av meg å reise bort flere uker, uten samboer med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han fyren du har tenkt å møte er nok ikke bare ute etter ditt selskap som en venn. Er nok begynnelsen på slutten for ditt samboerskap om du reiser. Garantert!



Anonymous poster hash: da1dd...36d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte å nevne en liten ting som kanskje er betydelig. Jeg har tenkt å møte en fyr i Sør Amerika som jeg møtte for flere år siden på en annen reise (mens jeg var singel). Jeg har aldri vært interessert i han, men han sa han kunne guide meg litt rundt da han bor rundt der jeg tenker å reise. Jeg synes det er litt betryggende da han kjenner byen, men tror ikke det vil bli så godt tatt i mot av samboer. Har ikke nevnt det for han enda, siden turen ikke er bestemt riktig.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Og vips gikk det fra å være en dårlig ide og egoistisk, til å være nesten planlagt utroskap. No go!!

Skjønner ikke at du i det hele tatt kan tro at dette er en god ide.

Anonymous poster hash: 1c7a9...53f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forholdet ryker pga en reisedrøm Ts har, tenker jeg at det uansett ikke er liv laga.

Jeg tror man skal følge sine drømmer så sant de er innenfor rammen av det andre kan/bør tåle. Jeg tenker at en reise ikke bør true forholdet.

Jeg ville ikke hindret min kjære fra å reise. Kjærlighet bør inkludere både tillit og raushet.

God tur!

Anonymous poster hash: 30772...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Han har rett på sin mening og den har han gitt. Han liker det ikke, men han nekter deg ikke å dra. Da må du jo bare ta en avgjørelse. Dersom dere ikke er villig til å inngå kompromiss på dette så må du bare avgjøre om det er verdt det eller ikke.

Personlig hadde jeg aldri tenkt tanken på å dra på ferie så lenge uten kjæresten, og jeg hadde ikke likt om han gjorde det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde overhodet ikke likt om min mann plutselig fant ut at han skulle reise på alenetur i to måneder. Det er faktisk forskjell på å være singel og å være i et forhold, og hvis man føler at forholdet står i veien for ens drømmer så får en heller være singel. Jeg er sikker på at det er mer uvanlig enn vanlig å synes at dette er helt greit.



Anonymous poster hash: cd5a4...810
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Med tanke på? :) Jeg kjenner han godt fra tidligere altså, så tror ikke han kommer til å kidnappe meg.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Du skjønner altså seriøst ikke at denne personen er interesert i deg, og at du med å gå inn på å møte han faktisk flagger at du kan være interesert å finne ut om du er interesert tilbake?

Jaja, lykke til sier jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en sjanse til en drømmetur du neppe får igjen så selvfølgelig skal du dra! Du er jo ikke bundet til hoften av å ha samboer og han bør glede seg med deg. Nå tar jeg selvfølgelig for gitt at du har spart opp nok penger til at du kan dekke både reise og fellesutgifter dere har. Og å bli vist rundt av en lokalkjent et par dager er gull verdt! Hvis han lokalkjente er ute etter noe mer kan du jo bare droppe ham og utforske alene.



Anonymous poster hash: faa71...0f3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke glemme drømmene dine, men ha respekt for forholdet du er i. Hvis du vil farte rundt alene uten typen på slep bør du kanskje være singel. Drømmen din blir vel ikke knust av at du er borte i 2 uker istedet for 6-8 ?

Prøv å se for deg at du er i hans situasjon..

Anonymous poster hash: d475a...668

2 uker er da altfor lite om man skal reise til Sør-Amerika!

Men da får hun korte ned turen til tre uker

3 uker er også altfor lite, om man vil se mer enn ett land.

Syns du skal dra, TS. Ja det er egoistisk, men et sunt forhold skal gi litt rom for egoisme, hvis ikke blir man bitter.

Svarene hadde nok vært av en helt annen type om TS hadde spurt om det var greit å dra på utveksling 6 mnd. Da hadde hun fått beskjed om å leve livet, ikke la seg binde, at man vil angre og bli bitter om man lar vær pga kjæresten. Vel, akkurat det samme gjelder her.

Jeg tror forholdet deres tar mer skade av om du IKKE reiser, for da vil du alltid være bitter for at du droppet drømmene dine. Har man svært ulike reisevaner må man enten tillate hverandre å reise på sine egne måter (hvis reising er viktig for en, så klart), eller så kan man ikke være sammen.

Og jeg syns det er litt patetisk at flertallet her mener at man kun kan ha kvinnelige venner i utlandet. Hvordan skal man kunne oppleve verden, om man skal utelukke halvparten av menneskeheten som mulige bekjentskaper? Det er fullstendig normalt å avtale med folk man kjenner i andre land at de skal guide en litt, uavhengig av kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner altså seriøst ikke at denne personen er interesert i deg, og at du med å gå inn på å møte han faktisk flagger at du kan være interesert å finne ut om du er interesert tilbake?

Jaja, lykke til sier jeg.

Komisk. Utlendinger er så klart alltid kun ute etter et ligg, å møte venner og bare være venner er jo helt umulig. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk. Utlendinger er så klart alltid kun ute etter et ligg, å møte venner og bare være venner er jo helt umulig. :roll:

Hun forteller at han er interesert i henne, det er hun som ikke er interesert i han. Så i utgangspunktet er dette ett forsøk fra henne i å kjøre en friendzone opplegg for å hente ut litt fordeler på turen. Mest sannsynlig er det å legge seg åpen for sjekking. Og i verste tilfelle kan hun utfordre kulturelle forskjeller.

Uansett var det noe der bakhuet hennes skulle begynt å skrike NEEEEEEEIIII instinktivt. Jeg er rimelig sikker på at hun hadde reagert helt anderledes hvis det var en av hans tidligere beilere som inviterte han på spennede opplevelser langt vekke mens hun levde i hverdagen hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt likegyldig hva vi tenker når det kun er dere to som kjenner deres eget forhold. Som du ser av svarene her varierer det veldig hva folk synes er greit ut i fra avtaler og normer man har i forholdet. For vår del hadde det ikke vært aktuelt, da vi har basert ekteskapet vårt på at vi vil skape opplevelser sammen. Det er en grunn til at teambuilding ofte handler om felles mestring gjennom oppgaver og opplevelser, og slik er det kanskje i et forhold også? Skulle jeg hatt en slik tur som du planlegger, så er det ingen i verden jeg heller ville delt det med, enn min mann. Vi har også forskjellige preferanser på både komfort og det sosiale på slike lengre turer, men da inngår vi et kompromiss som vi begge kan være fornøyde med. Jeg jekker meg ned fra hotelluksus, og han går hakket opp fra "bo i telt og ikke dusje på en måned";)

Where there's a will there's a way.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forteller at han er interesert i henne, det er hun som ikke er interesert i han. S

Hvor forteller hun det? Har jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del hadde det ikke vært aktuelt, da vi har basert ekteskapet vårt på at vi vil skape opplevelser sammen. Det er en grunn til at teambuilding ofte handler om felles mestring gjennom oppgaver og opplevelser, og slik er det kanskje i et forhold også? .

Jeg liker tankegangen deres om teambuilding, men når samboer til TS så til de grader ikke ønsker en slik type tur skjønner jeg godt at hun vil reise alene. Det er ikke mye teambuilding å dra med seg en trassig mann som ikke ønsker å være der.

Anonymous poster hash: faa71...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt rart at du er åpen for å dra alene ELLER med noen venninner, bare ikke med samboeren. Er du litt lei av forholdet?

Det hadde vært noe annet om du enten hadde drømt om å oppleve Sør- Amerika alene lenge, eller om dette var en tur jentegjengen hadde planlagt. Hvorfor kan du ikke fokusere litt på deg selv hvis du reiser med sambo? Dere kan jo gjøre litt forskjellige dagsturer osv i løpet av en såpass lang periode? Hvordan er dette annerledes enn å reise med en skravlete jentegjeng?

Jeg har reist ganske mye både med veninner, kjæreste (senere min mann), og med mann og barn. Har aldri opplevd at det er noe problem å komme i kontakt med folk, uansett hvem man reiser med. Men det varierer jo litt HVA slags type folk. Med jentegjengen er det ofte en del sleezy menn som tar kontakt, ganske slitsomt om man ikke spesifikt ønsker dette. Med mannen har vi ofte kommet i kontakt med jenvaldrende par. Med barna er det ofte folk i besteforelderalderen, pluss foreldrene til barn som våre barn begynner å leke med. Alt har sin sjarm, det definitivt minst sjarmerende er de sleezy mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne en liten ting som kanskje er betydelig. Jeg har tenkt å møte en fyr i Sør Amerika som jeg møtte for flere år siden på en annen reise (mens jeg var singel). Jeg har aldri vært interessert i han, men han sa han kunne guide meg litt rundt da han bor rundt der jeg tenker å reise. Jeg synes det er litt betryggende da han kjenner byen, men tror ikke det vil bli så godt tatt i mot av samboer. Har ikke nevnt det for han enda, siden turen ikke er bestemt riktig.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Da kan du hvertfall ikke bruke unnskyldningen at du vil dra alene, være for deg selv, det blir usosialt om du reiser med samboeren/andre...

Du kan fint finne deg en vanlig guide og ikke han du tidligere har møtt. Regner med din samboer ikke vet at du prater og avtaler med denne fyren...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har ikke lest gjennom hele tråden)

Ja jeg syns det er egoistisk, men gjør det noe da?

Selv om man er i et forhold må det da kunne gå an å reise på en langtur alene, uten at det skulle gjøre noe. Å tenke på seg selv er av og til nødvendig for å ha det bra i et langvarig forhold. Det trenger ikke bety knute tråen eller at man ikke elsker den man er sammen med. Dere er tydeligvis forskjellige og han ønsker andre ferier en du, så jeg mener det bør gå fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker tankegangen deres om teambuilding, men når samboer til TS så til de grader ikke ønsker en slik type tur skjønner jeg godt at hun vil reise alene. Det er ikke mye teambuilding å dra med seg en trassig mann som ikke ønsker å være der.

Anonymous poster hash: faa71...0f3

Jeg fikk inntrykk av at TS var litt "my way or the highway", og ikke helt åpen for diskusjon. Spesielt i åpningsinnlegget virker det veldig fokusert på enten alene eller med venninner, fordi kjæresten generelt ikke liker slike turer. Kanskje det er en idé og sette seg ned å spørre "Hva må til for at du blir med meg?".

Men det kan være jeg tar feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har ikke lest gjennom hele tråden)

Ja jeg syns det er egoistisk, men gjør det noe da?

Selv om man er i et forhold må det da kunne gå an å reise på en langtur alene, uten at det skulle gjøre noe. Å tenke på seg selv er av og til nødvendig for å ha det bra i et langvarig forhold. Det trenger ikke bety knute tråen eller at man ikke elsker den man er sammen med. Dere er tydeligvis forskjellige og han ønsker andre ferier en du, så jeg mener det bør gå fint!

Men du lager en knute på tråden ved å gå imot partners ønske? Hvis vedkommende tydelig viser at dette liker jeg ikke, og du på tross av det reiser vekk i 6-8uker, så bidrar du ikke akkurat til et sunt forhold bygget på tillit og god kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du lager en knute på tråden ved å gå imot partners ønske? Hvis vedkommende tydelig viser at dette liker jeg ikke, og du på tross av det reiser vekk i 6-8uker, så bidrar du ikke akkurat til et sunt forhold bygget på tillit og god kommunikasjon.

Spørsmålet er vel strengt tatt om det er greit at partner ikke liker? En partner som setter seg på bakbena "bare fordi" vil ikke jeg ha, i hvert fall. Er man voksen så klarer man seg uten kjæresten sin et par måneder uten at verden går under. Hva er det partner ikke skal like? At dama får opplevelser å fortelle om? Erfaringer som gjør henne selvsikker? Greit at det er ulike meninger om denne kompisen, men generelt skjønner jeg virkelig ikke problemet med å reise alene når partner ikke vil være med.

Anonymous poster hash: faa71...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor forteller hun det? Har jeg ikke fått med meg.

"Jeg har tenkt å møte en fyr i Sør Amerika som jeg møtte for flere år siden på en annen reise (mens jeg var singel). Jeg har aldri vært interessert i han, men han sa han kunne guide meg litt rundt da han bor rundt der jeg tenker å reise."

Den typen invitasjon er ett tegn på interesse. Å komme nå mange år etterpå å cashe inn, signaliserer aksept. Veldig enkelt. Hadde hun skrevet at HAN ikke var interesert i henne; at han på det tidspunktet hadde avklart hva det gikk i, hadde bildet vært noe annet.

Det står ikke noe om at han har fått noen partner, (og hun må ha tatt kontakt allerede for å vite at han fortsatt bor i hennes reiserute.), så det at det står han, og ikke de, tilsier at han er singel og ønsker møte henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...