Gå til innhold

Egoistisk av meg å reise bort flere uker, uten samboer med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sambo kan godt dra på gutteturer og aleneferier, men hadde nok satt pris på at de var litt kortere enn det du tenker. Tror nok kanskje jeg hadde satt ned foten da, og det samme andre veien. Så forstår han litt, det må jeg innrømme.

Er det helt umulig å korte ned turen? Møtes på halvveien, liksom? :)

Jo, jeg tenkte å korte ned til 5-6 uker. Kan nesten ikke ha mindre da det er lang og reise samt mye å se :)

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han vil ikke reise på en slik tur. Skal jeg bare glemme drømmene mine da? ts Anonymous poster hash: 99d00...efe

Du trenger ikke glemme drømmene dine, men ha respekt for forholdet du er i. Hvis du vil farte rundt alene uten typen på slep bør du kanskje være singel. Drømmen din blir vel ikke knust av at du er borte i 2 uker istedet for 6-8 ?

Prøv å se for deg at du er i hans situasjon..

Anonymous poster hash: d475a...668

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har lenge hatt lyst til å reise på en lengre tur til Sør-Amerika. Jeg vil ha en jentetur eller reise alene. Ikke en kjærestetur, for da får man så låst og usosial i møte med andre. I tillegg føler jeg at jeg vil ha en tur der jeg kan fokusere litt på meg selv.

Jeg tenker en tur med lengde på ca. 6-8 uker. Problemet er at samboeren min ikke er helt glad for dette her. Han synes jeg er noe egoistisk som tenker å bare eiser fra han og hunden vår sittendes hjemme alene i vinter.

Hva synes dere? Hadde dere blitt skuffet?

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Hadde følt meg rimelig avskyelig om dama mi hadde reist på ferie fra meg i 6-8 uker. Tror nok jeg hadde revurdert det forholdet ganske kjapt for å si det sånn. Du kan få alenetid på spa flere ganger i uken vet du, så hvorfor du må dra over jordkloden for å ha litt alenetid er for meg ugripelig.

Anonymous poster hash: f1633...5ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne en liten ting som kanskje er betydelig. Jeg har tenkt å møte en fyr i Sør Amerika som jeg møtte for flere år siden på en annen reise (mens jeg var singel). Jeg har aldri vært interessert i han, men han sa han kunne guide meg litt rundt da han bor rundt der jeg tenker å reise. Jeg synes det er litt betryggende da han kjenner byen, men tror ikke det vil bli så godt tatt i mot av samboer. Har ikke nevnt det for han enda, siden turen ikke er bestemt riktig.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Om du nevner det i tillegg får du hvertfall ikke lov å dra av typen din. Hvorfor i helvete har du en trang til å dra å møte en mann i sør-amerika som du påstår du ikke føler noe for, og i tillegg alene. Det lukter starten på utroskap. Helt ærlig talt...

Anonymous poster hash: f1633...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overdriver dere noe voldsomt her. Jeg vil bare ta meg en backpacker tur uten kjæresten. Er det så mye å forlange?

ts



Anonymous poster hash: 99d00...efe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, dette vil ende i utroskap.har gjort det selv, ogjeg angrer. Det å henge og være med en fyr over lengre tid fører bare til følelser og diverse. Og nei, jeg heller hadde ikke noe følelser for karen, men når man tilbringer tiden sammen så begynner ting å skje.

Anonymous poster hash: 9cabc...5fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, dette vil ende i utroskap.har gjort det selv, ogjeg angrer. Det å henge og være med en fyr over lengre tid fører bare til følelser og diverse. Og nei, jeg heller hadde ikke noe følelser for karen, men når man tilbringer tiden sammen så begynner ting å skje.

Anonymous poster hash: 9cabc...5fb

Jeg har ikke tenkt å være med han mer enn et par dager. Jeg skal jo reise rundt til forskjellige byer, og han holder bare til i en av dem.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ordner du det økonomiske?

Regner med at du har oppsparte midler, men har dere felles drømmer dere egentlig har spart til som du nå ikke kan bli med på?

Og hva med de faste utgiftene som husleie mm? De forsvinner ikke selv om du reiser.

Dersom turen din enten fører til at han må ta en større del av fellesutgiftene eller at felles langsiktige planer/drømmer må forsakes så synes jeg det blir feil å dra.



Anonymous poster hash: 78210...48d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har lenge hatt lyst til å reise på en lengre tur til Sør-Amerika. Jeg vil ha en jentetur eller reise alene. Ikke en kjærestetur, for da får man så låst og usosial i møte med andre. I tillegg føler jeg at jeg vil ha en tur der jeg kan fokusere litt på meg selv.

Jeg tenker en tur med lengde på ca. 6-8 uker. Problemet er at samboeren min ikke er helt glad for dette her. Han synes jeg er noe egoistisk som tenker å bare eiser fra han og hunden vår sittendes hjemme alene i vinter.

Hva synes dere? Hadde dere blitt skuffet?

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem. 6-8 uker er mye når man sitter hjemme i kalde Norge, men synes det nesten er mer egoistisk av han å hindre deg for en tur du har lyst til (så lenge du i hans situasjon ville unt han det).

Så lenge dere har et forhold bygget på tillitt ser jeg heller ikke problemet med å møte en venn av det motsatte kjønn. Det er klart at du får en dypere opplevelse av å se stedet gjennom innfødtes øyner. men dersom det tidligere har vært følelser mellom dere så er jeg enig med resten her om å droppe det.

Jeg har vært på backpacking i 4 mnd mens mannen var hjemme, og selv planlegger han en rundreise med bestekompisen neste sommerferie. Jeg synes selvfølgelig er litt kjipt at hele ferien går i det og at ikke vi får dratt på tur sammen i ferien, men dette er en tur jeg virkelig unner han! Mye fordi jeg nettopp vet hvor viktig den turen "alene" er, både for en selv og for forholdet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hei :) Har lenge hatt lyst til å reise på en lengre tur til Sør-Amerika. Jeg vil ha en jentetur eller reise alene. Ikke en kjærestetur, for da får man så låst og usosial i møte med andre. I tillegg føler jeg at jeg vil ha en tur der jeg kan fokusere litt på meg selv.

Jeg tenker en tur med lengde på ca. 6-8 uker. Problemet er at samboeren min ikke er helt glad for dette her. Han synes jeg er noe egoistisk som tenker å bare eiser fra han og hunden vår sittendes hjemme alene i vinter.

Hva synes dere? Hadde dere blitt skuffet?

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Jeg hadde blitt kjempelei meg om jeg var han. Så skjønner han godt. Må du være borte så lenge? Kan du ikke ta en uke til london med venninner eller noe? Skjønner ikke hva som er galt med kjærestetur til sør amerika. Man kan fint være sosiale likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Syns at du bør respektere din samboers ønske om at du ikke skal reise her, et kompromiss kan være å enten ta han med eller korte ned turen. 6-8 uker ulønnet permisjon vil jeg anta at har en betraktelig innvirkning på en vanlig økonomi itillegg til alt du kommer til å bruke på turen.

At han i tillegg blir låst til å måtte sitte hjemme med hunden mens du farter rundt med en random fyr, skjønner jeg at er veldig lite populært. Hva om han sier at da reiser han også bort i 6-8 uker, ulønnet??

Anonymous poster hash: d475a...668

Jeg syns ferien kan kuttes ned til 2-3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempelei meg om jeg var han. Så skjønner han godt. Må du være borte så lenge? Kan du ikke ta en uke til london med venninner eller noe? Skjønner ikke hva som er galt med kjærestetur til sør amerika. Man kan fint være sosiale likevel.

Det er forskjell på en tur til London og backpacking i Sør-Amerika. Ts skriver at kjæresten ikke er interessert i denne type tur og at hun, gjennom erfaring, vet de ikke vil komme i kontakt med andre i like stor grad. Da kan jo heller ts og kjæresten reise på tur til London.

Så lenge det ikke går ut over økonomien ser jeg ikke problemet i at hun drar. Det er lurt å ta sjansen mens man kan, så slipper man å angre senere på at man ikke dro.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er forskjell på en tur til London og backpacking i Sør-Amerika. Ts skriver at kjæresten ikke er interessert i denne type tur og at hun, gjennom erfaring, vet de ikke vil komme i kontakt med andre i like stor grad. Da kan jo heller ts og kjæresten reise på tur til London.

Så lenge det ikke går ut over økonomien ser jeg ikke problemet i at hun drar. Det er lurt å ta sjansen mens man kan, så slipper man å angre senere på at man ikke dro.

Hva så. Når hun er så kjip at han ikke får være med og hun måå være borte i hele to mnd så kanskje hun ikke fortjener den turen da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så. Når hun er så kjip at han ikke får være med og hun måå være borte i hele to mnd så kanskje hun ikke fortjener den turen da

Ts skriver at kjæresten ikke ønsker å dra på en slik tur. Da blir han med bare for å bli med. Hun virker og åpen for å korte ned turen. Om hun fortjener turen eller ikke er vel opp til henne, om hun har spart opp selv, og ikke samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ts skriver at kjæresten ikke ønsker å dra på en slik tur. Da blir han med bare for å bli med. Hun virker og åpen for å korte ned turen. Om hun fortjener turen eller ikke er vel opp til henne, om hun har spart opp selv, og ikke samboeren.

Men da får hun korte ned turen til tre uker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får hun korte ned turen til tre uker

Hvorfor det? Nå vet ikke jeg hvilke planer hun har, men tre uker på den type tur kan gå fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden deres? Forstår jeg det rett? Da har vel du også et ansvar?
Hvis han ikke ønsker å ha hunden alene så lenge, så må du respektere det.

Jeg kan forstå han på en måte, men hva slags forhold er det hvis man vil nekte kjæresten sin noe vedkommende drømmer om? Da blir jo forholdet som et fengsel på en måte. Men jeg vet jo at jeg hadde savnet min kjæreste enormt om han gjorde det. Men tenk gjensynsgleden:)



Anonymous poster hash: 2e360...d55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har tillit til hverandre, burde dette være helt greit. Og har man ikke det, bør man heller ikke være et par.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor det? Nå vet ikke jeg hvilke planer hun har, men tre uker på den type tur kan gå fort.

fordi to nmd er jævlig lenge npr han typen er låst hjemme med bikkja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du han fyren som møter deg kun er ute etter å være en god venn?

Anonymous poster hash: d0010...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...