Gå til innhold

Egoistisk av meg å reise bort flere uker, uten samboer med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Har lenge hatt lyst til å reise på en lengre tur til Sør-Amerika. Jeg vil ha en jentetur eller reise alene. Ikke en kjærestetur, for da får man så låst og usosial i møte med andre. I tillegg føler jeg at jeg vil ha en tur der jeg kan fokusere litt på meg selv.

Jeg tenker en tur med lengde på ca. 6-8 uker. Problemet er at samboeren min ikke er helt glad for dette her. Han synes jeg er noe egoistisk som tenker å bare eiser fra han og hunden vår sittendes hjemme alene i vinter.

Hva synes dere? Hadde dere blitt skuffet?



Anonymous poster hash: 99d00...efe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart. Du bruker jo opp hele ferien din (dersom du er i arbeid) på venninner..

Hos oss er noe slik uaktuelt.



Anonymous poster hash: d1fc2...da8
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Du bruker jo opp hele ferien din (dersom du er i arbeid) på venninner..

Hos oss er noe slik uaktuelt.

Anonymous poster hash: d1fc2...da8

Nei, jeg tenker å ta ulønnet permisjon :)

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er uaktuelt å dra med samboeren. Jeg går reist på flere "den type turer" med min mann, og bare sett fordeler med det. Man må jo ikke bli asosial av å være to, om man er innstilt på noe annet.

Anonymous poster hash: 1c7a9...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde IKKE vært greit hadde en mann skulle reist på guttetur i 8 uker. Just sayin.



Anonymous poster hash: f15a2...f04
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor det er uaktuelt å dra med samboeren. Jeg går reist på flere "den type turer" med min mann, og bare sett fordeler med det. Man må jo ikke bli asosial av å være to, om man er innstilt på noe annet.

Anonymous poster hash: 1c7a9...53f

Vi har reist sammen hver gang, og jeg kjenner at nå vil jeg faktisk bare ta meg en alene eller venninnetur :) Alle de andre gangene vi har reist sammen har vi aldri blitt kjent med noen. Han er heller ikke av den eventyrlystene mannen. Han liker helst å holde seg i en by, og være på et sted til vi reiser hjem igjen.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette virkelig er noe du ønsker å gjøre så snes jeg du skal gjøre det :)

Jeg hadde aldri gitt partneren min dårlig samvittighet for å gjøre noe som han virkelig hadde lyst til. Da er det jeg som hadde vært egoistisk. Litt alenetid er bare bra for dere begge.

Reis og kos deg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens egoistisk, men egoistisk trenger ikke å være negativt. Jeg mener det er helt greit at du reiser på en slik tur uten samboer under forutsetning av at dere ikke har barn. Da ville saken stilt seg noe annerledes. Jeg har reist mye rundt i verden og forstår veldig godt at du vil reise med venninner eller alene. Alle som har reist mye (til andre steder enn charter og turistplasser) forstår det. Reis og kos deg, ukene går fort.



Anonymous poster hash: f8c11...1f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne en liten ting som kanskje er betydelig. Jeg har tenkt å møte en fyr i Sør Amerika som jeg møtte for flere år siden på en annen reise (mens jeg var singel). Jeg har aldri vært interessert i han, men han sa han kunne guide meg litt rundt da han bor rundt der jeg tenker å reise. Jeg synes det er litt betryggende da han kjenner byen, men tror ikke det vil bli så godt tatt i mot av samboer. Har ikke nevnt det for han enda, siden turen ikke er bestemt riktig.

ts



Anonymous poster hash: 99d00...efe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde IKKE vært greit hadde en mann skulle reist på guttetur i 8 uker. Just sayin.

Anonymous poster hash: f15a2...f04

Populært har det aldri vært, men det har ikke vært problematisk heller.

Vi har reist sammen hver gang, og jeg kjenner at nå vil jeg faktisk bare ta meg en alene eller venninnetur :) Alle de andre gangene vi har reist sammen har vi aldri blitt kjent med noen. Han er heller ikke av den eventyrlystene mannen. Han liker helst å holde seg i en by, og være på et sted til vi reiser hjem igjen.

ts

Den typen ja, ja jeg ser problemet.

Som sagt: det er naturlig at det ikke er populært, men forhold er basert på kompromiss og plass til den enkelte, så gitt at dere har denne typen ulikheter, må han bare lage en plass der du kan reise på din måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne en liten ting som kanskje er betydelig. Jeg har tenkt å møte en fyr i Sør Amerika som jeg møtte for flere år siden på en annen reise (mens jeg var singel). Jeg har aldri vært interessert i han, men han sa han kunne guide meg litt rundt da han bor rundt der jeg tenker å reise. Jeg synes det er litt betryggende da han kjenner byen, men tror ikke det vil bli så godt tatt i mot av samboer. Har ikke nevnt det for han enda, siden turen ikke er bestemt riktig.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Er du virkelig så blank mellom ørene at du faktisk tror dette er en god idee?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

6-8 uker er en god stund, så jeg skjønner at din kjære ikke liker det. Likevel synes jeg absolutt ikke du er egoistisk...? Om du ønsker å reise på en slik tur, så gjør du det :) Gjør det mens du har muligheten. (barn++).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du virkelig så blank mellom ørene at du faktisk tror dette er en god idee?

Hæ? Med tanke på? :) Jeg kjenner han godt fra tidligere altså, så tror ikke han kommer til å kidnappe meg.

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært uaktuelt i vårt forhold tror jeg.. Hvertfall hvis kjæresten din har et ønske om å bli med. Da får du heller si at du har lyst til å oppleve mye forskjellig og bli kjent med nye folk, og at dette er noe han må være med på og bidra til hvis han skal bli med.



Anonymous poster hash: c3ac7...060
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært helt greit om kjæresten reiste alene. Men om det kom fram lenge etterpå turen var planlagt, underveis eller etterpå at hun hadde hengt med en fyr hele tiden, hadde det ikke blitt like greit. Og det handler om ærlighet og ikke kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg hadde det vært helt greit om kjæresten reiste alene. Men om det kom fram lenge etterpå turen var planlagt, underveis eller etterpå at hun hadde hengt med en fyr hele tiden, hadde det ikke blitt like greit. Og det handler om ærlighet og ikke kjønn.

Jeg pratet med han nå, og nevnte dette med turen pluss kanskje et møte med en jeg kjenner fra tidligere. Han sa han ikke likte det, men at han ikke kunne nekte meg. Han går ikke i fra meg om jeg reiser på denne turen. Så, what now?

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at du bør respektere din samboers ønske om at du ikke skal reise her, et kompromiss kan være å enten ta han med eller korte ned turen. 6-8 uker ulønnet permisjon vil jeg anta at har en betraktelig innvirkning på en vanlig økonomi itillegg til alt du kommer til å bruke på turen.

At han i tillegg blir låst til å måtte sitte hjemme med hunden mens du farter rundt med en random fyr, skjønner jeg at er veldig lite populært. Hva om han sier at da reiser han også bort i 6-8 uker, ulønnet??

Anonymous poster hash: d475a...668

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo kan godt dra på gutteturer og aleneferier, men hadde nok satt pris på at de var litt kortere enn det du tenker. Tror nok kanskje jeg hadde satt ned foten da, og det samme andre veien. Så forstår han litt, det må jeg innrømme.

Er det helt umulig å korte ned turen? Møtes på halvveien, liksom? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at du bør respektere din samboers ønske om at du ikke skal reise her, et kompromiss kan være å enten ta han med eller korte ned turen. 6-8 uker ulønnet permisjon vil jeg anta at har en betraktelig innvirkning på en vanlig økonomi itillegg til alt du kommer til å bruke på turen.

At han i tillegg blir låst til å måtte sitte hjemme med hunden mens du farter rundt med en random fyr, skjønner jeg at er veldig lite populært. Hva om han sier at da reiser han også bort i 6-8 uker, ulønnet??

Anonymous poster hash: d475a...668

Han vil ikke reise på en slik tur. Skal jeg bare glemme drømmene mine da?

ts

Anonymous poster hash: 99d00...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...