Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha noe å gjøre med det nye taperlaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med at menn lærer seg å søke hjelp når livet blir for trått istedenfor å legge skylden på kvinner og samfunnet?



Anonymous poster hash: e3572...258
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med at menn lærer seg å søke hjelp når livet blir for trått istedenfor å legge skylden på kvinner og samfunnet? Anonymous poster hash: e3572...258

Nei for det er jo en feminin verdi. Og feminine verdier skal vi ikke ha noe av i et samfunn.

Det klages på at feminine verdier får mer plass samtidig som man mener feminine verdier er løsningen på ting

Forstå det den som kan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Man har jo ressurssenter for menn. Reform er det vel det heter. I tillegg har menn sånn rent faktisk de samme mulighetene for å oppsøke hjelp til problemer som kvinner, men her er jo et av problemene i "mannskulturen" at de har altfor høy terskel for å oppsøke hjelp. Mange vil heller ikke innse at problemet ligger hos dem selv og at de også kan gjøre noe med det og skylder heller på feministsamfunnet.

Enkelte antifeminister mener i tillegg at dette er en uheldig feminisering av mannen som baserer seg på at menn kan hjelpes på samme måte som kvinner. Så da er det liksom galt det og.

Men jeg er enig i at dette må løses på strukturelt plan, enkeltmennesker kan ikke gjøre så mye fra eller til med dette problemet. Men det er jo positivt at man får rettet søkelys på problemet og at man setter i verk tiltak for å hjelpe. Jeg synes ikke det er holdbart at store grupper skal falle untenfor "det gode selskap" i et velferdsland tuftet så gjennomført på verdier om likeverd på tvers av kjønn og sosial tilhørighet som Norge er. Men vi er desverre tilsynelatende på vei mot et samfunn med stadig økende ulikhet og mange som faller utenfor.

Det har jeg faktisk aldri hørt om...

Elers, en mann som innrømmer for en kvinne at han har oppsøkt proffesjonell hjelp vil umiddelbart gjøre seg selv totalt strippet for alt som heter maskulinitet. I praksis så er denne gruppen med menn en gruppe som holdes på en armlengddes avstand av kvinner. Kvinner vil fremdeles ha mentalt og fysisk sterke menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At utseende ikke nevnes her = blåpilleforfatter

Utseende kan man gjøre noe med. Apperal kalles det. Kle deg litt bedre,gå ned i vekt,vask deg litt oftere og ikke vær så sur og sist men ikke minst: ikke krev å få en supermodell når du ser ut som en dass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri hørt om...

Elers, en mann som innrømmer for en kvinne at han har oppsøkt proffesjonell hjelp vil umiddelbart gjøre seg selv totalt strippet for alt som heter maskulinitet. I praksis så er denne gruppen med menn en gruppe som holdes på en armlengddes avstand av kvinner. Kvinner vil fremdeles ha mentalt og fysisk sterke menn.

Og menn. Menn kaller andre menn for tapere,beta,homo og pyser om de finner ut at en mann vil snakke om sine følelser og søke hjelp, menn skal ifølge menn være sterke og holde følelsene inni seg,samtidig som menn klager på at menn ikke har muligheten til å åpne seg med sine følelser.

Menn er merkelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg faktisk aldri hørt om...

Elers, en mann som innrømmer for en kvinne at han har oppsøkt proffesjonell hjelp vil umiddelbart gjøre seg selv totalt strippet for alt som heter maskulinitet. I praksis så er denne gruppen med menn en gruppe som holdes på en armlengddes avstand av kvinner. Kvinner vil fremdeles ha mentalt og fysisk sterke menn.

Det er helt utrolig at man går vekk fra det mest elementære, nemlig biologien. Alle mennesker er sårbare for sykdommer, i denne sammenhengen psykiske lidelser - noen mer enn andre.

Slikt sett så vil jeg heller si både menn og kvinner i dagens samfunn er virker å være langt fra jordnære og medfølende. Kan det sies at sosiale konstrukter er med på å skape de ulike typene menn og kvinner?

Kilder: (stress-sårbarhetsmodellen)

http://helsekompetanse.no/psykiske-lidelser/17966

http://www.dnms.no/index.php?seks_id=72190&a=1

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elers, en mann som innrømmer for en kvinne at han har oppsøkt proffesjonell hjelp vil umiddelbart gjøre seg selv totalt strippet for alt som heter maskulinitet. I praksis så er denne gruppen med menn en gruppe som holdes på en armlengddes avstand av kvinner. Kvinner vil fremdeles ha mentalt og fysisk sterke menn.

Da er jo svaret å utvikle seg bort fra denne svakheten.

"Hvis jeg ber om hjelp er jeg svak og ingen vil ha meg"

"Hvis jeg tilstår at jeg sliter er jeg dum og ingen vil ha meg".

Og hvis du ikke endrer en dritt så er du der for alltid. Hva er alternativene? Kast et realistisk blikk på situasjonen.

Ingen startet ut som profesjonell. Alle var amatører en gang. Og når du har tilbakelagt det kapittelet så er det tilbakelagt. Jeg var feit som tenåring, idag er jeg sterk. Det er altfor mange menn som setter taperstempelet på seg i selv i disse dager og det gjør ikke ulykken mer legitim, det er ansvarsfraskrivelse.

Ironisk nok er de sterkeste mennene jeg kjenner, både mentalt og fysisk, menn som startet ut med oddsene mot seg. De som måtte pushe tilbake.

Endret av Cordon
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende kan man gjøre noe med. Apperal kalles det. Kle deg litt bedre,gå ned i vekt,vask deg litt oftere og ikke vær så sur og sist men ikke minst: ikke krev å få en supermodell når du ser ut som en dass.

Dette er jeg lei av å oppklare her i det vide og brede så bare oppsummerer kort :

utseendekategori

8-10 = Slayere = Klestil, humør, holdning etc irrelevant, de får masse fitte uansett

5-7 = Selvhjelpsgruppen = Her kan ymse faktorer som du nevner påvirke i stor grad

4-1 = Incels = Vil slite uansett, trenger masse penger\makt for å slaye\få seg dame

Endret av Jegern Puahate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette faller vel på sin egen urimelighet......det er ikke nok menn med makt og penger til alle, ikke engang om de får flere barnekull. Penger og status betyr ingenting for meg. Humør og sjarm derimot....

Ingen vil ha en sutrekopp.

Anonymous poster hash: c0d25...8ad

Det samme tenker jeg. Har aldri brydd meg om penger og status hos menn. Aldri.

Når noen menn blir valgt som far flere ganger så er jo det ikke noe annerledes enn at kvinner som anses som attraktive partnere velges på nytt og på nytt de også. Dette er ikke noe manns-problem i det hele tatt. Det er bare en bekreftelse på at enkelte mennesker har lettere for å finne partnere enn andre. Ja, verden er urettferdig men sutring og selvmedlidenhet gjør det ikke enklere.

Syned mange av disse såkalte taper-mennene forventer å få alt servert på sølvfat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne suksesshistorien for kvinner er del av en internasjonal utvikling der en økende andel menn blir sortert vekk. De passer rett og slett ikke inn i vårt moderne, komplekse og krevende samfunn. Intelligensen og tilpassingsevnen er for lav, og de manuelle ferdighetene irrelevante.

Dette gjelder ikke bare toppen, men midten også. Under halvparten av norske menn klarer å ta videregående utdanning på normert tid – mot 68 prosent av kvinnene. Attraktive menn får to og tre barnekull, mens antall barnløse menn har økt med 65 prosent på 27 år. Kvinner vil rett og slett ikke ha noe å gjøre med dette framvoksende taperlaget av menn.

http://www.nrk.no/ytring/bordeller_-borgerlonn-og-bedovelse-1.11957626

Kanskje man skal sette opp leirer slik at vi blir kvitt disse taperene en gang for alltid.

Kanskje også burde kvinner innrømme at de går etter menn med makt og penger. Ikke at det er noe galt i det.

Anonymous poster hash: f4ef1...0bd

Det finnes en god del kvinner/menn som ikke passer inn i A4 fremstillingen av kvinner (eks. slim kropp, sprettrumpe, muskuløse osv). Jeg har mistanke om at de mennene som klager sin nød i denne tråden nettopp er menn som ikke hadde klart å akseptere "skavanker" hos disse kvinnene, som for øvrig kan vise seg å bli herlige partnere. Menn som klager mest tror jeg at også har vanvittige høye krav til kvinnene. Når de ikke får det de trakter etter, så opprettes slike tråder.

Jeg er mann selv og må si at det er lite inspirerende å lese slike klagetråder der man skylder på øst og vest, men ser ikke inni seg selv. Ved å gå inn i offerrollen gjør du som mann deg enda mer heslig ved å legge skylden utad.

Hvorfor skal du på liv og død ha en glamourmodell som kjæreste? Hvorfor skal du på liv og død ha så ekstremt høye krav til kvinner når du selv kanskje ikke er 40% i nærheten av å oppfylle de selv? Hva er det som stopper deg fra å bli intellektuell? Hva stopper deg fra å kjøpe bøker om ulike emner og slikt sett bli en spennende samtalepartner? Hva stopper deg fra å være fornøyd med den du er? Hva gjør at du ikke ser den stille og sjenerte piken som virker å være en hyggelig person, men at du heller ser på den som stjeler showet?

Nei, kjære mann. Du stopper deg selv og legger begrensninger på deg over en lav sko. Jeg generaliserer ikke nå, men du har kanskje ikke etikette og folkeskikk som nettopp kan sjarmere en kvinne. At du har problemer med å sette grenser er ikke kvinnens feil. Dette er noe du må lære deg og bygge oppunder selvfølelsen din. At du sikter for høyt er heller ikke kvinnens feil - er du med i spillet så må du tåle å tape også.

Jeg mener at det er mennenes oppgave å finne seg selv, sine evner og ferdigheter og bygge seg selv opp som gode personer. En mann blir ikke en MANN ved å høvle over halve bygda. Han blir heller ikke mann ved å skryte på seg evner og ferdigheter han ikke har. Han blir ikke mann ved å se ned på alle andre som vurderes som små, svake og ubetydelige. En mann blir ikke en mann ved å være kongen av egoisme.

Det er ikke om å gjøre å bælme i seg mest mulig øl og deretter han ONS før man klager over kvinnenes seksualmoral.

Nei, jeg vil hevde at han blir mann ved å ha integritet og moralske verdier. Han tør å gå sine egne veier og er ikke redd for å ta opp kampen der han må. En sterk mann ser ikke ned på minoriteter eller de som er forskjellige fordi han han har respekt for alle.

Det er ingenting i livet man har rett på, det meste må man gjøre seg fortjent til. Det ligger hardt arbeid, troen på sine evner og et pågangsmot bak enhver suksesshistorie.

Jeg har ikke dokumentasjon på det, men de som oppretter slike klagetråder tror jeg også er de som er aktivt inne på ulike nettforaer, og sprer eder og galle om alt mellom himmel og jord. Om livet ditt ikke ble slik du ønsket så er det ikke den norske kvinnens eller innvandrerens feil. Det er DU som må ta tak i tingene. Okei, så du må jobbe hardere for enkelte ting. Hardt arbeid har enda ikke tatt livet av noen. Det er ikke andres feil om du tok en rekke feilvalg tidligere i livet, festet mer enn folk på din alder gjorde og levde generelt sett fra dag til dag. Når mange på din alder i dag har gjort karriere og er fornøyde med sine liv, så er det et resultat av valgene de tok. Du kan ikke på bakgrunn av det bli bitter. Du kan endre mye og hvis du vil, så får du det til.

Skjerp deg mann! Gjør deg spennende og interessant og du vil finne likesinnede i de rette kontekstene. Se inni deg selv - er du så sabla perfekt som du ønsker at kvinnen skal være? Kan du tillate deg å gå av karusellen og forme din egen vei?

Klarer du det så slipper man tragedier som den ungdommen fra USA som skjøt ned folk uten grunn.

Slipp tak i bitterheten, kvinner blir ikke mer tiltrukket av den grunn. Finn mannen i deg og den mannen er ikke steinaldermannen som klubber ned det han ser og tar det. Dette er en mann som ikke stikker av når det oppstår problemer med partneren. Det er ikke en mann som har en elskerinne fordi seksuallivet har stagnert på hjemmefronten. Dette er en mann som snakker i direkte tale med sin partner, og setter ord på det som har vært spenningsfylt og ikke verbalt uttalt budskap.

Endret av extra
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg syndes litt synd på sjenerte menn og menn som mangler driv. Samfunnet og kjønnsdynamikken favoriserer ikke dem på noen måter. Har man ikke driv kommer man heller ikke til å gjøre noe for å komme seg ut av "taperlaget". Har noen kompiser som heller vil sitte inne å spille wow i helgene enn å gå ut. Skal de først gå på fest vil de helst gå på fester med de samme folkene som de har vært på 1000 fester med før. De er bare ikke villige til å gjøre det som trengs for å komme noen vei for det betyr at de må steppe ut av bobblen de nå lever i.

Jeg mener man skaper sin egen lykke, og det er opp til en selv og skape de vanene, holdningene, tankene osv som setter en i posisjon til å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig single menn hadde nok hatt enklere for å møte noen om de så etter gjennomsnittlige pene damer på sin egen alder. Jeg har opplevd at sånne håpløse fyrer har vært forelsket i meg, men hvorfor skal jeg velge de nå jeg får oppmerksomhet fra yngre, penere og mer sosialt oppegående menn?

Anonymous poster hash: 6e1f4...1a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, men det kommer ikke til å skje noe. Som mann må man slå seg opp selv uten hjelp. Det er for så vidt greit nok da, men da bør heller ikke "samfunnet" klage på at flere menn tar av seg silkehanskene og tramper ned andre på vei opp. Når det blir et vinn eller forsvinn samfunn så kommer det til å bli nådeløst med tanke på sjikane og også grov voldsbruk.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

Jo, det må skje noe! Dersom man vil beholde de sosiale verdiene som Norge er bygget på, kan man ikke la store grupper som trenger hjelp, bli stående på sidelinjen uten hjelp og støtte. En moderne velferdsstat skal bøte på behovet for å slå seg frem slik du beskriver.

Men et av problemenet vi kanskje har er at man antar at menn har nøyaktig de samme behovene som kvinner? Ta for eksempel kravene til et vakkert ytre. Dette leder som kjent til mye lidelse og stress blant kvinner og i de værste tilfellene blir noen direkte syke av det. Da tenker jeg på anoreksi etc. Så har man også begynt å snakke om kroppsfokus blant gutter. Dette synes jeg virker mer politisk korrekt enn praktisk. All ære til viljen som ligger bak for den er jo god og det er selvfølgelig noen som har behov for at det blir pratet om dette, men når jeg leser om menns problemer så virker det som om det er helt andre ting unge menn har et mer trykkende behov for at det blir satt fokus på. Blant annet presset om å ha mange sexpartnere. Sosiologen Kimmel tok opp dette i sin bok guyland. Han mener at der mannskulturen tidligere gikk ut på å få seg en flott dame, skal man nå ha mange sexpartnere. Gutter blir dessuten foret opp på medier som forteller dem at jenter er så villige i dag og de tror alle rundt dem har mer sex enn det de selv har. Så kommer de ut i dn virkelige verden og oppdager at jentene slett ikke var så villig likevel. Da tror en del at det bare er akkurat dem som blir "snytt" for sex. I tillegg er markedet for tilfeldige seksuelle relasjoner et marked hvor kvinnene har makten - de kan si NEI! Han påpeker at når definisjonen på "maskulin" nærmest utelukkende er basert på hvor mange jenter du har feid over, så er de ovennevnte tingene grunnlag for en giftig coctail for gutters selvfølelse, selvverd og deres forhold til kvinner. Og de forventningene de har til hvor mye sex de skal få er ikke er reelle, men tuftet på illusjoner lagt frem av omgivelsene.

Kanskje man skal sette fokus på slike ting? Istendenfor å i all politisk korrekthet sette fokus på at noen menn opplever de samme problemer som kvinner har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en god del kvinner/menn som ikke passer inn i A4 fremstillingen av kvinner (eks. slim kropp, sprettrumpe, muskuløse osv). Jeg har mistanke om at de mennene som klager sin nød i denne tråden nettopp er menn som ikke hadde klart å akseptere "skavanker" hos disse kvinnene, som for øvrig kan vise seg å bli herlige partnere. Menn som klager mest tror jeg at også har vanvittige høye krav til kvinnene. Når de ikke får det de trakter etter, så opprettes slike tråder.

Dette bekreftes til dels via datingnettsteder. OKCupid og andre internasjonale sider har sett på statistikken - og den er ganske tydelig. Det er de peneste jentene på 20-27 år som mottar så og si all oppmerksomheten. Og denne oppmerksomheten kommer fra et stort mangfold av menn, hvorav majoriteten er uinteressante for disse jentene - om ikke annet fordi de er mange år eldre.

Disse jentene blir så overveldet med oppmerksomhet at de trekker seg ut og sletter profilen. Mennene som aldri får svar blir forbanna og konkluderer med at kvinner er stuck up bitches og at de selv enten må forbli alene eller reise utenlands og finne seg en kone.

Når realiteten er at de ikke fokuserer mesteparten av sin tid og effort på kvinner deres eget nivå.

Anonymous poster hash: 2c40f...2fb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri hørt om...

Elers, en mann som innrømmer for en kvinne at han har oppsøkt proffesjonell hjelp vil umiddelbart gjøre seg selv totalt strippet for alt som heter maskulinitet. I praksis så er denne gruppen med menn en gruppe som holdes på en armlengddes avstand av kvinner. Kvinner vil fremdeles ha mentalt og fysisk sterke menn.

Det er jeg ikke enig i. Jeg tror nok man må skille mellom å være mann med stor M i menns øyne og det å være mann i en kvinnes øyne. Jeg tror det er mannskulturen selv som har skapt disse kravene til mandighet. Jeg hadde ikke skygget banen for en mann som har oppsøkt hjelp- jeg ser på det som et tegn på selvinnsikt og vilje til å løse problemer som man innser at man trenger hjelp til. Ingen klarer seg helt alene. Selv ikke de sterkeste har kommet seg dit de er uten andre til å hjelpe, støtte, veilede og åpne dører. Jeg synes det er et signal om styrke og vedkjenne seg at man noen ganger faktisk må oppsøke hjelp.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jeg ikke enig i. Jeg tror nok man må skille mellom å være mann med stor M i menns øyne og det å være mann i en kvinnes øyne. Jeg tror det er mannskulturen selv som har skapt disse kravene til mandighet. Jeg hadde ikke skygget banen for en mann som har oppsøkt hjelp- jeg ser på det som et tegn på selvinnsikt og vilje til å løse problemer som man innser at man trenger hjelp til. Ingen klarer seg helt alene. Selv ikke de sterkeste har kommet seg dit de er uten andre til å hjelpe, støtte, veilede og åpne dører. Jeg synes det er et signal om styrke og vedkjenne seg at man noen ganger faktisk må oppsøke hjelp.

De fleste kvinner stusser på menn som har søkt hjelp fra psykiatrien for eksempel. Så nei, det er ikke noe menn kan være enige om hvertfall, uten å tape på sjekkemarkedet. De fleste kvinner formulerer på en eller annen måte at de ønsker en trygg mann. Og trygghet innebærer psykisk styrke, selvtillit og generell styrke. Altså det motsatte av egenskaper som noen som har oppsøkt psykiatrien har. Så dessverre er det lite håp for slike menn.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner stusser på menn som har søkt hjelp fra psykiatrien for eksempel. Så nei, det er ikke noe menn kan være enige om hvertfall, uten å tape på sjekkemarkedet. De fleste kvinner formulerer på en eller annen måte at de ønsker en trygg mann. Og trygghet innebærer psykisk styrke, selvtillit og generell styrke. Altså det motsatte av egenskaper som noen som har oppsøkt psykiatrien har. Så dessverre er det lite håp for slike menn.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

*være ærlige om* skulle det stå.

Anonymous poster hash: 17b57...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke enig i. Jeg tror nok man må skille mellom å være mann med stor M i menns øyne og det å være mann i en kvinnes øyne. Jeg tror det er mannskulturen selv som har skapt disse kravene til mandighet.

Til en viss grad sant. Eksempelvis kan man se på mannlige rollemodeller i filmer skapt for menn (actionfilmer) mot mannlige rollemodeller i filmer skapt for kvinner (romantiske komedier).

Det er neppe noen tvil om at maskulinitet drar damer, men både menn og kvinner har et litt 'biased' syn på akkurat hva det motsatte kjønn er på jakt etter.

Enhver tar sine egne valg. Mange menn vil ikke dra til legen og lider som resultat. Om flere menn sjekket seg oftere ville nok forventet levealder balansert seg noe ut. For ikke å snakke om at flere menn ville hatt bedre helse om de fikk sjekket blodet og målt testosteronnivå.

Om noen ikke vil, er det greit for meg. Men man kan ikke i neste runde klage over at menns helse ikke er prioritert i samfunnet når det ikke engang er en prioritet for en selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig single menn hadde nok hatt enklere for å møte noen om de så etter gjennomsnittlige pene damer på sin egen alder. Jeg har opplevd at sånne håpløse fyrer har vært forelsket i meg, men hvorfor skal jeg velge de nå jeg får oppmerksomhet fra yngre, penere og mer sosialt oppegående menn?

Anonymous poster hash: 6e1f4...1a7

Jeg har en del kamerater som er slik. Hovedkriteriet de har for en kjæreste er at hun skal være pen og minst 5 år yngre enn dem selv. Og når jeg skriver pen, så er det øverst på utseendeskalaen jeg sikter til. Gjennomsnittelig utseende jenter på ca.samme alder er uinteressante.

Synes ikke synd i disse mannfolka i det hele tatt. Jeg er selv ganske pen,og datet før en del mindre pene menn fordi jeg trodde de var mindre overfladiske og opptatt av utseende mitt. Der tok jeg grundig feil. De menn jeg har møtt som har vært skikkelig pene har hatt et mye mer avslappet og tolerant syn på kvinnekropp og utseende på damene.

Anonymous poster hash: ee52f...918

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...