Gå til innhold

LaToya er gravid, venter vårt første barn :)


LaToya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Tusen takk for alle lykkeønskninger.

Alt gikk veldig bra på UL. Overrasket over mye de kan se. Barnet er frisk og raskt, han mente at det var 80% sannsynlighet for jente, men han anbefalte å vente til ordinær UL før man starter å handle klær.

Magefølelsen har sagt jente hele tiden, så jeg håper det stemmer. Var utrolig deilig å høre at babyen er frisk og alt bra. Utrolig gøy å se bilder på skjermen selv og tenke at det er et lite liv inni magen min.

Kommende besteforeldrene ble kjempe glad for nyheten. Nå skal nærmeste venner varsles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeI! :)

Og gratulerer igjen! Vi var litt like vi - i 30-årene og ikke så vant med barn. Jeg synes det er veeeldig betryggende med folk som ligner på meg selv akkurat nå :fnise:

Stas med tidlig UL! Og hurra for frisk og rask!

Har du kanskje lyst til å dele hvor du var, om du var fornøyd med stedet? Er på jakt etter et selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeI! :)

Og gratulerer igjen! Vi var litt like vi - i 30-årene og ikke så vant med barn. Jeg synes det er veeeldig betryggende med folk som ligner på meg selv akkurat nå :fnise:

Stas med tidlig UL! Og hurra for frisk og rask!

Har du kanskje lyst til å dele hvor du var, om du var fornøyd med stedet? Er på jakt etter et selv...

Hei

Alltid fint å være flere i samme båt :danse:

Jeg var på Kvinnespesialisten på Jessheim. Kostet 1.600kr, men verdt pengene. Dyktig flink lege, han forklarte masse og opplevde det hele som veldig bra. Anbefales, selv om det var litt reisevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samme båt er koselig. Og takk for tips :-)

hvordan er formen din nå for tiden da?

Formen er ganske bra. Litt småkvalm innimellom men skal ikke klage.

Akkurat nå brygger jeg på en forkjølelse og det er slitsomt. Kjenner at jeg blir fort sliten.

Ellers merker jeg egentlig ikke så mye til det som skjer i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nytt år alle sammen!

Har vært forkjølet og uggen i store deler av juleferien, så tatt det veldig med ro.

Ble heldigvis bedre uttover uka, så det er bra. Nyttårsaften var stille og rolig med noen venner.

Slitt litt med hodepine og det har ikke vært noe gøy. Men den er heldigvis borte nå.

Er det sånn at jeg skal slutte å ta folsyre når jeg kommer til uke 15?

Har dere startet å smøre inn magen med noen kremer/oljer? isåfall, hvilke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva som skjer jeg

Jeg som de siste årene har vært avhengig av pepsi max har plutselig ikke lyst på lengre :sjokkert:
Drikker rød saft istendefor. Merkelig følelse, jeg som alltid har måtte ha et glass eller to med brus hver dag. Har prøvd flere ganger å slutte uten å klare det, og nå smaker det ikke godt lengre :dry: Må være snuppa i magen sin skyld, men det er bare flott

Ikke noe som er bedre enn det.

Startet opp med trening igjen i går. Går litt trått men fikk jogget en liten tur på 3 km. Bedre enn ikke noe.

Skal finne noe trening jeg kan gjøre inne også. Formen er ganske dårlig,så greit å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Hei! Legger igjen et spor her så jeg kan følge med deg, jeg :)

Jeg er bare 5 uker på vei, så jeg har ikke så mange tips. Jeg har tenkt å ta folat ut 1 termin, men jeg har gode og høye verdier ellers så jeg tror jeg hopper over tilskuddene og heller spiser og og variert etter den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja her har også matlysten endret seg. Så veldig avhengig av noe er jeg vel ikke, men jeg pleier å like ALT, og ha lyst på absolutt alt. Nå er det en masse ting som plutselig ikke er noe godt i det hele tatt. Mannen måtte overta porsjonen min med potetstappe under middagen i går. Han som bare pleier å kalle meg for "matvraket" kikket litt bekymra på meg. :fnise:

Rart, men så skjer det jo masse rart kroppen også. Så da er det kanskje ikke så rart likevel? :)

Folat er vel ut 1. trimester såvidt jeg husker.

Også kan jeg jo tipse deg om treningsnettsiden jeg meldte meg på i går: Exerto. Det er en av disse sidene som har masse treningstimer liggende ute, men i motsetning til Livegym og slike som har timer til satte tidspunkter, så kan du se på videoene på Exerto akkurat når det passer deg. I tillegg til vanlige styrke/kondistimer, så har de noen som er spesielt tilpasset gravide, og noen for bekkenbunnstrening! Koster egentlig 159,- i mnd, men er du medlem av mammanett.no så er det bare 99,-! (se her)

...nå hørtes jeg ut som DEN reklamefilmen! :fnise:

Ellers så er jo all trening bedre enn ingen trening! Synes 3 km jogging er flinkt jeg, særlig når formen ikke er superduper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan jeg jo tipse deg om treningsnettsiden jeg meldte meg på i går: Exerto. Det er en av disse sidene som har masse treningstimer liggende ute, men i motsetning til Livegym og slike som har timer til satte tidspunkter, så kan du se på videoene på Exerto akkurat når det passer deg. I tillegg til vanlige styrke/kondistimer, så har de noen som er spesielt tilpasset gravide, og noen for bekkenbunnstrening! Koster egentlig 159,- i mnd, men er du medlem av mammanett.no så er det bare 99,-! (se her)

...nå hørtes jeg ut som DEN reklamefilmen! :fnise:

Ellers så er jo all trening bedre enn ingen trening! Synes 3 km jogging er flinkt jeg, særlig når formen ikke er superduper! :)

Så flott, det skal jeg sjekke ut. Greit med innetrening man kan gjøre det når passer en selv.

Noen som vet om det er "farlig" å gå langrenn mens man er gravid? ikke snakk om lang eller slitsom tur, bare en rolig kosetur eller flere. Er blitt veldig glad i langrenn de siste årene, men er ikke noen racer.

Ikke kjører jeg mye nedover og ikke redd for å falle heller. Er såpass pingle at sjeldent jeg ramler.

Til fredag skal jeg ha min første time hos jordmor. Spent på hvordan det foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langrenn er vel anbefalt treningsform for gravide, så vidt jeg vet! :opplyser: Det er kontaktsporter og mosjon med risiko for harde fall som ikke anbefales :) Man må bare kjenne på kroppen, og ikke overdrive om f.eks. bekken og rygg krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Leopanteren sa :)

Det anbefales å trene som vanlig, bare pass ekstra godt på å ikke gjøre ting som føles ubehagelig/vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter.

Jeg googlet litt og de sier det samme som dere :blomst:

Så da blir det nok litt langrenn så sant kroppen synes det er greit. Er jo viktig å lytte til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å lytte til kroppen! ;) Fikk veldig erfare det pga bekkensmerter som gravid. Håper du slipper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt glemt å oppdatere her.

Hatt min første time hos jordmor og det gikk veldig bra. Hyggelig dame :)

Fikk med noen bøker og et gratis blad (BAM). Det tenkte jeg å abonnere på, andre som har gjort det?

Hun målte livmor og den var normalt. Hørte på hjerteslagene og de var også normale. Så det er strålende.

Siden jeg er overvektig skal jeg inn i uke 26 og sjekke blodsukker/svangerskapsdiabetes. Håper jeg slipper det. Prøver å unngå sukker, men det er ikke akkurat lett.

Har de siste ukene vært dårlig med trening, så nå må jeg komme igang igjen. Skal sjekke ut tipset fra *bakepulver :)

Synes kanskje magen begynner å synes litt, men vanskelig å si da jeg har mage fra før.

Formen er fortsatt bra, selv om jeg ikke sprudler av energi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var fint på kontroll :) krysser fingrene for at glukosebelastningen går bra :tommel: alt med måte tenker jeg! Kjenner mange som lever sukkerfritt men likevel fått sv.skapsdia, ettersom hormonene i kroppen er litt på en snurr når man er gravid :) likevel lurt å passe litt på, men ingen grunn til hysteri hvis man ikke har påvist sykdom. Synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var fint på kontroll :) krysser fingrene for at glukosebelastningen går bra :tommel: alt med måte tenker jeg! Kjenner mange som lever sukkerfritt men likevel fått sv.skapsdia, ettersom hormonene i kroppen er litt på en snurr når man er gravid :) likevel lurt å passe litt på, men ingen grunn til hysteri hvis man ikke har påvist sykdom. Synes jeg da :)

Tusen takk. Jeg tenker også sånn, alt med måte.

Jeg må ha sjokolade innimellom, så selv om jeg begrenser meg så kan jeg ikke unngå det helt.

Har de to siste dagene ikke vært i form. Mandag hadde jeg en grusom hodepine og i gå bare følte jeg meg dårlig/uggen i magen. Og så sippete. Jeg er normalt veldig følsom, men har faktisk ikke grått i svangerskapet før nå .....ja ja. Trodde 2.trimester skulle bli bra og man fikk energi. Ikke merket mye til det her.

Men en får bare ta ting med ro og slappe av. I går kveld hadde mannen tent levende lys på soverommet og jeg fikk nydelig massasje. Han skjønte at formen ikke var bra og det er utrolig koselig å bli tatt ekstra godt vare. Ikke rart jeg er glad i han :rodmer:

Ellers er det ultralyd neste uke og det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få litt ekstra omsorg fra mannen! Helt fantastisk når de gjør slike små ting for en, det betyr så utrolig mye :)

Håper formen blir bedre! Merket heller aldri noe til den energien som visstnok skulle komme andre trimester, her kom den ikke tilbake før ungen var ute :P Spennende med UL neste uke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...