Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Herreguuuuuuuud, jeg blir flau over at jeg er så dårlig på å oppdatere. Tenker ofte på det, så blir det med tanken, er litt mye som skjer for tiden, ærh. Håper jeg blir flinkere. Kjekt å ha noen faste innom her i hvertfall. Men synes det er teit jeg ikke får svart innpå deres, må sjerpe meg!!! Sitter bare å leser og glemmer det helt..

Okei :) Fikk helsekort og gjorde alt slikt på første kontrollen, men var ikke til legen for slikt før uke 11-12. Så kanskje det er litt oppdelt hvis det var veldig tidlig i sv.skapet sist du var inne :)

Håper luktesansen roer seg litt, det er virkelig slitsomt å kjenne alt - og lukter som ikke andre kjenner heller. Hadde jeg vært overbevist om at sofaen luktet jævlig, og fått samboer med på å kjøpe ny, hadde jeg gjort det LETT! Men det er nok mest fordi jeg har veldig lyst på ny sofa :fnise:

Ja, nå har jeg vært på den timen og fikk helsekort nå! :-) Ja, den har på en måte roet seg biiiiittelitt, eller så er det bare at jeg har prøvd å vende meg til det... men er fortsatt veldig kjipt :-( ... Hihihhi, du kan jo late som om at den lukter hærk ;) Tihihih... :fnise:

Har aldri hørt at første timen har blitt delt i to, men kanskje det gjøres uansett. Jeg fikk masse info, brosjyrer, helsekort og fikk tatt masse prøver den første gangen i uke 9.

Jeg sliter ikke så mye med luktesansen men den er helt klart sterkere enn før :( Ekkelt! Håper du blir kvitt det snart.

Stilig grind! :laugh: Har ikke sett en sånn før. Nei vi har så liten leilighet at vi valgte å ikke kjøpe det eller vugge for å ha i stua. Men vi har fått ei reiseseng som kan brukes som lekegrind. Vi har ikke noen husdyr, men samboer har et veldig dyrt musikkanlegg så vi må finne på en løsning så hverken babyen skader seg på det eller ødelegger det. Det verste er jo selvsagt om han skader seg! Og det er ikke vanskelig om man er en liten nysgjerrig pjokk :( Og kan jo ikke ha han i reisesenga/vippe stolen hele tiden etter han har lært å krabbe.

Jeg var veldig bekymret før ordinær ul, livredd for at noe skulle være galt, hadde venninna mi og hennes baby i bakhodet. Heldigvis er de fleste babyer friske :danse:

Ja, lurt å finne en løsning der ja, kan jo bli skummelt om han skader seg :sjokkert: .. men det ordner seg nok tenker jeg..! Reiseseng er veldig greit! Har lyst på det selv, til reising til besteforeldre osv!.. Ja, vi har ikke sånn kjeeeempeplass her heller, er vel 55 kvm. Men tror vi hadde fint fått plass til ei grind. Vi håper å kjøpe oss hus før mini kommer, så kan jo håpe det går seg til :danse: ...

Uff ja...... jeg turde ikke si noe når jeg var der jeg... :-( ... uff.. kanskje jeg bare skal håpe på det beste... åh, jeg blir så redd... men de fleste ER jo frisk!

OPPDATERING :hjerte: :

På mandag var jeg på andre del av den første svangerksapskontrollen. Jeg liker legen min, for han er veldig snill og har tilbudt meg ul nå to ganger, på kontoret, hihi sier ikke nei til det!!! :danse: MEN, han har mange pasienter og jeg synes jeg får litt dårlig tid, han ser aldri på klokken eller hinter til det og er som sagt veldig grei, men jeg merker det liksom på han på svarene mine. Det virker veldig uviktig at jeg hadde besvimt og slått meg skikkelig liksom ... det synes jeg er rart. Ønsket derfor ikke å ta opp noe ang jobb, vil nemlig gjerne ha svangerskapspenger grunnet jobbsituasjonen min. Til og med allerede fått smerte/kynnere pga jobben er så tung....

Uansett!! Jeg spurte legen om det var noe jeg kunne se etter for å forsikre meg om at det var liv nedi der, siden nå er jeg jo i tolvte uke og er jo spent! Han sa at, jammen vi kan se på deg om det er liv vi, bare legg deg ned der du! Hihi, til UL...! Samboer var heldigvis med :hjerte:

Det var såååå kjekt!!! ( Han sjekket hjertet med doppler først, for hadde vel vært verre å sett på ul om det ikke var liv). Åååå, det var så morsomt! Sist UL da jeg var 8 uker så så vi ikke så mye, og bebis lå bare i ro, kunne se hjertet slo. Nå beveget den seg kjempemasse og hoppet opp og ned når den hikket, hihi. Dere har vel begge vært igjennom det å sett UL og vet hvor spesielt det er! Den sto opp ned og hadde beina i kryss og var skikkelig akrobatisk der inne... :fnise: Virket som alt var fint siden han ikke sa noe, tror han bare sa at her var det mye aktivtet og han lo godt av all akrobatikken, også fikk vi fem bilder, hihihhiih!!!

Åh som jeg gleder meg til rutine UL om ciiiirka 6-7 uker. Tiden går fort får jeg håpe!! .. Det er så mye å glede seg til! Nå har en del fått vite det og alle blir like glade, og synes det er kjempestas!! Det er kjekt :hjerte:

Lurer fææært på hva kjønnet er kjenner jeg!! :fnise: Klarer ikke vente!

Prøver å få bestilt meg jordmortime for å få møtt ei jordmor jeg kan ha gjennom svangerskapet, men også for å ta opp dette med jobben!... men de har ikke tatt tlf på helsestasjonen hvor jeg hører til og som er nærmest men vurd å dra ned dit imorgen etter jobb.

Har dere jordmødre, er de koselige?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguuuuuuuud, jeg blir flau over at jeg er så dårlig på å oppdatere. Tenker ofte på det, så blir det med tanken, er litt mye som skjer for tiden, ærh. Håper jeg blir flinkere. Kjekt å ha noen faste innom her i hvertfall. Men synes det er teit jeg ikke får svart innpå deres, må sjerpe meg!!! Sitter bare å leser og glemmer det helt..

Ja, nå har jeg vært på den timen og fikk helsekort nå! :-) Ja, den har på en måte roet seg biiiiittelitt, eller så er det bare at jeg har prøvd å vende meg til det... men er fortsatt veldig kjipt :-( ... Hihihhi, du kan jo late som om at den lukter hærk ;) Tihihih... :fnise:

Ja, lurt å finne en løsning der ja, kan jo bli skummelt om han skader seg :sjokkert: .. men det ordner seg nok tenker jeg..! Reiseseng er veldig greit! Har lyst på det selv, til reising til besteforeldre osv!.. Ja, vi har ikke sånn kjeeeempeplass her heller, er vel 55 kvm. Men tror vi hadde fint fått plass til ei grind. Vi håper å kjøpe oss hus før mini kommer, så kan jo håpe det går seg til :danse: ...

Uff ja...... jeg turde ikke si noe når jeg var der jeg... :-( ... uff.. kanskje jeg bare skal håpe på det beste... åh, jeg blir så redd... men de fleste ER jo frisk!

OPPDATERING :hjerte: :

På mandag var jeg på andre del av den første svangerksapskontrollen. Jeg liker legen min, for han er veldig snill og har tilbudt meg ul nå to ganger, på kontoret, hihi sier ikke nei til det!!! :danse: MEN, han har mange pasienter og jeg synes jeg får litt dårlig tid, han ser aldri på klokken eller hinter til det og er som sagt veldig grei, men jeg merker det liksom på han på svarene mine. Det virker veldig uviktig at jeg hadde besvimt og slått meg skikkelig liksom ... det synes jeg er rart. Ønsket derfor ikke å ta opp noe ang jobb, vil nemlig gjerne ha svangerskapspenger grunnet jobbsituasjonen min. Til og med allerede fått smerte/kynnere pga jobben er så tung....

Uansett!! Jeg spurte legen om det var noe jeg kunne se etter for å forsikre meg om at det var liv nedi der, siden nå er jeg jo i tolvte uke og er jo spent! Han sa at, jammen vi kan se på deg om det er liv vi, bare legg deg ned der du! Hihi, til UL...! Samboer var heldigvis med :hjerte:

Det var såååå kjekt!!! ( Han sjekket hjertet med doppler først, for hadde vel vært verre å sett på ul om det ikke var liv). Åååå, det var så morsomt! Sist UL da jeg var 8 uker så så vi ikke så mye, og bebis lå bare i ro, kunne se hjertet slo. Nå beveget den seg kjempemasse og hoppet opp og ned når den hikket, hihi. Dere har vel begge vært igjennom det å sett UL og vet hvor spesielt det er! Den sto opp ned og hadde beina i kryss og var skikkelig akrobatisk der inne... :fnise: Virket som alt var fint siden han ikke sa noe, tror han bare sa at her var det mye aktivtet og han lo godt av all akrobatikken, også fikk vi fem bilder, hihihhiih!!!

Åh som jeg gleder meg til rutine UL om ciiiirka 6-7 uker. Tiden går fort får jeg håpe!! .. Det er så mye å glede seg til! Nå har en del fått vite det og alle blir like glade, og synes det er kjempestas!! Det er kjekt :hjerte:

Lurer fææært på hva kjønnet er kjenner jeg!! :fnise: Klarer ikke vente!

Prøver å få bestilt meg jordmortime for å få møtt ei jordmor jeg kan ha gjennom svangerskapet, men også for å ta opp dette med jobben!... men de har ikke tatt tlf på helsestasjonen hvor jeg hører til og som er nærmest men vurd å dra ned dit imorgen etter jobb.

Har dere jordmødre, er de koselige?? :)

Så koselig lesing ;) Godt å se at du nå ikke bekymrer deg så mye! Har hatt to UL men babyen var såpass stor da (uke 19 og 29) at han ikke spratt rundt men han bevegde jo på seg. I uke 29 tok han både hendene og føttene foran ansiktet, var artig å se på! Men litt skuffende fordi 3D-bildene ble elendige :P

Kan jobben tilrettelegge for deg? Eller omplassere deg frem til du går ut i permisjon? Hvis ikke så ta det opp med legen nesten gang, kanskje bestille en time utenom for å spørre om det da det går flere uker mellom kontroller.

Jeg ordnet meg jordmor rett etter legetimen i uke 9, viste at jeg ville heller til jordmor enn bare fastlegen selv om fastlegen min er flink og mor selv. Jordmødre jobber jo bare med gravide så de vet mer :) Første time hos jordmor var i uke 16 og hun jeg var hos var vikar. Hun var grei men vi hadde ikke kjemi så jeg var litt skuffet når jeg gikk ut der i fra, trudde at jeg skulle til hun flere ganger. Vet ikke hva som kræsjet, vi kranglet ikke, hehe. Men ved neste kontroll var det den faste jordmora og hun er herlig! Er veldig fornøyd med henne :tommelopp: Noen av kontrollene må jeg ha hos legen pga noen blodprøver, jordmora mi tar ikke blodprøver.

Du kan ta opp det med jobben med jordmor ja men hun kan ikke ordne svangerskapspenger for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig lesing ;) Godt å se at du nå ikke bekymrer deg så mye! Har hatt to UL men babyen var såpass stor da (uke 19 og 29) at han ikke spratt rundt men han bevegde jo på seg. I uke 29 tok han både hendene og føttene foran ansiktet, var artig å se på! Men litt skuffende fordi 3D-bildene ble elendige :P

Kan jobben tilrettelegge for deg? Eller omplassere deg frem til du går ut i permisjon? Hvis ikke så ta det opp med legen nesten gang, kanskje bestille en time utenom for å spørre om det da det går flere uker mellom kontroller.

Jeg ordnet meg jordmor rett etter legetimen i uke 9, viste at jeg ville heller til jordmor enn bare fastlegen selv om fastlegen min er flink og mor selv. Jordmødre jobber jo bare med gravide så de vet mer :) Første time hos jordmor var i uke 16 og hun jeg var hos var vikar. Hun var grei men vi hadde ikke kjemi så jeg var litt skuffet når jeg gikk ut der i fra, trudde at jeg skulle til hun flere ganger. Vet ikke hva som kræsjet, vi kranglet ikke, hehe. Men ved neste kontroll var det den faste jordmora og hun er herlig! Er veldig fornøyd med henne :tommelopp: Noen av kontrollene må jeg ha hos legen pga noen blodprøver, jordmora mi tar ikke blodprøver.

Du kan ta opp det med jobben med jordmor ja men hun kan ikke ordne svangerskapspenger for deg.

mener jeg leste et sted at enten jordmor eller lege måtte skrive sånn... "lapp" om at det faktisk var fare for fosteret, dette sendes til nav sammen med søknad, så hører de med jobben ang tilrettelegging. Ganske sikker på de ikke kan tilrettelegge. Jobber på et travelt sykehjem, tung avd med MYE sykefravær. Når vi allerede kun er to stk på 10 pasienter er det veldig dumt når plutselig 1-3 pleiere er syke, da blir det mye ekstra på oss. Jobber jeg sein er jeg alene med 10 TUNGE pasienter. Det ER ikke bra. Fått kynnere/smerter på jobb nå, og kun på jobb, aldri ellers... liker ikke det... holdt på å besvime flere ganger osv. Og vanlige plager(for meg) som kne og rygg :(

Håper jeg får en så snill jordmor som din faste da! Men jeg vurd å ville ha på en annen helsestasjon enn den som er nært meg, vet ikke helt hva det er men liker ikke så godt det stedet...

Ja prøver jo å tenke at det kanskje bare går seg til, at det ikke er noe gale med bebiss, men jeg synes det er dumt vist jeg får vite det er downs f.eks og at jeg kunne ha fått vite det tidlig nok til abort. Så jeg vet ikke. Vil ta det opp med jordmor som jeg forhåpentligvis får neste uke. Skal til legen for noe ikke-svangerskapsrelatert neste torsdag, kan evnt spør han om det da på slutten.

Når kunne du kjenne mini? Leser om noen som gjør det allerede i uke 15, hallooo det er tre uker til :hjerte: .. Kan se litt mage, for tror ikke den er oppblåst HELE tiden slik som i starten, for da var den oppblåst mye og hadde kanskje en dag eller to hvor den var flat igjen men nå er den litt stor hele tiden og føler meg ikke oppblåst, satser på det er mage, hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg leste et sted at enten jordmor eller lege måtte skrive sånn... "lapp" om at det faktisk var fare for fosteret, dette sendes til nav sammen med søknad, så hører de med jobben ang tilrettelegging. Ganske sikker på de ikke kan tilrettelegge. Jobber på et travelt sykehjem, tung avd med MYE sykefravær. Når vi allerede kun er to stk på 10 pasienter er det veldig dumt når plutselig 1-3 pleiere er syke, da blir det mye ekstra på oss. Jobber jeg sein er jeg alene med 10 TUNGE pasienter. Det ER ikke bra. Fått kynnere/smerter på jobb nå, og kun på jobb, aldri ellers... liker ikke det... holdt på å besvime flere ganger osv. Og vanlige plager(for meg) som kne og rygg :(

Håper jeg får en så snill jordmor som din faste da! Men jeg vurd å ville ha på en annen helsestasjon enn den som er nært meg, vet ikke helt hva det er men liker ikke så godt det stedet...

Ja prøver jo å tenke at det kanskje bare går seg til, at det ikke er noe gale med bebiss, men jeg synes det er dumt vist jeg får vite det er downs f.eks og at jeg kunne ha fått vite det tidlig nok til abort. Så jeg vet ikke. Vil ta det opp med jordmor som jeg forhåpentligvis får neste uke. Skal til legen for noe ikke-svangerskapsrelatert neste torsdag, kan evnt spør han om det da på slutten.

Når kunne du kjenne mini? Leser om noen som gjør det allerede i uke 15, hallooo det er tre uker til :hjerte: .. Kan se litt mage, for tror ikke den er oppblåst HELE tiden slik som i starten, for da var den oppblåst mye og hadde kanskje en dag eller to hvor den var flat igjen men nå er den litt stor hele tiden og føler meg ikke oppblåst, satser på det er mage, hihi..

Ah jeg trudde at bare legen kunne skrive det skrivet til nav men ifølge denne linken kan jordmor også gjøre det https://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger Kanskje ta det opp med den første du skal til :) Jobben høres ikke bra ut for deg nei! Jeg ble selv sykemeldt pga bekkensmerter og ryggsmerter (men ikke fast jobb så kunne ikke få svangerskapspenger) men det var i en barnehagejobb, så det var kun løfting av små barn, ikke tunge eldre. Men ille nok til at jeg kjente det godt på kroppen. Ryggen ble bra men bekkenet er ikke bra.

Ta bekymringene dine opp med jordmor eller lege ja. Selv om de kanskje ikke kan gjøre så mye så kan du iallefall snakke med noen om det. Har selv tenkt noen ganger at hva hvis min gutt har downs uten at det har blitt oppdaget, eller er psykisk utv.hemmet på en annen måte. Da blir jeg knust! :( Men satser på at det går bra, det gjør det i de fleste tilfellene. Håper at han ikke er hørselsskadet siden jeg har mye av det i slekta.

Jeg var mye oppblåst jeg og i begynnelsen :P Jeg trur at jeg kjente første bevegelse på bursdagen min, trur at det var uke 16 eller 17. Men etter det tok det en uke til neste gang, og etter der flere dager mellom hver gang. Trur at det ble daglig (men ikke regelmessig som nå) i ca uke 20. Jeg har morkaken foran så er ikke en av de som kjente det daglig tidlig.

Du er 13 uker i dag :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ah jeg trudde at bare legen kunne skrive det skrivet til nav men ifølge denne linken kan jordmor også gjøre det https://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger Kanskje ta det opp med den første du skal til :) Jobben høres ikke bra ut for deg nei! Jeg ble selv sykemeldt pga bekkensmerter og ryggsmerter (men ikke fast jobb så kunne ikke få svangerskapspenger) men det var i en barnehagejobb, så det var kun løfting av små barn, ikke tunge eldre. Men ille nok til at jeg kjente det godt på kroppen. Ryggen ble bra men bekkenet er ikke bra.

Ta bekymringene dine opp med jordmor eller lege ja. Selv om de kanskje ikke kan gjøre så mye så kan du iallefall snakke med noen om det. Har selv tenkt noen ganger at hva hvis min gutt har downs uten at det har blitt oppdaget, eller er psykisk utv.hemmet på en annen måte. Da blir jeg knust! :( Men satser på at det går bra, det gjør det i de fleste tilfellene. Håper at han ikke er hørselsskadet siden jeg har mye av det i slekta.

Jeg var mye oppblåst jeg og i begynnelsen :P Jeg trur at jeg kjente første bevegelse på bursdagen min, trur at det var uke 16 eller 17. Men etter det tok det en uke til neste gang, og etter der flere dager mellom hver gang. Trur at det ble daglig (men ikke regelmessig som nå) i ca uke 20. Jeg har morkaken foran så er ikke en av de som kjente det daglig tidlig.

Du er 13 uker i dag :hoppe:

Jepp, og nå er jeg 14!! Tihiiii, det går fort, samtidig som det går sååååå sent. Misunner deg sånn som har mage, er i tredje trimester, har handla ting, vet kjønn, alt det der .... iiik! Glede!!! :hjerte:

Ja, jeg har fått time til jordmor nå, håper hu er snill! Dette er den 15.oktober så skal dit kun for å ta opp dette med jobben. Jeg var innom legen pga noe helt annet her om dagen og på slutten spurte jeg bare kjapt et spm som gjaldt svangerskapet og det var dette med at jeg fikk så vondt på jobb(husker ikke om jeg skrev det over eller hva). At jeg får smerter i mage/livmor på jobb, men aldri når jeg ikke er på jobb. Så sa han bare at nei det var ikke noe å bry seg med og det var nok bare fordi jeg var i fysisk aktivitet?!... DET hadde aldri en jordmor sagt. Følte han hadde sååå liten tid til meg... følt det i det siste selvom han er veldig grei, så tror jeg skal bytte lege... men skal jo samtidig gå mest til jordmor da så kanskje jeg skal la byttet vente på seg. Han har jo UL på kontoret så kan være ok å ha han i svangerskapet :P Men ja, det er jo ikke fordi jeg er fysisk aktiv, har gjort mange fysisk aktive ting uten å kjenne smerte men på jobb gjør jeg altså det :( ... men skal ta det opp med jordmor å se hva hun sier.

Nå har vi lagt ut sofaen for salg :P For denne stinkinga går utover humøret skikkelig, er ikke meg sjøl i det hele tatt! Så håper den blir fort solg, er jo kun 4 mnd gammel heldigvis :)

Åååh, det er så kjekt å være gravid!

Skal du ta nyfødt foto eller gravid foto? og skal dere ha dåp/navnefest? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 ;)

Du kan misunne hvordan jeg hadde det for et par uker siden :fnise: Da var magen ikke så veldig i veien og alle bevegelser babyen gjorde var bare koselig. Nå er magen tyngre og mer i veien. Jeg har en del kynnere og modningsrier, pluss at babyen klemmer på en nerve helt nederst som er veldig vond og at mange spark og bevegelser er vonde nå pga det er veldig trangt der inne. Men det er godt å snart være i mål :danse:

Lenge til du skal til jordmor da, men det går sikkert bra :) De smertene kommer sikkert av type aktivitet du har på jobb, så feil sagt av legen, men bra at han har UL da :) Bekkensmertene mine var mye verre på jobb selv om jeg også har de hjemme.

Synd med sofaen men den får det sikkert bra i sitt nye hjem ;)

Nyfødtfoto har jeg faktisk ikke tenkt på før i dag, glemte å nevne det for samboer. Men han tok noen bilder av meg i dag utendørs. Jeg er ikke glad i å bli tatt bilder av så dropper en fotograf til det nå :) Det blir dåp på oss, men kun som en tradisjon. Litt feil tenker sikkert mange, men det er jo veldig vanlig med dåp kun pga tradisjon nå for tiden :) Dere da? Fotograf? Dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Ja, hvordan går det? :) Håper alt er bra med dere begge!

Hvordan går det med deg? Håper på en spennende oppdatering! :hoppe:

Hihi, my good friends :hjerte: :hjerte:

Argh, ja, meg og oppdateringa... meg og KG generelt sett, flaut!

Uansett!

Joooo, nå er jeg altså i uke 23 ( skjønner ikke helt hvorfor tickeren ikke er helt riktig men ifølge appen min og alt annet er jeg 23 uker på vei... jaja!)

Så, jeg er over halvveis, og jeg har jo vært på ultralyd nå!!!

VI VENTER EI LITA JENTE :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Åjada som vi gleder oss!!! Jeg har funnet masse babyklær fra da jeg var liten, og det er jo så mye FINT også...! Jeg er jo egentlig kresen i babyklær-veien, men her vare det mye flott! Det lukter jo loft av det, hehe, så holder på å vaske en maskin med rosa klær nå! Fikk med meg en hel koffert ned! Så nå får vi håpe kjønnet er riktig, hehe ... :fnise:

Formen er både god og dårlig. Jeg er ikke kvalm, eller har hodepine og den slags, og det er jeg glad for, og bekkenet har vært litt trøblete de tidligere ukene, men nå er det faktisk fint! Det eneste er vel at jeg har en del kynnere og spesielt etter tur(med mye oppover og nedover), og da gjerne hele dagen etter denne turen.. så skal prøve å gå mest på tur bortover tror jeg... for er kjedelig med så mye vondt i timene etterpå. Også er jeg utrolig(!!!!) sliten og trøtt, ikke når kjæresten er hjemme igrunn, men når han ikke er her, eeeeeeer så sliten! Orker nada... var rart jeg klarte å sette på en maskin med klær liksom! :-P

Ganske kjedelig, men han er hjemme igjen på torsdag ( i én dag :fnise: ) så det er jo noe å se frem til, så drar han igjen for han skal til hjembyen pga familiebursdag og kommer tilbake på mandag igjen!

Vi har kjent masse spark fra lillejenta, og det begynner å bli ganske sterkt, papsen kan også kjenne dette og det er klart veldig veldig stas for oss begge. Jeg har kjent det i noen uker, men papsen fra 8 nov av. Litt ubehagelig noen ganger, men mest koselig.

-----

Jeg har så lyst å begynne å lage julegaver.... tre av julegavene i år er noe jeg må lage selv så har så lyst å begynne nå, men det er jo hjemmelagde ting så er vel best å vente, hvertfall med det som har med mat å gjøre. Jeg skal nemlig lage en fin kurv til mine besteforeldre med mye godt i. Tenker å bruke god til å virkelig gjøre med flid! Med kurvens ytre også! Syns det er så kjekt!! Men aldri gjort det før da...

Besteforeldre har jo alt, så tenkte en kurv kunne være koselig, men litt forbuksting i... som kanskje hjemmelaget saft av et slag, kanskje hjemmelaget gløgg, fiken/dadler/nøtter, brente mandler osv osv osv... tar gjerne i mot tips også! Denne kurven skal også mamma få i tilegg til "hovedgaven", men det som er oppi kurven er vel litt mer tilpasset hun, også har jeg en vennine som skal få en slik en... hun elsker sånt! Så det blir tre slike i år, egentlig litt lyst å lage en til meg selv og... :fnise: Kanskje jeg kunne lagt til svigermor ifra meg og samboer?? Hehe.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tja, er kanskje tidlig å vaske babyklær når jeg har termin i mars, men siden det er så gammelt tenker jeg det er ok at det blir vaska en gang nå, og en gang til noen uker før fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med en liten utstyrsoppdatering!

Vi har fått mange ting gratis/arvet, og det har gjort at vi har spart oss maaaange utgifter. Vi tenkte at bilstol skulle vi i hvertfall kjøpe ny, men nå fikk vi en som ikke var mer enn tre år gammel tror jeg, og av noen vi kjenner godt så da vet vi den er safe. Også er det Maxicosi så er jo kjent merke. Fikk også flott simovogn av dem som ikke er mange årene, babybjørn bæresele og en vippestol/huske fra graco(skikkelig fænci :fnise: ) ... og senga har vi og fått gratis, og alle tinga er kjempeflotte, ikke mange åra gammel, fint brukt, og av gode merker så jeg er hæææppi :danse: Har ikke fått sett de tinga jeg nevnte nå(utenom på bilde) fordi det står i en annen by, men vi får det i hus etter jul! Utenom senga da, den har vi! Har og arvet vognposer, ja, tre stk, og andre ting, alt vi har nå utenom et par klær har vi fått gratis. Ja utenom babygym da, det kjøpte vi til 200 på finn.no og det var såååå fint!!

Så, nå har vi:

:hjerte: Maxicosi bilstol med base
:hjerte: Simo kombi/duovogn
:hjerte: Babybjørn bæresele
:hjerte: Graco vippestol&huske
:hjerte: Babygym med mykt teppe og myke kanter til
:hjerte: Sprinkelseng
:hjerte: 3 vognposer ( haha, måtte jo bare takke ja... :fnise: )
:hjerte: Alt av de første babyklærne i str 50/56/62
:hjerte: Småstæsj som et skilt mamma kjøpte, noen gulpekluter osv
:hjerte: Et dynetrekk til sprinkelseng + putetrekk jeg har sydd selv

Hiiiiiiiihi :fnise: Og av det der har vi ikke brukt mer enn... ehm 200,- selv på babygym, kanskje 400,- tilsammen på noen klær etter OUL, og 150 til dynetrekkstoff .... gøøøy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jente!! :hoppe:

Så spennende! Er veldig glad på dine vegne, det må være en veldig spennende tid du har foran deg! Også så mye fint du har fått!

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ei lita jente i magen :rodmer: Og så utrolig kjekt å få så mye da! :danse:

Grattis med ei lita jente :)

Hvis du ikke blir kvitt lukta så prøv å vaske med eddik :)

Gratulerer med jente!! :hoppe:

Så spennende! Er veldig glad på dine vegne, det må være en veldig spennende tid du har foran deg! Også så mye fint du har fått!

:duskedame:

Tusen takk dere!! Ja, det er virkelig en spennende tid... jeg har så lenge tenkt på den gangen jeg skulle gå gravid og bli mamma, og hvor utrolig fantastisk det skulle bli, og her er jeg jammen!!! Rart og utrolig utrolig fint :hjerte:

Eddikk?? Hvordan da?? Lur idé :)

Lille jenta vååååår, åå som vi gleder oss :strix: Nå ligger hu å sparker, det er egentlig ganske ubehagelig, men er jo en herlig feeling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Se der ja !! Lista var jo blitt lang den :jepp:

Kjekt å se at vi har mye av det samme utstyre :ler:

Heldige dere som har fått arvet så mye da, og kun brukt 200,- på alt !!

Vi har vel tilsammen svidd av over 10.000,- allerede..orker ikke begynne å regne på det, for utgiftene må ut alikevel :ler: men det koster virkelig å få alt på plass.. Er heldigvis en engangs innvistering, som får gå i arv til neste barn, om vi er så heldige å får flere etterhvert :)

Hadde jo gått ann å ventet til jul og så ønsket seg noe der, men man får jo shoppedilla :fnise:

Hva som står videre på handlelista da? :)

Og vet du om noe mer dere kommer til å få til jul evnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Se der ja !! Lista var jo blitt lang den :jepp:

Kjekt å se at vi har mye av det samme utstyre :ler:

Heldige dere som har fått arvet så mye da, og kun brukt 200,- på alt !!

Vi har vel tilsammen svidd av over 10.000,- allerede..orker ikke begynne å regne på det, for utgiftene må ut alikevel :ler: men det koster virkelig å få alt på plass.. Er heldigvis en engangs innvistering, som får gå i arv til neste barn, om vi er så heldige å får flere etterhvert :)

Hadde jo gått ann å ventet til jul og så ønsket seg noe der, men man får jo shoppedilla :fnise:

Hva som står videre på handlelista da? :)

Og vet du om noe mer dere kommer til å få til jul evnt?

Ja, vi hadde mye av det samme :fnise: også har vi vel termin ganske så samtidig!! Når hadde du igjen? Jeg har 19 mars, snart bare 3 mnd igjen!!!!!!! :strix: Ja, det er jo en engangsinvistering, så det er jo ikke bortkasta penger, men det er jammen lurt å prøve å kjøpe så mye som mulig brukt osv ( av det som er hygenisk å kjøpe brukt da...)! Og ja, shoppedilla... vanskelig å ønske seg til ting jul for man vil handle alt selv, haha, men har ønska oss babycall og litt sånn, håper vi får det, for det er det dyreste av tinga vi har igjen, haha, men ja vi har ønsket oss badebalje, badehåndkle med hette og slike mindre ting også.

Hmm, det jeg ser på innkjøpslista jeg har skrevet som vi mangler er:

Sove:

Madrass og beskyttelsestrekk

Laken(har 2 for 69 på ikea :danse: )

Sprinkelbeskytter(lyst å sy selv!)

Uro og sengehimmel til sprinkelsenga

Stell:

Mild såpe til hår(greit å ha, men kommer vel ikke til å bruke det i starten)

Stellebord(vurd. vegghengt) evnt. stellematte

Babyolje

Mesoft kluter

Salver

Babyhåndklær

Badebalje + "stol" (119+89 på biltema, balje med feste til dusjhodet :) )

Bleier

Myke vaskekluter

Myke gulpekluter

Amming/mating:

Ammebh(helst uten spiler)

Ammeinnlegg

Melkeoppsamler??(synes det virket helt genialt!!)

Brystvortekrem

Pose til frysing av melk

Diverse:

Lekegrind

Bleiebøtte(gratis)

Babycall

Neglesett og febermåler

Klær:

2 strømpebukser

4 par sokker

2 luer i bomull

(har resten til starten)

Så ja, det er det vi har igjen, MEN mye er småting... og ting man ikke MÅ ha i starten, som f.eks uro. Og salver, olje osv handler man jo på en dag! Så alle store og viktige ting har vi vel sånn sett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING UKE 26 ( 25+2 ) :hjerte:

Ja, her er jeg! Som vanlig er jeg treig, men skjønner ikke hvorfor for jeg er 100% sykemeldt og sitter jo masse bak denne skjermen her.... menmen... :fnise: Veldig greit å oppdatere og skrive her inne så ofte jeg kan, håper jo noen (fortsatt) leser her, men er kjekt å se tilbake på uansett! Morsomt å se tilbake til uke 12 nå liksom, tihi, føles sååå long time ago! :fnise:

Bekkenløsningen har blitt verre, og kjenner det godt fremme i symfysen. Får auau når jeg sitter, tar på sko, gjør husting osv osv. Men samboer tar de tyngste tinga som støvsuging osv, og i dag var jeg på et informasjonsmøte med 5 andre gravide hos fysioterapeut og vi gikk gjennom div øvelser osv og det var veldig lærerikt. Skal ha en time der i neste uke hos henne, men håper selv det holder med en og at jeg etter det kan trene hjemme og se hvordan det går seg til!

Er 100% sykemeldt, har vært det siden uke 20. Er veldig glad for det mtp hvilke jobb jeg hadde, men guuuuud så kjedelig!!! Holder på å dø av kjedsomhet :-P ... har fått bytta lege og hun er FANTASTISK!!! Hun var "forut" meg liksom og jeg trengte ikke nevne noe ang sykemelding for hun skjønte det mtp hvilke jobb jeg har og slik sit. er nå, og satt og så meg i øya og følgte med under hele timen og virkelig ville MITT beste. De to andre legene har prøvd å presse på meg jobb... du kan ikke prøve 50% da?? syns du bør prøve litt til.. blablabla. MEN nå prøvde jo jeg og få tilrettelagt på jobb og sto skikkelig på frem til uke 20 uten at noe ble gjort, så jeg prøvde mitt...! Uansett, kjempesnill lege og hun sa jeg kom nok til å bli sykemeldt ut svangerskapet. Beroligende tanke, MEN det er så kjedelig. Jeg kjeder meg viiiiirkelig her hjemme... har hund heldivis, så kommer meg ut i frisk luft, men blæh.

Ellers så er det jo snart kun 3 mnd igjen, og det går virkelig opp for meg at det ikke er lenge igjen nå! Og med julen midt i alt dette så raaaser jo tiden. Men gleder meg sååå til å få se henne så det er bare bra! Begynner jo å bli litt lei pga plagene og så syns tiden kan gå fort jeg... selvom jeg kommer til å savne å være gravid.

Gleeeeeeder meg til jul! Og å være gravid under jula, åh, så koseliiiig det er! Kjøpt meg 2 kjeeeeeeempefine mammakjoler(ikke sånn kjerringkjoler!) på ebay fra en FLINK(!!) selger som heter Happy mama boutique, eller noe sånn. skal linke. Fikk den ene kjolen gratis pga noe greier også, kjempesnill dame. Og venter på nr 2 i posten nå. Bestile også 1 basic mammatopp som var veldig fin, ikke for enkel liksom, og den er SÅ god... og det er superbillig med frakt og kvaliteten kan IKKE klages på. Hun holder til i london mener jeg det var, så er ikke noe kinagreier! Frakten tok under en uke!!

Dere bare mååå sjekke ut gravidklærne hennes!!

HER er butikken hennes

HER er de GODE mammatoppene jeg har kjøpt(i grå,vinrød og aprikos)

HER er kjolen jeg skal ha på julaften(skulle først ha kongeblå men da har jeg to, så tok svart)

og HER er kjole nr 2 som jeg faktisk fikk gratis, i kongeblå. Veldig fin på!

Så check it ooout mamaaaas! :danse:


Har også sett en film jeg fikk låne av jordmoren min som er en ammefilm, den heter "Bryst er best" ( den nyeste versjonen), og den var veldig god! Anbefaler alle å se denne!!! Etter fødsel også... skal låne den igjen etter fødsel!! :-)

Tja, også skal vi på 3D UL om en uke ca, torsdag 12.des :hjerte: ... ååååååh som vi gleder oss!! Får film og 30 bilder på både CD og kvalitetsfotopapir(de beste på papir liksom). Iiiih!

Tjohei :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg fått skikkelig gravidmage nå, den kom for alvor fra uke 23-24 og det er kjekt med den der!! Selvom den er litt i veien når jeg bøyer meg ned, tar på sko osv.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig oppdatering! :) Det blir en fin jul :) Og gøy med 3D-bilder!

Det er nok best å være sykmeldt når du har så vondt... Nå er det uansett ikke såå lenge igjen, plutselig har du bebisen din! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...