Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Hei søta :kose:

Hvordan går det med dere?

Hatt en fin påske så langt?

Jeg er ofte innom å leser innlegg i dagbøkene, men ikke alltid jeg får tid til å svare. Du vet hvordan det er :ler:

Håper alt er bra med deg og mini i allefall :klemmer: og at dere koser dere å nyter denne nydelige påske helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei dere skjønne jenter! :hjerte: Vi er på "ferie" hos svigers, og nå hos min mor så derfor jeg ikke får vært her inne. Men alt er bra( nesten for bra :-P ) , hun sover myyye, går ofte 4-6 timer mellom hver mating både dag og natt. I går spiste hun kl 19. på kvelden og igjen da kl 02 om natta, kl 07 igjen og kl 11... :) er dette ok? Dumt hun spiser så sjelden? Kommer da ikke heller så mye i bleien, men virker jo som hun spiser greit?

Vi har prøvd å hatt sex også, gikk over ALL forventning!!! Alt som før, både for han og meg, ikke vondt(men var rolig fordiom), og jeg kunne "knipe" slik at han kjente det godt :) Så det er jo bra!! :lur:

Svarer mer ved neste annledning!! Travle dager nå mtp reise og besøk osv.

Men en god klem til dere alle :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke måltidsrytmen høres ille ut så lenge hun legger på seg, formen er bra og hun virker fornøyd :) Har ihvertfall veldig trua på at friske babyer er selvregulerende sånn sett.

Så bra at det gikk såpass bra da :D Ingenting er bedre enn det!

Kos deg på "ferie" :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så herlig rytme på prinsessa da! Når starta det å bli sånn?

Her er det mating hver 2-3 time døgnet rundt.. :bond:

Oh..jeg gruer meg litt til vi skal prøve å ha sex igjen :P men det går nokk greit :jepp:

Kos deg på "ferie", og nyt tiden med dine nære og kjære :kose:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herreguuuuuud så dårlig jeg er på å skrive... beklager... :( Om noen enda leser her da :fnise: -får begynne å skrive fra mobilem - det er så mye lettere :)

Lillegull er 3 mnd i neste uke :) Dagene går veldig fint og jeh kan ikke klage :hjerte: Sover til 06.00 ca (om hun legges mellom 22-23 tiden), legges hun før er det gjerne opp en gang 04.30. Hun sover med oss enda, det eeeeeeeeeer så koselig, og helt riktig for oss :hjerte: Sover fint i senga si og men jeg bare elsker den kosen, eller det gjør vi alle tre - så hvorfor ikke gjøre det som føles mest rett? :hjerte: ...

Vi har også kjøpt noe som heter Swaddle me på iherb, sånn teppe til å svøpe de inn i - sååå greit! Føler seg trygg og omsluttet, og ser ut som en larve, hihih :P ... Ok under amming om hun kaver også (pga reflekser med armer osv ).

Men alt går som sagt fint :jepp: Og hun prater maaaasse enkelte dager..!! Sååå morsomt :nigo: Begynte på dagen den dagen hun ble 11 uker... så på tirsdag, prater og prater når vi prater med hun, røøørøøøø sier hun og masse annet, så herlig! :)

3 mnd kontroll 11 juni, gruer meg litt pga vaksine... ble deres dårlige/lei seg etterpå :( ??

Har også begynt å få trent skikkelig igjen og det er FANTASTISK!!! Så etterlengtet!! Får inn 5-6 økter i uka og det er jeg så utrolig takknemlig for! Vet at tiden ikke alltid strekker til her og der så er veldig takknemlig for at jeg "får det til" nå :) Pleier å trene på morgenen. Da ammes hun en gang mellom 06-08 også sover hun videre med papsen i sengen mens jeg får trent, og de dagene han jobber 3 døgn vekke trener jeg hjemme, men det er ikke alltid like lett å få til, så passer på å få trent mye når jeg kan, men han hatr jo ofte fri en uke i slengen - så tre dager vekke - så en uke fri igjen, så går som oftest bra :jepp: Merker det gjør så mye med meg.. jeg blir så glad når jeg får den lille timen min til trening, det er liksom fristedet mitt :)

Mannen dro på jobb i dag tidlig og er hjemme igjen mandag morgen. HATER å være alene... :( Men i dag kommer faktisk min mor ned, og blir her til mandag, og da drar meg + mini + mannen til svigers og blir der en uke... også drar vi nok en uke til min mor i juli kanskje :) Blir litt norgesferier i år :fnise:

Var utrolig kjekt å skrive her igjen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre fra deg igjen!

Har slett ikke glemt deg vennen!

Tenk at snuppa di er 3 måneder alt da! Det er jo en herlig alder! :hjerter_rundt:

Gleder meg så utrolig til å møte bebisen min snart!

Så deilig med trening, du er jammen flink som får til såpass mye med en liten baby!

Vaksine går som regel bra det, litt skriking der og da og såvidt jeg husker så var det ingen ettervirkninger.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så koselig å se deg her igjen :kose:

Kjekt å høre at alt står bra til da, og at du får gjort det du ønsker mtp trening :)

Er det mulig å få se ett bilde av snuppa?

Er du på instagram? :sjenert:

Håper dere har en herlig helg :)

Norgesferie er jo ikke feil det!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så koselig å høre fra deg igjen!

Har slett ikke glemt deg vennen!

Tenk at snuppa di er 3 måneder alt da! Det er jo en herlig alder! :hjerter_rundt:

Gleder meg så utrolig til å møte bebisen min snart!

Så deilig med trening, du er jammen flink som får til såpass mye med en liten baby!

Vaksine går som regel bra det, litt skriking der og da og såvidt jeg husker så var det ingen ettervirkninger.

Ha en fin helg! :klem:

Hei skjønne :hjerte: Såååå koselig innlegg fra deg! Godt du ikke har glemt meg, hihihi! Ja, tiden går så fort!!!! Tre mnd?? Følte jeg nettopp lå på barsel! Og utrolig hvor mye de lærer denne første tiden! :-)

Tenk! Nå er du sååå nær å møte lille mageboeren din!!!!! Ihhhhhh! Er så spent på dine vegne! Har du noen tanker ang fødsel? Hvordan vil du det skal gå? Og hvordan var de andre?? :-) Følger spent med i dagboka di!

Klemmmm :hjerte:

Så koselig å se deg her igjen :kose:

Kjekt å høre at alt står bra til da, og at du får gjort det du ønsker mtp trening :)

Er det mulig å få se ett bilde av snuppa?

Er du på instagram? :sjenert:

Håper dere har en herlig helg :)

Norgesferie er jo ikke feil det!

:hjerte:

Hei snupp!! :hjerte: Har instagram ja, hihi, men legger ikke ut av hun der eller på netter i det hele tatt, vil ikke eksponere hun sånn for nettet :-) men kan godt sende deg bilde :-) ...! Håååååper det står fint til med deg og guuuullet! Du vet hvordan det er, man får liten tid til kg, så får bare titte innom og skrive når man kan! Men tenker på dere!!! :-)

Stor stor klem :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snuppa er nå 3 mnd og 15 dager gammel, og 11 juli blir hun fire mnd! Tiden går så himla FORT! Jeg får ikke oppdatert her så ofte, dagene er travle! Hun er verdens skjønneste og snilleste men er MYE våken på dagtid( men i godt humør), så blir opptatt med hun hele dagen. I dag har hun kanskje sovet 2 timer tilsammen på hele dagen! Men det er vel sånn? Går vel opp og ned:)? Hun sover heldigvis godt på natta så klager ikke!!! :-) vi begynner å kjenne hverandre mer og mer og det er så herlig!

Merker dog det er mye jeg tenker på fremover... Hvordan blir ting? Blir det tunge eller lettere når hun er nærmere året? Ikke at det er gale nå men er så nysgjerrig. Føler det er lettere når vi kan kommunisere mer? :) synes dere der var lettere eller vanskeligere når baby var 3-4 mnd kontra 7-8 mnd? :)

Luuuuurer på om hun klør i gommene og for hun gnisser gommene mot hverandre under amming av og til! Aaaau :fnise: !!

Mannen har ferie nå så det er veldig deilig! Vi drar til min mor 8 timer unna på mandag ( men stopper hos hans mor som er på halvveien og sover over til neste dag). Blir kjekt :)

Får oppdatere mer senere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at babyer er veldig forskjellige, min har stortsett sovet lite på dagen og mye på natta, noen er motsatt og noen sove mye uansett. Herlig når de sover hele natta ;)

Jeg syns at det er både og nå som mini snart er 9 mnd. Han er veldig ukonsentrert når det gjelder spising, kommer seg rundt på gulvet så vi må passe mer på, tuller mer på stellebenken, seperasjonsangst og mer. Men samtidig så har han blitt en veldig stor sjamør og jeg føler at vi kommuniserer litt selv om han ikke prater :) Vi kjenner hverandre mye bedre, men gleder meg til han prater mer og kan si hvorfor han gråter, selv om han gråter lite. Han sier nei men han vet neppe hva han sier nei til ennå :P Også sier han mamma og pappa :)

Kanskje hun får tenner snart? :)

Lurt å dele opp turen i to når det er så langt og med en baby ;) Vi skal kjøre i 5 timer med mini om et par uker, men skal ikke overnatte noen plass på veien. God ferie og kjøretur :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar yesterday :hjerte: off jeg får helt dårlig samvittighet av å oppdatere lite her ... Men når på dagen gjør dere det?? Føler liksom at det skjer så mye hele tiden for må liksom ordne alt mulig annet når jeg har "fri" fra baby..

Men men! Ja, er vel sånn at det blir lettere på en måte men at det også kommer nye utfordringer! :-) leste litt på et forum igår og da skrev alle det liksom ble bedre og bedre med alderen, blir jo ofte litt lettere når de kan ligge litt for seg selv å tulle slik at man kan få gjort småting osv :)

Synes tiden er utrolig kjekk nå, men tenker mye på fremtiden, dumt å tenke negativt, men er enkelte ting jeg gruer meg fært til (nesten alt har med svigermor å gjøre), og er så kjipt å tenke på det. Det handler om kostholdet til mini, vi spiser på vår måte og L kommer til å gjøre det samme(er ingenting gale, sunt og godt), men svigermor kommer til å ha skikkelig noe i mot det, det bare vet jeg, og sikkert lure i henne det ene og det andre. Kommer til å bli et helvete ... Hun er SKIKKELIG bedreviter. ALT hun mener er riktig er riktig i følge hun.... Kan ikke si imot, da blir det furting. Jeg klarer å si i mot men da føler jeg kjemien mellom oss er på bånn, er så ekkelt at hun er sånn, vist jeg ikke jobber skikkelig mye for forholdet mellom meg og hun, liksom sender hun bilder av mini ofte, gir komplementer om ditt og datt i huset, så føler jeg hun furter. Hun er typen som IKKE sier takk, hun klarer liksom ikke si det. Hun står sikkert å tisser, så brautendes som hun er.... Uff. Hun liker verken meg eller familien min. De bor på bygda. (Og hun ser veldig kjerring ut) og min mor er veldig moderne, sminker seg en del og har jobbet i parfymeri, og det er liksom som svigermor er "misunnelig" på min mor. Høres kanskje rart ut men flere har bemerket det. Min mor har gjennom alle årene meg og mannen har vært ilag, sagt at hun har lyst å møte svigermor og at det hadde vært kjekt og kanskje hun skulle invitert hun opp osv, svigermor har IKKE spurt noe om meg, min fam eller noe. Første gang de møttes som var etter L var født, så var altså min mor og min kusine og onkel hjemme hos oss også kom moren hans og besteforeldrene hans(og de er likeså) på besøk og tror ikke de hilste på mamma en gang! Men hun var ikke like rappkjeftet da, for da var det vel noen der som var mer midtpunkt enn hun, altså min mor, hun er veldig utadvendt, tar kontakt med folk og ja. Og mamma prøvde jo å prate men vi alle såg at hun ikke fikk særlig tilbake.

Etter de hadde kommet hjem hadde svigermor sendt den lange meld til samboer om at ja hadde de vist at min mor og de var der når de også kom hadde de aldri kommet, og det var helt horribelt at vi ikke hadde servert middag ( hva faen? Rett etter fødsel? Heller de som skal komme med mat til oss! Vi serverte kake og alt....!) og at ja han var så feig og kuet og hun så hvem han hadde blitt og ja nei de ville ikke komme til oss flere ganger og han hadde tatt sine valg.... Og det værste var at bestemoren og hadde sendt melding og skrevet at ja hun så at han ikke hadde det noe bra med meg(fy faen...!), og da svarte han (før jeg så meld så uavhengig av meg), at han var kjempeglad i meg og L og vi hadde det fint sammen og han ikke kunne hatt det bedre, og skjønte ikke hva hun mente, og masse sånn så det var jo bra.... Så skrev hun ja du ser jo hvilke gjeng du er kommet ilag med..., tenk å si noe sånn...!!

Jeg blir så lei meg...... Ingen på hans side liker meg og jeg skjønner IKKE hvorfor for jeg er smilende og glad, jatter med så de får viljen sin og er alltid grei og snill når jeg er der?? Virker som moren og bestemoren(hun bor i samme hus som svigermor) mener at ja nå har jeg tatt han ifra dem.. Og nå bor han i en annen by og er sjeldnere der oppe, de får han til å gjøre alt muuuulig når han først er der, moren klarer jo ingenting selv jo, han gjør alt, klipper plen, pusser opp osv og hun kunne fint gjort det selv.

De må bRe forstå at han har sin familie og sitt liv også :( vi er der oppe(3-4 timer kjøring) rundt en gang i mnd nå og det vil da si hver tredje uke, synes det er mye stress og kav og mini stresser og ... Og kattene må være en uke alene og. Men kommer vi ikke blir de drit sur.

UFF......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men, går fint med L! Hun er 4 mnd på fredag :-) hun er som sagt mye våken på dagen men sover jo mye på natten.

Spennende tid nå, hun ler mer og mer, ikke bare smil. Og snur seg rundt på mage osv :-) veldig kjekt!

Hvilke prevensjon bruker dere etter fødsel?? Jeg syntes jo ikke det var SÅ vondt første gang etter, men samtidig kvir jeg meg litt til hver gang, og kondomen gjør det så mye verre! Prøvde og bare ta den en gang inn og ut uten kondom og det var mye mindre vondt uten!!! :-(

Men noen sier de har mistet melk på cerazette! :-( hva med P ring!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVA er det med svigers da? :hakeslepp: Er det mulig :( Skjønner du blir lei deg, det hadde jeg også blitt. Har du og mannen snakket ordentlig om hvordan du opplever dette? Hvis ikke ville jeg tatt det opp, slik at dere kan så sterkt sammen når/hvis det blusser opp. Dere må bare stå på "krava", selv om det skaper sur stemning. Hvis hun skal holde på sånn er det jo ikke noe koselig uansett, men jeg ville ikke føyd meg når det angår barnet mitt. Jeg kan godt lukke ørene når det gjelder meg selv og svigers meninger, men når det gjelder ungen er det jeg og mannen som styrer, ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Stakkars deg som har så fæle svigerforeldre da :sukk:

Sikkert ikke lett, men prøv å ikke bry deg!

La dritt svigers få kave på. Jeg hadde i hvertfall ikke tatt bry med å besøke de!

Å kreve middag rett retter barsel og gjemme seg bak sms ang synspunkter rettet mot din familie??

Kjenner jeg blir ytterst provosert! Håper mannen gav klar beskjed tilbake om at slik barnslig oppførsel ikke er greit! Og det pr tlf, ikke mld.

Er så umodent å gjemme seg bak en sms og skape kvalm på den måten. J****g unødvendig! :bond:

Ikke la de styre på mer kjære deg!

Din mor og din side av familien virker jo kjempekoselige :kose:

Når rulla snuppa fra rygg tii mage?

Og hvordan går det med amminga?

Har du startet med noe fast føde?

Jeg har tid til KG når jeg ammer, som er ooofte :fnise:

Håper ellers alt er bra med dere og at dere nyter sommeren :sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er det med svigers da? :hakeslepp: Er det mulig :( Skjønner du blir lei deg, det hadde jeg også blitt. Har du og mannen snakket ordentlig om hvordan du opplever dette? Hvis ikke ville jeg tatt det opp, slik at dere kan så sterkt sammen når/hvis det blusser opp. Dere må bare stå på "krava", selv om det skaper sur stemning. Hvis hun skal holde på sånn er det jo ikke noe koselig uansett, men jeg ville ikke føyd meg når det angår barnet mitt. Jeg kan godt lukke ørene når det gjelder meg selv og svigers meninger, men når det gjelder ungen er det jeg og mannen som styrer, ingen andre.

Det er så utrolig godt å kunne skrive her inne og få støtte :) hjelper så mye! Og selvom jeg er så dårlig på å svare i dagbøker og her for tiden så svarer dere jammen likevel :hjerte:

Aner ikke, hun er helt kokko. Vi har pratet om det, og han er enig i at sånn skal det ikke være, men sier ofte at sånn er bare moren med alle, men det driter jeg i, syns hun kan ta å oppføre seg, han tør ikke si hun imot og det er trist... Alle har nok latt hun få styre på her i bygda til alle tider. Han er veldig opptatt av familien på den måten at han vil opp hit ofte og sånn og sånn, men føler det er fordi de blir sur på han vist ikke. Synes synd i han som har slik familie. Min familie bor enda lenger unna og forstår veldig godt at vi ikke kommer en gang i mnd, for å si det sånn så er det ikke et samtaletema. Mamma er en helt annen type og vi har veldig godt forhold. Syns moren hans kan komme hit i blant og på dagstur istedenfor at vi må ha hun i bil så mange timer. Hun HATER bil for tiden og det hele er mye stress for alle, men da sier garantert svigermor at vi må ikke la hun få lov og styre og bla bla, herregud, det er en baby!

Jeg er veldig sånn nå at jeg jobber skikkelig for å opprettholde en god tone. Men innerst inne har jeg lyst å gi en god faen. Men samtidig tenker jeg det kan være lurt med god tonen når vi forteller hva mini skal spise osv også etter noen mnd eller uker der igjen kan jeg bare være meg selv. Det er et vegetarisk kosthold og da kommer hun garantert til å si at nei ikke f.... om mitt barnebarn skal spise slik og komme med den og den regla. Hun bor på bygda og tror nok veggiser spiser salat. Men her har vi både burgere, pølser,kjøttboller.kjøttdeig, alt mulig, og lille gullet blir jo veldig sunn :-) vi har veldig god peiling på ernæring og jeg har NULL mangler på vitaminer osv når jeg sjekket meg. Uansett! Hun kommer til å lage styr.... Men er da VI som bestemmer dette? Akkurat som hun bestemte ting til han da han var liten... Og i India og disse landene er over 60% veggiser og også barna, så hun må bare ti still.

Håper ikke dette fører til noe vegetar diskusjon her inne :)

Men uff. Trenger jeg nevne at han er enebarn og?? Og hun har ingen mann (skkønner godt det... Hehe). Faren dro da han var liten og han vet ikke noe om han. Så hun har alltid styrt løpet selv og er en mester på å gi han dårlig samvittighet!!

Men til noe bedre, hvordan går det med deg fortiden favole?? Og mini :hjerte: ??

Takk for gode ord :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars deg som har så fæle svigerforeldre da :sukk:

Sikkert ikke lett, men prøv å ikke bry deg!

La dritt svigers få kave på. Jeg hadde i hvertfall ikke tatt bry med å besøke de!

Å kreve middag rett retter barsel og gjemme seg bak sms ang synspunkter rettet mot din familie??

Kjenner jeg blir ytterst provosert! Håper mannen gav klar beskjed tilbake om at slik barnslig oppførsel ikke er greit! Og det pr tlf, ikke mld.

Er så umodent å gjemme seg bak en sms og skape kvalm på den måten. J****g unødvendig! :bond:

Ikke la de styre på mer kjære deg!

Din mor og din side av familien virker jo kjempekoselige :kose:

Når rulla snuppa fra rygg tii mage?

Og hvordan går det med amminga?

Har du startet med noe fast føde?

Jeg har tid til KG når jeg ammer, som er ooofte :fnise:

Håper ellers alt er bra med dere og at dere nyter sommeren :sol::klemmer:

:hjerte:

Skrev en del om svigers i svarer over... Uff for en gjeng :( ikke noe kjekt!! :(

23 juni var vel dagen hun gjorde det veldig mange ganger, fikk sånn lekematte(pusslematte) i hus og da fyrte hun løs. Tror hun var 3 mnd og to uker ca? Hun har sine dager hvor hun skal snu rundt over alt og noen dager hvor hun ikke gjør det i det hele tatt :)

Ammingen går faktisk veldig greit(for alt jeg vet) og det er jeg veldig glad for!! Den ene puppen blir jo fort full om den ikke ammes om natta feks og hun gulper gjerne en del om hun da får den på morgenen, men ser ikke på det som noe problem. Hun kaver mindre under amming enn før men har jo sine dager :) Hun får i seg mat og legger på seg så da regner jeg med alt er bra :nigo:

Ikke startet med fast føde,vi venter til hun er 6 mnd :) Hun får smake/sutte på banan, drue osv innimellom da men ikke hele biter eller pureer. Blir morsomt å introdusere mat da!!! Spennende :nigo: gleder meg!

Sist jeg leste i dagboka di var du litt usikker på om du skulle introdusere ved 4 mnd istedenfor 6, siden hun ikke virker helt fornøyd etter måltidene, stemmer det? :-)

Skal sove igjen nå og snike i dagbøker ved neste amming, er jo veldig lurt å ta KG da :jepp: Håper alt er bra med deeeere :hjerte:

Klemmmm :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hva dere ønsker å innføre av mat til mini er fullt og helt deres valg, som familien bare må respektere!

Svigernor virker lite lykkelig med seg selv, skjøner jo litt hvorfor hvis hun ble forlatt av faren til typen din når han var liten.. Det sitter kanskje dypt og hun bærer på masse sorg, men det unnskylder ikke for oppførselen hennes mot dere!

Så kjekt med utvikling hos de små :rodmer:

Vurderte mme og fast føde fra 4mnd, men en rolig dag hjemme med puppen ute, økte melkeproduksjonen føler jeg, så nå virker hun mett og fornøyd igjen heldigvis :hjerte:

Men gleder meg til å introdusere henne for ulik mat etterhvert ja :jepp:

Håper dere har en fin dag :strix:,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig godt å kunne skrive her inne og få støtte :) hjelper så mye! Og selvom jeg er så dårlig på å svare i dagbøker og her for tiden så svarer dere jammen likevel :hjerte:

Aner ikke, hun er helt kokko. Vi har pratet om det, og han er enig i at sånn skal det ikke være, men sier ofte at sånn er bare moren med alle, men det driter jeg i, syns hun kan ta å oppføre seg, han tør ikke si hun imot og det er trist... Alle har nok latt hun få styre på her i bygda til alle tider. Han er veldig opptatt av familien på den måten at han vil opp hit ofte og sånn og sånn, men føler det er fordi de blir sur på han vist ikke. Synes synd i han som har slik familie. Min familie bor enda lenger unna og forstår veldig godt at vi ikke kommer en gang i mnd, for å si det sånn så er det ikke et samtaletema. Mamma er en helt annen type og vi har veldig godt forhold. Syns moren hans kan komme hit i blant og på dagstur istedenfor at vi må ha hun i bil så mange timer. Hun HATER bil for tiden og det hele er mye stress for alle, men da sier garantert svigermor at vi må ikke la hun få lov og styre og bla bla, herregud, det er en baby!

Jeg er veldig sånn nå at jeg jobber skikkelig for å opprettholde en god tone. Men innerst inne har jeg lyst å gi en god faen. Men samtidig tenker jeg det kan være lurt med god tonen når vi forteller hva mini skal spise osv også etter noen mnd eller uker der igjen kan jeg bare være meg selv. Det er et vegetarisk kosthold og da kommer hun garantert til å si at nei ikke f.... om mitt barnebarn skal spise slik og komme med den og den regla. Hun bor på bygda og tror nok veggiser spiser salat. Men her har vi både burgere, pølser,kjøttboller.kjøttdeig, alt mulig, og lille gullet blir jo veldig sunn :-) vi har veldig god peiling på ernæring og jeg har NULL mangler på vitaminer osv når jeg sjekket meg. Uansett! Hun kommer til å lage styr.... Men er da VI som bestemmer dette? Akkurat som hun bestemte ting til han da han var liten... Og i India og disse landene er over 60% veggiser og også barna, så hun må bare ti still.

Håper ikke dette fører til noe vegetar diskusjon her inne :)

Men uff. Trenger jeg nevne at han er enebarn og?? Og hun har ingen mann (skkønner godt det... Hehe). Faren dro da han var liten og han vet ikke noe om han. Så hun har alltid styrt løpet selv og er en mester på å gi han dårlig samvittighet!!

Men til noe bedre, hvordan går det med deg fortiden favole?? Og mini :hjerte: ??

Takk for gode ord :hjerte:

Selv om hun bare "er" sånn, så betyr ikke det at man må la noen ture frem på den måten. Men det er nok veldig fort at det blir en vane og man bare jatter med for å beholde husfreden. Men når han nå har fått en ny liten familie selv må han nesten stå litt opp for dere også tenker jeg. Og synes absolutt at hun kan ta turen til dere også, døra går definitivt begge veier! Den gjelder både familie og venner.

Klart det er dere som bestemmer hva barnet deres skal spise. De som lever med et slikt kosthold og har gjort det over tid vet jo hva som skal til for å få dekt alle næringsgruppene og sørger for å få i seg alt som er nødvendig. Men ja, ikke utenkelig at hun tror stakkars jenta kun skal få spinatblader og en brokkolikvast ;) Så lenge man sørger for å få i seg selv, og ihvertfall barna sine, det de trenger for å vokse og utvikle seg, så spiller det da null rolle om det er vegetarisk eller "tradisjonelt" norsk kosthold. Jeg er veldig for at man kan se forbi det tradisjonelle, og likevel opprettholde en god ernæringsstatus :) Det er fullt mulig med de mulighetene man har idag!

Tenkte litt på det igår faktisk, at han var sikkert hennes eneste barn og hun tviholder litt på ham. Noe jeg til en viss grad kan prøve å forstå, men vil ikke alle mødre at barna sine skal utvikle seg, ta ansvar osv? :klo:

Jo, vi har det veldig bra for tiden. Skal absolutt ikke klage! :) Mini har rukket å bli seks mnd og føler tiden nærmest flyr fra oss, skulle ønske livet hadde en slowmotion knapp til tider, eller pauseknapp.

Håper dere får en fin sommer og at svigermor demper seg litt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva dere ønsker å innføre av mat til mini er fullt og helt deres valg, som familien bare må respektere!

Svigernor virker lite lykkelig med seg selv, skjøner jo litt hvorfor hvis hun ble forlatt av faren til typen din når han var liten.. Det sitter kanskje dypt og hun bærer på masse sorg, men det unnskylder ikke for oppførselen hennes mot dere!

Så kjekt med utvikling hos de små :rodmer:

Vurderte mme og fast føde fra 4mnd, men en rolig dag hjemme med puppen ute, økte melkeproduksjonen føler jeg, så nå virker hun mett og fornøyd igjen heldigvis :hjerte:

Men gleder meg til å introdusere henne for ulik mat etterhvert ja :jepp:

Håper dere har en fin dag :strix:,

Så braaaaa!!! Ååå nå ble jeg glad! :strix: er så kjekt når ting ordner seg!!!! :) spesielt amming, for det kan jo være svært så vanskelig til tider.. :oppgitt: Kanskje det var fordi hun fikk drikke masse den dagen, og da økte det? :)

Ja, hun virker ikke lykkelig med seg selv, men synes ikke synd i hun mtp at hun oppfører seg slik som hun gjør. Kan godt hende det sitter dypt... Vet ingenting om faren eller hvor lenge de var sammen osv, men han gikk vel fordi hun er så bedreviter som hun er, jeg hadde aldri klart å hatt en samboer som det, hun er veldig spesiell...

Takk for det! Solen stråler jo i dag :sol: Vi har akkurat vært en uke hos min mor og har nå vært to dager hos svigermor på vei ned. GLEDER meg til å dra hjem i dag. Men gruer meg litt til turen fordi hun ikke liker å kjøre bil AT ALL! :P Men sitter baki der og er der for hun, prøver med leker,smokk,kos og pupp - og frem kommer vi til slutt! :nigo:

Ha en finfin dag du også min skjønne :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...