Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Så godt at alt var i orden med mageboeren :)

Når vi var på tidlig ul skulle jeg være 10 uker ut fra egne beregninger, og gyn. mente jeg var 9+4. På ordinær ul skulle jeg være 18+6 fra egne beregninger, men ble satt til 18+5. Noen ganger er det større forskjeller, andre ganger stemmer det helt med ens egne beregninger, men ut fra målinger så tidlig i svangerskapet kan det være vanskelig å anslå nøyaktig hvor langt en er på vei. Har en hatt stabile sykluser skal jo menstermin kunne være nøyaktig :) Men vent å se til ordinær ultralyd, så får du vite sikkert.

Deilig at kvalmen begynner å gi seg, den kan være så hemmende :\ Håper den gir seg helt snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at alt er i orden ja og at formen er bedre :laugh:

I følge min egen beregning og legen sin så skulle jeg ha termin den 25. oktober og vi var likt med antall dager. Mens jordmor mente termin den 24. oktober og en dag lengre på vei. Når jeg var på den første UL, den ordinære i uke 19, så fikk jeg termin den 24. oktober, men var plutselig to dager lenger på vei. Det er sikkert litt skuffende ja å bli flyttet andre veien, spesielt så tidlig da man skulle ønske at man var enda lengre på vei. ;)

Jeg fikk BAM-pakken rett i postkassa, men kanskje vi har større postkasse :P Det er den dårligste gratispakken jeg har fått (men ikke fått alle ennå), men så lenge det er gratis så skal man ikke klage syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt var i orden med mageboeren :)

Når vi var på tidlig ul skulle jeg være 10 uker ut fra egne beregninger, og gyn. mente jeg var 9+4. På ordinær ul skulle jeg være 18+6 fra egne beregninger, men ble satt til 18+5. Noen ganger er det større forskjeller, andre ganger stemmer det helt med ens egne beregninger, men ut fra målinger så tidlig i svangerskapet kan det være vanskelig å anslå nøyaktig hvor langt en er på vei. Har en hatt stabile sykluser skal jo menstermin kunne være nøyaktig :) Men vent å se til ordinær ultralyd, så får du vite sikkert.

Deilig at kvalmen begynner å gi seg, den kan være så hemmende :\ Håper den gir seg helt snart!

Hihi, mageboeren :fnise:

Ja, det er jo veldig forskjellig, og man får vel vite sånn ca riktig på rutineultralyden i uke 17-19. skal vi se, når skal jeg på min da?? Hmm.. vist jeg nå er 9+7, så er vel 10 uker imorgen da ifølge legen min.. hmm.. da er rutineultralyd ca rundt 10 oktober da ( da er jeg i uke 17 ).. hihi, jeg har bursdag rundt den datoen, så det hadde vært en fantastisk gave... :danse:

Jeg haaaaaaaar så lyst å vite kjønnet.... driver å forestiller meg at de sier det blir en gutt, for jeg viiiil helst det skal være jente, men for å ikke få for store forventninger osv, pluss at jeg har guttefølelse i magen, så tenker jeg at det blir gutt, men har jo et håp om ei lita jente da... hihi :fnise: Glad i min skjønne spire vil jeg være uansett :hjerte: ...

Bra at alt er i orden ja og at formen er bedre :laugh:

I følge min egen beregning og legen sin så skulle jeg ha termin den 25. oktober og vi var likt med antall dager. Mens jordmor mente termin den 24. oktober og en dag lengre på vei. Når jeg var på den første UL, den ordinære i uke 19, så fikk jeg termin den 24. oktober, men var plutselig to dager lenger på vei. Det er sikkert litt skuffende ja å bli flyttet andre veien, spesielt så tidlig da man skulle ønske at man var enda lengre på vei. ;)

Jeg fikk BAM-pakken rett i postkassa, men kanskje vi har større postkasse :P Det er den dårligste gratispakken jeg har fått (men ikke fått alle ennå), men så lenge det er gratis så skal man ikke klage syns jeg ;)

Ja, BAM pakka var direkte skuffendes ... :vetikke: Menmen, den var jo gratis! Apotekpakke er vel den med mest i, hihi...

Men formen min er ikke særlig mye bedre. Er VELDIG trøtt og sliten, er et ork å lage mat, ork å gå ut med hunden, ork å gjøre noe i det hele tatt, så gruer meg til jobb igjen... :( Hører jo det skal gi seg, så håper da inderlig det, føler meg som verdens dårligste samboer... men glad min kjære er veldig ryddig og flink og rydder og vasker hus helt av seg selv og sier jeg bare må ta det med ro... hihi..

luktesansen min er såååååååååå irriterendes. Problemer med å være inne hjemme hos oss.... :-/ Det er ikke noe kjekt... og kvalm og ja... MEN det gir seg vel... har jo en stor oppgave å fullføre :gravid::hjerte:

Blitt litt lite oppdatering her, men har ikke helt vært meg selv som dere skjønner.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får det ikke til å stemme med 9+7 ( men 7 da er det vel begynt på uke 10, så da er jeg i uke 10 idag da?? :P )... for kan ikke huske jeg hadde mens da, og er kun to ganger vi tror det kan ha skjedd... hmm :P skiftet signaturen til at den er sånn som legen har sagt i uker hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 10 uker ja :danse: 9+7 finnes jo ikke ;)

Jeg har hørt at Rimi-pakken og Libero-pakken skal være bra, men jeg har ikke fått de ennå. Syns at Apotek1 sin var litt bedre enn Vitus sin :)

Det er vanlig at trøttheten går over i andre trimester og du har to uker igjen til du er der så får satse på at du blir kvitt trøttheten snart ;)

Det med luktesansen har kommet og gått hele svangerskapet mitt, veldig irriterende når man ikke klarer å være i nærheten av mat :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Herregud, jeg er vist dårlig på å oppdatere ja!! Skjedd litt siden sist da..

Jeg hadde en dag hvor jeg spydde tre ganger, og det var ikke kjekt. Sist jeg spydde var jeg 7 år gammel, så det begynner bli noen år siden ja, og jeg er veldig veldig redd for det å spy, så jeg grein jo og syntest det var utrolig kjipt, men min mor var der og holdt en kald klut over pannen min og jeg kjente at det var ikke så gale som jeg trodde.. Men har vært en del kvalm ja.

Så i forigårs besvimte jeg.... det var ikke kjekt :( ... Jeg tror det er vasovagal synkope, altså at jeg besvimte av frykt... for jeg er som sagt utrolig redd for å spy, og det som skjedde var at jeg sto og sminket meg på badet, og plutselig kjente jeg en skikkelig kvalme komme, og en spyfølelse, ble skikkelig stressa og tenkte jeg måtte gå ut å si ifra til samboer at jeg skulle spy så han kunne komme å være der med meg, så på veien ut av badet kjente jeg at det svartnet for meg og at jeg kom til å besvime og rakk akkurat å si til han at jeg trodde jeg kom til å besvime. Husker bare et forfeeerdelig klask i bakken ( baderomsfliser.....!) og at han holdt meg. Heldigvis er han ambulansemann, så føler meg veldig trygg når sånne ting skjer.. var helt forferdelig... for jeg slo halebeinet mitt skikkelig skikkelig i flisene.. og når jeg våkna kaldsvettet jeg, grein, hadde sinnsyke smerter og pustet så fort... det er en så rar opplevelse synes jeg :( ... og ja, nå har jeg kjempevondt og har veldig problemer med å kle på meg, bøye meg osv. Men er bedre en første dagen. Skal på jobb i helgen, og jobber på sykehjem, flott....

Etter dette hadde jeg seks ganger hvor jeg følte jeg kom til å besvime, så jeg synes det er litt ekkelt :( Men skal på andre del av 1.svangerskapskontroll neste mandag så tenker å bare snakke med han om det da..

MEN... jeg er litt stressa for en ting. Og det er fosterdiagnostikk. Jeg synes det er litt skummelt å skulle spør legen om det, fordi jeg syns det er ubehagelig om han skal ha en kjempegod grunn og liksom prøver å overtale meg til å ikke ta osv. Jeg har en god nok grunn. Jeg er oppvokst med en bror som er psykisk utviklingshemmet og har virkelig fått sett hvordan samfunnet behandler han. Han har aldri fått det han har trengt, ting har tatt flere år før det har trådd i kraft, ingenting har fungert. Samt at han var svært voldelig med meg i oppveksten(veldig alvorlig, ikke bare noe søskenkrangel), så jeg har ikke noe god følelse når det kommer til slike ting. Jeg ønsker liksom ikke å fortelle det med volden til legen, liker ikke å fortelle det til noen, så håper det holder med å fortelle at jeg faktisk ikke ønsker et barn som ikke er helt normalt, av den enkle grunn at det er ikke akseptert i samfunnet av de som styrer det, ting blir virkelig ikke gjort sånn som det skal, og jeg vil faktisk ha et friskt barn, enkelt og greit. Ingen kan komme å si at det er noe gale i det. Jeg ser hvor mye min mor har slitt og enda må slite til tross for at han er eldre enn meg, jeg ønsker ikke det, overhode ikke!

Håper bare legen forstår, syntest det burde vært helt valgfritt, er da ditt eget barn og DITT liv... syns ikke man bør ha de og de grunnene.. men det er heller ikke noe jeg ønsker å diskutere her inne :P

Men noen av dere som har fått fosterdiagnostikk, og hva sa legen?? Jeg er jo ifølge han i uke 12+4 når jeg har timen, så vet ikke hvor sent osv dette er.

Jeg må også slutte å bekymre meg sånn for at om jeg får et friskt barn. Jeg er utrolig redd for det motsatte,som sikker mange mødre og fedre er, men jeg må ikke glemme hvor mange friske som blir født heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang luktesansen. Den er så gale nå.... at vi skal selge sofaen. Så tja, den er gale! Sofaen lukter faenskap utover hele leil. Men kun jeg som lukter det da, ingen andre, og det er hvertfall irritendes for jeg klarer ikke gå inn døra til leil engang uten å få den forfedelige lukten slengt i trynet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som en veldig ekkel opplevelse. Håper du slipper å oppleve det igjen!

Aner ikke hva "kriteriene" for å få gjort slik diagnostikk er, men om det er noe du ønsker å gjøre kan vel ikke fastlegen nekte å henvise deg for det? Ser for meg at man må ha henvisning for det, men kan hende jeg tar feil. Hvis man ikke får det gjort offentlig, er det kanskje som med mye annet at man kan betale for å få det gjort ved private sykehus?

Luktesansen er noe herk til tider, det har heldigvis blitt bedre etter hvert og jeg kjenner ikke hver eneste rare lukt rundt omkring. Veldig slitsomt når det står på!

Har du fått time for ordinær ultralyd eller? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan psykisk utv.hemmet er boren din? Er den en kromosomfeil så kan de finne ut av det, men om det er arvelig vet jeg ikke, trur kanskje ikke det. Kanskje du vet mer om det? Er han "bare tilfeldig" psykisk utv.hemmet så tviler jeg for at de kan finne ut av det før en god stund etter fødsel.

Broren min er døv, men det kan ikke sjekkes når gutten min ligger i magen. Heldigvis har jeg merket at han reagerer på lyder. Vi har ellers mye hørselsskader i slekta. Jeg har selv sett hvor mye broren min har slitt siden han var liten. Han hadde ingen venner i oppveksten (ingen barn gidder å lære seg tegnspråk for å få en ny venn når de kan få andre venner uten å lære seg tegnspråk) så jeg lekte med han i oppveksten, jeg var hans eneste venn. De få "vennene" han fikk i tenårene stjal fra rommet hans (dataspill ol) og behandlet han dårlig, bare utnyttet hans godhet. Foreldrene mine kjempet mot kommunen, skolen osv under hele hans skolegang. Blant annet fordi han trengte jo en tolk på skolen og ekstra oppfølging. Han har tatt en mastergrad (noe døve gjør sjeldent), men får seg ikke jobb, og arbeidsgivere sier at det er fordi han er døv. Selv om det ikke er lov å diskriminere.

Jeg har jobbet med psykisk utv.hemmede og mange tenker sikkert at jeg derfor burde forgude dem. Klart jeg hater dem ikke, og jeg har hatt mange fantastiske opplevelser med dem, men ønsker ikke et psykisk utv.hemmet barn selv.

Jeg vet ikke hvor strenge leger er men trur ikke at man får fosterdiagnostikk uten en grunn, og du har jo en grunn om den diagnosen broren din har er arvelig. Skjønner at du er nervøs for det! Håper at du får det og at alt er i orden :hug: Ei venninne fikk det etter ordinær ul i uke 18, fordi de så at noe var galt, og barnet hadde en kromosomfeil så hun fikk tilbud om senabort, trengte ikke søke. http://www.bion.no/temaer/fosterdiagnostikk/ Kanskje du allerede har lest mye om det.

Og som du selv sier, de fleste barn er født friske ;)

Ekkelt å bli sånn dårlig. Kan det ha vært blodtrykksfall? Jeg pleier å bli først veldig kvalm når jeg har det. Men ta det opp på kontrollen du! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan psykisk utv.hemmet er boren din? Er den en kromosomfeil så kan de finne ut av det, men om det er arvelig vet jeg ikke, trur kanskje ikke det. Kanskje du vet mer om det? Er han "bare tilfeldig" psykisk utv.hemmet så tviler jeg for at de kan finne ut av det før en god stund etter fødsel.

Broren min er døv, men det kan ikke sjekkes når gutten min ligger i magen. Heldigvis har jeg merket at han reagerer på lyder. Vi har ellers mye hørselsskader i slekta. Jeg har selv sett hvor mye broren min har slitt siden han var liten. Han hadde ingen venner i oppveksten (ingen barn gidder å lære seg tegnspråk for å få en ny venn når de kan få andre venner uten å lære seg tegnspråk) så jeg lekte med han i oppveksten, jeg var hans eneste venn. De få "vennene" han fikk i tenårene stjal fra rommet hans (dataspill ol) og behandlet han dårlig, bare utnyttet hans godhet. Foreldrene mine kjempet mot kommunen, skolen osv under hele hans skolegang. Blant annet fordi han trengte jo en tolk på skolen og ekstra oppfølging. Han har tatt en mastergrad (noe døve gjør sjeldent), men får seg ikke jobb, og arbeidsgivere sier at det er fordi han er døv. Selv om det ikke er lov å diskriminere.

Jeg har jobbet med psykisk utv.hemmede og mange tenker sikkert at jeg derfor burde forgude dem. Klart jeg hater dem ikke, og jeg har hatt mange fantastiske opplevelser med dem, men ønsker ikke et psykisk utv.hemmet barn selv.

Jeg vet ikke hvor strenge leger er men trur ikke at man får fosterdiagnostikk uten en grunn, og du har jo en grunn om den diagnosen broren din har er arvelig. Skjønner at du er nervøs for det! Håper at du får det og at alt er i orden :hug: Ei venninne fikk det etter ordinær ul i uke 18, fordi de så at noe var galt, og barnet hadde en kromosomfeil så hun fikk tilbud om senabort, trengte ikke søke. http://www.bion.no/temaer/fosterdiagnostikk/ Kanskje du allerede har lest mye om det.

Og som du selv sier, de fleste barn er født friske ;)

Ekkelt å bli sånn dårlig. Kan det ha vært blodtrykksfall? Jeg pleier å bli først veldig kvalm når jeg har det. Men ta det opp på kontrollen du! ;)

Takk for langt svar :) Jeg er ganske sikker på at det ikke er arvelig, er mer det at jeg pga han vet hvor mye "ekstra slit det er" osv, og hvordan barnet selv sliter i oppveksten osv, og kunne jeg da sett dette tidlig og tatt abort ville jeg gjort det. Det er nok ikke arvelig nei. Jeg får bare høre med legen og se hva han sier, men merker det er ubehagelig...

Trist å høre om broren din, og synes det er utrolig dumt at det er slik... min onkel er også døv, men han gikk på døveskole, og tror det hjalp han mye gjennom oppveksten, for da fikk han jo venner fra starten av, men kan tenke meg barneskolen(tror ikke den var døveskole) og bhg var vanskelig... det er forferdelig trist det er slik. Ja, jeg og har møtt flere psyk. utviklingshemmede og har møtt mange flotte personligheter, men jeg ønsker det heller ikke selv. Og det er en ærlig sak.

Tok hun aborten? Det er jo utrolig vanskelig når man er såpass langt ut i svangerskapet og tror senabort er forferdelig vondt, men samtidig, jeg tror jeg hadde gjort det. Off, jeg bør bare ikke tenke så mye på det.

Min bror er nok psyk. utviklingshemmet pga han er tre mnd for tidlig født. Det er forsåvidt jeg og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som en veldig ekkel opplevelse. Håper du slipper å oppleve det igjen!

Aner ikke hva "kriteriene" for å få gjort slik diagnostikk er, men om det er noe du ønsker å gjøre kan vel ikke fastlegen nekte å henvise deg for det? Ser for meg at man må ha henvisning for det, men kan hende jeg tar feil. Hvis man ikke får det gjort offentlig, er det kanskje som med mye annet at man kan betale for å få det gjort ved private sykehus?

Luktesansen er noe herk til tider, det har heldigvis blitt bedre etter hvert og jeg kjenner ikke hver eneste rare lukt rundt omkring. Veldig slitsomt når det står på!

Har du fått time for ordinær ultralyd eller? :)

Føler og at han ikke helt kan nekte meg, ikke om jeg virkelig står "på krava"... men så i en sånn situasjon sier man gjerne ikke alt man egentlig ønsker å si :P ... Når ca ga luktesansen seg for deg??

Håper ting gir seg... har vært ganske blæ nå de tre første mnd, men energien er sakte men sikkert på vei tilbake :) ..

Nei, tror vi bestiller nå på mandag( da har jeg 2.del av 1.svangerkskapskontroll).

En ting jeg synes er litt rart... altså for meg gjør det ikke noe siden jeg har lest meg opp men litt rart legene ikke opplyser mer. legen har ikke pratet med meg om noe som helst som handler om folinsyre, kosthold osv, og det er jo egentlig viktigst de tre første mnd vil jeg si... men nå vet jeg jo alt fra før, men ja, ble ikke opplyst noe, til tross for "verdens beste lege"... Hmmm..!

GLEEEEDER MEG TIL MANDAG!!! Som da er andre del av første kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for langt svar :) Jeg er ganske sikker på at det ikke er arvelig, er mer det at jeg pga han vet hvor mye "ekstra slit det er" osv, og hvordan barnet selv sliter i oppveksten osv, og kunne jeg da sett dette tidlig og tatt abort ville jeg gjort det. Det er nok ikke arvelig nei. Jeg får bare høre med legen og se hva han sier, men merker det er ubehagelig...

Trist å høre om broren din, og synes det er utrolig dumt at det er slik... min onkel er også døv, men han gikk på døveskole, og tror det hjalp han mye gjennom oppveksten, for da fikk han jo venner fra starten av, men kan tenke meg barneskolen(tror ikke den var døveskole) og bhg var vanskelig... det er forferdelig trist det er slik. Ja, jeg og har møtt flere psyk. utviklingshemmede og har møtt mange flotte personligheter, men jeg ønsker det heller ikke selv. Og det er en ærlig sak.

Tok hun aborten? Det er jo utrolig vanskelig når man er såpass langt ut i svangerskapet og tror senabort er forferdelig vondt, men samtidig, jeg tror jeg hadde gjort det. Off, jeg bør bare ikke tenke så mye på det.

Min bror er nok psyk. utviklingshemmet pga han er tre mnd for tidlig født. Det er forsåvidt jeg og :P

Jeg trur at det må være arvelig for at man får en slik test, men håper at jeg tar feil ;) Skjønner deg veldig godt!

Broren min fikk tilbud om å gå på en slags barnedøveskole men da måtte han ha reist bort med to fly, og foreldrene mine ville ikke sende han bort så langt. Og det skjønner jeg. Men han tok videregående på en skole for døve :) Trur faktisk at broren min hadde et bedre opplegg i barnehagen enn i skolen!

Har også sett hvordan pårørende sliter med sine barn i tidligere jobb jeg hadde, og voksne barn som er pyskisk utv.hemmet. Noen flytter aldri hjemmefra. Noen få foreldre er fornøyde og klager ikke. Mange er utslitt, og ofte stikker mannfolket av så mora blir alene med et slikt barn :( Men selvsagt ikke alltid.

Nei venninna mi var kjempe tøff og valgte å beholde barnet, men pga hjertefeil hos gutten så skjønte de at barnet neppe kom til å overleve, og han levde bare noen få min etter fødselen. Jeg fikk holde han og det var noe av det "rareste" jeg har gjort, å holde en død baby :( Trur kanskje jeg og hadde valgt senabort, men litt vanskelig å si nå som jeg snart blir mamma. Venninna mi har barn fra før av, ser for meg at en senabort blir vanskeligere om man har barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel i en sånn situasjon man virkelig burde si alt man ønsker å si, og komme med det av opplysninger som kan styrke saken for din del :)

Hmm... Var vel verst frem til uke 12 ish, kjenner litt til det innimellom, men langt fra så ille som det har vært.

Merkelig at legen din ikke har opplyst deg noe om det ja, jeg fikk ihvertfall info om det når jeg var til første kontroll. Man bør jo være obs på det hele prøvetiden, og ta folat så snart man begynner å prøve (gjerne før også, hvis man planlegger prøving frem i tid). De fleste som planlegger graviditet er vel heldigvis oppegående nok til å ta slike hensyn.

Er det en grunn til at første kontrollen er delt i to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel i en sånn situasjon man virkelig burde si alt man ønsker å si, og komme med det av opplysninger som kan styrke saken for din del :)

Hmm... Var vel verst frem til uke 12 ish, kjenner litt til det innimellom, men langt fra så ille som det har vært.

Merkelig at legen din ikke har opplyst deg noe om det ja, jeg fikk ihvertfall info om det når jeg var til første kontroll. Man bør jo være obs på det hele prøvetiden, og ta folat så snart man begynner å prøve (gjerne før også, hvis man planlegger prøving frem i tid). De fleste som planlegger graviditet er vel heldigvis oppegående nok til å ta slike hensyn.

Er det en grunn til at første kontrollen er delt i to?

Aner ikke, tror bare mange deler de opp i to. Han har ikke sagt at det er del to, men jeg fikk ikke helsekort, og fikk lite info sist gang som var første kontroll, var egentlig bare blodprøve nesten så derfor regner jeg med at når han satte opp time i uke 12 så var det andre del, for 2 kontroll er jo mye senere..

Irhk... håper det gir seg innen uke tolv... for jeg blir GAL. Kanskje vi skal vente med å selge sofa til sånn uke 13, men så gale som det er nå, så klarer jeg ikke å se for meg at det gir seg i det hele tatt! redd sofan og leil kommer til å lukte etter jeg har født og, fy faen, det er så forferdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur at det må være arvelig for at man får en slik test, men håper at jeg tar feil ;) Skjønner deg veldig godt!

Broren min fikk tilbud om å gå på en slags barnedøveskole men da måtte han ha reist bort med to fly, og foreldrene mine ville ikke sende han bort så langt. Og det skjønner jeg. Men han tok videregående på en skole for døve :) Trur faktisk at broren min hadde et bedre opplegg i barnehagen enn i skolen!

Har også sett hvordan pårørende sliter med sine barn i tidligere jobb jeg hadde, og voksne barn som er pyskisk utv.hemmet. Noen flytter aldri hjemmefra. Noen få foreldre er fornøyde og klager ikke. Mange er utslitt, og ofte stikker mannfolket av så mora blir alene med et slikt barn :( Men selvsagt ikke alltid.

Nei venninna mi var kjempe tøff og valgte å beholde barnet, men pga hjertefeil hos gutten så skjønte de at barnet neppe kom til å overleve, og han levde bare noen få min etter fødselen. Jeg fikk holde han og det var noe av det "rareste" jeg har gjort, å holde en død baby :( Trur kanskje jeg og hadde valgt senabort, men litt vanskelig å si nå som jeg snart blir mamma. Venninna mi har barn fra før av, ser for meg at en senabort blir vanskeligere om man har barn fra før.

Ja, jeg får bare håpe at det er friskt, det er vel ikke annet å gjøre... mamma er veldig sånn at jeg må ikke bruke opp energien min på det, og det er jo sant, men så vanskelig å kun tenke gode tanker! Tror de gode tankene kommer når all tre måneders symptomene er vekke og jeg kan føle/se mage osv... og vi kan kjøpe inn babyting, da blir ting så mye mer virkelig :) Tihi!

Har dere lekegrind? Leste det var veldig ok om man hadde hund... tenker at på en måte er det kanskje ikke vits, men samtidig greit om voffsen er veldig "oppi" bebis hele tiden, selvom han er kjemperolig og snill da :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og bare så det er sagt, så brukes den jo med måte og ikke som ei grind man putter babyen i om man er lei :P... absolutt ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, tror bare mange deler de opp i to. Han har ikke sagt at det er del to, men jeg fikk ikke helsekort, og fikk lite info sist gang som var første kontroll, var egentlig bare blodprøve nesten så derfor regner jeg med at når han satte opp time i uke 12 så var det andre del, for 2 kontroll er jo mye senere..

Irhk... håper det gir seg innen uke tolv... for jeg blir GAL. Kanskje vi skal vente med å selge sofa til sånn uke 13, men så gale som det er nå, så klarer jeg ikke å se for meg at det gir seg i det hele tatt! redd sofan og leil kommer til å lukte etter jeg har født og, fy faen, det er så forferdelig :(

Okei :) Fikk helsekort og gjorde alt slikt på første kontrollen, men var ikke til legen for slikt før uke 11-12. Så kanskje det er litt oppdelt hvis det var veldig tidlig i sv.skapet sist du var inne :)

Håper luktesansen roer seg litt, det er virkelig slitsomt å kjenne alt - og lukter som ikke andre kjenner heller. Hadde jeg vært overbevist om at sofaen luktet jævlig, og fått samboer med på å kjøpe ny, hadde jeg gjort det LETT! Men det er nok mest fordi jeg har veldig lyst på ny sofa :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, tror bare mange deler de opp i to. Han har ikke sagt at det er del to, men jeg fikk ikke helsekort, og fikk lite info sist gang som var første kontroll, var egentlig bare blodprøve nesten så derfor regner jeg med at når han satte opp time i uke 12 så var det andre del, for 2 kontroll er jo mye senere..

Irhk... håper det gir seg innen uke tolv... for jeg blir GAL. Kanskje vi skal vente med å selge sofa til sånn uke 13, men så gale som det er nå, så klarer jeg ikke å se for meg at det gir seg i det hele tatt! redd sofan og leil kommer til å lukte etter jeg har født og, fy faen, det er så forferdelig :(

Har aldri hørt at første timen har blitt delt i to, men kanskje det gjøres uansett. Jeg fikk masse info, brosjyrer, helsekort og fikk tatt masse prøver den første gangen i uke 9.

Jeg sliter ikke så mye med luktesansen men den er helt klart sterkere enn før :( Ekkelt! Håper du blir kvitt det snart.

Ja, jeg får bare håpe at det er friskt, det er vel ikke annet å gjøre... mamma er veldig sånn at jeg må ikke bruke opp energien min på det, og det er jo sant, men så vanskelig å kun tenke gode tanker! Tror de gode tankene kommer når all tre måneders symptomene er vekke og jeg kan føle/se mage osv... og vi kan kjøpe inn babyting, da blir ting så mye mer virkelig :) Tihi!

Har dere lekegrind? Leste det var veldig ok om man hadde hund... tenker at på en måte er det kanskje ikke vits, men samtidig greit om voffsen er veldig "oppi" bebis hele tiden, selvom han er kjemperolig og snill da :) ...

Stilig grind! :laugh: Har ikke sett en sånn før. Nei vi har så liten leilighet at vi valgte å ikke kjøpe det eller vugge for å ha i stua. Men vi har fått ei reiseseng som kan brukes som lekegrind. Vi har ikke noen husdyr, men samboer har et veldig dyrt musikkanlegg så vi må finne på en løsning så hverken babyen skader seg på det eller ødelegger det. Det verste er jo selvsagt om han skader seg! Og det er ikke vanskelig om man er en liten nysgjerrig pjokk :( Og kan jo ikke ha han i reisesenga/vippe stolen hele tiden etter han har lært å krabbe.

Jeg var veldig bekymret før ordinær ul, livredd for at noe skulle være galt, hadde venninna mi og hennes baby i bakhodet. Heldigvis er de fleste babyer friske :danse:

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...