Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Den flotte formen min bare fortsetter den :danse:
Jordmorkontrollen gikk strålende i dag også.

Bt: 130/80
Urin: Uten merknader
Ødem: Ikke mer enn hva man må regne med

Vekt: 76,2 - +13 kg

Symfysemål: 33 cm

Hjertelyd: 134

Leie: Hodet ned - så og si festet!!!

Kryssene på sf-kurven ser litt rare ut nå. Jeg var hos legen for to uker siden, og han ble litt forundret over hvor mye jeg hadde vokst på de to ukene før det for det ble et stort byks på kurven. Fra å ligge på den røde streken til å nesten være utenfor det grønne. Kom til jm i dag, og hun målte sf-målet til 33 cm, og rett på streken. Som hun sa så hadde hun blitt bekymret om det var hun som hadde målt begge de to siste gangene, men i og med at målene er utført at to forskjellige(hvorav legen som er helt fersk i gamet), og siden jeg legger på meg så brydde hun seg ikke noe mer med det. Jeg følger kurven på kopien hennes fra de gangene jeg har vært der, så...
Ut ifra hva hun kunne kjenne, sf-mål og min størrelse så trodde hun ikke at dette kom til å bli ei veldig stor frøken. Hun kunne tippe rundt 3,5 kg, og det er jeg veldig fornøyd med :) Hun ble jo målt til 6,5% over på ul i uke 24, så jeg har vært litt bekymret for at hun har økt den stigninga og blitt kjempestor, men det har nok stabilisert seg. Jeg vet selvfølgelig at jm ikke kan kjenne sånt 100%, men det er da måte på hvor stor baby det er plass til i den lille magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg begynt med permisjon!
Det er kjemperart å tenke på at jeg ikke skal på jobb på 9 måneder. Akkurat nå sitter jeg her og tenker "Hva skal jeg finne på?", men jeg vet jo at det ikke blir noen aktuell problemstilling når turnerinnen nedi her har kommet ut. Har allerede satt en foccaciadeig til heving, og må en tur på jobben og få unna noe der som jeg ikke orket å ta på fredag fordi det var så fint vær ;)

Sånn ellers så tror jeg frøkna i magen har det fint. Hun romsterer fælt, og jeg merker at det er mye baby nedi her. Kjenner ikke så mye til denne modningen snakker om, annet enn noe nedpress innimellom. Så enten så kommer jeg til å gå langt på overtid, eller så modner kroppen min seg uten at jeg merker noe til det :lur: Magen har sunket, da. Det er det eneste som kan peke i retning mot fødsel i nærmeste tid. Hun kan godt holde seg inne til 12.-13.mai, da vi skal i konfirmasjon den 10., i tillegg til at jeg vil ha mest mulig ut av permisjonen. Kommer frøkna nå så mister jeg jo noen uker og det er litt kjipt.

Hmm, jeg får vel komme meg ut av uniformen(joggebuksa), og over i noe mer respektabelt og dra en tur på jobb...
Ha en flott dag! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med permisjonen og håper vesla holder seg noen uker til

Jeg var på ultralyd sist uke og han konkluderte med at alt var helt normalt. At vesla lå midt i kurven og alt bra. To dager etterpå var jeg hos jordmor som da målte sf mål til 33 og dermed et stort veksthopp og vi skal på ny kontroll neste uke. Så langt har vi ligget litt over den svarte streken, men innenfor det grønne. Nå var vi utenfor det grønn

Litt snodig men vi får bare se. Synes ikke magen min er blitt så stor så kan ikke skjønne at det er plass noen svær baby der inne heller. Litt spent på ny kontroll neste uke.

Håper du får nytt permisjonstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg inne i permisjonsuke nr 2, og er alt kommet i "feriemodus", utrolig hvor fort man venner seg til å være hjemme ;) Og nå er vi jo så nærme termin, så det er godt å kunne tenke bare på seg selv.

Så på nyhetene at Tone Damli hadde født 3uker før termin, og for å være ærlig så er jeg litt misunnelig. Jeg vil også bli ferdig nå :P Her er det omtrent konstant romstering hele dagen, og mini begynner å bli sterk med de sparkene sine også.

Jeg kjenner heller ikke noe til noen modning/kynnere/nedpress, så håper ikke det betyr at vi må gå lenge over, men bare at vi er heldig og ikke merker så mye til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo innrømme at det er deilig å bare være hjemme og slappe av, I dag har jeg faktisk litt vondt i kroppen i tillegg, så jeg ligger her på sofaen og må egentlig på do, men orker ikke tanken på å reise meg opp :P Har sånn sliten-vond følelse nederst i korsryggen og nedover i den ene rumpeballen :klo: Men så lenge det ikke er noen tak av noe slag, og det fortsatt er over 2 uker til termin så er det vel bare å anse vondten som bekkensmerter eller modning.

Var på en liten kontroll igjen i går. Han legen min er grådig ivrig, og synes det er greit at jeg sjekkes hver uke. Jeg føler meg i fin form, så jeg følte vel at timen i går var unødvendig..menmen..Alt var ihvertfall i orden. Så det er bra :tommelopp: Neste sjekk nå er den 14.mai hos jordmor. Krysser fingrene litt på at jeg aldri får tatt den timen. Både jeg og mannen i huset er utålmodige, han nesten mer enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heisann, titter bare innom for å høre hvordan det går med deg? Skjer det noe snart eller ?

:)

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født? ;)

Heisann, titter bare innom for å høre hvordan det går med deg? Skjer det noe snart eller ?

:)

Ingen baby å spore ennå, dessverre :vetikke:

Men i dag har jeg hatt litt forhåpninger om at noe er i gjære. I fare for å bli litt for intim, så har jeg virkelig fått tømt meg på formiddagen i dag. Heldigvis bare den ene veien,da. Og ut ifra hva jeg kan lese på nettet så kan dette være tegn på at kroppen forbereder seg til fødsel. *håpe,håpe*

Nå har jeg nettopp laget kjeks. Det var jaggu enkle greier; et glass peanøttsmør, sukker og egg. That's it! Også slang jeg oppi litt sjokolade, bare for å gjøre dem ekstra usunne :skya: De ble ganske gode.

Mannen jobber overtid i dag, og det er så kjedelig. Jeg liker ikke å fly så mye rundt nå i tilfelle vannet plutselig skulle gå med et plask, så det blir til at jeg surrer rundt her hjemme. Det er litt kjedelig :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til termin i dag! :danse:
Har vært en tur på jobben og gjort meg helt ferdig der, og levert pc'en. Folk er overrasket over formen min, og jeg må si at jeg er ganske fornøyd med den sjøl også :) Jeg har vært veldig heldig, i tillegg til at jeg har en mage som ikke er alt for stor så det å bevege seg er ikke noe problem.
Også har jeg endelig fått søknaden om foreldrepenger innvilget! Det tok sin tid. Så nå har jeg fri frem til 28.januar 2015 :biggrin:

Så nå er alt klart. Nå kan frøkna bare komme. Jeg er klar...(tror jeg).

Jeg merker på kroppen at det er noe som er på gang, med litt vondt i korsryggen og nedpress så fort jeg beveger på meg. Men om det skjer noe i morgen eller om en uke, det er det vel ingen som kan svare på. Nå i kveld så skal vi feire bursdagen til min bestemor, så da går den tiden :)
I morgen er det jordmorkontroll. Antageligvis den siste. Snille jordmor :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er forhåpentligvis siste kontroll unnagjort!
Ble "godkjent" i dag også. Ingen store forandringer fra sist, bortsett fra at overtrykket mitt er litt høyt, men så lenge undertrykket er stabilt og det ikke er noen andre tegn til noe skummelt verken i form av grums i urin eller vann i kroppen så tok ikke jm så tungt på det. Jeg er litt spent om dagen, så det kunne være det.
Har også fått beskjed om å spise mer. Jeg eier ikke matlyst om dagen, og det meste jeg spiser går rett gjennom, så jeg har gått ned litt i vekt. Har riktignok hatt noen turer på do i dag før jm-timen, så det er rimelig tomt nedi her. Stakkars min kjære, han følte et ansvar for å få meg til å spise mer sa han etter timen, så etterpå så skal vi ut å spise :rodmer:

Også er hodet til frøkna festet, og "ready for take-off!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nyheter :) Kan skje noe når som helst nå :)

Ja,jeg har trua hver kveld jeg og våkner like skuffa hver morgen ;) Er overbevist om at det starter på natta..

Jeg er litt lei av å ha mageknip nå. Hadde en runde igjen i går kveld også. Om knipene ikke hadde vært ledsaget med dotur så hadde jeg trodd det var en form for rier.

Nå er jeg bare veldig sulten kjenner jeg,men matlysten er borte vekk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen, alle sammen! :flagg:
Jeg og kula skal snart "hoppe" i finstasen(det vil si den ene kjolen som passer..) og avgårde for å se på barna "mine" gå i tog!!
Ingen tegn til noe fødsel i dag heller, by the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå lest gjennom hele dagboka di, og tenker at jeg må følge deg til "the bitter end" :ler:

Nå er du snart i mål! Kjenner at jeg er litt misunnelig på deg, men jeg kommer etter tidsnok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mistenkelig stille her, frøken Bikini! ;)

Red. Teit skrivefeil.

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...