Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem igjen! :)

Høres ut som en fin fødsel, takk for at du ville dele historien din! Og gratulerer så masse, nok en gang!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hjem igjen! :)

Høres ut som en fin fødsel, takk for at du ville dele historien din! Og gratulerer så masse, nok en gang!

Takk :) Det var en veldig fin fødsel, jeg føler meg veldig heldig :)

Høres ut som en fin fødsel ja :hjertesmil: Har han fått et navn ;) Er han mørk eller lys i trekkene? :)

Han er helt mørk i håret, har masse bustete hår og har ganske mørke øyne også foreløpig :hjerte: Men pappaen synes det ser ut som han får blå øyne etter hvert . Jeg kan sende deg navnet på PM :)

*rørt*

Kos deg :hjerte:

Jeg koser meg masse! Dette er så fint, jeg er helt forelsket i denne lille gutten :hjerte: Han spiser og sover og er foreløpig veldig lite slitsom å ha med å gjøre, så vi sover når vi kan og nyter det :)

Takk for at du delte fødselshistorien din :) Veldig fint å kunne lese om fine fødsler nå de siste ukene som førstegangs :)

Så bra :) Det er fint å kunne være en motvekt til alle skrekkhistoriene. Jeg hadde en veldig grei fødsel sist også, så det går absolutt an :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulera så masse med lillegutt!! :) Der var du i mål gitt, føles sikkert helt vidunderlig! :) Høres ut som du har hatt en fin fødsel. :) Du er jammen tøff som ikke måtte ty til epidural og lignende, jeg hadde dødd uten. ;)

Håper du og den nye lille mannen i ditt liv får mange fiine dager sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulera så masse med lillegutt!! :) Der var du i mål gitt, føles sikkert helt vidunderlig! :) Høres ut som du har hatt en fin fødsel. :) Du er jammen tøff som ikke måtte ty til epidural og lignende, jeg hadde dødd uten. ;)

Håper du og den nye lille mannen i ditt liv får mange fiine dager sammen! :)

Takk! :) Det er fremdeles helt uvirkelig at vi faktisk kom i mål, det ble en baby til slutt! Jeg får sånne små flash av lykke med jevne mellomrom når det på nytt går opp for meg at han er vår, han er virkelig og han forsvinner ikke. Jeg føler meg kjempeheldig og flyter litt rundt på en rosa sky for tiden :hjerte:

Håper dere koser dere! :hjerte:

Takk, det gjør vi virkelig!

Jeg var forberedt på lite søvn og mye trasking rundt på stuegulvet med skrikende baby i armene, men her er det fremdeles rolige dager og rolige netter. Han har pleid å sovne i tolv-ett-tiden om natten og da sover han som oftest til ni-ti om morgenen kun avbrutt av spising to eller tre ganger. Idag sovnet han ti, og det ser ut til at han har lagt seg for natten. Han sover i sin egen vugge på rommet vårt når han legger seg, og så sover han mellom oss etter første amming. Han har hatt litt vanskeligheter med magen noen dager, men ikke sånn at han har veldig vondt og er vanskelig å trøste, han ligger stort sett bare og presser og grynter (han høres ut som en sau som breker :fnise: ) og gråter litt innimellom. Dette kan jo fort forandre seg, men jeg er så utrolig takknemlig for at vi har fått en så rolig og fin start :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Clafoutis

Åh så fin fødselshistorie, herlig at det gikk såpass fort og greit da, det fortjente du, som har slitt sånn med mye plager i svangerskapet :jepp: Og det høres jo helt supert ut at han er så rolig og "enkel" foreløpig, krysser alt jeg har for at det holder seg sånn (og gjør det ikke det, kommer man seg jo gjennom det også, men det vet vel du alt om fra før ;) )

Hadde forresten satt pris på en liten PM med navn jeg også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Clafoutis

Hvordan går det her om dagen? :lete:

Regner med at alt er fint, men at du kanskje bare prioriterer å nyte dagene med lille bebis istedenfor å henge her på KG?

Ønsker deg iallfall en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mer lesing enn skriving her :) Jeg er mest innom når jeg sitter og ammer, og da blir det til at jeg bare kommenterer det viktigste.

Dagene går i ett her nå, for den unge mannen har begynt å være mer våken på dagen og da vil han gjerne prates med eller bæres i bæresele. Han ligger fortsatt og slapper av innimellom, men det er mer action nå. Det er veldig koselig når han prater og oooooer og øøøøøøøher og smiler :) I morgen er han seks uker, det hat gått fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Hei! Ja, her skjer det lite :) I dagboka altså, det skjer mer ellers! Vi kom hjem fra påskeferie hos mannens bestemor på Vestlandet idag, og har hatt det kjempekoselig. Det bor mye familie på samme sted der, så lille T har fått hilse på mange. Det gikk fint å fly også, han sov nesten hele tiden på vei over, og hjem igjen roet han seg fort med litt mat når han ble utrolig. Jeg tror han likte duringen fra flyet :)

Ellers har han nå i to dager sovet i 8 timer i strekk om natta! Fra ti til seks og ni til fem. Igår stod han opp seks, men nå ser det faktisk ut til at han har sovnet igjen etter litt mat. Jeg har hørt om sånne barn som sover hele natten, men trodde det var en ond urban myte. Han kan gjerne fortsette med det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om dere har hatt en hyggelig påske, ja :hjerte:

Og det høres jo helt fantastisk ut med sovebaby, altså :jepp: Har bestilt meg en sånn en nå jeg også, så jeg kommer til å reklamere hvis det viser seg at nybabyen ikke er det likevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så deilig da! :)

Høres ut som dere har kost dere masse i påsken!

Ja, vi hadde det kjempefint :) Deilig med så fint vær som det har vært etterpå også, vi har hatt fint vær helt til denne uken. Håper det kommer fort tilbake, det er så deilig med sommertemperaturer :)

Høres ut som om dere har hatt en hyggelig påske, ja :hjerte:

Og det høres jo helt fantastisk ut med sovebaby, altså :jepp: Har bestilt meg en sånn en nå jeg også, så jeg kommer til å reklamere hvis det viser seg at nybabyen ikke er det likevel :fnise:

Hihi, ja, det er jo bare rett og rimelig at man får en sovebaby andre gang når man hadde en som ikke sov først! Fordelen med å ha hatt en ikke-sovebaby først er jo også at man ikke innbiller seg at babyen sover fordi man selv har gjort noe ekstremt smart og riktig, og dermed ikke blir en ufordragelig allviter som gir idiotiske råd til folk som ikke har sovebabyer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt en veldig rolig uke etter en utmattende og veldig fin helg. Vi hadde konfirmasjon for eldstemann på lørdag og navnefest for minstemann på søndag, så det var full rulle med matlaging og kakebaking og bordpynting og selskap hele helgen. Jeg må innrømme at det på lørdag kveld ikke føltes som en veldig god idé lenger å ha begge selskapene på samme helg, jeg var ikke så veldig innstilt på å begynne å dekke bord hjemme rett etter at vi kom hjem fra det forrige selskapet, men det var veldig deilig på søndag kveld :) Alt gikk heldigvis veldig bra og vi hadde koselige selskaper for begge to. Fine guttene mine! :rodmer:

Stakkars bekkenet mitt likte ikke helt at jeg stod og laget mat hele fredagen + var på beina store deler av lørdag og søndag, så jeg har tatt det veldig med ro denne uken. Jeg tør ikke sette meg helt til i sofaen, da stivner jeg sikkert, men har bare gått korte turer og det ser ut til å fungere bra. Mannen har vært på jobbreise nesten hele uka, så det skal bli godt å få ham hjem, men det har gått overraskende bra mens han har vært borte. Lille T har begynt å få litt rutiner nå, og legger seg tidligere og tidligere på kvelden, så da får jeg litt tid for meg selv på kvelden. Han sover fremdeles 6 timer i strekk i første "økt", men nå er det fra 7-8-tiden på kvelden til 1-2-tiden om natten. Veldig praktisk, for da kan jo jeg ta meg en tur ut av huset uten at det blir så mye styr for mannen :sjarmor: Han må jo ha litt melk i bakhånd for sikkerhets skyld, men når T først har sovnet så pleier han ikke å trenge mat igjen før 1-2-tiden. Han har ikke så ofte vondt i magen om kvelden lenger heller, og den siste uka har han sovnet på under en time hver dag. Veldig fint :) Han har ikke helt noen rutiner på soving om dagen ennå, men det begynner å nærme seg i hvert fall. Han sover i hvert fall en dupp på formiddagen og en på ettermiddagen, og så er det litt forskjellig om han sover en lang en midt på dagen eller mange små utover hele dagen.

Han har begynt å gripe etter ting nå, og lage nye lyder. Han lager sånne små hvinehyl, jeg tror han synes det er morsomt å høre stemmen sin. Også har han begynt å være selektiv på hva han vil se på, han kan sutre hvis jeg gir ham en leke for så å bli kjempeblid hvis jeg gir ham en annen :) Det er så gøy at han begynner å være så våken og interessert, og ler og smiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...