Gå til innhold

Kala og frøet <3


Kala

Anbefalte innlegg

Gjest Ratata

God morgen!

Så det ble litt masing? Hihi :skravle: Sikkert litt godt med litt ro rundt seg etter en slik helg. Å være med familien er jo som regel koslig men man kan fort bli sliten. Og man blir sikkert ekstra sliten når man går rundt med en liten hemmelighet :)

Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fortalt at du er gravid til familien? Eller maser de uansett? :) Håper du er bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! :roser: :is: :flagg: :flagg: :flagg::sol: :blåse: :raudruss::hoppendeglad:

Jeg har vært litt i svime denne uka, så når dagens ærender har vært unnagjort har jeg ikke hatt overskudd til å oppdatere dagboka mi her. Korsryggen og låra/leggene har vært så stiv og støl at det kjennes ut som at jeg har sprunget opp fem fjelltopper på et par timer. det er ikke mye som skal til før jeg må sette meg ned for å avlaste nedre del av kroppen. Hrmf, trodde ikke at slike plager skulle komme såå tidlig i svangerskapet :klo:

Uansett, ang. konf.helga og familien så begynte de omtrent med en gang. Studerte kroppen min og enhver bevegelse jeg foretok meg, hundreogti spørsmål om jeg ikke ville ha et glass øl eller vin. Broren min gikk rundt som om at han visste at jeg var gravid; "må passe på blodtrykket ditt nå, Kala", "må passe på blodsukkeret ditt nå Kala" osv.osv. Svigerinna mi masa på meg litt første kvelden bare, "du er så rar i dag, hvorfor det?" Men så lot hun det ligge. Men jeg ble litt irritert på broren min, hva så da om han tror han vet at jeg er gravid. skal han ta fra meg den gleden å få fortelle det når JEG er klar? Eller skal han hente ego-poeng fra dette også :sinna: . Men jeg klarte jo å gjøre han usikker i løpet av helga. jeg spurte hvorfor det og kikket rart på han når han kom med disse "må passe på ditt og datt" uttalelsene sine. Så jeg sa ingenting til de i helga nei, han gjorde det ganske lett for meg. Hormonene gjorde jo sitt, jeg ble litt lei meg av at han gikk rundt slik. Ikke ta fra meg gleden ved å kunne dele med dere at jeg er gravid liksom :sukk:

Nå har jeg nettopp spist frokost og skal kose meg med en kopp kaffe frem til mannen står opp. Vi skal ned på bygdehuset senere, han skal delta i noen av lekene for å vinne en twistpose til meg som han sier. Når han er så søt så får det bare være at han bruker meg som en unnskyldning for å kunne leke seg litt :ler2: senere får vi besøk av en god venn som er på miniferie fra Oslo, da skal vi kose oss med kake og noe godt å drikke. eller.. de skal kose seg med noe godt å drikke, mens jeg får se hva jeg finner å fylle glasset med.

Nå skal jeg se om jeg får med meg låra mine på å gå bort til sofaen.. Ha en fin 17.mai alle sammen! :strix:

Hva står på plakaten for dere andre i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ratata

Huff, slitsomt at folk nærmest følger med på deg hele tiden og kommer med småhinting. Som du sier, så tar det jo vekk litt gleden for deg med å fortelle det. Men på en annen side så betyr det jo at de håper på at du skal fortelle noe slikt, de blir sikkert veldig glade på dine vegne!

Så søt kjæreste du har som skal vinne en twist-pose til deg, selv om det er for å få lekt litt :fnise: Håper du får kost deg med en twist-pose i løpet av kvelden :)

Resten av min 17 mai dag skal tilbringes i pysjbukse og t-skjorte i sofaen. Tre timer i høye hæler og 23 grader OG steiksol ble litt for mye av det gode..men, klager ikke altså, deilig med sommervarme :sol:

Var godt å endelig "høre" fra deg, begynte nesten å bli bekymret ;) Håper ikke det gir deg stalker-følelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at de vet at du er gravid da :) Fikk du twisten?? Veldig søtt av kjæresten din ;)

Her er det bare sløvings i dag. Så forkjølet og vondt i bekkenet, og vi har ingen nær familie i nærheten så holder oss bare hjemme :)

Gratulerer med dagen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slitsomt at folk nærmest følger med på deg hele tiden og kommer med småhinting. Som du sier, så tar det jo vekk litt gleden for deg med å fortelle det. Men på en annen side så betyr det jo at de håper på at du skal fortelle noe slikt, de blir sikkert veldig glade på dine vegne!

Så søt kjæreste du har som skal vinne en twist-pose til deg, selv om det er for å få lekt litt :fnise: Håper du får kost deg med en twist-pose i løpet av kvelden :)

Resten av min 17 mai dag skal tilbringes i pysjbukse og t-skjorte i sofaen. Tre timer i høye hæler og 23 grader OG steiksol ble litt for mye av det gode..men, klager ikke altså, deilig med sommervarme :sol:

Var godt å endelig "høre" fra deg, begynte nesten å bli bekymret ;) Håper ikke det gir deg stalker-følelse :P

Merkelig at de vet at du er gravid da :) Fikk du twisten?? Veldig søtt av kjæresten din ;)

Her er det bare sløvings i dag. Så forkjølet og vondt i bekkenet, og vi har ingen nær familie i nærheten så holder oss bare hjemme :)

Gratulerer med dagen! :danse:

Det gir meg ikke noe stalker-følelse, jeg synes det er koselig at noen følger dagboka mi :)

Broren min ble usikker på slutten av helga da iom. at jeg ikke bekreftet det for han. Men de blir nok glad ja :)

Det var utrolig deilig vær i går, første ordentlige sommervarmen i år som jeg har opplevd hvertfall. Vi satt ute lenge og slapp å bruke jakke. OG gikk barbeint en stund i gresset :biggrin: Men det ble ikke noe twist på meg. Kjæresten lå lenge i ledelsen på en av lekene, men så kom en av konformantene som hadde ansvar for lekene og fikk TO poeng mer enn han.. Kalamannen prøvde å ta fra han ledelsen rett før vi skulle gå, men det gikk ikke så bra. Det var godt å få komme hjem og finne sofaen, ryggen min var helt gåen på det tidspunktet. Men det var en veldig koselig måte å få hilse på flere av de i bygda her, jeg flytter jo hit om to uker. Det er mange unge som flytter tilbake hit virker det som og det er en skikkelig babyboom her også :babyjente::babysmokk: . Vi satt å snakket med mange av naboene våres og fikk mange oppfordringer om å begynne å produsere. det eneste vi kunne gjøre var å jatte med, mens begge satt der og brant inne med ordene: jammen, vi er jo i samme båt som dere!! hehe, vi er jo gravid vi også :hoppendeglad:

I dag er det også sommer og sol :sol: Sitter her med skjørt og beina bar, tenkte å koke meg en kopp kaffe å gå ut med kryssordbladet mitt :) Senere skal vi møte noen venner, et av parene er også gravid. Det er bra vi ikke har avtalt "å ta en pils i lag", for da vet jeg at han vordende pappaen hadde tippet det. De vet at vi prøver, vi var faktisk mye i lag med de vi skal møte i dag den helgen frøet i magen ble produsert :strix:

Så det er en bra ting at vi ikke skal gjøre noe som jeg må avstå fra i dag.

Ha en fin dag alle sammen! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten, som jeg trøstet mannen med: Etter at jeg ble gravid står ikke smaken av sjokolade høyt i kurs hos meg, så jeg ble ikke lei meg for å ikke få noe twist. Jeg glemte å si at jeg kjente noe kvalme i går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fort kvalm av sjokolade og annet søtt nå etter jeg ble gravid, så spiser mye mindre av det. Er ikke kvalm ellers.

Kos dere masse i kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ratata

Hvordan går det med korsryggen din?

Blir sikkert kjekt når dere endelig kan fortelle om frøet slik at man kan utveksle tanker og følelser med noen som er i samme båt :)

Synes det høres så idyllisk ut der dere skal bo. Ser for meg en liten bygd mellom høye fjell, med hvite, gamle hus med store hager og masse epletrær. Som en reklame for hardangerepler eller noe :P

Mange på min alder som har flyttet tilbake til hjembygda for å stifte familie. Er jo bra at noen passer på at bygdene ikke dør ut!

Er det mye som skal ordnes med flyttingen? Nærmer seg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...