Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Åh som jeg gruer meg til mensen kommer tilbake.. Håper jeg rekker å få inn spiralen før det skjer! Hvilken skal du ha, den for tre eller fem år? Var ei i dagboka mi som nevnte at det var kommet en ny for ikke lenge siden med varighet på bare inntil tre år, så tror jeg går for den siden vi sikkert vil prøve på en til om ikke så alt for lang tid.

Usj, ja forstår den. Nyt det mens du slipper den :) Når jeg bestilte time hos gyn å sa at jeg ville ha hormonspiral, da sa hun bare at den varte fem år. Sa ingenting om tre år. Jeg kan vel ta den ut før det om vi ønsker flere barn?? Vil jo ikke vente fen år til.. Dessuten må vi bruke de på frys innen fire år. Vil dere ha to tette barn? :) Har ikke tenkt så veldig på det, men vet jo at innen fire år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig greit å kunne slippe mensen ja :) jeg gidder ikke bruke noe siden vi ikkke blir gravid på egenhånd, så orker ikke klusse til noe :P men om det hjelper mot endoen, hadde jeg glatt gjort det jeg også :)

Har dere hatt en fin helg? Lille A er så nydelig ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ta den ut før, det er neppe et problem :) forstod det sånn at den for tre år er relativt ny, sikkert ikke alle som bruker den enda. Skal du til privat gyn?

Tja, tett og tett. Mannen vil gjerne prøve på neste om ett år, men jeg vil helst vente to siden jeg synes graviditeten tok sånn på mentalt. Men vi får se, plutselig er jeg klar igjen om ett år :P selv om jeg ikke tror det egentlig.

Innen fire år høres jo greit ut, da vet dere jo litt hva dere har å forholde dere til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at spiral høres så ekkelt ut, så tar pilla jeg :) Men skjønner at du vil ha den, hadde sikkert valgt den jeg og om jeg var i din situasjon. Trur jeg fikk mensen ca nøyaktig en mnd etter jeg sluttet å blø etter fødselen. Trur den kommer fort når man har sluttet å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å kunne slippe mensen ja :) jeg gidder ikke bruke noe siden vi ikkke blir gravid på egenhånd, så orker ikke klusse til noe :P men om det hjelper mot endoen, hadde jeg glatt gjort det jeg også :)

Har dere hatt en fin helg? Lille A er så nydelig ♡

Ja veldig :) Forstår godt at du ikek vile klusse det til. Tror ikke jeg ville hatt det om det ikke var for å slippe blødninger og smerter jeg heller.

Utenom en Svigermor som nesten reiv A ut av armene midt under matingen for hun ville mate :roll: så har jeg hatt en grei helg :)

Takk! Syns det selv også :nigo: A er helt nydelig :rodmer: Smelter nesten av å se på han, hehe :hjerte:

Hvordan har dere det da? :) Hatt en fin helg? Går det fint med den lille prinsessa? ;)

Man kan jo ta den ut før, det er neppe et problem :) forstod det sånn at den for tre år er relativt ny, sikkert ikke alle som bruker den enda. Skal du til privat gyn?

Tja, tett og tett. Mannen vil gjerne prøve på neste om ett år, men jeg vil helst vente to siden jeg synes graviditeten tok sånn på mentalt. Men vi får se, plutselig er jeg klar igjen om ett år :P selv om jeg ikke tror det egentlig.

Innen fire år høres jo greit ut, da vet dere jo litt hva dere har å forholde dere til :)

Det var bra :P

Oj såpass :) Forstår utrolig godt at du vil vente for en graviditet tar virkelig på kroppen. Ser ikek akkurat for meg at det blir bedre med nr 2. Jeg vil prøve å trene opp lårmuskelen for jeg hadde mye vondt rundt der. Kan jo være en nerve som var i klem, men vil iallefall prøve å gjøre et forsøk der.

Ville nok hatt innen fire år uansett så ikke gale det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at spiral høres så ekkelt ut, så tar pilla jeg :) Men skjønner at du vil ha den, hadde sikkert valgt den jeg og om jeg var i din situasjon. Trur jeg fikk mensen ca nøyaktig en mnd etter jeg sluttet å blø etter fødselen. Trur den kommer fort når man har sluttet å amme.

Har ikke tenkt så mye på det da jeg ble anbefalt det til meg :) Pilla er sikkert like gret det :)

Kjedelig å få mensen tilbake altså. Var utrolig deilig å ikke ha den. men håper jeg slipper den nå da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenom en Svigermor som nesten reiv A ut av armene midt under matingen for hun ville mate :roll: så har jeg hatt en grei helg :)

Takk! Syns det selv også :nigo: A er helt nydelig :rodmer: Smelter nesten av å se på han, hehe :hjerte:

Det var bra :P

Oj såpass :) Forstår utrolig godt at du vil vente for en graviditet tar virkelig på kroppen. Ser ikek akkurat for meg at det blir bedre med nr 2. Jeg vil prøve å trene opp lårmuskelen for jeg hadde mye vondt rundt der. Kan jo være en nerve som var i klem, men vil iallefall prøve å gjøre et forsøk der.

Ville nok hatt innen fire år uansett så ikke gale det :)

:hakeslepp: til svigermor! Huff :(

Blir så nysgjerrig på hvordan andres babyer ser ut, haha! Han er sikkert megaskjønn :rodmer:

Han vil helst ikke ha så mye mer enn to år mellom dem, og ser akkurat den, men så var det dette med å være gravid da :P Vi får se hvordan det går! Vi har jo egentlig også tanker om bryllup neste sommer, og da vil jeg IKKE være gravid :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg brukte menskopp før jeg ble gravid, men det var vondt å bruke det nå :( Må hamstre tamponger i morgen :) Det er pga mensen jeg skal begynne på hormonspiral. Jeg har endometriose så er best å ikke ha mensen for ofte for meg.

Hva slags type spiral skal du sette inn? Jeg har også store planer om spiral i nærmeste framtid :)

Hvordan fungerer menskopp egentlig?

Bare tømmer man den og setter den inn igjen? Har ikke peiling på slik :klo:

Er alt da ellers? Sover lillemann bra og sånn?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: til svigermor! Huff :(

Blir så nysgjerrig på hvordan andres babyer ser ut, haha! Han er sikkert megaskjønn :rodmer:

Han vil helst ikke ha så mye mer enn to år mellom dem, og ser akkurat den, men så var det dette med å være gravid da :P Vi får se hvordan det går! Vi har jo egentlig også tanker om bryllup neste sommer, og da vil jeg IKKE være gravid :laugh:

Ble så irritert at det kokte nesten over!! Greit at hun har fått lov til å mate før, men det blei veldig sårt for meg når hun plutselig tok det som en selvfølge at hun kan gjøre det hver gang, derfor kutter vi helt på det. Selv om jeg ikke ammer skal ikke andre ta over matingen. Fra nå av er det kun mor eller far som mater.

Blir også veldig nysjerrig på det ;)

To år er sikkert grei aldersforskjell mellom barna. Ville ha venta til etter bryllupet jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type spiral skal du sette inn? Jeg har også store planer om spiral i nærmeste framtid :)

Hvordan fungerer menskopp egentlig?

Bare tømmer man den og setter den inn igjen? Har ikke peiling på slik :klo:

Er alt da ellers? Sover lillemann bra og sånn?:)

Hormonspiral som varer i 5 år skal jeg sette inn.

Menskopp er veldig greit. Kunne sette den inn om morningen å tømme den på ettermiddag/kveld. Tror ikke den skal sitte der mer enn 12 timer. Genialt :tommelopp: Koker den før og etter mens og en gang eller to under mensen.

Lillegutt begynte å sove rundt sist helg å har fortsatt med det så kan ikke klage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så irritert at det kokte nesten over!! Greit at hun har fått lov til å mate før, men det blei veldig sårt for meg når hun plutselig tok det som en selvfølge at hun kan gjøre det hver gang, derfor kutter vi helt på det. Selv om jeg ikke ammer skal ikke andre ta over matingen. Fra nå av er det kun mor eller far som mater.

Blir også veldig nysjerrig på det ;)

To år er sikkert grei aldersforskjell mellom barna. Ville ha venta til etter bryllupet jeg da ;)

Skjønner jeg godt at du ble! Jeg hadde nok vist henne døra hadde det skjedd her :overrasket: Selv om man gir flaske betyr det ikke at det bare er å ta for seg med matingen som man vil. Normal folkeskikk er da vel aldri feil!

To-tre år må vel fungere bra. Ja, jeg vil også vente til etter det. Nekter å være kvalm/hormonell/depressiv den dagen, eller ha så vondt i bekkenet at jeg ikke kan gå :ler: Det skulle tatt seg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagene og ukene fyker avgårde! A vokser som bare det. Frem til Søndag har vi hatt noen dager og kvelder der A har vært sur og grinete. Jeg har lasta ned wonder weeks app, men har ikke brukt den så mye.. Kikka tilfeldigvis på den på Lørdag å da såg jeg at A er mitt i en utviklingsperiode eller hva jeg skal si så det stemmer jo faktisk.

Svigers har vært på besøk et par ganger å da har det faktisk gått helt fint :) De var litt bakpå på en måte så tror de har skjønt det. Vi prater jo av og til om at det er et ivf barn så det forstår nok at vi vil ha han litt selv også.

I dag skal vi på helsestasjonen på gruppesamling. Helsesøster skal snakke om samspill. Greit det var i dag siden babysang er avlyst på planleggingsdag i barnehagene :)

Ellers skal vi ha besøk i morgen av søskenbarnet mitt og bestemor. Lørdag skal vi i selskap til bestefaren min. Søndag skal jeg og ei venninne gå tur, også skal jeg og A på gudstjeneste for babysang skal være der denne uka :) Travel tid dette her, men fytti som jeg koser meg!!

A er blid og fornøyd! Griner veldig lite! Har selvfølgelig dager der han er litt trøtt og sutrete, men det er ingenting! Han sovner som regel når jeg legger meg og våkner i 7 tiden med et stort smil :nigo: Skjønningen! :hjerte: Ingen prevensjon enda dette her om noen spør hvordan det er å ha baby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker også litt til det utviklingsspranget nå. Man kan jo si hva man vil om wonder weeks, men for noen stemmer det jo.

Skal si dere har det travelt, men så lenge det er positivt og dere koser dere er jo det hva som er viktig :Nikke:

Herlig med blid og fornøyd bebis, ingenting som er bedre å våkne til enn det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke godt å si om det stemmer, men tror nok det er noe i det.

Veldig travelt ja, men vi har såklart rolige dager også :) Tirsdag og Onsdag var vi bare hjemme og slappa av :)

Herlig med blid baby! :) Håper dere også har det bra Favole! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det her om dagen?

Ønsker dere en finfin helg! :blomst::blomst:

Hei :vinke: Så koselig at du tenker på oss ;)

Vi har det helt topp! Hadde dåp i helgen så nå kan vi endelig senke skuldrene litt. A smilte, spiste og hadde seg noen små hviler. Storfornøyd med å være midtpunktet en hel dag :fnise: Overrasket over at han holdt ut i 1,5 t i kirken :sjokkert: uten en eneste sur mine. Han sang med :ler: måtte le litt da, så herlig!

Lillegutt sover fremdeles veldig bra :nigo: For noen dager siden begynte han med å sovne for kvelden i 19 tiden så klager ikke. Da sover han som regel helt til morningen 6-7 tiden, eller ikke i dag for da var han lys våken kl 04.45 og har bare sovet små hviler på max. 30 min. Han smiler masse og begynner å bli mer og mer aktiv. Elsker å ligge på matta og slå etter lekene i babygymmen eller studerer rangler og andre ting. Krever mer merker jeg, men syns bare det veldig kjekt selv at vi får mer kontakt med han :) Han er nysjerrig på verden og vil bare opp å se. Spørs hvor lenge vi holder ut med bagdelen i vogna :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det en fin dåp? :)

Oj han vil sitte allerede, husk at han ikke bør sitte noe særøig før han kan det selv, er ikke bra for ryggen og hoftene om de sitter mye for tidlig. Vi har mini ennå liggende i vogna, selv om vi bruker sportsdelen. Artig å få mer kontakt ja, syns at mini har endret seg veldig bare den siste uka :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp :) Fikk han masse fint?

Herlig å høre om utviklingen hans :) Har dere søkt bhg plass eller vil dere vente?

Ønsker dere en riktig god påske! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere hadde en fin dåpsdag, gratulerer med overstått dag! :)

Er så herlig med den utviklingen som er nå, kjenner meg mye igjen i det du skriver om A :Nikke:

God påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en fin dåp? :)

Oj han vil sitte allerede, husk at han ikke bør sitte noe særøig før han kan det selv, er ikke bra for ryggen og hoftene om de sitter mye for tidlig. Vi har mini ennå liggende i vogna, selv om vi bruker sportsdelen. Artig å få mer kontakt ja, syns at mini har endret seg veldig bare den siste uka :hjertesmil:

Hjelpes! Jeg skulle svare dere, men har helt glemt det ut. Hvor blir tiden av? :hakeslepp:

Nå har A begynt å legge seg i 19 tiden, det er så deilig! Endelig litt tid for meg selv. Vi er mye alene om dagene siden kjære jobber på dagen og er i tomta vår om ettermiddagene så det er slitsomt til tider å måtte ta alt av husvask, middag og baby. Heldigvis er det bare for en periode. Kjære skal bare være med å bygge garasjen og grunnmuren så tar byggefirma over.

Dåpen var fin ;)

Prøvfer å ikke la han sitte så mye. Pleier å ligge på matta med han å leke, det elsker han. Blir fort utålmodig i vogna om han er våken, men det går kanskje over :)

Bestilte ny vogn i går. Måtte ha en som tar mindre plass i bilen for den Emmaljungaen tar hele bagasjerommet. Ble en Bumbleride indie i fargen Lotus blå. Tror det blir bra :jepp: Bedre regulering i ryggen på den også.

Gratulerer med overstått dåp :) Fikk han masse fint?

Herlig å høre om utviklingen hans :) Har dere søkt bhg plass eller vil dere vente?

Ønsker dere en riktig god påske! :nigo:

Takk :nigo: Han fikk utolig masse fint! To barneservise, Bergans barnehagesekk, Ape fra Kay Bojesen, sølvkopp og penger. Gla vi fikk så mye forskjellig :)

Vi venter med barnehageplass siden jegf skal være hjemme til Januar. Barnehagestart blir evt. April neste år eller August. Hvordan gjør dere det?

Håper dere har hatt en fin påske!

Høres ut som dere hadde en fin dåpsdag, gratulerer med overstått dag! :)

Er så herlig med den utviklingen som er nå, kjenner meg mye igjen i det du skriver om A :Nikke:

God påske :klemmer:

Takk! Den var helt super! Det er såklart stress, men det gikk kjempefint alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...