Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Så godt at formen er tilbake hos L og at A ikke lenger er så plaget med magen!

Har tenkt på det så mange ganger etter at vi fikk barn, at før synes jeg de var babyer leeeeenge, men nå som jeg har opplevd det selv så synes jeg ikke de er ordentlige babyer i mer enn 3 kanskje 4 måneder. Plutselig er de så mye mer aktive og viljen kommer sterkere frem. Både vemodig og godt, på et vis. Men de kunne vært babyer litt lenger, for det går så altfor fort.

Frøken Fryd skal i bhg mandag, tirsdag og halve onsdag fordi vi jobber begge to, men torsdagen blir hun hjemme med pappa'n for da skal jeg jobbe (å jobbe røde dager er definitivt en av ulempene med å jobbe i helsevesenet). Men så har vi alle fri t.o.m. mandag. Det blir kos. Skal rekke over litt familiebesøk her og der, men satser på en rolig og oppladende påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra formen er tilbake :)

Jeg har friiiii ei hel uke nå. Har mini hjemme fra bhg for litt mamma og mini tid :hjerte:

Mannen har kun fri torsdag og fredag. Vi skal nok i dyreparken en av de dagene sammen med mine foreldre hvis været er fint.

Ellers så skal jeg henge med et par venninner imorra.

Og jeg og søster skal i dyreparken til onsdag. Himla kjekt med årskort :lur:

Men ingen større planer fremover :)

Hvor bor dine foreldre? Lenge sør eller lengre nord i forhold til der dere bor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi alle tre syke, bare veldig forkjøla, så bra at vi ikke hadde noen spesielle planer. Godt at L er frisk ;)

Huff ja har pakket bort masse klær og han bruker 74 nå, ikke så liten lenger. Oh alenetid, deilig :danse:

God påske :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at formen er tilbake hos L og at A ikke lenger er så plaget med magen!

Har tenkt på det så mange ganger etter at vi fikk barn, at før synes jeg de var babyer leeeeenge, men nå som jeg har opplevd det selv så synes jeg ikke de er ordentlige babyer i mer enn 3 kanskje 4 måneder. Plutselig er de så mye mer aktive og viljen kommer sterkere frem. Både vemodig og godt, på et vis. Men de kunne vært babyer litt lenger, for det går så altfor fort.

Frøken Fryd skal i bhg mandag, tirsdag og halve onsdag fordi vi jobber begge to, men torsdagen blir hun hjemme med pappa'n for da skal jeg jobbe (å jobbe røde dager er definitivt en av ulempene med å jobbe i helsevesenet). Men så har vi alle fri t.o.m. mandag. Det blir kos. Skal rekke over litt familiebesøk her og der, men satser på en rolig og oppladende påske :)

Enig.

Men som sagt synes jeg det er deilig at A er blitt større og skrikingen har avtatt. Det var veldig slitsomt de første 3 månedene.

Håper dere har fått kost dere masse i påsken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen er tilbake :)

Jeg har friiiii ei hel uke nå. Har mini hjemme fra bhg for litt mamma og mini tid :hjerte:

Mannen har kun fri torsdag og fredag. Vi skal nok i dyreparken en av de dagene sammen med mine foreldre hvis været er fint.

Ellers så skal jeg henge med et par venninner imorra.

Og jeg og søster skal i dyreparken til onsdag. Himla kjekt med årskort :lur:

Men ingen større planer fremover :)

Hvor bor dine foreldre? Lenge sør eller lengre nord i forhold til der dere bor? :)

Mamma og pappa bor bare 1,5 times kjøretur unna oss :) Så er ikke lange heften å komme seg dit.

Kjekt med årskort i dyreparken da! Jeg sjekka priser og jaggu tar de seg godt betalt. Fytti bikkja!

Mange år siden jeg var det sist så ting har sikkert forandret seg mye. Vi skal ta en tur når barna blir litt større.

Gidder ikke ta de med nå når de ikke kan huske at de har vært der. Dessuten er det langt å reise også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi alle tre syke, bare veldig forkjøla, så bra at vi ikke hadde noen spesielle planer. Godt at L er frisk ;)

Huff ja har pakket bort masse klær og han bruker 74 nå, ikke så liten lenger. Oh alenetid, deilig :danse:

God påske :skya:

Uff, kjedelig å være syk! Er formen blitt bedre nå? Jeg kommer snart på besøk i dagboka di igjen. Har bare ikke så god tid om dagen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å huff.... Har akkurat levert L i barnehagen og han ble såå lei seg når vi gikk inn.. Han sa han ville være hjemme! Ahh, får så dårlig samvittighet av å reise fra han!! :( Men jeg vet jo at han har det fint der bare han roer seg ned. Har bestemt meg for å hente han ganske tidlig og at vi går, for han elsker å gå på tur. Så de blir nok bra :)

Det et så herlig vær om dagen!! :nigo: Vi har så og si bodd ute hele påsken. Bare vært inne og spist middag og skiftet bleier. I går spiste vi middagen ute også! Helt supert. Går en fin tid i møte nå, med sommer, sol og utekos. Ting blir så mye lettere på alle måter; mindre klær, mindre søl inne ( :fnise: ) og godt humør! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy når det er slik :( Sånn skjærer i mammahjerte. Ble det tur på dere?

Godt å lese at det går bedre med A! Deilig med litt kveld alene, slik er det her også nå. Nyter det!

Deilig med permisjon på denne årstiden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy når det er slik :( Sånn skjærer i mammahjerte. Ble det tur på dere?

Godt å lese at det går bedre med A! Deilig med litt kveld alene, slik er det her også nå. Nyter det!

Deilig med permisjon på denne årstiden :nigo:

Ja, vi gikk tur :) L var helt i lykkerus da vi gikk hjemover. Han hoppet og løp og ga fra seg masse gledeshyl! Så da ble samvittigheten noe lettere :nigo:

******************************

L er så søt om dagen. Herlighet :rodmer: Han skravler som en foss og lærer nye ord hver dag. Sier lange setninger og gjør seg veldig godt forstått. Blir så stolt av han!

Han er også utrolig glad i å være ute. Han vil ut å leke så fort han har stått opp, og er vi først ute så kan vi ikke regne med å få han inn før det er leggetid :fnise: Bra vi er glad i natur og utelivet da ;) Vi bare koser oss og spiser alle måltidene ute, unntatt frokosten for da er det fortsatt litt kaldt enda.

A har hatt nok en forkjølelse men har vært veldig mye lei seg og sikler en del..tror kanskje det er tenner på vei. Ser litt rødt og "sprengt" ut nede. Men L fikk tenner så seint så tror egentlig ikke hun får enda heller, selv om de utvikler seg forskjellig. Time will show ;)

Jeg er blitt spurt om å være fadder for babyen til bestevenninna mi :rodmer: Skikkelig stolt over det :nigo: Jeg er jo ikke kristen da :fnise: men skal nok bli en god fadder uansett :)

Venninna mi har termin nøyaktig samme dato som jeg hadde med L. Litt spesielt :)

Men altså... Gir faddere litt ekstra fine gaver til babyene når de blir født og i dåp og sånn!? :klo:

Jaja, håper på soooool i morra også!! Har hatt over en uke med godvær nå. Utrolig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahh... L ble såå lei seg når jeg skulle gå fra barnehagen i dag også. Dritt! :sukk:

Men som jeg har skrevet tidligere så vet jeg jo at han har det bra der, er bare så kjipt når man må gå ifra dem mens de skriker og strekker armene etter deg.

Klokka er ikke 12.00 enda og jeg har allerede fått gjort en hel masse. Deilig når man får til sånne dager. Har fått satt på klesvask og hengt opp en annen. Vaska gulv. Rydda i klærne til barna. Spist. Drukket kaffe. Og selvsagt lekt og stelt A :) Nå ligger hun stuptrøtt i vogna ute og pludrer og surver om hverandre. Jeg vil hun skal lære seg å sovne på egenhånd nå. Jeg sa før jeg fikk barn at neimen om jeg skulle legge de til sånne dårlige vaner med trilling og vugging og bæring for at de skal sove! Men så fikk vi jaggu en skrikebaby og da fikk jeg lære at man ikke skal uttale seg om ting man ikke har greie på, for når det kommer til stykket så blir man så desperat at man faktisk gjør det meste for å få ungen til å sove :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, akkurat det der gruer jeg meg skikkelig til.. :( Føler jeg kommer til å takle det mindre bra. W er jo såpass stor når han begynner i barnehage, så usikker på hvordan det vil påvirke det hele.. Huff'a meg.

Deilig å få en god start på dagen der ting blir gjort. :) Haha, kjenner meg igjen der. Vi holder fremdeles på slik under legging, men sånn er det bare. Slitsomt, men hva gjør man ikke for disse søte små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe godt når de skriker og bare vil være med mamma'n sin. Frøken Fryd hadde det sånn forrige uke. Mange dager med påskeferie og forkjølelse er ikke en grei kombinasjon når man skal tilbake i barnehagen. Må nesten en liten tilvenning til.

Kjenner meg godt igjen i det du sier om legging. Vi skulle heller ikke gjøre babyen avhengig av noe spesielt for å sovne, men med kolikk så kan man ikke akkurat la være å bysse. Heldigvis går alt over etter en periode, selv om det er slitsomt der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt det må være å levere han i bhg når han gråter :( Men er ikke det litt vanlig for den alderen? Jeg har merka at de ungene i bhg til Mini som er ca to år ofte gråter mer når de blir levert.

Jeg er kanskje veldig heldig som har en unge som ikke bryr seg om at jeg går :klo:

Er jo en trøst at man vet at det går over :)

Spennende å skulle lære A å sove selv. Det prøvde jeg med Mini. Det var et helvette :sjenert: Ble mye grining.. Både på han og meg.

Så neste unge SKAL svøpes og legges i vugga. (minn meg på det om et års tid er du snill :P )

Jeg måtte trille på mini for at han skulle sove. Stod i 10-15 min og trilla han over dørstokken for at han skulle sove i hele 30 min.. :(

Men som du sier. Man gjør jo det som funker for barnet sitt. Hvor mange konfirmanter er det som egenlit må trilles over dørstokken for at de skal sove?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vondt det må være å levere han i bhg når han gråter :( Men er ikke det litt vanlig for den alderen? Jeg har merka at de ungene i bhg til Mini som er ca to år ofte gråter mer når de blir levert.

Jeg er kanskje veldig heldig som har en unge som ikke bryr seg om at jeg går :klo:

Er jo en trøst at man vet at det går over :)

Spennende å skulle lære A å sove selv. Det prøvde jeg med Mini. Det var et helvette :sjenert: Ble mye grining.. Både på han og meg.

Så neste unge SKAL svøpes og legges i vugga. (minn meg på det om et års tid er du snill :P )

Jeg måtte trille på mini for at han skulle sove. Stod i 10-15 min og trilla han over dørstokken for at han skulle sove i hele 30 min.. :(

Men som du sier. Man gjør jo det som funker for barnet sitt. Hvor mange konfirmanter er det som egenlit må trilles over dørstokken for at de skal sove?? :hoho:

Jo det er så vondt å gå ifra, men jeg stoler på at det er sant han slutter så fort jeg er ute av syne. Han koser seg alltid masse når jeg kommer og henter i alle fall. Og ofte vil han ikke hjem, så jeg er ikke i tvil på at han trives :)

Mulig skrikingen er noe med alderen, men han er blitt litt sjalu plutselig... Han skal helst bæres også sier han "tose mamma" og vil opp i fanget når jeg har A. Stakkars.. Men jeg greier å dele godt på oppmerksomheten så det er ikke synd på han ;)

Haha, du har et poeng ang soving. De trenger ikke hjelp til å sove i all evighet heller. Og man må finne ting som passer for seg :)

###########

Vi til oss et lite kopplam for 2 dager siden. Moren døde. Vi valgte å kalle henne Ullrikke. L synes det var så gøy. Vi matet henne med flaske og de løp rundt her. Skikkelig søtt. Men i dag tidlig var hun bare helt slapp og ville ikke spise. Og etter noen timer lå hun bare der og ventet på å dø virket det som. Så svigerfar måtte ta henne tilbake og få henne avlivet. Stakkars liten. Og jeg som er så glad i dyr synes jo dette var helt grusomt :( :( :sukk: Men vet jo at livet er urettferdig noen ganger. Jeg bare knytter meg så lett til disse herlige dyra. Dumme meg. Men det var kos så lenge det varte og blir det flere kopplam så får vi de :)

I dag har vi hatt besøk av familien. Utrolig koselig. Nå er barna i seng så da blir det litt Walking Dead i hjemmekinoen ;) Og kanskje litt Lars Monsen. Artig fyr og litt av noen turer han er på :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. så trist med lammet da :( Virka veldig herlig å ha det som husdyr. Skjønner godt at du synes det er trist :klemmer:

Mini viste litt sjalu tendenser i dag. Vi var på besøk hos mamma og jeg hadde min 4 mnd gamle nevø på fanget. Nå mini fikk se det ga han oss DET sure blikket og begynte å sutre. Ga seg ikke før babyen var vekk av fanget mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har L hatt er par kvelder med nattskrekk igjen... :( (Har jeg skrevet om det før?)

Jeg blir nesten redd når det står på. Han ser helt sinnsyk ut i blikket, hyler og skjelver i hele kroppen. Ser besatt ut... Hjelpes. Stakkars gutt! Blir så fortvila..får liksom ikke gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, akkurat det der gruer jeg meg skikkelig til.. :( Føler jeg kommer til å takle det mindre bra. W er jo såpass stor når han begynner i barnehage, så usikker på hvordan det vil påvirke det hele.. Huff'a meg.

Deilig å få en god start på dagen der ting blir gjort. :) Haha, kjenner meg igjen der. Vi holder fremdeles på slik under legging, men sånn er det bare. Slitsomt, men hva gjør man ikke for disse søte små. :)

Huff, det skjønner jeg at du gruer deg til. Men kanskje det kan slå begge veier når han er såpass stor? Han forstår jo mer, så kanskje det er helt greit å begynne.. Eller helt krise :fnise: Blir spennende å se. Heldigvis blir de ganske så fort tilvendt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L :( Er ikke det at han drømmer da? Gutten til søstra mi er 3 mnd eldre enn L og han begynte for et par måneder siden å drømme mye. Våkna og var helt fra seg. Men han snakka om en løve og ei dame og noe greier. Så det var tydelig at han hadde drømt. Og han skjønte ikke hva det var, så søster måtte forklare så best ho kunne hva drømmer var for noe og at det ikke var ekte og heller ikke farlig.

Skjønner kjempegodt at du blir fortvila :klemmer: Høres ut som han har mareritt stakkar :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L :( Er ikke det at han drømmer da? Gutten til søstra mi er 3 mnd eldre enn L og han begynte for et par måneder siden å drømme mye. Våkna og var helt fra seg. Men han snakka om en løve og ei dame og noe greier. Så det var tydelig at han hadde drømt. Og han skjønte ikke hva det var, så søster måtte forklare så best ho kunne hva drømmer var for noe og at det ikke var ekte og heller ikke farlig.

Skjønner kjempegodt at du blir fortvila :klemmer: Høres ut som han har mareritt stakkar :(

Det må være nattskrekk fordi jeg får ikke kontakt med han når det står på. Han ser seg forvirra rundt, griner, skjelver og er liksom hysterisk. Øynene hans et livredde men samtidig tomme. Utrolig ekkelt å se.

Har vært tidlige morgener og litt dårlig søvnkvalitet på nettene, så jeg mistenker at det er derfor dette skjer igjen. Var lenge siden sist nå. Stakkars lille gutten min :(

Men hvordan går det, Kakaoen, etter tapet av bestemor? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være nattskrekk fordi jeg får ikke kontakt med han når det står på. Han ser seg forvirra rundt, griner, skjelver og er liksom hysterisk. Øynene hans et livredde men samtidig tomme. Utrolig ekkelt å se.

Har vært tidlige morgener og litt dårlig søvnkvalitet på nettene, så jeg mistenker at det er derfor dette skjer igjen. Var lenge siden sist nå. Stakkars lille gutten min :(

Men hvordan går det, Kakaoen, etter tapet av bestemor? :klem:

Men hva er egentlig nattskrekk?? At han er redd for natten?

Siden du ikke får kontakt med han, er det litt som de som går i søvne?

Stakkars L. Gikk det plutselig over sist??

Det går greit her. Dagene går videre. Litt vel mye videre føler jeg egentlig. Føler ikke jeg får tid til å slippe ut sorgen :( Når jeg var hos mamma i går og resten av gjengen var der var det som en vanlig dag. Vi snakka litt om det, men istedenfor å sørge sammen slik vi har gjort tidligere så var det over. Har nok mye med at nå har vi små gutter som løper rundt og skal ha oppmerksomhet.

Lurer på om jeg imorra skal foreslå for mannen at han kan ta med seg mini til svigers i noen timer. Slik at jeg kan få vært litt alene. Føler behovet for å bla litt i album og mimre litt uten at han er her :)

Og en pluss er jo at svigers får sett mini samtidig som jeg slipper å se svigers :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...