Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de få jentene (tror jeg iallfall) som kanskje ikke har hatt sååå lyst på baby egentlig. Min kjære, som er 4 år yngre, er veldig klar.

Tok han på fersk gjerning i å se på barnesenger da vi var på Skeidar for å se på sofa for et par år siden. Han stod og holdt på sprinkelsenga (som var oppredd med søtt sengetøy) og så ned i den - som om det lå et nurk der. Jeg tror ikke jeg tar mye i om jeg sier at det var et par tårer i øyekroken hans da...

Så det å overbevise han om at barn er tingen har jeg ikke måttet jobbe så hardt med... Er mer han som har jobbet med meg...

Jeg fikk for noen år siden påvist PCOS. Gikk ned ganske mange kilo og trodde kanskje at siden syklusene hadde stabilisert seg at også PCOS'en ville gått tilbake - men det hadde den ikke. Lysten på å få barn tror jeg sakte forsvant etter jeg fikk den beskjenden om at jeg mest sannsynligvis ikke kan få barn på naturligmåte. Ja, det fins hjelp å få av ulikt slag osv - men da måtte jeg virkelig mase på daværende partner om at vi skulle ha barn, og at han også måtte teste seg (det kunne jo tenkes han hadde dårlige svømmere i tillegg - iallfall med tanke på at broren hadde det og søstra prøvde i 14 år før det lyktes). Det skjedde jo aldri for som menn flest hadde han legeskrekk.

Det har liksom aldri passet å få barn heller. Vet det er dumt å si at det ikke passer - men det er en fordel å eie taket over hodet og ikke minst ha en fast jobb. Det er så mange flere rettigheter da.

Vi kjøpte oss leilighet i fjor høst, og i vår fikk jeg endelig fast jobb! Og tanken på barn har modnet og jeg kjenner at nå vil jeg også oppleve baby lykken!

Vekten må reduseres med noen kilo - så jeg skal over på lavkarbo mat. Medicus i Trondheim skal kontaktes for å få en skikkelig utredning, og ikke minst samtale med de om hvilke alternativer vi har. I tillegg vurderer jeg å starte med akkupunktur for å stabilisere syklussene mine.

Vi er med andre ord inne i startgropa - men vi er på rett vei!

Og ikke minst er det spennende!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dødt på jobben disse dagene - er jo tross alt ferietid. Men når det går timer mellom man har noen innom kontoret (hvor det vanligvis kryr av folk) blir det kjedelig...

Tankene vandrer og ikke minst blir man kreativ på nettet. Finner mange stilige web-shopper som selger de underligste ting. Noen er kjekke og andre helt ubrukelige.

Jeg kom over noen bleievesker med maskulint utseende. (ja, jeg vet det er dumt å se på sånt før man vet at det er en spire på vei, men klarte ikke dy meg...) De veskene jeg fant likte jeg svært godt selv. Jeg er ikke særlig fan av de blomstrete veskene, eller de som matcher vogna. Dessuten syns jeg våtserviettvinduet på framsiden var kjempepraktisk. (Etter å ha jobbet i barnehage noen år vet jeg at er det en ting man trenger ha lett tilgjengelig så er det våtservietter når man er på tur med småbarnsgruppa).

Vet jeg burde roe ned litt med disse baby-greiene siden vi prøver - så man ikke blir så skuffet når det ikke klaffer... Det er lettere sagt enn gjort!

Igrunn ganske merkelig den følelsen jeg får når jeg ser noen med baby nå om dagen. Kjenner bare at jeg også vil ha en! Denne følelsen blir forsterket når babyen er rundt halvt år eller mer, sitter oppreist og ser på deg og smiler/ler!

Sukk... Håper vi slipper vente så lenge på spiren vår...

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheeei Hegejenta30 :vinke:

Takk for hilsen i dagboken min. Ønsker også at prøvetiden deres blir kort, og at du snart får en spire i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi. Blir spennende å følge deg :jepp: Håper det blir et kort, men vellykket opphold her i prøverdagbøkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagene kommer og går, nå som ferien er over.

Min kjære har vært borte store deler av denne uka, og skal være borte så godt som hele neste uke.

Er vi heldige så klaffer det med EL denne helga! Har sånn ca stabil syklus, og en syklus kommer vel ikke uten EL? Får kjøpe noen tester denne helga, egentlig litt for morro skyld. Mannen mener at siden jeg har PCOS så vil en sånn EL-test være positiv uansett pga hormonkluss generelt i kroppen. Vel, lyst å teste for det jeg da!

Er som flere her inne bland prøverne litt symptom jeger - og det kan av og til gjøre meg gal. Den siste tiden har jeg blitt fort kvalm av ingenting... Jeg blir veldig lett rørt av ting jeg ser på TV... Tenker at kanskje er jeg.. men tar meg sammen og sier at nei... det kan jo ikke stemme, eller? Får vente å se rundt månedskiftet tror jeg...

Ellers ringer Medicus i neste uke for å avtale tid til samtale. Spennende. Og litt skummelt egentlig. I beste fall vil jo resultatet bli at livet blir snudd på hodet etter 9 mnd med hormonhelvete! :)

Ønsker alle dere prøvere en rigktig GOD HELG, og kanskje det blir sådd noen frø denne helga??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvart på tre i dag (altså rett før jeg var ferdig på jobb for i dag) ringte det en hyggelig dame fra Medicus. Hun lurte på om jeg/vi kunne komme denne uken på slik uforpliktende samtale med lege angående barnløshet. Klart vi har lyst til det... Men... mannen er borte hele denne uka :tristbla: og alle hverdagene ut måneden :tristbla: :tristbla: :tristbla:

Jeg ønsker jo å ha med mannen på dette, siden vi tross alt er to om å få barn. Så da ble det ikke time før den 6.september.Men -:tommelsmil: - det blir! Kjenner jeg gleder meg til å komme igang men samtidig er det litt skummelt også...

Men fram til da blir det :kline: & :humpe: i helgene når mannen er hjemme.

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har hatt EL, men er ikke sikker... Men ut fra hva en syklus kallender regnet ut så stemmer smertene i nedre mageregion med når de fruktbare dagene var beregnet til å være. Så må bare smøre meg med tålmodighet å se om det dukker opp en mens eller ikke.

Medicus ringte også i dag, og utsatte samtale timen vår (fra 6. til 16. sept), da legen er bortreist den datoen vi egentlig skulle dit.

Men det gir meg mer tid på å gå ned noen kilo...

Har nemlig gått ned litt over tre kilo de siste ukene! er riktig så fornøyd med det!

Krysser fingrene for spire innen jul jeg! (greit å ha et mål å strekke seg etter)

har lest at pergo kan gi flerlinger - om det er en løsning for meg med PCO - ser jeg ikke mørkt på det å få tvillinger! Trillinger blir kanskje litt værre... Men vi ønsker oss to-tre barn så om de kommer alle i et jafs - så er vi ferdige med fødsler her i gården! Men den tid den sorg... først må jo spiren dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noen EL tester du kan bruke da? Jeg syns de er veldig greie, da vet man sikkert når EL er. Ellers finnes det jo andre måter å sjekke om man har EL på da, men det vet du kanskje om (sjekk pernille.info) :gjeiper:

Flink du er som har gått ned så mye! Skal du ned mye mer eller?

Deler målet ditt om spire før jul :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt EL-tester fra både ebay og billigtester.no - og har testet de. Men uten positive utslag. Har jo også ujevn syklus (alt fra fem til 8 uker)- så umulig å vite sånn ca når EL evt skal finne sted. Venter på en måte litt til å teste daglig til etter vi har vært til samtale/undersøkelse på Medicus.

Symptom jeger som jeg er kan det faktisk se ut til at TR er på vei nå - ca 4 uker etter sist. Og det skyldes ene og alene omleggingen av kosten.

Skal ned 20 kilo! Så det er godt å finne noe som faktisk er effektivt. Før trodde jeg det var sunn mat og mosjon som skulle til. Men ikke for meg med pco og insulinresistens. For meg er det karbo-fri kost og litt mosjon som skal til viser det seg.

God helg til dere damer!

Imorgen kommer mannen hjem en snartur fra jobb-turneen før ny borte uke... Blir godt når denne turneen er ferdig. Kjedelig å være så mye alene hjemme...

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt hjemme alene er bare deilig ;) Men kan fort bli litt stusselig hvis det blir for lenge av gangen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt EL-tester fra både ebay og billigtester.no - og har testet de. Men uten positive utslag. Har jo også ujevn syklus (alt fra fem til 8 uker)- så umulig å vite sånn ca når EL evt skal finne sted. Venter på en måte litt til å teste daglig til etter vi har vært til samtale/undersøkelse på Medicus.

Symptom jeger som jeg er kan det faktisk se ut til at TR er på vei nå - ca 4 uker etter sist. Og det skyldes ene og alene omleggingen av kosten.

Skal ned 20 kilo! Så det er godt å finne noe som faktisk er effektivt. Før trodde jeg det var sunn mat og mosjon som skulle til. Men ikke for meg med pco og insulinresistens. For meg er det karbo-fri kost og litt mosjon som skal til viser det seg.

God helg til dere damer!

Imorgen kommer mannen hjem en snartur fra jobb-turneen før ny borte uke... Blir godt når denne turneen er ferdig. Kjedelig å være så mye alene hjemme...

Så bra at du har funnet noe som fungerer for deg, ekstra gøy når man ser det gir resultater! Det må være inspirerende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...