Gå til innhold

Reise alene,hva gjør man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

reiser til Kroatia på onsdag,og siden reisefølget avlyste turen i siste liten så er jeg i tvil på om jeg skal reise alene eller bare droppe alt. Hvordan blir man kjent med nye mennesker egentlig? Skal dykke og slappe av,og bor ikke på hotell. Blir det ensomt?

Anonymous poster hash: 941b8...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan bli ensomt, men det blir til hva du gjør det til.

Om du vil bli kjent med nye mennesker så snakker du til de, hva skal man ellers gjøre?

Nytter ikke å være sjenert. De fleste mennesker er jo hyggelige.

Jeg ville reist, men så er jeg veldig vant til å reise alene og er veldig selvstendig også da. :)

Du kan f.eks ta sånn hop on hop off buss om de har det dit du skal. Ser du noen som også reiser alene så snakk gjerne med de.



Anonymous poster hash: 30a6d...fa6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig sosial av meg,og blir fort nedfor hvis jeg blir ensom. Det er egentlig det jeg er mest bekymret for dessverre. Har alltid ansett på meg som ei selvstendig dame,men det å reise alene virker på en måte skummelt.. Får se hva jeg gjør:) Takk for tips!

Anonymous poster hash: 941b8...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Tenk på det som en ny erfaring og en måte å lære mer om seg selv! ;) Vi har godt av å komme ut av komfortsonen vår! Jeg reiste alene til Nepal i vår, noe som før turen føltes ganske skummelt, men jeg sitter faktisk igjen med en god følelse. Jeg foretrekker nok helst å reise med noen andre, men jeg tror alle har godt av en alenereise iblant også. Jeg synes det var kjempedeilig å gjøre akkurat hva jeg ville hele tiden og jeg opplevde å reflektere mye mer over det jeg opplevde på reisen enn det jeg vanligvis gjør.

Likevel var jeg alltid i prat med folk i løpet av dagen. Plutselig delte jeg taxi med to gutter fra Brasil, og senere spiste vi middag. En annen dag ble jeg huket tak i av ei tysk jente som gjerne ville på båttur men ikke hadde noen andre å dra med. Vi endte med å spise middag etter båtturen også. Reisende er veldig kontaktsøkende, så man kommer alltid i kontakt med noen! ;)

Om jeg var deg ville jeg gjort litt research på forhånd for å finne noen backpackervennlige gjestehus eller hosteller. Og hold deg unna de store, charterhotellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg reiser alene kommer jeg alltid i prat med noen. Som regel er det de som tar kontakt, og andre dagen har jeg mange jeg kan være sammen med hvis jeg vil:-) så om du ikke ser veldig sur ut eller avviser alle forsøk på kontakt får du sikkert en super ferie med nye venner:-) jeg synes du bør dra:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å reise alene. Vil du ha kontakt så snakker du med folk. Skal du dykke så blir du sikkert kjent med andre. Se etter andre som reiser alene, alt på flyet. Spør hvor folk skal, du vil komme hjem igjen minst en erfaring rikere.

Anonymous poster hash: 7bbb7...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør på! Tenk på det som en ny erfaring og en måte å lære mer om seg selv! ;) Vi har godt av å komme ut av komfortsonen vår! Jeg reiste alene til Nepal i vår, noe som før turen føltes ganske skummelt, men jeg sitter faktisk igjen med en god følelse. Jeg foretrekker nok helst å reise med noen andre, men jeg tror alle har godt av en alenereise iblant også. Jeg synes det var kjempedeilig å gjøre akkurat hva jeg ville hele tiden og jeg opplevde å reflektere mye mer over det jeg opplevde på reisen enn det jeg vanligvis gjør.

Likevel var jeg alltid i prat med folk i løpet av dagen. Plutselig delte jeg taxi med to gutter fra Brasil, og senere spiste vi middag. En annen dag ble jeg huket tak i av ei tysk jente som gjerne ville på båttur men ikke hadde noen andre å dra med. Vi endte med å spise middag etter båtturen også. Reisende er veldig kontaktsøkende, så man kommer alltid i kontakt med noen! ;)

Om jeg var deg ville jeg gjort litt research på forhånd for å finne noen backpackervennlige gjestehus eller hosteller. Og hold deg unna de store, charterhotellene.

Stor forskjell på å reise til Nepal kontra Kroatia. I Nepal møtes du en drøss med backpackere som reiser alene. I Kroatia har jeg selv vært, mest par og vennegjenger. Så hvis ikke ts er ekstremt god til å oppnå kontakt med folk så blir hun nok gåendes alene som viggo venneløs der nede..

Anonymous poster hash: 4e795...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt bankers kan du bo på hostel. Kommer du ut av et hostelopphold uten en haug nye bekjente må du være veldig sosialt avkortet.



Anonymous poster hash: e887e...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet mitt går kl.7 i morgentidlig. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal dra. Har tenkt utrolig mye på det,skrevet en lang liste på for og imot,og blir egentlig ikke klokere. Det eneste jeg faktisk er redd for er at jeg kommer til å bli ensom. Det er faktisk min største frykt.. Før var jeg så spontan og hadde ikke hatt noe problem med å gjøre noe slikt,men desto eldre jeg har blitt,desto feitere er jeg..

Anonymous poster hash: 941b8...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis! Finn deg selv på nytt! Nyt sol og varme , sjekk ut kjekke gutter .

Drøm deg vekk , dra på spa.

Bli med på turer og happenings.

Skriv reisedagbok , gjerne flere ganger for dagen .

Dra på oppdagelsesferd , shopping , alt i ditt eget tempo , ingen å ta hensyn til .

Aah..kjenner jeg blir små-misunnelig her jeg sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis! Bøker, nett ol får deg uansett gjennom ferien og den blir helt sikkert fin. God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk billetten din! Ensom eller ei. Du kan jo ikke bare kaste bort billetten slik. Er du for ensom kan du bare helle nepå noen glass vin. Hjelper det :-)



Anonymous poster hash: 4e795...d6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo så mye lettere sagt enn gjort! Å bare reise..Bare dra..Skulle ønske jeg var så modig!!

Anonymous poster hash: 941b8...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ts har tatt til fornuften og slutter å se på den tomme kofferten. Pakk den og kom deg avgårde.



Anonymous poster hash: 4e795...d6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ts har tatt til fornuften og slutter å se på den tomme kofferten. Pakk den og kom deg avgårde.

Anonymous poster hash: 4e795...d6d

Kofferten er pakket,men blir dessverre ikke brukt denne gangen.. Utsetter turen til jeg kan reise med venninne om 3 uker.

Anonymous poster hash: 941b8...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stor forskjell på å reise til Nepal kontra Kroatia. I Nepal møtes du en drøss med backpackere som reiser alene. I Kroatia har jeg selv vært, mest par og vennegjenger. Så hvis ikke ts er ekstremt god til å oppnå kontakt med folk så blir hun nok gåendes alene som viggo venneløs der nede..

Anonymous poster hash: 4e795...d6d

Ja, ser poenget ditt, men var i Kroatia for noen uker siden selv, og om man drar til de riktige stedene (utenfor de verste charterstedene) tror jeg ikke det er noe problem å finne andre reisende her heller ;)

Trist å høre at du ikke dro, TS! Men godt du får deg en tur om 3 uker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert vært kjempefint å reist alene til Kroatia, jeg var der i påsken sammen med brødrene mine. Men det kan hende det hadde vært vanskelig å bli kjent med noen, men det var mange nordmenn der da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mange ganger i Kroatia,men aldri alene.. Og vet jo at det er mange mennesker der,men som de fleste sier her,det er som regel vennegjenger og kjærestepar. Siden jeg ikke hadde funnet noe overnatting på forhånd (tenkte å fikse det der,siden det er billigere når man dukker opp),så ble jeg skeptisk..

Anonymous poster hash: 941b8...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise alene er slett ikke mer kjedlig og ensomt enn man gjør det til. Man skal selvfølgelig være forberedt på at man ikke alltid har selskap når man har lyst, men det er mye man kan gjøre på egen hånd også!

Du sier at du ikke bor på hotell - men hvordan bor du? Gjestehus og hosteller er ofte mer sosiale enn hotellene. Det er oftest lett å komme i kontakt med folk, smil og vær pratsom når folk tar kontakt med deg, men vær klar over at på steder med mange turister er det noen som er ute etter å tjene penger på turister....De fleste er imidlertid hyggelige, og det er ofte mange andre reisende som også liker å bli kjent med nye folk. Du kan jo bruke Couchsurging og komme i kontakt med noen lokale om du vil?

Du må gjerne ta en titt på en bloggpost jeg skreiv - ti tips til deg som reiser alene. Du kan også gå inn på facebookgruppa til bloggen og stille spørsmål om du ønsker, og du er hjertlig velkommen til å dele dine erfaringer etterpå via bloggen om du har lyst!

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...