Gå til innhold

Reise til utlandet, men usikker på om jeg tør + økonomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til at jeg og kjæresten skal ta oss en tur i slutten av november/begynnelsen av desember. Jeg vil til London, Krakow eller Gdansk, Stockholm, København, Praha, Amsterdam... Jeg vil mange steder. Helst Gdansk eller London. Problemet er bare at jeg ikke har vært ute å reist på 2-3 år, men har vært mye på ferie med familien, både USA, Spania, Frankrike osv. Jeg er redd for å rote meg bort, ikke finne folk som snakker godt engelsk (slipper det problemet i London, da), havne i klemme med feil folk, er til og med redd for å bli kidnappet liksom så det sier sitt. Jeg er i begynnelsen av 20 årene, samme er kjæresten. Jeg føler meg trygg med han og alt det der, men håper noen skjønner hva jeg mener. Jeg har så lyst, men er redd for alt som kan skje...

I tillegg er ikke økonomien til kjæresten min så veldig bra, den er litt stram, men vi greier jo å spare litt på 5 måneder for å si det sånn. Det er viktig for meg at vi bor sentralt og TRYGT. Et bra hotell med god standard. Må nok betale en del for et veldig bra hotell, men vil ikke bo på et lite hotell med 3 stjerner liksom.

Noen som har et tips til billige og bra steder å bo i Gdansk og/eller London? Hvilket område bør man bo i, hvor kan man oppleve mest? London har jeg vært i tidligere og vet sånn ca hva man kan finne på der, men er ikke kjent i Gdansk overhodet.



Anonymous poster hash: d112b...eca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange nordmenn bor på Hilton i Gdansk. Fint hotell langs vannet, sentralt, gangavstand til det meste og god standard. Og overkommelig pris. London vil bli vesentlig dyrere når hotellstandard skal oppgraderes...

Anonymous poster hash: f89da...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerner på slike storbyhoteller har sjelden mye å si. Flere stjerner betyr som regel bare at de har restaurant og bar og slike ting. Les heller reviews på tripadvisor.com.

Det er sjelden noe problem med engelsk i større byer. London, Amsterdam, Stockholm og København er i alle fall helt trygt sånn sett. Alle er fine byer.



Anonymous poster hash: 6063d...4ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst synes jeg du bør ta hensyn til at kjæresten din har stram økonomi, og justere kravene dine deretter. I London er hotell dyrt, spesielt hvis du skal ha 4- eller 5-stjerners. De små hotellene med 3 stjerner rundt Bayswater og Paddington er ikke så verst i pris, og er blant det tryggeste og koseligste du finner i London. Rundt i byen reiser dere enkelt med undergrunnsbanen, så sånn sett spiller det liten rolle hvilke attraksjoner dere bor nærmest.

Det kan være skremmende å reise når man ikke er vant til det, og angsten du beskriver for å rote deg bort eller ikke finne veien er helt normal. Husk bare at det ikke er farlig å rote seg bort. Det gjelder å ikke ha dårlig tid, huske å holde hodet kaldt og i verste fall blir du nødt til å spørre noen om veien. Det er ikke verre enn det, og alt ordner seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...