Gå til innhold

Reise på ferie alene....


MS.MR

Anbefalte innlegg

Hei alle! :-)

Jeg lurer på å reise på ferie alene i år, men jeg orker ikke å reise på en typisk partyferie. Aia Napa osv er dermed totalt utelukket, da jeg har 0 interesse for flatfyll uten mening. Og siden jeg er singel ønsker jeg heller ikke å reise på en plass hvor alt for mange par reiser.

Jeg ønsker å reise på en ferie hvor jeg treffer mennekser som ligner mer på meg selv. Gjerne en ferie som blander aktiviteter med litt senere kvelder med noen kalde rundt et leirbål etc. Det spiller ingen rolle om dette er hjemme i Norge, eller i Frankrike osv.

Jeg er veldig glad i å ferdes i fjellet.. Rafting, klatring, toppturer, brevandringer osv, er interesser som jeg setter høyt.

Er det noen som vet om en typisk ferie/aktivitetstur som hadde passet for meg?

Eventuelt andre her inne som har tenkt i samme baner?:-)

Jeg takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur foreks med cruisebåt , shoppingtur til Danmark eller Tyskland Da får du deg en tur, og det er veldig greit å bare se seg litt rundt kanskje :)

Hvis jeg drar alene en gang så tror jeg at jeg tar en sånn tur, eller så tar jeg meg en togtur til en eller annen plass i norge. Går også greit ann å ta fly til syden eller et annet land, men jeg er litt redd å være alene i et land i syden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet en aktivitet/tur som passet og reist ;)

Jeg var selv på Island alene i sommer, meldte meg på en ridetur, og vips så hadde jeg aktivitet på dagene og sosial hygge på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på gruppetur med G Adventures, Intrepid eller lignende. De har et enormt utvalg av turer, rundt i hele verden og med all slags aktiviteter. De har garantert mange turer som vil passe akkurat deg :)

Veldig mange (til og med de fleste) som reiser på gruppeturer reiser alene, men i likhet med deg ønsker de gjerne å treffe andre med samme interesser. Reiser du på safari i Afrika treffer du andre som liker dyreliv og safari, og reiser du på sykkelferie i Italia treffer du andre som liker sykkelturer og Italia - ganske forutsigbart og greit. De fleste har lett for å få nye venner på en slik tur.

En ting jeg liker spesielt godt med slike turer, er man treffer folk fra hele verden (ok, de rike delene av verden alle fall), og ikke bare andre nordmenn. Det er også vanlig å treffe folk i alle aldre, men det varierer så klart med hvilken tur man velger. En tur med enkel bostandard og høyt aktivitetsnivå tiltrekker seg som regel en litt yngre målgruppe enn de rolige turene med avslappet timeplan og god hotellstandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...