Gå til innhold

Hva er greia med å reise flere sammen på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva er egentlig greia med å reise flere sammen på ferie?

Da snakker jeg ikke om langhelger med venner. Men hovedferien med familien. Hvor flere familier reiser sammen til samme sted og gjør de samme greiene.

Som nå når 6 familier herfra har dratt på syden ferie til samme sted, samme hotell og hele gjengen på all inclusive.

Eller når en gjeng venner tar familiene sine med seg og drar på campingferie og ligger tre uker på samme camping side om side?

Hva er greia med det liksom?

Jeg hadde blitt sprø. Bor med naboene tett innpå. Har en jobb hvor det er mange ansatte og i tillegg er et serviceyrke. Treffer venner jevnilig og gjør ting sammen medd em i fritida. Det er unger ut og inn av huset hele dagen. I hovedferien med familien er det deilig å kunne bo et sted man ikke kjenner de på siden av seg. Ha tid til kun familien. Kunne finne på ting kun familien uten at det er noen andre å ta hensyn til eller som krever noe av en. Treffe nye folk og få nye innputt og ikke alltid bare snakke (sladre) med de samme folka.

Anonymous poster hash: e4b78...f53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi vi er forskjellige. Noen liker å reise til det samme stedet samme året med de samme vennene, andre ligger i campingvogn hver sommer, noen går i fjellet hver sommer og andre ligger på en strand. Og noen er bare hjemme også, selv om de har råd til å reise rundt.

Så greia er at man liker å bruke feriene sin på forskjellige ting.



Anonymous poster hash: 0afd6...4f7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ab over sier - vi er alle forskjellige. Man prioriterer forskjellig, og har ikke de samme behovene. Mens du føler ferie for deg er å koble av alene med familie, så kan det for andre være å endelig ha tid til å tilbringe tid med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de parene (med eller uten barn) har det kjedelig sammen, passer ikke sammen, og må da reise sammen med andre par for å ha det gøyt. Trist igrunn.



Anonymous poster hash: 92a80...2f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i snart to generasjoner har min familie reist til samme feriemål annenhvert år, kan være så mange som ti familier som leier hytter i en hyttelandsby i utlandet. Der er det nær familie, fjern familie, naboer, naboer av famillie, venner, venner av familie, familie av venner etc etc. I år blir vi rundt 40stk.

Dette gleder jeg meg til fra det sekundet turen er ferdig, det har blitt en kultur rundt barnepass etc, slik at et par eller to foreldre blir med alle barna på badeland slik at de andre voksne får fri. Jeg er single og midt i 20årene og reiser på byen og konserter med gjevnaldrende evt henger ut med noen locals vi har blitt kjent med igjennom årene.

min drømmeferie



Anonymous poster hash: 18807...c02
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at de fleste ikke henger sammen hele gjengen døgnet rundt selv om man reiser sammen på den måten. Og det er jo en genial måte å få reist på familieferie, og samtidig ha mulighet til barnepass for litt kjærestetid mens man er avgårde! Samtidig som ungene aldri vil kjede seg når flere reiser sammen.

Dessverre ser jeg fra egne bekjente, at det ofte blir mye fest og fyll som ungene nødvendigvis på et eller annet vis blir vitne til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er mer "sosiale" og trenger mange rundt seg og andre er som oss (trenger kun oss selv) :) Jeg reiser ikke på ferie for å være sammen med venner der - jeg reiser på ferie for å komme bort fra hverdagen og å oppleve noe nytt som jeg igjen kan fortelle videre til mine/våre venner.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ikke treffes så ofte, og derfor tar en ferietur en gang i året eller noe for å være sammen.

Har selv vært på ferier med 2 andre familier da jeg var yngre. Var jo bare morsomt det, så aldri de folka ellers fordi de bor på andre plasser i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Når ungene var små så reiste vi ofte sammen med andre familier på ferie. På hytta vår i Norge og til leide hytter i Danmark .. både vi og ungene syntes det var kjempekjekt. Det var sosialt for oss voksne å sitte på terrassen og drikke vin og prate sammen til langt på natt mens ungene lekte inne og ute før de sovnet.

På dagen tok vi turer til parker, stranden eller byturer ..

Men etter at ungene ble større så foretrakk vi alene-ferier .. og nå er det som regel bare mannen og jeg som reiser alene - eller spanderer på alle barn, svigerbarn og barnebarn .. det og er utrolig hyggelig. Alt til sin tid og alt etter hva man har lyst til der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å reise på ferie med andre, enten det er familie eller venner. Er kjekt for både vokse og barn å ha andre å være med. Ikke dermed sagt at vi ikke går overens oss fire i familien, men vi er sosiale mennesker. I år passet det ikke for noen å reise med oss, så da reiser kun vi fire. Blir kjekt det også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes koselig ut jeg! :)

Kan man gå ut og spise sammen, barna kan leke sammen, sitte sammen om kveldene osv!

Selvfølgelig kan man dra alene sammen med partner og barn også, men hva er så ille med variasjon??

Er TS innadvendt og asosial?



Anonymous poster hash: 7b0d2...765
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bar in familiene så skjønner jeg det godt. Da har barna det morsomt sammen og foreldrene kan dele seg litt i grupper. Enten være sammen bare familien eller alle damene går ut, mens mennene er barnevakt en kveld og omvendt. Om noen vil i dyreparken og andre vill på badeland, så fikser man det også. Det er litt mer kronglete når man bare er kjernefamilien.

Dessuten har man jo valget. Ingenting i veien med å bo på samme sted i ferien og fortsatt bare være familie heller. Det blir bare litt lettere å variere når man er flere.



Anonymous poster hash: 5b6c4...06f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...