Gå til innhold

Bestille tur til New York i bursdagsgave =)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på å bestille tur til meg og samboeren til bursdagen hans på høsten, men jeg har aldri vært der så jeg trenger noen tips!

Han har bursdag i oktober så har tenkt vi kan reise i november/desember litt jule shopping. Eller er det andre tider som er bedre?

Jeg har tenkt onsdag - lørdag eller torsdag - søndag, er dette nok tid eller bør man være der flere dager? Det blir hovedsaklig for shopping og fordi ingen av oss har vært i USA.

Hvor bør man bo? Har sett litt på hoteller men de koster jo endel de jeg har funnet om man skal ha litt standar.

Hva bør man gjøre/se når man er i NY?

Er det noe man bør være obs på? Hvordan er det med visum og slike ting?

Og sist men ikke minst, er det frekt av meg å ringe sjefen hans å spørre om han kan få fri disse dagene uten at han vet det selv? vil jo det skal være en overraskelse :)



Anonymous poster hash: 78479...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg lurer på å bestille tur til meg og samboeren til bursdagen hans på høsten, men jeg har aldri vært der så jeg trenger noen tips!

Han har bursdag i oktober så har tenkt vi kan reise i november/desember litt jule shopping. Eller er det andre tider som er bedre?

Jeg har tenkt onsdag - lørdag eller torsdag - søndag, er dette nok tid eller bør man være der flere dager? Det blir hovedsaklig for shopping og fordi ingen av oss har vært i USA.

Hvor bør man bo? Har sett litt på hoteller men de koster jo endel de jeg har funnet om man skal ha litt standar.

Hva bør man gjøre/se når man er i NY?

Er det noe man bør være obs på? Hvordan er det med visum og slike ting?

Og sist men ikke minst, er det frekt av meg å ringe sjefen hans å spørre om han kan få fri disse dagene uten at han vet det selv? vil jo det skal være en overraskelse :)

Anonymous poster hash: 78479...231

Er ikke visumplikt (så sant ikke en av dere er tidligere straffet). Men du må fylle ut et såkalt ESTA på nett, senest 72 timer før avreise. Uten å ha gjort dette kommer dere ikke ombord på flyet til USA engang.

Både SAS, Norwegian og United Airlines flyr dirkete mellom Oslo og New York. Hadde jeg vært dere ville jeg valgt SAS eller UA, da dette er nettverksselskaper og lettere kan ordne andre løsninger hvis det skulle skje noe med flyet deres. Få dere over på fly med andre selskap. Noe Norwegian ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York før jul er koselig, men kan være veldig kaldt. Jeg synes beste tiden å reise er mai eller september, da unngår du sannsynligvis både sprengkulde og heteslag. Synes tre netter hørtes litt i underkant ut, ville tatt minst en natt ekstra, eller helst vært der minst en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh New York er digg.

Sjekk skyscanner.no eller momondo.no - der kan man få opp hvem som har de billigste flybillettene. Har brukt dem flere ganger. Skyscanner sender deg kun videre til den aktuelle reise aktøren.

Du fyller ut ESTA.

Det er ikke frekt å ringe sjefen - du forteller det slik det er. Har selv gjort det og de har vært helt med på det.

Sjekk hotels.com - vi bodde på Chandler Hotel som lå like ved Empire State Building i en rolig sidegate. Var utrolig fornøyd med rom, service og ja alt. Frokosten var så som så, men vi valgte som regel å gå ut å spise da :)

Ja hva kan man gjøre. Ta beina fatt. Vi gikk over alt. Central Park, Top of the Rocks (litt mindre kø enn Empire State Building, men med samme fantastiske utsikt), Er en outlet utenfor byen som heter Woodbury - den kan anbefales.

Ellers bare sug inn inntrykkene - det e ren super by og du finner garantert på ting du liker. Elsket China Town og Litle Italy (fantastisk mat der). Soho masse kule og trendy butikker.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...