Gå til innhold

Hvilke pålegg har du med på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig så er det meg revnende likegyldig hva andre måtte mene om at jeg skal ha med pålegg på ferie. Jeg synes det er kjedelig med bare ost og syltetøy som man får tak i Tyrkia. Vært der mange ganger men ikke noe som faller i min smak. Takk, dere som faktisk gidder å svare på det jeg spør om :) Da kjøper jeg inn salami, andre røkte pølser, og leverpostei. Tror dere majones holder flyturen eller? De har bare sånn hvit majones der nede... TS Anonymous poster hash: 4324d...d65

Hvit majones? Mener du sånn ordentlig majones, og ikke type mollstemte som mange spiser her hjemme?

Anonymous poster hash: aadee...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... som du altså får kjøpt i helt vanlige tyrkiske butikker, dog uten svinekjøtt. Er det gris du trenger, må du selvsagt ta med selv når du drar til et muslimsk land.

Anonymous poster hash: 9c4d6...958

Ok, men jeg vil kjøpe med pålegg. Så om du ikke har noen forslag til hva jeg kan ha med så kan du drite i å svare på noe som helst i denne tråden.

Anonymous poster hash: 4324d...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit majones? Mener du sånn ordentlig majones, og ikke type mollstemte som mange spiser her hjemme?

Anonymous poster hash: aadee...c85

Ja, jeg mener den gule som jeg liker og ikke den hvite. Kan jeg ikke bare få lov til å spise og kjøpe hva jeg vil?

Anonymous poster hash: 4324d...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med Mills majones på tube, nugatti på tube, makrell i tomat på boks og lofotpostei. Da har du norsk reportouar :-)



Anonymous poster hash: 0c117...977
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med leilighet i sør-europa, der det ofte tilbringes 7 uker hvert år, tar vi med litt mat til de minste barna. Dette blir de samme tingene som nevnt tidligere i tråden, nemlig smøreost på tube, makrell i tomat på boks, leverpostei og kaviar. Har også hatt med brunost, men dette er noen år siden. Barna spiser normalt det meste, er ikke kresne, men dersom de blir litt matleie er det alltid suksess å ta frem det norske pålegget i løpet av ferien. Forøvrig så får vi kjøpt det samme norske pålegget også i Spania og Frankrike, men dette er selvsagt mye dyrere enn hjemme. Ellers gumler barna både parmesan, hvitløk, dypper brød i olivenolje og alt mulig annet av mer eller mindre lokal mat. I år er minste barnet under 1 år og forstår uansett ikke så mye av at hun er på ferie. Da er leverpostei og skinkeost på skiva veldig bra. Hun skal tidsnok få smake lokal mat. Har også med grøt fra Norge til henne forresten.

Som voksen handler jeg på butikken i landet jeg ferierer. Men forstår TS godt ang. Tyrkia. Var i Tyrkia i fjor og slet litt med å finne ok mat å spise til frokost. Endte derfor med å spise frokost ute flere dager, men dette blir ofte litt vel mye igjen. Egg, bacon (ja - vi fikk bacon også i Tyrkia), bønner, pølser osv. Fant kun lyst brød og spiste med smør, honning, ost eller syltetøy.



Anonymous poster hash: 85a10...394
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tyrkia er det kjedelig pålegg. Skinke, ost, servelat-ting og syltetøy. Eller nærmere gele enn syltetøy. Det er det.
Og bare loff, så på lang ferie i Tyrkia blir man ganske frokostlei.

Jeg er ikke frokostmenneske, blir rett og slett litt kvalm når jeg spiser tidlig, men på ferie MÅ jeg, siden det blir lenge å vente til lunsj der man er aktiv. Derfor er jeg skikkelig sær på frokost. Jeg må ha noe jeg ikke blir kvalm av. Veldig mange av skinkeproduktene i utlandet er servelat-skinker, og det er ikke spesielt godt.

Og med det nevnt, alle andre måltider prøver jeg akt jeg aldri har hørt om fordi jeg liker nye smaker osv...

Jeg har ikke med meg pålegg på ferie da.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har folk virkelig med pålegg på ferie? Jeg er langt fra noen gourmet-freak selv, jeg kan godt være en av de nevnte som spiser pizza hver dag i ferien. Men å ta med pålegg hjemmefra? Lærte noe nytt i dag også :)



Anonymous poster hash: 7addd...c09
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS skal være med i den nye sesongen av Charterfeber?

Anonymous poster hash: 96742...469

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg bare har hatt herlige frokoster i Tyrkia jeg. Fetaost, gode modne tomater, kokte egg, agurk med smak, oliven, nypresset jus og topper det hele med en mørk kaffe :)

Anonymous poster hash: 02b7d...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk virkelig med pålegg på ferie? Jeg er langt fra noen gourmet-freak selv, jeg kan godt være en av de nevnte som spiser pizza hver dag i ferien. Men å ta med pålegg hjemmefra? Lærte noe nytt i dag også :)

Anonymous poster hash: 7addd...c09

Jeg kjenner flere som tar med seg både pålegg, suppeposer, sausposer og krydder fra Norge. Har aldri reist på ferie med dem, men de sier de blir matleie og derfor lager seg lunch basert på mat fra hjemlandet. Noen gjør dette også på korte ferier.

Anonymous poster hash: 85a10...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...