Gå til innhold

Hvilke pålegg har du med på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke så glad i pålegg i utlandet. Hvilke pålegg vil holde seg igjen en flytur og kan være greit å ha med på ferie?



Anonymous poster hash: 4324d...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare du som vet hva du liker. Jeg liker pålegg i "utlandet", så det nytter vel ikke stort om jeg nevner ting, norske eller ei, som jeg liker og som holder seg godt. Ta med en boks nugatti om du ikke klarer å finne ferske oster, skinker, frukt og grønnsaker i utlandet til å ha på brødskiva.

Anonymous poster hash: 455a7...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøreost tåler fint å oppbevares i romtemperatur. Leverpostei(i hermetisk boks) makrell i tomat. Syltetøy(den på flaske)



Anonymous poster hash: 67eb9...987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinkeost på tube er vel kanskje det vanligste. Salami holder seg også en stund - kan bli litt svett, men den klarer seg fint på en flytur. Jeg har hatt med salami til andre siden av kloden uten problemer i det hele tatt.



Anonymous poster hash: a42b7...763
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så jeg som trodde at litt av poenget med å reise var å spise lokal mat. Det er ikke så forferdelig mange steder hvor brød og pålegg er standardmat. Men for all del, vern om brødskivene dine og kos deg med norske gourmetprodukter som smøreost, hermetikk og syltetøy. Maten sør for Danmark er som kjent skummel :ironi:



Anonymous poster hash: 9c4d6...958
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke liker av pålegg i utlandet? Hvilke land og hvor mye har du smakt på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du ikke liker av pålegg i utlandet? Hvilke land og hvor mye har du smakt på?

Og så jeg som trodde at litt av poenget med å reise var å spise lokal mat. Det er ikke så forferdelig mange steder hvor brød og pålegg er standardmat. Men for all del, vern om brødskivene dine og kos deg med norske gourmetprodukter som smøreost, hermetikk og syltetøy. Maten sør for Danmark er som kjent skummel :ironi:

Anonymous poster hash: 9c4d6...958

Hva er det du ikke liker av pålegg i utlandet? Hvilke land og hvor mye har du smakt på?

Går det ikke an å stille ett eneste spørsmål her inne uten at noen skal komme og vri tråden i en annen retning? Skal dere få TS til å føle seg dum og stå til rette for at hun/han ikke liker "utenlandsk" pålegg? Er det ikke lov å bestemme selv at man ikke vil smake pålegget der eller at man bare si at man ikke liker det og ønske å ta med pålegg hjemmefra? Neida, da skal det komme sånne som deg og fortelle at TS går glipp av sååå utrolig mye fordi h*n ikke spiser dette pålegget og hvor vanskelig og sær vedkommende er. Nei, det er ikke alle som synes at noe av poenget med å reise er å spise lokal mat. Kanskje spiser man bare pizza til middag i hele ferien. Men man kan ha en fin ferie allikevel, tro det eller ei. Jævla snobber.

Anonymous poster hash: fe995...5ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Og så jeg som trodde at litt av poenget med å reise var å spise lokal mat. Det er ikke så forferdelig mange steder hvor brød og pålegg er standardmat. Men for all del, vern om brødskivene dine og kos deg med norske gourmetprodukter som smøreost, hermetikk og syltetøy. Maten sør for Danmark er som kjent skummel :ironi:

Anonymous poster hash: 9c4d6...958

Jeg er ikke ts, men jeg foretrekker å starte dagen med litt grov mat. F.eks knekkebrød med pålegg, fremfor loff med syltetøy(eller som ligner mer på sukkersirup) som finnes på veeeeldig mange hotellfrokoster.

Resten av dagen derimot, spiser jeg gjerne annen mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å stille ett eneste spørsmål her inne uten at noen skal komme og vri tråden i en annen retning? Skal dere få TS til å føle seg dum og stå til rette for at hun/han ikke liker "utenlandsk" pålegg? Er det ikke lov å bestemme selv at man ikke vil smake pålegget der eller at man bare si at man ikke liker det og ønske å ta med pålegg hjemmefra? Neida, da skal det komme sånne som deg og fortelle at TS går glipp av sååå utrolig mye fordi h*n ikke spiser dette pålegget og hvor vanskelig og sær vedkommende er. Nei, det er ikke alle som synes at noe av poenget med å reise er å spise lokal mat. Kanskje spiser man bare pizza til middag i hele ferien. Men man kan ha en fin ferie allikevel, tro det eller ei. Jævla snobber.

Anonymous poster hash: fe995...5ff

Jeg stilte to spørsmål jeg. Kjeft på noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig harry!

Anonymous poster hash: aadee...c85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Vi har brukt å tatt med litt norsk pålegg når vi er på hytta i sør-Europa, fordi de kan verken det å lage god brød(bare loffskiver som holder på å ramle fra hverandre) og påleggene er ikke det store det heller, veldig lite utvalg. Ikke så rart med tanke på at de ikke har den tradisjonen med å spise frokost, men jeg og familien min har alltid likt å spise brødmat til frokost, så etter det første året da vi oppdaget dette, begynte vi å ta med.

Leverpostei, kaviar, prim og salami er det jeg kan huske vi har brukt å hatt med hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så pinlig berørt av denne tråden. Hvem sitter i sør-Frankrike og spiser prim og mils kaviar?? OMG!

Anonymous poster hash: aadee...c85

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så pinlig berørt av denne tråden. Hvem sitter i sør-Frankrike og spiser prim og mils kaviar?? OMG!

Anonymous poster hash: aadee...c85

Prim kan jeg til nød gå med på, men leverpostei, kaviar og salami? Folk som ikke skjønner at olle bare franskmenne, men også spanjolene, portugiserne, italienerne og grekerne er matkunstnere selv når det gjelder enkle pateer, fiskeprodukter og diverse pølse- og kjøttprodukter, de er jammen ikke riktig nagla. Det blir som å insistere på at de eneste skikkelige hamburgerne som finnes er de fra McDonalds.

Anonymous poster hash: 9c4d6...958

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syltetøy, leverpostei, kaviar, majones



Anonymous poster hash: 7a7f9...19c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig gled i mat, men akkurat frokost er ikke akkurat en høydare i mange land. Sånn sett synes jeg ikke det er så rart at man ønsker å ta med seg litt slik at man har noe man liker. Forstår ikke helt hvorfor man på død og liv skal utfordre smaksløkene til hvert eneste måltid? For alt vi vet spiser ts lokale delikatesser resten av døgnet...

Anonymous poster hash: 12c3d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Italia er faktisk en av de beste måtene å unngå turister på og å få et inntrykk av dagliglivet på nettopp det å spise lokal frokost. Det er jo ikke en eneste nordmann, tysker, japaner eller amerikaner som står og roper "un cappuch' per favore", du er kun omringet av en gjeng italienere. De skjønner kanskje ikke mye av prim og knekkebrød, da.



Anonymous poster hash: d6e03...bfd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød er jeg enig i at kan være vanskelig å finne, men hva slags land er det som ikke har gode oster, skinker, frukt og grønnsaker på dagligvarebutikkene?

Anonymous poster hash: 455a7...814

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så er det meg revnende likegyldig hva andre måtte mene om at jeg skal ha med pålegg på ferie. Jeg synes det er kjedelig med bare ost og syltetøy som man får tak i Tyrkia. Vært der mange ganger men ikke noe som faller i min smak. Takk, dere som faktisk gidder å svare på det jeg spør om :) Da kjøper jeg inn salami, andre røkte pølser, og leverpostei. Tror dere majones holder flyturen eller? De har bare sånn hvit majones der nede...

TS



Anonymous poster hash: 4324d...d65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så er det meg revnende likegyldig hva andre måtte mene om at jeg skal ha med pålegg på ferie. Jeg synes det er kjedelig med bare ost og syltetøy som man får tak i Tyrkia. Vært der mange ganger men ikke noe som faller i min smak. Takk, dere som faktisk gidder å svare på det jeg spør om :) Da kjøper jeg inn salami, andre røkte pølser, og leverpostei. Tror dere majones holder flyturen eller? De har bare sånn hvit majones der nede...

TS

Anonymous poster hash: 4324d...d65

... som du altså får kjøpt i helt vanlige tyrkiske butikker, dog uten svinekjøtt. Er det gris du trenger, må du selvsagt ta med selv når du drar til et muslimsk land.

Anonymous poster hash: 9c4d6...958

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...