Gå til innhold

Cannes eller Nice eller Monaco?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å dra til et sted på den franske rivieraen, og ønsker fine strender og shopping, og gjerne litt sightseeing.

Det viktigste for meg er å få slappe av i 14 dager et sted uten å stresse eller å tenke så mye...

Jeg tenkte på Nice, Monaco og Cannes, eller hva med St.Tropez?



Anonymous poster hash: a6ba4...e49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest iGirl

Hva med å sikte seg inn bittelitt lenger øst og dra til Genoa (italia). Jeg synes det er vakrere der enn i Nice, monaco og cannes. St Tropez har jeg ikke besøkt.

Endret av iGirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sikte seg inn bittelitt lenger øst og dra til Genoa (italia). Jeg synes det er vakrere der enn i Nice, monaco og cannes. St Tropez har jeg ikke besøkt.

Er det strand og shopping og liv der?

Anonymous poster hash: a6ba4...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice eller St. Tropez :)



Anonymous poster hash: 0d850...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranda i nice er jo ikke all verden, St. Tropez har mye bedre strand, det gjelder også Cannes forsåvidt. Ellers er det masse små fine byer i området med flotte strender. Monaco synes jeg er fryktelig slitsomt, greit med en dag for å ha vært der, men 14 dager hadde jeg aldri orket. Det er ikke lange avstander, så om det er enkelt å ta dagsturer til Nice og Monaco om du bor i Cannes. En uke i Cannes og en uke litt lenger vest hadde sikkert vært en fin tur - for eksempel Sanary eller Cassis.

Det finnes en del lister over de beste strendene i Provence hvis du søker, for eksempel denne: http://www.ferieiprovence.no/strandprovence

Flott sted å reise og veldig mye å se.

S



Anonymous poster hash: c8643...633
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trivdes ikke på den franske rivieraen (i mitt tilfelle gjelder det byene Nice, Cannes og Juan-les-Pins + Monaco). Dyrt, veldig folksomt og dårlig service - særlig om man ikke snakker flytende fransk... Stranden i Nice er ikke verdt et besøk! Steiner og grumsete vann. Strendene i Cannes og Juan-les-Pins er bedre. Sikkert en bedre opplevelse om man kjenner noen lokale som kan ta deg med til steder som er verdt å besøke og som vet om gode spisesteder. Om jeg noen gang skulle dratt tilbake, hadde det definitivt vært utenfor sesongen.



Anonymous poster hash: cf6d7...f49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Stranda i nice er jo ikke all verden, St. Tropez har mye bedre strand, det gjelder også Cannes forsåvidt. Ellers er det masse små fine byer i området med flotte strender. Monaco synes jeg er fryktelig slitsomt, greit med en dag for å ha vært der, men 14 dager hadde jeg aldri orket. Det er ikke lange avstander, så om det er enkelt å ta dagsturer til Nice og Monaco om du bor i Cannes. En uke i Cannes og en uke litt lenger vest hadde sikkert vært en fin tur - for eksempel Sanary eller Cassis.

Det finnes en del lister over de beste strendene i Provence hvis du søker, for eksempel denne: http://www.ferieiprovence.no/strandprovence

Flott sted å reise og veldig mye å se.

S

Anonymous poster hash: c8643...633

Cassis var virkelig vakkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...