Gå til innhold

Smerte"helvete", og ingen legetime å få - fortvilet :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I løpet av helgen har jeg fått intense smerter i begge skuldre, og nakke. Alt gjør vondt, og jeg kan tydelig kjenne at noe er galt i den ene skulderen, det er som om noe har "hoppet av". Legevakten i Oslo tar meg ikke i mot, for det er ikke snakk om liv og helse, og fastlegen har ikke time før torsdag.

Sitter på jobb og prøver å gjøre noe nyttig, men det er altså så vondt :'(

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 9f0b6...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring rundt og hør om du kan få en time hos en manuellterapeut på dagen, du trenger ikke henvisning og ringer du en offentlig manuellterapeut så blir det ikke dyrt. En lege kan ikke gjøre annet enn å gi smertestillende og henvise. Har du prøvd to ibux og en paracet? Leger spør alltid om man har prøvd ibux og paracet.

Anonymous poster hash: 4bb29...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var torsdag den første hastetimen fastlegen hadde? Eller er det ordinær time du har bestilt?



Anonymous poster hash: faae0...e80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk. Jeg har prøvd smertestillende... Dette begynte i forrige uke, satt kun 20-30 min ved kontorpulten før jeg stivnet til i nakken og skuldrene, og hadde vondt resten av dagen, gjerne etter hvert i hodet også.

I løpet av helgen "smalt" det i den ene skulderen, og nå i natt kom det også snikende i den andre.

Fastlegen sa de ikke hadde noen som helst mulighet før torsdag.. Trodde de alltid måtte ha slike akkutt timer, men kanskje dette ikke er akkutt nok? :(

Hater å bruke egenmelding, føler at den eneste aksepterte grunnen til em er når man har høy feber og er sengeliggende :/

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ok takk. Jeg har prøvd smertestillende... Dette begynte i forrige uke, satt kun 20-30 min ved kontorpulten før jeg stivnet til i nakken og skuldrene, og hadde vondt resten av dagen, gjerne etter hvert i hodet også.

I løpet av helgen "smalt" det i den ene skulderen, og nå i natt kom det også snikende i den andre.

Fastlegen sa de ikke hadde noen som helst mulighet før torsdag.. Trodde de alltid måtte ha slike akkutt timer, men kanskje dette ikke er akkutt nok? :(

Hater å bruke egenmelding, føler at den eneste aksepterte grunnen til em er når man har høy feber og er sengeliggende :/

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Kan du ta deg råd til en privat legetime?

De fleste private legsentere gir deg time på dagen, nesten på minuttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring rundt til andre leger enn fastlegen og forklar situasjonen, eller du kan punge ut til en privat lege om du har råd til det.



Anonymous poster hash: 65961...9a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt råd til privatlege, jeg bare merker at det føles litt "urettferdig" å skulle punge ut for det, når jeg har fastlege i nabolaget. Er vant til at det er mulig å få time på dagen, og i aller verste fall dagen etter...

Men jeg skal undersøke privat.

Hva anbefales, allmennlege eller manuellterapeut?

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt råd til privatlege, jeg bare merker at det føles litt "urettferdig" å skulle punge ut for det, når jeg har fastlege i nabolaget. Er vant til at det er mulig å få time på dagen, og i aller verste fall dagen etter...

Men jeg skal undersøke privat.

Hva anbefales, allmennlege eller manuellterapeut?

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Du burde jo dratt til lege. Manuellterapaut kan ikke diagnosere noe, annet enn å løse opp i stive muskler. En lege kan henvise deg til MR for å se om det f.eks er en prolaps, han kan og skrive ut resept på f.eks sterkere smertestillende.

Anonymous poster hash: f9aef...46f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, er det noen som er snillere på pris enn andre? I osloområdet../

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En manuellterapeut diagnoserer slike plager og kan sende henvisning til røntgen/ct/mr. De finner fort ut om det er snakk om prolaps eller "bare" muskelsmerter.

Jeg ville helt klart gått til en manuellterapeut og hørt hva h*n sier. Men beholdt legetimen i tilfelle manuellterapeuten ønsker at du skal til en lege, for det skjer.



Anonymous poster hash: eb963...e78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av helgen har jeg fått intense smerter i begge skuldre, og nakke. Alt gjør vondt, og jeg kan tydelig kjenne at noe er galt i den ene skulderen, det er som om noe har "hoppet av". Legevakten i Oslo tar meg ikke i mot, for det er ikke snakk om liv og helse, og fastlegen har ikke time før torsdag.

Sitter på jobb og prøver å gjøre noe nyttig, men det er altså så vondt :'(

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 9f0b6...709

Spurte du i det hele tatt legevakta om hjelp? Jeg har fått time på legevakta om kvelden fordi jeg slo hånda mi ned i grus og is i et fall, spørsmålet var om jeg måtte sy det. Fikk da time tre timer senere. Riktignok ikke i Oslo, men legevakta har plikt til å hjelpe!

Fastlegen sa de ikke hadde noen som helst mulighet før torsdag.. Trodde de alltid måtte ha slike akkutt timer, men kanskje dette ikke er akkutt nok? :(

Hater å bruke egenmelding, føler at den eneste aksepterte grunnen til em er når man har høy feber og er sengeliggende :/

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Da er det vel ikke akutt nok... Men virker som du har fått skuldra ut av ledd? Da kan du jo ringe legen og forklare det... Har ikke legen telefontid så du kan ringe legen direkte, uten å nødvendigvis ringe resepsjonen først?

Du har full rett til, og mulighet til, å bruke egenmelding selv om du ikke har lyst. Jeg bruker egenmelding hvis jeg har hatt epilepsi-anfall, eller hvis jeg er så forferdelig forkjøla at jeg vet at jeg kan smitte andre. Selvsagt også hvis jeg er sengeliggende med feber, men du bør ikke ha så høy terskel på når du skal bruke egenmelding.

Jeg har forsåvidt råd til privatlege, jeg bare merker at det føles litt "urettferdig" å skulle punge ut for det, når jeg har fastlege i nabolaget. Er vant til at det er mulig å få time på dagen, og i aller verste fall dagen etter...

Men jeg skal undersøke privat.

Hva anbefales, allmennlege eller manuellterapeut?

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Hvis du er vant til å få time hos legen på dagen eller dagen etter så er du ikke ofte hos legen? Eller så

er du stadig vekk akutt syk? Noen ganger må man være tålmodige, selv om det er fryktelig vanskelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til privatlege først nå, og hører hva han sier. Fant ingen manuellterapeut som kunne ta meg inn i dag.

Er nesten aldri hos lege, men når jeg først er der så _må_ jeg, for å si det slik.

Har sittet på jobb i litt over en time nå, og hele overkroppen min har bare stivnet til fullstendig :'( øvre del av ryggen, overarmene, nakken, kjenner det til dels ut i fingre i den armen der skulderen er verst. Aldri vært borti lignende før... Lurer på hva det kan være?

Tror det blir noen lange timer frem til legetimen jeg fikk litt før kl 1300...

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte du i det hele tatt legevakta om hjelp? Jeg har fått time på legevakta om kvelden fordi jeg slo hånda mi ned i grus og is i et fall, spørsmålet var om jeg måtte sy det. Fikk da time tre timer senere. Riktignok ikke i Oslo, men legevakta har plikt til å hjelpe!

Da er det vel ikke akutt nok... Men virker som du har fått skuldra ut av ledd? Da kan du jo ringe legen og forklare det... Har ikke legen telefontid så du kan ringe legen direkte, uten å nødvendigvis ringe resepsjonen først?

Du har full rett til, og mulighet til, å bruke egenmelding selv om du ikke har lyst. Jeg bruker egenmelding hvis jeg har hatt epilepsi-anfall, eller hvis jeg er så forferdelig forkjøla at jeg vet at jeg kan smitte andre. Selvsagt også hvis jeg er sengeliggende med feber, men du bør ikke ha så høy terskel på når du skal bruke egenmelding.

Hvis du er vant til å få time hos legen på dagen eller dagen etter så er du ikke ofte hos legen? Eller så

er du stadig vekk akutt syk? Noen ganger må man være tålmodige, selv om det er fryktelig vanskelig!

På legevakten i Oslo må man bare møte opp, trekke en lapp og håpe på å få komme inn. Må gjerne sitte der og vente med en del tragiske tilfeller, for å si det slik, og erfaringene med legevakten har jeg hørt fra vennekretsen er generelt dårlig. Så da blir det heller privatpraktiserende i dag, selv om lommeboka synes det er dårlig gjort ;)

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa du til legen når du ringte da? Du må si det akkurat som det er, at du har veldig store smerter og at du må ha time i dag. Si at du har så vondt at du ikke kan jobbe. Alle legekontor har akuttimer til sånne ting.

Anonymous poster hash: 2ef2d...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Du burde jo dratt til lege. Manuellterapaut kan ikke diagnosere noe, annet enn å løse opp i stive muskler. En lege kan henvise deg til MR for å se om det f.eks er en prolaps, han kan og skrive ut resept på f.eks sterkere smertestillende.

Anonymous poster hash: f9aef...46f

Det kan kiroprakto også.. Veldig lite legen får gjort ts. Ta deg en tur til kiropraltor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva sa du til legen når du ringte da? Du må si det akkurat som det er, at du har veldig store smerter og at du må ha time i dag. Si at du har så vondt at du ikke kan jobbe. Alle legekontor har akuttimer til sånne ting.

Anonymous poster hash: 2ef2d...39b

Jeg fortalte nøyaktig hvor ille det er (eller hvor ille det føles for meg). Og i ren frustrasjon og smerte begynte jeg å gråte også - pinlig nok.

Alt jeg fikk til svar var "det er bare å beklage, men jeg kan kun tilby deg en time hos praktikant på torsdag"...

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte nøyaktig hvor ille det er (eller hvor ille det føles for meg). Og i ren frustrasjon og smerte begynte jeg å gråte også - pinlig nok.

Alt jeg fikk til svar var "det er bare å beklage, men jeg kan kun tilby deg en time hos praktikant på torsdag"...

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Jøss! Det var skikkelg dårlig! Føler veldig med deg altså! Har du klart og få tak i en privat lege? Håper du får hjelp, høres ikke noe greit ut!

Anonymous poster hash: 2ef2d...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Det var skikkelg dårlig! Føler veldig med deg altså! Har du klart og få tak i en privat lege? Håper du får hjelp, høres ikke noe greit ut!

Anonymous poster hash: 2ef2d...39b

Jeg har ingen gode erfaringer med dette legesenteret fra før av heller, så jeg kommer til å bytte lege.

Æsj, tiden går så sakte i dag... :(

Anonymous poster hash: 4ddf9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kiroprakto også.. Veldig lite legen får gjort ts. Ta deg en tur til kiropraltor

Det kan være prolaps i nakken, da har kiropraktor lite å få gjort.

Anonymous poster hash: 6fadd...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...