Gå til innhold

Innsetting av kobberspiral og infeksjon/betennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skrev et innlegg for en ukes tid siden om at jeg skulle sette inn kobberspiral, og nå er jeg her igjen og plager dere (beklager...). Har googla litt, og jeg blir jo så skremt av det jeg leser og innbiller meg alt mulig rart, blant annet dette med infeksjon. Det gjorde veldig vondt for meg å sette inn spiralen, men det var jo over ganske fort (har ikke født, ble gjort sist tirsdag). Fikk en sterk smertereaksjon med kvalme og kaldsvetting et kvarters tid etterpå, men det har jeg forstått at er normalt. Gikk også over ganske raskt. Fram til og med fredag hadde jeg menssmerter, og lite blødning, fikk googla meg til at det også var normalt.

Da jeg var liten hadde jeg kronisk UVI, men dette vokste jeg fra meg. Nå får jeg milde symptomer en sjelden gang, men det går alltid over av seg selv i løpet av en dag, og jeg har ikke trengt antibiotika/penicillin siden jeg var liten. I dag har jeg kjent på "forløperne" til slike symptomer slik de arter seg hos meg, altså en litt uggen følelse nedentil, samt litt "kniping" (ikke vondt) på venstre side nede ved livmoren, og en litt trykkende følelse i magen. Har ikke vondt når jeg tisser. Er eventuell UVI farlig når det gjelder infeksjonsfare i forbindelse med spiralinnsetting? Inntrykket jeg får av googlingen min er at det stort sett er klamydia og gonoré som er farlig, og det vet jeg at jeg ikke har. Jeg var "fin nedentil" før innsettelse også.

Jeg vet at dere ikke er leger eller helsepersonell, og sånn sett ikke har grunnlag for å gi meg ordentlig svar, men jeg håper at noen med erfaring med kobberspiral kanskje har noen innspill her :) Hvis det ikke blir bedre skal jeg selvfølgelig ringe legekontoret og høre om jeg bør komme inn for konsultasjon.

Hilsen smånevrotisk ung kvinne



Anonymous poster hash: 89267...820
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan føles litt annerledes den første tiden etter man har satt inn kobberspiral men det normaliserer seg etterhvert.

Anonymous poster hash: 81357...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Ikke farlig, bare annerledes i starten. Har selv kopperspiral og ikke født. Er du bejymret: Ring fastlegen og få en prat med litt utfyllende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er sikkert normalt det jeg opplever, er bare litt paranoid ;) har bestemt at jeg ringer legekontoret på onsdag/torsdag hvis jeg ikke føler det har blitt bedre innen da, bare for sikkerhets skyld. Går og føler på hver minste lille ting nå, jeez.

TS

Anonymous poster hash: 89267...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...