Gå til innhold

Hvis du må velge en ting, hva er det beste med å være deprimert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da mener jeg med å ha en depresjon. Jeg mistenker selv at jeg er deprimert, men er ikke helt sikker. Hva er egentlig det man merker best? Tankekjør, energimangel, liten matlyst? At man ikke har lyst til noe?

Anonymous poster hash: fa693...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det VERSTE mente jeg! Beklager, autocorrect som slår til!

Anonymous poster hash: fa693...828

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ved å ha en depresjon ? Det er da ingen verdens ting som er bra med å ha en depresjon. Det er et helvette!



Anonymous poster hash: 3663e...e0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ved å ha en depresjon ? Det er da ingen verdens ting som er bra med å ha en depresjon. Det er et helvette!

Anonymous poster hash: 3663e...e0f

Jeg skrev feil. Det skulle stå "verste".

Anonymous poster hash: fa693...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hei vi skal på ferie til 50 000 kroner og du skal få bli med oss gratis, blir du ikke glad da?"

"vi er på ferie, spiser den beste maten, er på det flotteste hotellet og du er enda ikke glad...du er så utakknemlig"

det verste er at folk ikke forstår!!



Anonymous poster hash: 11075...ac7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg med å ha en depresjon. Jeg mistenker selv at jeg er deprimert, men er ikke helt sikker. Hva er egentlig det man merker best? Tankekjør, energimangel, liten matlyst? At man ikke har lyst til noe?Anonymous poster hash: fa693...828

Få time hos legen din og be om f.eks en MARS test http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/montgomery-and-aasberg-depression-rating-scale-madrs-3271.html

Anonymous poster hash: 14906...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det føles som at du revner innvendig, det gjør så jævelig vondt og du vet ikke hvorfor.



Anonymous poster hash: eeb90...fee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med å være deprimert er når alle rundt deg snakker om fremtiden. Man klarer rett og slett ikke å se for seg fremtiden når man er deprimert. Ikke vil man det heller. Man vil bare bort.

All angsten som følger med er også noe av det jævligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er helt tom innvendig. Stirrer i luften, ingen energi, tankekjør - og du er fult klar over det og bare sitter å ser på at livet går deg forbi. Å vite at du klarer ikke uansett. Så du fortsetter bare å se på at livet går fra deg.... Det et det verste! Å være 100% klar over at det er et problem, men ikke klarer å ta tak i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ingen mening med livet, ingen fremtid, stadig på "rømmen". Slår deg ikke til ro med noen ting som helst, ingenting er godt nok. Tappes for energi, tror at du ikke betyr noe for noen, at du ikke kommer til å klare noe, ja, du føler at livet går i fra deg. Jeg f.eks, har en tøff fortid, i den fortiden, så jeg alltid fremover, gledet meg på at det ville skje noe stort. Men når skjer det "store"? jeg får panikk.. er det her alt? Ja, sånn.



Anonymous poster hash: e2c00...4db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ingen mening med livet, ingen fremtid, stadig på "rømmen". Slår deg ikke til ro med noen ting som helst, ingenting er godt nok. Tappes for energi, tror at du ikke betyr noe for noen, at du ikke kommer til å klare noe, ja, du føler at livet går i fra deg. Jeg f.eks, har en tøff fortid, i den fortiden, så jeg alltid fremover, gledet meg på at det ville skje noe stort. Men når skjer det "store"? jeg får panikk.. er det her alt? Ja, sånn.

Anonymous poster hash: e2c00...4db

men likevel, tror jeg at det jeg leter etter..er fortiden! jeg leter etter følelsen. fortiden er alltid trygg, fremtiden, skummel.

Anonymous poster hash: e2c00...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt.

Null livslyst, suicidal, gråtingen, selvskadingen, selvhatet, mørket, byrden jeg er.



Anonymous poster hash: 6afbc...85a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomheten, ensomheten og den totale mangelen på håp.

Det handler ikke om å ikke ha lyst, men det er rett og slett ikke noe igjen å ta tak i. Det er ikke energi, det er ikke lys, det er ikke håp.

TS, dra til legen. Hvis du kan ta tak i dette før det utvikler seg, så er du heldig!



Anonymous poster hash: 5dd08...a56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for meg var å grine hver JÆVLA dag og ikke ha et svar å gi når kjæresten spurte hva det var. Jeg kunne ikke tenke på noe. Ingenting tilsa at jeg skulle ha det slik, men presset på brystet var der hver dag uansett.

Det røyk ett forhold i det verste søkket dessverre, og det kommer alltid til å jage meg men jeg har fått hjelp og trykket er borte nå. For meg var det et lys i enden av tunellen.

Anonymous poster hash: 92379...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan sikkert virke veldig rart for mange men vet du hva, jeg tenkte at dette var en utrolig fin måte å vinkle det på! Jeg har hatt dype depresjoner hele livet og har perioder hvor det kan bli veldig ille, men har trent lenge og hardt med å endre tankemønsteret mitt og jeg har blitt flink til å styre mine egne retninger når jeg tenker. ikke alltid det går men noen ganger. Det jeg vil med dette er at uten depresjon så tror jeg ikke jeg hadde vært så reflektert, så sterk og så positiv (i de periodene jeg ikke er langt nede). Jeg hadde aldri kunne blitt så lykkelig av å kjenne at noen er så glad i meg, mer enn jeg er selv noen ganger. Jeg tar i mot all kjærlighet, alle stryk på armen og alle smil jeg får med SÅ mye glede, noe jeg tror ikke jeg hadde gjort hvis jeg hadde vært uten depresjoner.

Men det var vel ikke helt svar på spørsmålet ditt. jeg ble bare litt satt ut at spørsmålet du først stilte og det fikk meg til å tenke (enda mer) :rolleyes: ....

Redigert: for å svare på spørsmålet ditt... jeg synes det verste med depresjoner er at jeg mister kontrollen over følelsene mine og kan såre andre veldig mye. og at jeg kan skremme meg selv, det er veldig ubehagelig.

Endret av iove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man egentlig ikke har lyst til å leve, og ikke har lyst til å gjøre noe aktivt for å dø heller. Venter bare på at et eller annet skal skje så jeg kan komme ut av verden.

Tomheten og tristheten man føler i seg, og man har ingen ting å tenke på for å gjøre det bedre, for fremtiden frister ikke og nåtiden venter jeg bare på at skal gå over.



Anonymous poster hash: 1dcf7...fc5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...