Gå til innhold

Flaut å spørre legen om p piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei har vurdert å spørre legen om p piller pga at jeg har så sterke mensensmerter men synes det er litt flaut å spørre om det når det egentlig ikke er det som er formålet med p piller noen råd?

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prevensjon er bare en av flere grunner til å gå på p-piller, og er det noen som er fullt klar over det er det legene. Gå til legen, si du har smerter og spør hvilke piller han/hun vil foreslå at du prøver. Verre er det ikke.

(Jeg slutter ikke å la meg forundre over hva folk kan klare å være flau over.)



Anonymous poster hash: 686af...61e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prevensjon er bare en av flere grunner til å gå på p-piller, og er det noen som er fullt klar over det er det legene. Gå til legen, si du har smerter og spør hvilke piller han/hun vil foreslå at du prøver. Verre er det ikke. (Jeg slutter ikke å la meg forundre over hva folk kan klare å være flau over.) Anonymous poster hash: 686af...61e

grunnen til at jeg synes det er flaut er fordi jeg har mannlig fastlege og er jente selv vet ikke hvorfor jeg synes det er flaut

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har vurdert å spørre legen om p piller pga at jeg har så sterke mensensmerter men synes det er litt flaut å spørre om det når det egentlig ikke er det som er formålet med p piller noen råd?

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Det er veldig vanlig å be om dette. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du går på vgs eller ungdomsskole finnes det en helsesøster. Hun (eller han) kan skrive ut p-piller til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å be om dette. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du går på vgs eller ungdomsskole finnes det en helsesøster. Hun (eller han) kan skrive ut p-piller til deg.

jeg er 18 å går siste året på vgs

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå til helsesøster på helsestasjoner om du vil ha p piller. :)

Og om du synes det er flaut å spørre om p piller. Så kan du si at du trenger det for mensensmerter/hoppe over mensen.



Anonymous poster hash: 6f469...8d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur ikke det er alle helsesøstere som skriver ut de skriver ut bare hvis man skal bruke det til prevensjon det er bare leger som kan skrive det ut for mensensmerter bar jeg hørt

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg synes det er flaut er fordi jeg har mannlig fastlege og er jente selv vet ikke hvorfor jeg synes det er flaut

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Da anbefaler jeg deg å enten bytte fastlege til noen du føler deg tryggere med, eller gå til helsesøster om du har muligheten til det slik sol87 sier.

(Jeg måtte forresten finne en ny lege selv når jeg skulle ha p-piller fordi legen ble flau. Familien min hadde brukt ham siden moren min var liten, og så kommer plutselig veslejenta og ber om p-piller? Skal love deg det ble mye kremting og rødming, ja. :fnise: Og så fant jeg en ny lege jeg ikke hadde vært hos før, og kommer inn på kontoret til den kjekke fyren! :sjokkert: Det var nesten så jeg snudde i døra. Men han var veldig flink, altså.)

Anonymous poster hash: 686af...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefaler jeg deg å enten bytte fastlege til noen du føler deg tryggere med, eller gå til helsesøster om du har muligheten til det slik sol87 sier. (Jeg måtte forresten finne en ny lege selv når jeg skulle ha p-piller fordi legen ble flau. Familien min hadde brukt ham siden moren min var liten, og så kommer plutselig veslejenta og ber om p-piller? Skal love deg det ble mye kremting og rødming, ja. :fnise: Og så fant jeg en ny lege jeg ikke hadde vært hos før, og kommer inn på kontoret til den kjekke fyren! :sjokkert: Det var nesten så jeg snudde i døra. Men han var veldig flink, altså.) Anonymous poster hash: 686af...61e

haha fikk meg en god latter nå <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sterke menssmerter og det var faktisk min mannlige fastlege på 63 år som foreslo at jeg skulle teste om p-piller gjorde det bedre. Jeg var 16 og ikke seksuelt aktiv. Ikke flaut!

Leger er borti dette hver dag.



Anonymous poster hash: 1dbcf...373
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 18 å går siste året på vgs

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Da er det bare å snakke med helsesøster - de er nok veldig vant til jenter som ber om p-piller for det du skal ha dem til. (men det er nok legen din også). Husk at leger har sett og hørt det meste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er alle helsesøstere som skriver ut de skriver ut bare hvis man skal bruke det til prevensjon det er bare leger som kan skrive det ut for mensensmerter bar jeg hørt

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Det er ikke hva jeg har hørt. Men de kan ikke skrive ut hvis du har sykdommer som kan komplisere det, da må leger inn. Ellers kan helsesøstre skrive ut p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hva jeg har hørt. Men de kan ikke skrive ut hvis du har sykdommer som kan komplisere det, da må leger inn. Ellers kan helsesøstre skrive ut p-piller.

kan man ta p piller hvis man har astma?

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grunnen til at jeg synes det er flaut er fordi jeg har mannlig fastlege og er jente selv vet ikke hvorfor jeg synes det er flaut Anonymous poster hash: dd44a...01d

Gå til helsestasjon for ungdom. Der er de helt vant med denne typen spørsmål. Vi som jobber med helse ser det som en voksen og fornuftig avgjørelse når undom kommer og spør om resept på p-piller. Det vi synes er fortvilende er alle dem som burde kommet og fått resept, i stedenfor å komme og være fortvilet fordi de er blitt uønsket gravid.

Om du har mye smerter bør du få henvisning til gynekolog go få undersøkt om det er mulig å finne årsaken til smertene og å fjerne årsaken. Endometriose er en årsak til smertefull mens.

Anonymous poster hash: f8efe...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ta p piller hvis man har astma?Anonymous poster hash: dd44a...01d

Helsesøster og jordmor skriver p-piller til friske kvinner, legen vurderer sykehistorie og velger evt. Type prevensjon når en har kroniske sykdommer.

Anonymous poster hash: f8efe...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ta p piller hvis man har astma?

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Det går helt fint for astmatikere å ta p-piller. De som har økt risiko for blodpropp skal være forsiktig med p-piller, men astma er ikke blant de tilstandene som øker risikoen for blodpropp.

Anonymous poster hash: 2abf3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er og 18 TS. Har gått på p-piller siden jeg var 15 og pga masse underlivsplager har både fastlegen på 60 (mann) og en god del mannlige gynekologer kjent og sett oppi vaginaen min.. Så p-piller burde være verdens minste problem. Selv om du skulle trenge det til prevensjon.



Anonymous poster hash: 7bd56...895
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ta p piller hvis man har astma?

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Jeg har dessverre ikke kompetanse til å svare deg på slike spørsmål, jeg er ikke helsepersonell. Men det kan nok helsesøstera di gjøre! Har du forresten tenkt på at du kan snakke med moren din om smertene? Det kan godt hende hun slet med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke kompetanse til å svare deg på slike spørsmål, jeg er ikke helsepersonell. Men det kan nok helsesøstera di gjøre! Har du forresten tenkt på at du kan snakke med moren din om smertene? Det kan godt hende hun slet med det samme?

hun har hatt ganske sterke smerter hun å ja når hun var på min alder men hun synes jeg har litt mer enn henne jeg blir kvalm og klarer nesten ikke å få gå får noen ganger så store kamper at det gjør vondt å sitte og ligge hun har prøvd p piller selv hun synes det hjalp litt men hun gikk opp i vekt av de har hørt fra ei vennine at p stav også kan hjelpe på smerter

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har hatt ganske sterke smerter hun å ja når hun var på min alder men hun synes jeg har litt mer enn henne jeg blir kvalm og klarer nesten ikke å få gå får noen ganger så store kamper at det gjør vondt å sitte og ligge hun har prøvd p piller selv hun synes det hjalp litt men hun gikk opp i vekt av de har hørt fra ei vennine at p stav også kan hjelpe på smerter

Anonymous poster hash: dd44a...01d

Da synes jeg du skal snakke med din mor om dette, og høre hva hun sier. Kanskje hun til og med kan bli med deg til legen, om du synes det blir lettere da. Klart du ikke skal gå og ha det sånn, om det er mulig å gjøre noe med det! Eller gå til helsesøster, som jeg foreslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...