Gå til innhold

Mat mot "gal" hjerne? Jeg har lest så masse om folk som blir så mye bedre med riktig kosthold..erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over 20, og føler jeg snart må klare å kommunisere litt bedre med folk. Jeg liker ikke på f.eks jobben, når det er mange rundt meg som står og snakker og tøyser, da jeg blir litt missunnelig på at de klarer det. Jeg klarer ikke denne tøysinga, jeg har aldri likt smalltalk. Jeg blir også fort stresset (er nok av de høysensitive). Jeg bruker lang tid på å skjønne ting, til og med yngre klarer det bedre og jeg føler meg barnslig. Jeg klarer ikke å konsentrere meg om fler ting på en gang heller, vanskelig for å sortere tankene og planlegging rett og slett. Klarer liksom ikke helt å la vær å skjule følesene mine, f.eks, det er lett å se at jeg blir stresset.
Men, jeg er nok ikke lett å komme inn på for andre, jeg gir ikke komplimenter, tar masse ansvar og er veldig engasjert liksom , når det ikke er intressant. Har ikke spist sånn veldig sunt heller, det går mye i kanelboller med sukker, brød, melk og ja..
Hadde en periode for mange år siden, hvor jeg lå unna brød og sukker, og raske karbohydrater. Noe jeg burde tenke på? Har også vært veldig undervektig, har sultet meg tildigere, og jeg må spise nesten hele tiden for å holde meg mett. har masse angst og forbrenner nok mye på det. Kan det være at noe i hjernen min spises ? :S føler ikke helt den funker.



Anonymous poster hash: eb66b...ce9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat mot "gal" hjerne kalles medisiner.



Anonymous poster hash: 21d80...983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt noen kjøttetende organismer i hjernen så hadde du nok merket det relativt raskt i forhold til intense smerter.

Og nei, jeg tror ikke kanelboller med sukker eller brød er grunnen til at du ikke er like dyktig på smalltalk som andre.

Jeg skjønner ikke helt logikken bak disse tankerekkene dine, og de høres ikke normale ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok D-vitamin og omega 3 er hjerneføde. Derfor kan det lurt å ta tran hver morgen.

På kvelden kan du ta Magnesium og B-vitamin for normal hjernefunksjon og for å roe nervene til søvn.

Viktig at du får i deg nok næring. Spis gjerne havregrøt til frokost. Grovt brød/rugbrød med pålegg til lunsj og middag med masse grønnsaker og proteinkilder. Du kan også ta deg en solid kveldsmat hvis du har tendenser til å bli undervektig.

Regelmessig trening er også bra for hjernefunksjonen.



Anonymous poster hash: 195f3...e07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye å ta tak i, tror ikke du finner løsningen på et forum. Har du prøvd psykolog?



Anonymous poster hash: b27b5...19c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg sterkt å lese boken Mat til sinns, av Berit Nordstrand. Det er utrolig mye å hente på kosthold om man er litt ustabil eller hva man skal kalle det. Selv var jeg deprimert, pøste på med sukker.. og fikk et nytt liv da jeg klarte å endre kostholdet :)

Anonymous poster hash: d3a5a...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til legen.



Anonymous poster hash: e8764...80b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...