Gå til innhold

Slutte på p-piller? Noen med erfaring? Humør? Kviser? Vekt? ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får invalidiserende smerter i ryggen dersom jeg har blødning, og de rekker ikke å gå over før neste mens. Så dermed bygger smertene seg opp måned for måned. Går derfor sammenhengende på p-piller uten pause. Måtte bytte til et annet merke (qlaira) hvor jeg ikke kunne hoppe over mens, etter tre menser var jeg sykemeldt fra jobb, måtte bruke sterke smertestillende (opiater) daglig og klarte knapt å kreke meg mellom seng, sofa og do. Nå har jeg byttet tilbake, har ikke hatt mens på to måneder. Nå har jeg kuttet ned på pillene til en tredel av jeg brukte mens det sto på og jeg har mye mindre vondt. Jeg er også tilbake i arbeid.

Jeg må bare innrømme at jeg gleder meg til overgangsalderen setter inn og mensen er slutt. For dette er ikke greit. Jeg har barn, og håpte jo at det skulle bli bedre etter fødsel. Men det ble bare verre. Jeg blør så jeg blir anemisk og får så sterke smerter nå at jeg ikke fungerer. Og PMS-monsteret vokser for hver gang.

Dette var kanskje ikke helt det du spurte om......... Sorry. Ikke meningen å kuppe tråden. Er bare så oppgitt. Gjorde godt å blåse ut litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk på Yasmin i ca 6 år. Da jeg sluttet gikk jeg ned ca 5 kg, men fikk til gjengjeld MASSE kviser. Store, røde kviser. Har aldri vært plaget med kviser, men fra jeg slutta på p-piller og i et år etterpå slet jeg med skikkelig uren hud. Jeg mistet aldri mensen. Den kom som vanlig selv etter pilleslutt.

I dag, 3 år etter, så har jeg kjempefin hud, og får bare et par kviser når jeg har mensen. Angrer ikke på at jeg slutta, selv om det året med kviser var kjempetøft. Synes kroppen min kjennes bedre ut nå enn det den gjorde da jeg gikk på p-piller. :Nikke:

Hvor lenge etter at du slutta på pilla gikk du ned 5kg? Har gått mange år på yasmin. Har slutta nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i sommer og kommer aldri til å bruke hormonprevensjon igjen i mitt liv! Jeg ble et nytt menneske når jeg sluttet, jeg ble mindre nedstemt og ble mer glad og positiv. Når jeg gikk på p-piller var det som å konstant gå med en mørk sky over hodet mitt. Vekten har ikke forandret seg og huden min ble bedre. I tillegg våknet "understellet" til igjen og jeg fikk sexlysten tilbake. Mensen var veldig uregelmessig i begynnelsen men det har kommet seg ganske bra nå. Jeg sluttet i juni og mensen kom ikke før uti august, det var veldig deilig å gå igjennom sommerferien uten mensen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter at du slutta på pilla gikk du ned 5kg? Har gått mange år på yasmin. Har slutta nå :)

Hmm, tror det var i løpet av 4 - 6 mnd? Jeg veier meg i utgangspunktet ikke, men merket det på klærne mine. Tror jeg gikk ned en eller to buksestørrelser :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror det var i løpet av 4 - 6 mnd? Jeg veier meg i utgangspunktet ikke, men merket det på klærne mine. Tror jeg gikk ned en eller to buksestørrelser :Nikke:

Heldig! Hadde ikke gjort noe om det samme hadde skjedd her :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dritmasse kviser da jeg sluttet på pillen i sommer. Jeg fikk kviser da jeg gikk på pillen og, hadde alltid 2-3 stk på haka, og jeg tenkte da at det var hormonene som gjorde det, så jeg bestemte meg for å slutte på pillen, og se om det ble bedre igjen da. Jeg var aldri plaget med kviser før jeg begynte på pillen, hadde helt fin hud. Men det ble myyye verre. Da var det ikke snakk om bare 2-3 stk som jeg syntes var gale, nei det ble hele haken, små nupper på pannen og kanskje en midt på kinnet eller mellom brynene. Og de var skikkelig vonde og, ganske betente. Så når da noen kviser begynte å gå vekk, så kom det nye igjen. Ble også litt glinsende på haken og mellom øyebrynene. Jeg følte meg ikke fin, jeg hatet haken min, og brukte mye sminke for dekke over, og det gjør det jo ikke noe bedre..

Så jeg ble dritlei og gikk til fastlegen min. Hun sa jeg burde prøvde Diane og en kur med Tetralysal. Skal til legen igjen om noen dager nå, hår gått på kuren i noen uker nå, så skal vi se.. Der har hjulpet meg myye, har ikke en kvise igjen.

På den annen side så ble humøret mitt mye bedre etter jeg sluttet. På de andre pillene, Microgynon, hadde jeg skikkelig dårlig tålmodighet, humørsvinger, var skikkelig irritabel og kjæresten min merker spesielt mye forskjell. Jeg var mye lettere å ha med å gjøre da jeg sluttet, ting som kunne irritere hodet av meg før plaget meg ikke littegran. Og sexlysten var mye bedre.

Nå når jeg da har begynt på Diane så merker jeg ikke noe særlig med bivirkninger, jeg er ikke så superbitch som jeg var på Microgynon, jeg er liiitt irritabel til tider kanskje, men ikke så gale. Har ikke fått noe særlig med bivirkninger egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare av ren nysgjerrighet:

Dere som slutter på pillen, er dere single, prøver dere å få barn, bruker dere kondom eller eventuell annen type prevensjon?

Absolutt ikke meningen å kuppe tråden din TS, men geg lurer veldig på dette, fint hvis dere kan svare igjen. :-)

Hilsen jente på 26 som har startet på ppiller igjen (for beskyttelsen sin skyld)...



Anonymous poster hash: 4047d...a77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av ren nysgjerrighet: Dere som slutter på pillen, er dere single, prøver dere å få barn, bruker dere kondom eller eventuell annen type prevensjon? Absolutt ikke meningen å kuppe tråden din TS, men geg lurer veldig på dette, fint hvis dere kan svare igjen. :-) Hilsen jente på 26 som har startet på ppiller igjen (for beskyttelsen sin skyld)... Anonymous poster hash: 4047d...a77

Jeg har kjæreste, vært sammen med ham i 3 år nå. Jeg sluttet jo pga hudproblemene mine, i håp om at det skulle forbedre seg... Den gang ei. Vi brukte kondom på den tiden, da vi ikke vil ha barn helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av ren nysgjerrighet:

Dere som slutter på pillen, er dere single, prøver dere å få barn, bruker dere kondom eller eventuell annen type prevensjon?

Absolutt ikke meningen å kuppe tråden din TS, men geg lurer veldig på dette, fint hvis dere kan svare igjen. :-)

Hilsen jente på 26 som har startet på ppiller igjen (for beskyttelsen sin skyld)...

Anonymous poster hash: 4047d...a77

Jeg er i et forhold, vært sammen i snart 6 år. Prøver ikke å få barn. Sluttet på grunn av alle bivirkningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får invalidiserende smerter i ryggen dersom jeg har blødning, og de rekker ikke å gå over før neste mens. Så dermed bygger smertene seg opp måned for måned. Går derfor sammenhengende på p-piller uten pause. Måtte bytte til et annet merke (qlaira) hvor jeg ikke kunne hoppe over mens, etter tre menser var jeg sykemeldt fra jobb, måtte bruke sterke smertestillende (opiater) daglig og klarte knapt å kreke meg mellom seng, sofa og do. Nå har jeg byttet tilbake, har ikke hatt mens på to måneder. Nå har jeg kuttet ned på pillene til en tredel av jeg brukte mens det sto på og jeg har mye mindre vondt. Jeg er også tilbake i arbeid.

Jeg må bare innrømme at jeg gleder meg til overgangsalderen setter inn og mensen er slutt. For dette er ikke greit. Jeg har barn, og håpte jo at det skulle bli bedre etter fødsel. Men det ble bare verre. Jeg blør så jeg blir anemisk og får så sterke smerter nå at jeg ikke fungerer. Og PMS-monsteret vokser for hver gang.

Dette var kanskje ikke helt det du spurte om......... Sorry. Ikke meningen å kuppe tråden. Er bare så oppgitt. Gjorde godt å blåse ut litt

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut! Du kan ikke vurdere å sette inn hormonspiral da? Hormonene virker bare lokalt, og jeg har hørt at flere slipper mensen med en slik spiral :)

Anonymous poster hash: ad15a...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av ren nysgjerrighet:

Dere som slutter på pillen, er dere single, prøver dere å få barn, bruker dere kondom eller eventuell annen type prevensjon?

Absolutt ikke meningen å kuppe tråden din TS, men geg lurer veldig på dette, fint hvis dere kan svare igjen. :-)

Hilsen jente på 26 som har startet på ppiller igjen (for beskyttelsen sin skyld)...

Anonymous poster hash: 4047d...a77

Sluttet fordi jeg ble aseksuell av hormonell prevansjon.

Er samboer, og kan overhodet ikke tenke meg barn på MINST 10 år. Vi bruker kondom nå, og er superfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk igjen mensen i går! :laugh:

Dvs. fikk første ordentlige mens 42 dager etter siste pille.

Ellers har jeg fått plagsomt stor sexlyst. Men jeg digger det, for jeg har følt meg aseksuell i de 2,5 årene jeg tok piller. Men litt spesiellt er det når en plutselig synes en skuespiller i en film på tv er helt fantastisk deilig :skratte: Hadde helt glemt at det var mulig!

Så her er i hvertfall en stk VELDIG fornøyd p-pille-slutter :laugh:

Edit:
Sliter med fett hår da, og det er veldig plagsomt. Håper det gir seg snart! Utenom det er jeg helt "plage-fri" :)

Endret av PrinsesseNila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på dag 77 uten mensen. Har tatt graviditetstest nettopp, den er negativ, så får bare vente da. Kjenner noen litt rare "bobler" der nede av og til, det kiler. Kanskje noe som skjer, men ikke noe annet. Skal uansett til gynekolog for å ta celleprøve, kan jo kanskje be henne sjekke samtidig om hun ser noe som kan skape problemer?

Jeg valgte å slutte fordi jeg har gått på dem i 10 år, og var lei rett og slett. Vil se om kroppen funker, og vi ønsker barn om et år eller to.



Anonymous poster hash: 6484b...63f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg på dag 77 uten mensen. Har tatt graviditetstest nettopp, den er negativ, så får bare vente da. Kjenner noen litt rare "bobler" der nede av og til, det kiler. Kanskje noe som skjer, men ikke noe annet. Skal uansett til gynekolog for å ta celleprøve, kan jo kanskje be henne sjekke samtidig om hun ser noe som kan skape problemer?

Jeg valgte å slutte fordi jeg har gått på dem i 10 år, og var lei rett og slett. Vil se om kroppen funker, og vi ønsker barn om et år eller to.

Anonymous poster hash: 6484b...63f

Hadde samme følelsen dagene før jeg fikk den tilbake. Litt sånn bobling, stikking av og til og "menssmerter" som varte i bare noen sekunder. Hør med gynekologen du, men den kommer nok tilbake snart skal du se ;) (Går det mer enn 6 mnd bør du kontakte lege da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å slutte på pilla.. Føler meg ofte nedstemt/likegyldig uten grunn. Jeg har ikke depresjon, dette har jeg fått sjekket. Gått på microgynon nå i 8 år, prøvd andre p-piller som kun inneholder gestagen og ikke østrogen, og piller som inneholder mindre østrogen enn microgynon, men om jeg skal gå på hormonell prevansjon uten å få mellomblødning annenhver dag, er det kun microgynon som gjelder.

Jeg har en samboer, og er egentlig interessert i å begynne å prøve å bli gravid i nærmeste fremtid, men jeg tror ikke han er klar for det enda. Har ikke tatt det opp med han enda, da det ikke har passet seg iforhold til livssituasjon frem til nå. Men om han ikke ønsker å prøve enda, så må vi jo ty til kondom. Jeg personlig har lite og dårlig erfaring med bruk av kondom, han liker heller ikke å bruke kondom.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få han med på at jeg slutter på p-piller. Etter å ha lest litt om det ser jeg jo hvor mye forskjell det utgjør for veldig mange...samtidig så er jeg usikker på hva det vil gjøre med sexlivet vårt om vi må bruke kondom... Hmmm.... Valgets kval..

Anonymous poster hash: f92d8...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...