Gå til innhold

Mizu's kosthold&treningsdagbok


Mizu

Anbefalte innlegg

I know! :grine:

Gad, KG er skikkelig jerk av og til, innimellom får jeg beskjed om at filen er for stor til å laste opp. Hallo, den er 11kb. Wtf is this? 1998? :fnise: Derfor blir gårdagens kosthold lastet opp i dag.

post-84309-0-54168200-1407419354_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen lunsj. Tannlege faen:P

post-84309-0-43318500-1407449423_thumb.p

Øsj, ser fordelingen mellom fett, carbs osv. ikke er så bra. Før pleide jeg å planlegge alle måltidene dagen i forveien så jeg kunne se og tilpasse om det ble for mye eller for lite av noe, så da ble det naturlig nok bedre. Men det virket litt sånn... hysterisk, og var en del jobb. Får se hva jeg orker når det nå er slutt på ferien og blir mer stress i hverdagen, lettere å gjøre dårlige valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

Startvekt: 65kg

Målvekt: 60kg

Nåværende vekt: 63,7kg

Vekttap: -1,3kg

Wow, før sommeren nådde jeg 63,9kg og var i ekstase for det var en all-time low siden jeg var sikkert 15-16 år, men så kom ferien...:P Aaah, deilig, nå kan jeg ikke vente til jeg når målet! Men jeg må jo ha en premie til meg selv. Men hva i all verden skal det være? En svær sjokoladekake, bare til meg selv? :fnise: Huff nei, ikke det! Vet ikke hva jeg skal finne på :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får melding om det fordi du har brukt opp all plassen din tenker jeg. Du kan slette minnet på kontrollpanelet ditt!

Premie kan være: Et nytt klesplass, nye treningsklær, treningsflaske i glass, masse bær eller lignende som gjør at du holder motivasjonen oppe. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får melding om det fordi du har brukt opp all plassen din tenker jeg. Du kan slette minnet på kontrollpanelet ditt!

Premie kan være: Et nytt klesplass, nye treningsklær, treningsflaske i glass, masse bær eller lignende som gjør at du holder motivasjonen oppe. :jepp:

Er det begrenset for hvor mye èn bruker kan laste opp? :klo: Trodde det kun var per gang?

Tja, har litt lyst på et sånt camelbak belte for å ha med meg på tur/joggetur da... :sjenert: Og en bedre sportsbh til melonene. Men akk... er student og har nettopp kostet på meg noen turer til tannlegen, og mer blir det, så går det en del tusen der. Har mao. egentlig ikke penger å bruke på premie i det hele tatt :( Men er en del klesplagg jeg har lyst på, men er liksom ikke så mye vits i å kjøpe noe nytt om jeg skal krympe ut av det. Nei, jeg får se hva jeg finner på :) Selv om den sjokoladekake-ideen frister pittelitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det begrenset for hvor mye èn bruker kan laste opp? :klo: Trodde det kun var per gang?

Tja, har litt lyst på et sånt camelbak belte for å ha med meg på tur/joggetur da... :sjenert: Og en bedre sportsbh til melonene. Men akk... er student og har nettopp kostet på meg noen turer til tannlegen, og mer blir det, så går det en del tusen der. Har mao. egentlig ikke penger å bruke på premie i det hele tatt :( Men er en del klesplagg jeg har lyst på, men er liksom ikke så mye vits i å kjøpe noe nytt om jeg skal krympe ut av det. Nei, jeg får se hva jeg finner på :) Selv om den sjokoladekake-ideen frister pittelitt :fnise:

Premier deg med å gjøre noe du liker som du sjeldent gjør da. :jepp: Er student selv og vet hvor stram lommeboka kan være. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Premier deg med å gjøre noe du liker som du sjeldent gjør da. :jepp: Er student selv og vet hvor stram lommeboka kan være. :P

Hm, ja kanskje det. Kanskje jeg skal kjøpe et lerret og male, er lenge siden jeg har gjort det og koster ikke allverden for et lite lerret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja kanskje det. Kanskje jeg skal kjøpe et lerret og male, er lenge siden jeg har gjort det og koster ikke allverden for et lite lerret:)

God idè! :nigo: Det er viktig å få fokuset vekk fra mat når man tenker belønning, ellers er det lett å havne tilbake på gamle vaner igjen. Jeg unner meg alltid noe treningsrelatert eller gjør noe jeg sjeldent tar meg tid til å gjøre som jeg liker. Det har gjort forholdet til mat generelt mye lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal jo til byen i morra så kan jo se om jeg finner en hobbybutikk eller noe:) Og mat blir det ikke noe av, for i morra skal en av visdomstennene ut. Oh joy...

Æsj, å dra ut å spise på fredager må jeg slutte med, hver gang jeg gjør det så ender det med at jeg ikke orker å telle kalorier den dagen rett og slett fordi jeg ikke vet når jeg ikke lager mat selv. Og da forplanter det seg gjennom hele helga:\ Har latt være å veid meg men kjennes ut som vinninga har gått opp i spinninga.

Skal på kino i morra men siden jeg skal til tannlegen først så blir det neppe noe snacks av betydning:P Bare å fylle opp kjøleskapet med yoghurt, grøt og suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ao...! :tannverk: Gikk ut med to visdomstenner i kjeften, kom hjem med to visdomstenner i en liten eske:P Hehe, var ikke vondt(dog kunne jeg vært foruten knase-lyden...), men nå har jeg jo to svære kratre baki der så kjenner litt hodeverk. Tenker jeg tar en paracet før jeg drar på kino, just in case.

Føkk, er sulten enda. Var fri for yoghurt og alt mulig i morres da jeg skulle ha frokost, men ville ikke spise noe som kom til å sette seg i tenna, så jeg drakk bare litt juice. Kunne jo ikke spise før klokka var 15 heller, og da gikk det i smørgrøt. Skal spise pittelitt is når jeg kommer hjem med ganske brukbar samvittighet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det verste er når de kraterne skal gro. Jeg synes det var ganske ille å trekke de også jeg da, men det var jo fordi jeg ikke hadde plass til de og tennene hadde kjørt seg inn i kjeven. Aue.

Is kan spises med samvittighet etter å ha trukket visdomstenner. Tross alt er det ikke mye man kan spise før kraterne er grodd igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det hørtes vondt ut! >_< Men trekkingen var ikke så ille hos meg, men knaselyden var fæl! Grøss!

Men ja; maten i dag ble jo helt messed up; juice som frokost, ingen lunsj, smørgrøt til middag, iste med sukker til kinoen, is og yoghurt til kvelds. Gudd stuff! :P Gad, magen min kommer til å gjøre opprør når jeg begynner å spise fast føde igjen :fnise:

post-84309-0-84595400-1407873602_thumb.p

Oi, kom på jeg glemte å se etter lerret... Men er nå enda en stund til jeg når målet da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, pasta i ostesaus var mektige saker...! Kjentes ut som om jeg hadde svelget en murstein:P Og den sausen trenger noe mer tweaking før den blir bra.

post-84309-0-47359300-1408056418_thumb.p

Ja, ser nå jeg fikk nok proteiner i dag i alle fall:P Men mener jeg leste en eller annen artikkel på at om en skulle ned i vekt burde man holde seg til maks 100g karbohydrater om dagen. Synes det høres litt lite ut, uten at jeg har veldig peilig. Nå spiste riktig nok jeg pasta og polarbrød i dag, så er nok mulig å komme under 100 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tull. Jeg spiser mye mer karbo enn fett, og det har jeg alltid gjort. Gikk ned over 10kg når jeg startet å spise sunt selvom det gikk i masse karbohydrater. Bare tull. Karbo trengs for å bygge muskler også, så bare dustete å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del forskning peker jo på at det er mest effektivt å spise mer proteiner og mindre karbohydrater da, men det får nå være grenser:P Jeg tror ikke jeg spiser så veldig mye karbohydrater til å begynne med heller.

Oooog så er det jo veiedag:P

Startvekt: 65kg

Målvekt: 60kg

Nåværende vekt: 64,1kg

Ok, litt opp siden sist altså. Skylder på all den rare maten pga. visdomstennene :fnise: Og jeg har det jo ikke travelt:) Meeen det hadde vært fint å kunne gå på shopping. Er liksom ikke så mye vits i å kjøpe noe nå om jeg bare skal slanke meg ut av det. Har ett "slanke-plagg," det får holde. En shorts. Fikk den ikke på meg da jeg kjøpte den. Nå får jeg den på og tørr tilogmed å sette meg ned i den mene... ser litt ut som en stappet pølse :fnise:

Og til slutt: tunfisk pizza er ikke godt... :spy:

Endret av Mizu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det på ene siden har nesten lukket seg så våget å smake på litt popcorn på søndag :danse: Men på den andre siden setter det seg alltid mat fast av en eller anna grunn -_- Takk som spør:) Gleder meg bare til å kunne slutte med det skyllemiddlet, for får så dårlig ånde av det :(

Wow, jeg har spist SALAT til middag i dag, enda jeg ikke er så glad i rene salater, det er godt en gang i blant, eller ved siden av noe, men ellers... meh. Uten dressing forøvrig!

Meeen så spiste jeg et jern vafler til frokost da, og blir vafler til kvelds og. Damn it restemat, u'll make me fat! :fnise:

Men satser på det blir litt mer struktur i matinga(høres ut som om jeg er et dyr i en dyehage) nå som hverdagen er tilbake. Skolestart og det der. Har tilogmed kjøpt meg matboks :laugh: Slipper jeg de triste ziplock posene.

post-84309-0-04027500-1408385600_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg matboks i dag jeg og! :laugh: Har innsett at jeg ikke kan gå en hel skoledag uten mat, og at maten i kantina blir altfor dyr (og feit) i lengden. Så sitter å lager lunsj-plan for dagene fremover. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuh, care to share? :) Prøver å bli mer kreativ med lunsjen:P

post-84309-0-15730600-1408569869_thumb.p

Off, verste med å gå skole er egentlig den dårlige samvittigheten. Jeg synes aldri jeg får lest og pugget nok, selv om jeg sitter hele dagen. Går vel så som så med konsentrasjonen også sikkert. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dayyyum...! Sjekk makro næringsstoffene for dagen da!:D

post-84309-0-68097200-1408647775_thumb.p

Tror det må være en slags ny rekord for meg :fnise: Utrolig hva pittelitt planlegging kan gjøre! Og så er det egentlig litt gøy å ha matboks igjen! Tror jeg ikke jeg har brukt siden ungdomsskolen faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...