Gå til innhold

Nuttapia gir seg selv en oppstrammer


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Søndagens matinntak:

2 skiver brød, 1 med brunost og 1 med salami og masse agurk

2 skiver brød med gulost

Et par pepperkaker

Også ble det fortesegmat idag, Mækkærn.

2 kopper kaffe

1 kopp gløgg

1 mandarin

Stod opp sent og har vært på farta i hele dag. Har selvfølgelig drukket masse vann, men ikke spist så sunt. Magen er fin, men har rapet masse ikveld. Altså, litt oppblåst som vanlig. Men det blir jeg fort når det er arrangementer som skjer som jeg har ansvar for.

Fantastisk helg :hjerte:

EDIT: Måtte kaste i meg ei brødskive før jeg la meg igår.. PUH..

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Digg trening idag!

10 minutter på mølla - orka ikke mer fordi jeg fikk så inni h.. hold! Så DET var dritt..

Men så ble det skikkelig beintrening i 50 min ca. Det var tungt, au og digg! Deilig å kjenne musklene spille i låra også! Fy søren, dette er jo kjempemoro!

60 kg beinpress

18 kg lår foran

13 kg lår bak

90 grader inntil veggen

25 kg mage

Jogga i 6 minutter før hold slo til..

Litt dårlig tid idag, eller så hadde jeg slengt meg på mølla igjen på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips for å få best utbytteav bentreningen er faktisk å gjøre som du gjorde i dag. Varm opp, tren ben og så avslutt med kondisjon. Da er musklene friske og fine til styrketreningen og ikke slitne etter kondisjonstrening. Da vil også løpeøkten etter styrkeøkten gi en ekstra bonus med tanke på fettforbrenning. Fordi da brenner du allerede fett i etter styrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte å skrive gårsdagens matinntak..!

To brødskiver

Trening

Brødskive med to egg

Ramen (Japansk nudelsuppe med kylling og et tonn med grønnsaker og egg - namme!)

Brødskive

Mandariner

Masse vann

Dagens inntak: (null trening pga jobbintervju og en sønn med feber)

2 brødskiver

Salat med noen biter karbonade (liker ikke det så godt)

Grov baguette med ost og skinke, grønnsaker

Solrik

Middagsrester fra igår

Et par biter sjokkis (fikk mamma-besøk)

Masse vann og mandariner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme med sykt barn idag, og da rakk jeg heller ikke å trene hjemme. Supertrøtt og bare masse kos.

Startet dagen med havregrøt

2 knekkebrød

Mandariner

Kjøttsaus og pasta (tomat)

..nå er kl 21 og jeg er sur i magen og småsulten. Skal forsøke å spise nøtter og tørka frukt (uten salt), så kanskje jeg slipper å spise noe annet.

Lavt aktivitetsnivå = Lavt kaloriinntak

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt lite mat frøken. Selvom det er lavt aktivitetsnivå ☆

Jeg veit.. Men klarer ikke spise når jeg ikke er sulten :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening!!

Oppvarming på mølla, 11 min, 124 kcal.
Styrketrening armer, rygg og mage. (Prøve å trene så lite bryst som mulig for å beholde det lille jeg har der.. ) sirkel på apparatene i ca 70 min.

En liten kondisjon/forbrenningsøkt tilslutt på 22 minutter og 270 kcals.

Jepp, da har jeg vel tatt igjen for dagene denne uka uten trening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, glemte å skrive igår hva jeg har spist..

Havregrøt

Proteinbar

-Trening

1 brødskive og 2 egg

Chicken Tikka med ris

2 rista brødskiver med gulost

Masse mandler

Vann, appelsinjuice

Luftsmerter utpå kvelden. For mye mandler?

Fikk en smådårlig nyhet, svelget dermed et tonn med luft?

Så å si flat mage (mer enn før), men vondt i magen.

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er jeg ferdig met matlogg. Skal til legen på onsdag. Har dukket litt dypere i dette med irritabel tarm, og lest mye om fruktose. Jeg har funnet flere lister med ja/nei-matvarer ift det å ha fruktoseintoleranse, hvor mye fruktose matvarene inneholder etc.

Når jeg ser over matvarene som er nei/kanskje-mat, så ser jeg fort at det er mange ting der jeg reagerer på. Det samme på ja-maten, så vet jeg at det som står skrevet er matvarer jeg vet at jeg kan spise uten å få vondt.

Ved fruktose malabsorpsjon vil ikke all fruktosen bli absorbert og den vil bli værende i tarmen og trekke til seg vann (osmose), noe som gjør at tarminnholdet vil bevege seg raskere og kunne resultere i diaré. Bakteriene i tykktarmen vil spise opp fruktosen som ikke har blitt absorbert (bakterier elsker karbohydrater) og produsere gasser som hydrogen, karbondioksid og metan. I tillegg til gasser vil dette kunne gi utvidet tarm, oppblåshet og kramper. Andre symptomer som også kan oppstå ved fruktose malabsorpsjon er magesmerter, forstoppelse, hodepine, trøtthet, utslett, eksem, kløe, akne, depressjon, sug etter karbohydrater, refluks og kvalme. Dette er nokså likt irritabel tykktarmsyndrom og i mange tilfeller er fruktose malabsorpsjon grunnen til nettopp dette.

Så får vi se da, hva legen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg spiste igår som kan være litt på fruktose-kanten var to fisherman, 4 CuraMed og 1 glass appelsinjuice. Magen var flat og fin, men var ganske luftig på kvelden.

Er blitt skikkelig forkjøla IGJEN, så jeg klarer ikke holde meg unna halstabletter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerte magen uten fruktose da?

Jeg tror det må flere dager til før man opplever en større forandring. Men magen har ikke vært fysisk stor de siste to dagene, men helt klart mye luft utpå dagen, spesielt på kveldstid.

Sitter nå og venter på at legen skal rope meg opp. Det blir spennende!

Premiere på Hobitten ikveld! Siste i rekka.. Puh, det blir litt trist.. Vann og pistasjenøtter som godis :jepp:

ForKjølelsen er på hell, så satser på trening imorgen. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jes, idag har jeg tatt blodprøver for jern, D-vit, stoffskiftet, blodprosent, eple, melk, gentest ift laktose, etc, samt at hun kjente på magen min. Ingen hevelser i indre organer.

Imorgen skal jeg levere avføringsprøve.. Det blir jævli snålt!

Så får jeg svar på ny time neste torsdag. Blir vel sikkert prøver da også. Håper vi finner ut av ting fort som fy. Uansett hva jeg spiser for tiden, så er magen oppblåst og lever sitt eget liv. Ekkelt!!

Jeg spiser nesten ikke sukker fra før, så da er det faktisk litt vanskelig å kutte ut det lille jeg får i meg. Men om det blir konstantert at fruktose og kunstig søtning er et problem, så kutter jeg det 100%.

På tide å bli bra, på tide å føle seg vel, det er på tide å bli sjef over kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble boble i magen :ler: Møkklei - bokstavelig talt!

Sirkeltrening imorgen (idag)! Ei venninne kommer hit, så da kan jeg snørre uten å bli forlegen, slik jeg ville blitt på senteret. Lørdag blir nok en mølle-tur! Blir godt å få kjøre på siste halvannen uka før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening - pokker! Tett i hodet og fortsatt ikke i form. Julebord imorgen, så hadde jo håpet på å fått meg en treningstur i forkant.. Men Neida..

Magen er blitt litt mindre denne uka. Fortsatt luft og smerter, men ikke så hoven og oppblåst. Fantastisk! Havnet på en nonstop-smell igår, men merker ingenting idag.

Tror detta går helt fint jeg. Men ingen salt og store utskeielser idag, imorgen er det penkjole som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wohoooo! Har gått ned mellom 3 og 4 kg siden jeg veiet meg hos mamsen sist, som var i oktober-ish. :danse:

Imorgen er jeg klar for trening igjen, det skal bli såååå deilig!

Barnefri i natt, så imorgen skal jeg sove litt ekstra med god samvittighet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sprek start på uka igår.

På mølla; løpte så hardt og fort og lenge som jeg orket på 15 minutter

armer

ben

mage

også ei løpe-økt til. Ble ikke mer enn en drøy time, da jeg kjente at jeg ikke hadde trena på ei stund.

Blir nok trening idag også, må bare våkne litt. Har et kilo med snørr i kroppen hver morgen, så jeg evlger å fortsatt ta det litt pent.

10 + på Legpress igår, dvs at jeg nå tar 70 kg. Dette er en legpress-maskin hvor du dytter fra med bena i en nedgående vinkel. Det er ikke den hvor du får press under føttene og du legger på vekter selv. <-- Den har jeg ikke forsøkt meg på, for jeg har ikke hatt noen som kan vise meg de apparatene.

Håper så inderlig at jobb kommer på plass snart, så kunne jeg hatt en PT-time annenhver uke eller noe. Jeg vil så gjerne fortsette, men motivasjonen daler litt nå - nettopp fordi jeg ikke kommer meg videre. Det begynner å bli litt ensformig, men det er klart at det fortsatt gir resultater, så jeg gir meg nok ikke SÅ lett.

Men jeg er klar for nye apparater og treningsformer.

Svar på resultater hos legen imorgen. Håper da vitterlig dem har finni noe..

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nytt sprekt lår! :ler:

Ingen utslag på prøvene hos legen, så da er det jo bare å fortsette å føle seg fram. Litt slitsomt dette her i lengden, men alternativene er jo selvfølgelig noget verre!!

Hatt treningsfri over jula, har vært bødt til å samle psyken og kroppen sammen igjen. Null jobb og lite penger tærer på. Jula har definitivt gitt meg overskudd og jeg føler meg mer glad enn på lenge!

Baksiden av medaljen er kiloene jeg har lagt på meg!

Andre treningsøkt i 2015, magen står ut som en tut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror MyFitnessPal er min nye bestevenn :hjerte:

Alle matvarer går inn, og hvis ikke så kan jeg legge det til selv :jepp: Deretter kan jeg stykke det opp i de størrelsene jeg ca spiser.

Starter uka pent egentlig:

3,5 km på mølla fordelt på incline på 10 og speed på 6,5 + 5 min løpe.

Triceps, 3 serier,12 rep med 7kg vekt.

Mage, 3 ser, 12 rep, 20 kg

Sånn stativ du lener armene på og løfter hele kroppen, 3 serier, 10 rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...