Gå til innhold

Change nothing, and nothing will change


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Har meldt meg inn på SATS/Elixia, går på Pilates to ganger i uken og gjør lett yoga omtrentlig hver dag, både hjemme og der. Når eksamen blir ferdig skal jeg utvide og gjør litt mer avansert. Hittil har det vært mest for å stresse ned, slappe av og fokusere på noe annet enn pensum. Det hjelper ekstremt mye!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette. Men etter at jeg begynte på Pilates (4 uker siden jeg begynte å gå fast) har noe knukket i ryggen min. Jeg hadde vel egentlig ikke vondt før, tror jeg. Har ikke VONDT, men merker at noe annet har skjedd. Jeg er ledigere, orker å sitte lengre, føler meg på en måte bedre. Kombinert med yoga og avslapningsteknikker kan jeg nå se tilbake på et semester uten PANIKK! :fnise:

Jeg prøver å spise så godt som mulig, men er vanskelig med jobben. Er billigst for meg å spise på jobb, og der er det jo mest pizza og takeaway... Så da prøver jeg å leve sunnest mulig hjemme.

Nå er det snart juleferie og jeg gleder meg sååå mye til å ha mer tid til trening og ikke minst yoga som jeg har forelsket meg totalt i. Må bare bli ferdig med eksamen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferie, motherfuckers.

Trening og jobb, god mat, julestemning og kjærlighet står på tapetet. Ikke noe pensum før neste år.

I DID IT!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har blitt dårlig på å oppdatere her, men det er egentlgi et godt tegn; jeg er opptatt med å gjøre andre ting. Som å trene, for eksempel.

Nå har jeg brutt "styrke"-terskelen min. Jeg har aldri likt å trene styrke og jeg føler meg veldig dum når jeg gjør det. Men i førjulstiden dro søsteren min og meg sammen på trening og hun lærte meg de forskjellige apparatene og forskjellige øvelser jeg kunne gjøre. Det var gøy og jeg håper vi kan dra sammen oftere. Hun er veldig flink og jeg har noen å lære av, det gjør det enklere enn å gå rundt der inne alene... Føler meg som en fisk på land alene i treningsstudio :fnise:

Ellers går det mye i yoga og pilates fremdeles, og jeg sykler på ergometersykkel når jeg har muligheten til det hjemme hos pappa. Etter hvert vil jeg begynne på tredemøllen på sentrene for å teste leggen, men jeg er fortsatt nervøs for hvordan det står til med den... Men jeg merker at kroppen har det bedre og hodet har det bedre og det blir jo ikke bedre enn det :)

Målene mine for 2015(ikke spesifikke nok, men noe å jobbe ut fra)

- skape tydeligere rutiner for treningen og hverdagen min.

- bli sterkere i rygg, mage og ben. (<--- pilates og styrketrening)

- smidighetstrening skal prioriteres!(<--- yoga, pilates og tøying)

- fortsette den gode prioriteringen min som jeg har hatt store deler av 2014: legge meg tidlig, fortsette med å ikke røyke(dette blir nok faktisk det letteste), prioritere vekk festing og alkohol og fokusere på meg selv og det som gjør meg til meg.

Øvrige mål 2015(utenom trening):
- Spare 60 000 kr til egenkapital og buffer.

- Jobbe bedre med studiene (lære meg mer, rett og slett. Bli flinkere i faget mitt! )

- Benytte tiden jeg har i døgnet bedre.

- Bli flinkere til å lage mat, utfordre meg selv i matveien og bruke store deler av fritiden min på kjøkkenet.

Jeg syns det er vemodig å ta farvel med 2014, fordi det har vært et utrolig fint år. Jeg har vokst mye, lært masse, fått utrolig mange nye gode venner. Jeg har sluttet å røyke, jeg har begynt å trene. Så mye gode vaner og venner! Men heldigvis tar jeg med meg de inn i 2015 også, og nå har jeg et heeelt år å fortsette alt det bra jeg startet i fjor på.

Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på SATS igjen sammen med søsteren min. En ny styrkeøkt er gjennomført og jeg kommer til å bli så ufattelig støl! Hun er veldig flink og guider meg gjennom øvelsene. Vi gjør de samtidig(annenhver på apparater) og hun får meg til å faktisk glemme de tankene jeg oftest har i studio: nemlig at jeg ser dum ut, at alle ser på meg, at jeg gjør ting feil etcetc.

Så det er fint å kunne gjennomføre en treningsøkt uten disse tankene. Kanskje jeg etter hvert kan lage en egen liten rutine og følge den på egenhånd. Vil jo gjerne utvide horisonten min og bli mest mulig selvstendig, og ha et bredt spekter jeg kan trene.

To treningsøkter gjennomført siden torsdag! Ikke dårlig, egentlig. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Så flink du er! Når du har hatt en slik 2014, må jo bare trenden fortsette dette året også :glis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde håpet å få inn en time yoga i dag, men ser ikke ut til at jeg rekker det før jobb, dessverre.

Men i morgen blir det yoga, og lørdag skal jeg på SATS sammen med søsteren min igjen. Gleder meg til å kjenne på stølheten igjen, og ikke minst lære meg øvelsene bedre slik at jeg etter hvert kan gå dit alene.

Da vil jeg få maks utbytte av at jeg faktisk betaler opp mot 600 kr i måneden! :trene:

Jeg tenker halvannet år tilbake i livet mitt. Da hadde jeg "ikke råd til å trene". Pfffft, jeg bare prioriterte å røyke og drikke. Jeg orket ikke, trening var ikke noe for meg etc etc. Unnskyldninger aaall the way. Jeg er glad for at jeg har fått snudd tankegangen min og livet mitt - det føles veldig deilig.

Wops - nå må jeg løpe, skal treffe min venninne som bor på den andre siden av kloden, og hennes kjæreste derfra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Når du har hatt en slik 2014, må jo bare trenden fortsette dette året også :glis:

Ja, ikke sant! Jeg håper på det samme, og skal gjøre alt jeg kan for at det skal bli like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken får jeg til to styrkeøvelser med søsteren min, en på torsdag og en på søndag før jobb. Og hun har fast bestemt at jeg skal fra nå av skrive ned alt av øvelser og kilo jeg tar for å kunne se progresjonen min tydelig. Det er nok smart, så kanskje jeg bruker denne dagboken til å loggføre det! Er det en god idé? Blir det kjedelig? :fnise:

Jeg har også blitt inspirert til å lage noe ala dette. Altså ta bilder og kunne se fremgang i yogaen også. Hadde jo vært kult å kunne se fremgangen i fleksibiliteten, må bare få noen til å ta bilder! Pinlig, haha.

Kostholdet går bra, men jeg er elendig til å spise ofte nok... I går gikk det 8 timer mellom to måltider (småspiste inni der, altså) og det er ikke bra. Så resten av denne uken skal jeg tenke aktivt på mat og at det ikke skal ta så lang tid mellom måltidene :fnise: Dask på lanken - må huske å spise.

I dag lagde jeg omelett med avocadosalsa og bacon til, med litt fetaost til frokost :wow: Jeg blir fremdeles dårlig av karbo(gjær+karbokombinasjonen!) tidlig på dagen, og denne frokosten holder meg mett lenge! Skjønner ikke hvordan jeg overlevde på knekkebrød og brød før?!

Nå skal jeg slappe av et par timer før jobb!

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, forresten, nå er det snart nøyaktig ett år siden jeg sluttet å røyke! :danse: :danse: :danse::bolledeig: :bolledeig: :bond::takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 15. januar

Oppvarming: 1000 m roing

Bulgarske utfall: 1+1 kg x 10+10 x 3 *

Sittende roing: 25 kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 5 kg x 10 x 3 *

Leg curl: 22,5 x 10 x 3

Chest press: 25 x 10 x 3

Leg press med vippebrett på føttene: 29 x 10 x 3 *

Båten: 1 kg ball x 20 x 3 *

Avkjøling: litt stretching og å gå hjem (10 minutter)

Beskrivelser:

* = var lett, prøv mer neste gang.

10 = repetisjoner
10+10= repetisjoner per arm/ben (10 på høyre, 10 på venstre)

3 = sett

x+x kg = antall kilo per ben/arm

Er dette oversiktlig nok? Jeg har ikke akkurat de samme øvelsene hver gang, men håper dette kan hjelpe meg å se fremgang. Jeg er ikke så flink med excel heller, så tror dette blir den letteste måten å holde oversikten? Noen andre som har innspill?

Noen av øvelsene har litt rare navn, men det er mest for min egen del å kjenne igjen øvelsene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 18. januar

Oppvarming:

6 minutter gange i 5 km/t

9 minutter lett jogging, 7 - 7,5 km/t

Chest press: 25 kg x 10 x 3

Leg press med vippebrett på føttene: 37 kg x 10 x 3

Stående sidehev: 1+1 x 10 x 3

Wall ball: 4 kg x 10 x 3

Skulderpress: 10 kg x 10 x 3

Sittende roing: 25 kg x 10 x 3

Crunchies(red cord): 10 x 3

I dag har jeg altså da løpt ni minutter sammenhengende - og det har jeg ikke gjort på over et år! Jeg har ikke merket noe som helst i leggen(hverken under eller etter), så håper og tror at min lange pause med innslag av yoga og lette styrkeøvelser har styrket leggmuskulaturen, og at benhinnebetennelsen nå er historie! :bolledeig:

Men flere enn meg som blir litt svimle etter å gå av mølla? Det var veldig ubehagelig... Er det noe man blir vant til etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 22. januar

Oppvarming: 1 000 m roing

Bulgarske utfall: 4+4 x 10+10 x 3

Triceps, over hodet: 5 x 10 x 3

Stående sidehev: 1+1 x 10 x 2

2+2 x 10 (tror jeg, husker ikke helt :( )

Chest press: 25 x 10 x 3

Kick-back leg: 17 kg x 10+10

15 kg x 10+10 x 2

Crunchies (red cord): 10 x 3

Båten m/ ball: 3 kg x 20 x 3

Det går fremover!!! :danse:

Nå begynner jeg å føle meg trygg på mange av øvelsene, mon tro om jeg tør etter hvert å gå alene og trene styrke! Vurderer å dra å løpe/gå litt før jobb på søndag, håper det åpner tidlig nok bare. Ellers er jeg kjempestøl i dag etter treningen i går. Jeg haaar såå vondt i rumpa, hahaha. Merker ikke noe særlig til noe forbedringer i kroppen enda, men ser jo at jeg klarer å løfte mer, da. Før var 10 bulgarske utfall uten ekstravekt helt grusomt, nå har jeg 8 kilo ekstra! :jolie: *fornøyd*

Håper alle får en good helg!

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening 26. januar

Leg press: 70 kg x 6 x 3

Kickback m/stropp: 15 kg x 8 x 3

Leg curl: 25 x 8 x 3

Sittende roing: 30 kg x 8 x 3

Push ups (knær, bred armstilling): 10 x 3

Båten: 3 kg x 10 x 3

Stående roing*: 10 kg x 8 x 3

* Ligge med brystet på brett og løfte opp fra stativ.

Wops, glemte å føre inn treningen på mandag! Kjørte litt tyngre vekter og færre repetisjoner, det gikk fint. Begynner å bli glad i styrketrening nå :danse: føles bra!

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 29. januar

Skulderpress: 12,5 kg x 10 x 3

Sittende roing: 25 kg x 10 x 3

Pull-ups: -40 kg x 10 x 3

Bulgarske utfall: 4x4kg x 10+10 x 3

Chest press: 25 kg x 10 x 3

Push ups (knær, bred armstilling): 10 x 3

Helvetesbøy* : 10 x 3

*: Ligge ytterst på benk, strekke bena ut og opp, så opp og ned. Sykt tungt.

Jeg hadde ikke helt dagen i dag, jeg hadde ikke spist nok og var i dårlig humør. Heldigvis ble humøret bedre utover treningsøkten, men treningen ble ikke akkurat 100%. Men uansett gjorde treningen dagen og humøret bedre, og det føles DEILIG. :danse:

---------------------------------------------

Jeg har lyst til å løpe litt på mølla i morgen før jobb, får se om jeg tør! :plystre: Har litt sosial angst på studio alene fremdeles, men nå begynner jeg å føle meg tryggere... Men er så redd for at folk skal se rart på meg om jeg går et stykke og løper i bare ti-femten minutter... Jeg vet dette er tullete og bare i hodet mitt, men er ikke helt sikker på om jeg er klar. Men er man noen sinne klar da?

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også svimmel etter at jeg har gått av mølla! Litt sånn at alt rundt går litt for fort :P Tror det er vanlig, går jo fort over!

Føler jeg er omtrent i samme situasjon som deg. I morgen er første gang jeg skal dra i studio alene, og kjenner jeg gruer meg litt :P Jeg tenker aldri over andre folk i salen, mest på meg selv, så burde jo tenke at de fleste andre gjør det og? Eneste gangen jeg kan huske å ha tenkt over andre er når det er folk som bare slækker og sitter og snakker sammen. Tenker ingenting om de som faktisk trener.

Jeg har omtrent samme oppvarming som deg, og på mitt treningssenter er det mange som går på møllene uten å løpe i det hele tatt :)

Veldig bra progresjon forresten :biggrin::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir også svimmel etter at jeg har gått av mølla! Litt sånn at alt rundt går litt for fort :P Tror det er vanlig, går jo fort over!

Føler jeg er omtrent i samme situasjon som deg. I morgen er første gang jeg skal dra i studio alene, og kjenner jeg gruer meg litt :P Jeg tenker aldri over andre folk i salen, mest på meg selv, så burde jo tenke at de fleste andre gjør det og? Eneste gangen jeg kan huske å ha tenkt over andre er når det er folk som bare slækker og sitter og snakker sammen. Tenker ingenting om de som faktisk trener.

Jeg har omtrent samme oppvarming som deg, og på mitt treningssenter er det mange som går på møllene uten å løpe i det hele tatt :)

Veldig bra progresjon forresten :biggrin::trene:

Ja, det er visst flere som blir det. Håper jeg blir mer vant til det etter hvert, syns det var ekkelt. :( Godt å lese man er fler om teite tanker i studio. Jeg vet jo selv at jeg ikke bryr meg om de andre som er der, men jeg klarer ikke å tenke at de ikke bryr seg om meg, hvis du skjønner... Æsj, håpløst! :(

Drar et par timer før jeg skal på jobb opp på studio, så har jeg god tid og det er færre på senteret. Går det gæli får jeg dra på shoppingsenteret og shoppe istedenfor, eventuelt sitte på jobb og lese et par timer.... Tenkte å lage en spilleliste i kveld jeg kan løpe med. Hvis det blir kjedelig har jeg podcast også. Hvis ikke er det vel TV-er på ved møllene. Iiiik, blir litt redd dette men men. Nå får jeg bare krysse alt av fingre og tør og håpe at leggen ikke krangler på løpingen, og at jeg kan begynne å løpe oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SEIER!!!!!!!!!

Jeg gjorde det! Jeg dro på SATS i dag før jobb, og løp på mølla!!!!! Nå som jeg har gjort det en gang skjønner jeg ikke heeelt hva jeg stresset med, menmen. Det ble ikke noe heftig løpeøkt, jeg testet leggen og det føltes bra.

Varmet opp, 10 minutter på 4.5. Så løp jeg 10 minutter på 7.0, for så å gå i 10 minutter på 4.5. Avsluttet med å løpe på 7.5 i 10 minutter. Jeg er fornøyd med det, for jeg har ikke merket noe i leggen whatsoever og jeg var alene på mølla for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SEIER!!!!!!!!!

Jeg gjorde det! Jeg dro på SATS i dag før jobb, og løp på mølla!!!!! Nå som jeg har gjort det en gang skjønner jeg ikke heeelt hva jeg stresset med, menmen. Det ble ikke noe heftig løpeøkt, jeg testet leggen og det føltes bra.

Varmet opp, 10 minutter på 4.5. Så løp jeg 10 minutter på 7.0, for så å gå i 10 minutter på 4.5. Avsluttet med å løpe på 7.5 i 10 minutter. Jeg er fornøyd med det, for jeg har ikke merket noe i leggen whatsoever og jeg var alene på mølla for første gang!

Gratulerer masse! :biggrin: Når man har vært der en gang alene, så blir det mye lettere neste gang :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse! :biggrin: Når man har vært der en gang alene, så blir det mye lettere neste gang :biggrin:

Tusen takk!! Det føles bra nå i etterkant! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...