Gå til innhold

Silfens dødsmarsj


Silfen

Anbefalte innlegg

Gjest Silvermist

Du er flink!

Når du har kommet inn i en "treningsrutine" er treningen kjekk cirka 2 av 3 økter. Jeg trener styrke, og synes det er toppen 66,6666666666666666 av gangene. De resterende 33,3333333333333 gangene er det rett rett og slett rævva. Jeg føler meg som en punktert ballong, og alt er møkk og drit. (Ja, drit, ikke dritt. Drit). Bottom line, bit den resterende andelen tenner sammen.

Det blir bedre som hun sukett-kvalme damen på TV3 sier.

Jeg lover, hold ut.... blunkemsiley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det er jo ikke som om jeg ikke har trent før. Og da må jeg nesten spørre; hvor mange år må man gjøre det før det blir gøy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Altså, det er jo ikke som om jeg ikke har trent før. Og da må jeg nesten spørre; hvor mange år må man gjøre det før det blir gøy?

Tviler på at trening kan klassifiseres som GØY for noen. Ihvertfall nesten ikke.

Tror at det er gjengrodde vaner og rutiner som til slutt gjør det til en nødvendighet. Som å gå på do. Sjeldent veldig artig, men gud bedre så digg og tilfredsstillende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Cirka 1. Eller 10.

For min del er det kun gøy om jeg får trene det jeg har funnet ut at jeg liker. Hvilket er styrke for min del. Frie vekter og styrketimer i sal.

Kondisjonstreningen kan andre ha for seg, er overhodet ikke interessert i å stampe på stedet hvil på en mølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er genial, Silfen! Jeg trente selv styrke tre ganger i uken i fire måneder. Jeg ble i bedre form, jeg hadde hyppig progresjon og løftet mer og mer vekter, og vekta gikk stødig nedover også. Men det ble aldri noensinne i nærheten av å være gøy. Trening er uhorvelig kjedelig. Nå er vekta like høy som kondisjonen er lav her i gården, så noe må jeg gjøre. Forsøker å finne på noe lurt.

Ellers kryss i taket for din innsats - og dine skrivekunster. Skal følge med her. Kanskje du til og med kan inspirere meg til å gjøre et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er nå her at resultatet blir gøy. Det er nemlig gøy å bli pult på gulvet uten å få vondt i ryggen, sånn bare for å ta et eksempel. Målet helliger middelet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Ideen er nå her at resultatet blir gøy. Det er nemlig gøy å bli pult på gulvet uten å få vondt i ryggen, sånn bare for å ta et eksempel. Målet helliger middelet.

God innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg elsker å lese dette! Trener selv for å bli fortere frisk etter lengre tids sykdom, det går, men det er bare fordi hodet mitt skal. Tror nesten jeg må bytte ut sykkel og jogging med apparater, bare for å kunne banne over dem som deg! Godt å se at flere gjør det "bare fordi jeg må", og synes det er imponerende at du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at trening kan klassifiseres som GØY for noen. Ihvertfall nesten ikke.

Tror at det er gjengrodde vaner og rutiner som til slutt gjør det til en nødvendighet. Som å gå på do. Sjeldent veldig artig, men gud bedre så digg og tilfredsstillende! :)

Joda, for meg som elsker å sykle er spinningtimer med motiverende instruktører veldig gøy! Sist jeg trente (styrke) så jeg lengtende etter spinningsalen da jeg gikk forbi, og håpet på at de hadde et par timer i løpet av dagen. Dessverre var den ene spinningtimen de hadde den dagen over.

Vil bare si at du skriver helt fantastisk morsomt Silfen, og du ser ut til å ha helt riktig innstilling. Keep on going, det vil bli bedre, bare gi det tid! Anbefaler deg også å prøve noen gruppetimer dersom senteret ditt tilbyr det, kanskje du finner noe du synes er gøy :) Selvsagt som et supplement til styrketreningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Ja, jeg ga opp. Ryggen gikk til helvete. Men nå er jeg i gang igjen.

I går hadde jeg veiledningstime på senteret jeg har begynt på. En liten spanjolaktig sak av noe slag som snakket særs lite norsk og sånn passe engelsk. Jeg brukte mer tid på å ergre meg over min egen engelsk som ble merkbart verre og lespingen som trådte frem, helt ufrivillig, enn å få med meg hva han snakket om. Men det ble da en greie satt sammen etter hvert, litt kondis og litt styrke. Og en jævla bosuballting. Sjeldent følt meg så dum som der jeg lå og så ut som jeg onanerte over den jævla balldingsen. Hvem finner opp sånne ting? Hva er galt med den andre situpsmaskindingsen, liksom? Bah. Men roingen, det likte jeg. Du skal varme opp på sykkel, sa han. Hell no, sa jeg, I'm gonna row. Og sånn ble det. Det er sadister som har funnet opp sykler til treningssentre. Iallfall setene på dem.

I tillegg har jeg nå i skrivende stund akkurat kommet hjem fra første besøk i den lokale gymsalen og en runde med husmorzumba. La oss begynne den historien med å si at jeg ikke har rytme. Ikke et eneste sted i kroppen min bor det et rytmegen. For det andre, så er jeg treg og tung. For det tredje så kan jeg ikke gjøre ting speilvendt.

Så står hun der da, den spretne, blonde pene ungjenten. Viser et par steg. Jeg er optimistisk. Viser noen til. Tja, det går jo. Og så gikk rullegardinen ned. Jeg står og stirrer tomt fremfor meg mens jeg prøver å få hjernen til å våkne og skjønne hva det er hun driver med. Neida. Instruksjonene er over, musikken er på og vi setter i dag. Jadda, dette går jo nesten greit. Steg til siden, tapp, steg inn, tapp. Fire ganger, jeg begynner å kommer inn i et BAAAM, skifte. Hva faen, jeg ... hæ ... rolig nå. *stirrer intenst på instruktørens bein* Å ja, sånn ja: et hoppsteg frem, samlet hopp bak, gjent ... nei, ikke gjenta, ny greie, enda kjappere. Kryss, kryss, hvor faen skal beina mine nå ... Hjernen inntar blank posisjon igjen. Heldigvis er det sangbytte og drikkesekundpause. Jeg står fremdeles og stirrer rett frem. Klar til å begynne igjen, kjapt som faen, før hun drar fra igjen. Nååååå bygger vi på mer, dere. MER? Hva med å holde på der vi begynte? Seriøst? Men neida. Og sånn fortsatte det.

I tillegg begynte mitt kjære lille prolaps å klage. Det sitter der i skulderbladområdet, så for hver strekk og boksing og hva nå vi drev på med, så ropte det litt mer. Så etter halve timen så ble jeg stående med en arm veivende og den andre holdt inn til brystet. Så sjikkli smart ut. Lurer på om jeg må få meg litt kortison inn i der igjen. Eller nei. Det er jævlig vondt. Blæh!

Men; det var gøy da. Jeg holdt jo på å le meg ihjel blant svettedråpene av min egen inkompetanse. Dette må jeg gjøre igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det bare en gåtur. Rundt et vann der de skal ha triathlon i morgen. Jeg dør bare av tanken. Men gikk nå iallfall litt fort da. Skulle vært å sett på galningene i morgen, men de skal jo igang så sykt tidlig. Ikke bare er de sportsidioter, de er søren meg dobbelt A-menneske.

 

For å feire min fredagstur ble det godmat til middag:

 

 

Endret av Silfen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en gjeng. Vel, saken er den at det her senteret er det som naboen går på og hun skaffet meg en grei vennepris. Og ikke nok med det, på lørdag ble det vorspiel med treningsfolkene, så jeg ble kjent med en liten gjeng. Veldig artig. Så bar det avgårde i dag og. Folket skulle på noe greier og jeg tok min egen greie. Men etterpå så var det lattermaraton, noe som gjør svett tryne og vond rygg verdt det hele.

Vond rygg ja, det er altså greien. Jeg trodde jo ryggen min gikk til helvete sist jeg trente og det gjorde den jo egentlig. Men da visste jeg jo ikke at jeg hadde lipomer i musklene i korsryggen, som forårsaker hele skiten. Vel, hele skiten der nede. Det er visstnok en mulighet for at det blir bedre med trening, så jeg får stå han av.

I tillegg så viser bentetthetsmålinger at jeg ligger litt dårlig an der. Har ikke benskjørhet, men osteopeni, som da er forstadiet so to speak. Som kan forebygges. Først og fremst med styrktrening.

For å ende det hele så har jeg degenrerte skiver i nakken som forårsaker sitt og et prolaps i omtrent nedre skulderbladhøyde som er litt sint på meg. Så den som ser ut som en idiot på stepmaskindings med en arm veivende på staken (ikke skitne tanker nå!) og en holdt inntil brystet, det er meg. Men i det minste så har jeg kule sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kule sko hjelper på ALT! Men serr, håper treningen bidrar til å lette på diverse plager. Uansett, jeg heier på deg!!! :heiajente: Skal begynne selv, må bare få den herre ungen ut først-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff hjelper kule sko. Litt farger og it's a go. :nigo:

I dag løp jeg til bussen. Ikke at det er noen bragd i seg selv. Men før så gadd jeg ikke engang forsøke rekke bussen om jeg ikke hadde 10 min på meg. I dag gikk jeg hjemmefra med 5 min på meg og måtte attpåtil vente to min. Så 3 min til bussen. Merker at vektnedgang har mye å si, gitt. Innom treningen, ingen trening, bare sosialt, haha. Men var i kveld på noe stretchinggreier. Er faen meg stivere enn den stiveste kuken. Det har jeg egentlig alltid vært, har ikke vært noe slangemenneske som barn heller gitt. Så det kommer ikke til å bli noe forsøk på det heller. Men kanskje løst opp litt i vondter. Kanskje. Me får nett sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tid med mas og litt styrke og sånt i dag. Er husmorzumba i kveld, jævla steg. Fatter ikke hvordan folk kan holde styr på armer og bein. Greit nok, gjør man det nok, så kommer jo beina med til slutt. Men så skal det jo til med armer og gjerne i HELT motsatt retning. Blir jo bare krøll.

Oh lord, give me a rythm gene, please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...