Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Får satse på at dere får en litt myk trening i dag da, hvordan gikk kampene? :)

Krysser fingrene for det! :) Vi vant den ene og tapte den andre.

Har en kamp neste helg som ganske sikkert blir tøff, men da er forhåpentligvis formen noe bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble en akkurat passe trening i går. :) Bare en biceps som var litt plagsom og som kjennes litt halvdød ut nå. Men i dag blir det hvertfall hviledag!

Til middag i går lagde jeg kjøttkaker fra bunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin håndballtrening i går. Har vært litt plaget med albuene på jobb en god stund nå. Spurte for ca. 1 år siden da jeg var til fysio for ryggen hva dette kunne være, og hun mente det var begynnende golfalbuer. Det er noen dager innimellom det er vondt, men stort sett går det greit. I går var jeg en del plaget på jobb, og så fortsatte det på trening og da spesielt på skuddarmen. Iset ned etter trening så i dag er det bedre, men ikke helt bra. Så nå jakter jeg på en støtte jeg kan ha på skrivebordet på jobb.

I dag husket jeg å veie meg og jeg har nok gått opp noen gram i jula. Er uansett 2 kg lettere enn når jeg startet i høst og så har jeg igjen ca. 3 kg før jeg er fornøyd. Så det skal jeg jobbe mot frem til sommeren. Har hatt skikkelig søtsug denne uken, som sikkert henger igjen fra jula og sukkerinntaket da. Har ikke hatt så mye snop i huset så da mauler jeg nugatti. :plystre:

Kamp i morgen mot et løpesterkt lag! Iihh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin håndballtrening i går. Har vært litt plaget med albuene på jobb en god stund nå. Spurte for ca. 1 år siden da jeg var til fysio for ryggen hva dette kunne være, og hun mente det var begynnende golfalbuer. Det er noen dager innimellom det er vondt, men stort sett går det greit. I går var jeg en del plaget på jobb, og så fortsatte det på trening og da spesielt på skuddarmen. Iset ned etter trening så i dag er det bedre, men ikke helt bra. Så nå jakter jeg på en støtte jeg kan ha på skrivebordet på jobb.

I dag husket jeg å veie meg og jeg har nok gått opp noen gram i jula. Er uansett 2 kg lettere enn når jeg startet i høst og så har jeg igjen ca. 3 kg før jeg er fornøyd. Så det skal jeg jobbe mot frem til sommeren. Har hatt skikkelig søtsug denne uken, som sikkert henger igjen fra jula og sukkerinntaket da. Har ikke hatt så mye snop i huset så da mauler jeg nugatti. :plystre:

Kamp i morgen mot et løpesterkt lag! Iihh!

Hehe, jeg spiser peanut butter med skje jeg når jeg blir fysen og jeg ikke har godteri i hus. Veldig skummelt når man innser at glasset plutselig er tomt. :P Håper du får skikk på albuene dine snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg spiser peanut butter med skje jeg når jeg blir fysen og jeg ikke har godteri i hus. Veldig skummelt når man innser at glasset plutselig er tomt. :P Håper du får skikk på albuene dine snart!

Om vi ikke har nugatti så blir det peanøttsmør her også. :fnise:

Kamp i helga, og vi ble grusa! Det var rett og slett pinlig. Jeg kan bare snakke for min egen del, og jeg følte meg helt elendig. Ikke før siste 5 min fikk jeg til noe. Sikkert fordi jeg var forbanna. Armen var ikke god. Er usikker på hvor smertene var og hva de kom av. Det var egentlig mest vondt fra skuldra og ned til albuen. Etter kampen føltes det som jeg ikke burde bøye den, men når jeg gjorde det var det egentlig ikke noe forskjell, det var bare en slags konstant verk. Dagen etter var det så godt som borte. Nå er jeg tilbake på kontoret og da kjenner jeg det litt rundt albuen igjen. Lurer på å ringe fysioen jeg var til sist. Vi testet ut å teipe, men jeg husker ikke hvordan jeg gjør det. Så kanskje hun bare kan vise meg det og så får jeg se om det hjelper på trening i dag.

I går tok jeg en joggetur på ca. 25 min. utendørs. Hadde bare tights så det var litt kaldt på beina. Når jeg kom hjem så hadde samboeren dratt ut og låst døra. Jeg hadde ikke nøkkel og ikke mobil. Så da satt jeg der i 25 min og ble enda kaldere. Herregud så sur jeg var. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin trening i går. Treneren var borte, noe som var like greit, spør du meg. Det er en del negativitet i laget for tiden, og det er nok en god del pga. treneren. Han kjefter mye om vi ikke får til ting og så blir vi nervøse. Da får vi til enda mindre og så blir han sur og så blir vi sure og så har vi det gående.

Prøvde å ringe fysioen i går, men fikk ikke svar. Sjekket nettsiden deres og da kunne det uansett se ut som at hun jeg gikk til har sluttet der. Så jeg kjøpte tape selv og trålet youtube for tapevideoer. Første variant hjalp ikke noe særlig. Gikk fint å kaste korte pasninger, mens når jeg skulle kaste langt eller skyte hardt så gjorde det vondt igjen. Får prøve en ny tapemetode på torsdagstreningen. Skal også se etter pute til å bruke på jobb i dag.

Videre planer for uken er å joggen/gåtur enten i dag eller i morgen. Håndball på torsdag. Så håper jeg vi får reist på hytta i helgen og gått på ski og så kamp på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke trent de to siste dagene. Tirsdag var jeg helt slapp og sløv. I går brukte jeg hele kvelden på å bake pizzasnurrer. Mesteparten skal gå til håndballen, men det ble igjen en liten pose til oss selv. Vel vel, om det blir skigåing i helgen så får jeg sikkert nok trening og jeg kommer garantert til å bli støl! Det som var så dritt var at når jeg på mandag sjekket været for hele uken så var det meldt soool, og så ut over uken har det bare blitt dårligere og dårligere. Nå skal det være overskyet hele helgen! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten fikk jeg på meg mine gode gamle acne jeans i dag! :danse: Det er ca. 1,5 år siden sist jeg brukte de. Den er fortsatt litt trang da. Tenkte den kom til å utvide seg i løpet av dagen i dag. Not so much.. Men det er jo uansett forbedringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for å komme seg inn i klær igjen. Den følelsen er veldig deilig. :)

Ja, det er helt sinnsykt deilig!! :laugh:

Trening i går. 50 min gikk vekk til oppvaskmøte.. Så 35 min til spilling og til slutt 5 min med løping der vi skal jogge og så spurte når treneren blåser i fløyta. DET var rett og slett vondt! Men vi trengte det nok!

Hytteplanene for helga har gått i vasken... Vi har prøvd hele uken å finne ut om svigers skulle bruke hytta og i går fikk vi beskjed om at det skulle de. Det er så irriterende! Så da får vi se neste helg i stedet for. Da har jeg ingen kamper heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sinnsykt deilig!! :laugh:

Trening i går. 50 min gikk vekk til oppvaskmøte.. Så 35 min til spilling og til slutt 5 min med løping der vi skal jogge og så spurte når treneren blåser i fløyta. DET var rett og slett vondt! Men vi trengte det nok!

Hytteplanene for helga har gått i vasken... Vi har prøvd hele uken å finne ut om svigers skulle bruke hytta og i går fikk vi beskjed om at det skulle de. Det er så irriterende! Så da får vi se neste helg i stedet for. Da har jeg ingen kamper heller. :)

Fikk dere prata ut om dårlig stemning osv. da, eller? Krysser fingra for at det blir hyttetur på dere neste helg da. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere prata ut om dårlig stemning osv. da, eller? Krysser fingra for at det blir hyttetur på dere neste helg da. God helg! :)

Njaa, vi fikk nå hvertfall prata. Hovedproblemet er i grunnen at han er en litt vimsete mann som ikke skjønner hvor påvirka jenter fra 16-års alderen og oppover kan bli av en negativ kommentar. Veldig mange har så strenge krav til seg selv og går helt i kjelleren om de feiler en dag. Det er jo veldig synd, men får håpe han skjønner nå at han må bidra til å løfte oss individuelt og som et lag, samtidig som vi må gå i oss selv. :)

Jeg håper også det blir hyttetur neste helg! Fikk ikke brukt skiene i fjor så det er på tide nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamp i går! Jeg startet dagen kl. 06:30 med urinveisinfeksjon! Hurra! Bøtta inn på flere liter med vann og det gikk heldigvis fint. Fikk tatt knekken på skiten. Men for å være på den sikre siden så hadde jeg gitt beskjed til treneren. Han sørget for at jeg bare spilte angrep og det endte med scoringsrekord for min del. Jej, 6 mål! :laugh: Vant gjorde vi også. Veldig gøy kamp og humøret var på topp hos alle sammen! :)

Vi har fått ny hall og har hvertfall foreløpig blitt satt opp på trening tre dager i uken. Så nå har vi muligheten til å trene på onsdager også. Vi får se hva som skjer. :) Vi har i alle fall trening i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var rimelig død på trening i går. Høyrearmen gikk ikke an å bruke, til tross for at jeg ikke hadde noe problem med den på søndag. OG jeg fikk ny mus og underarmsstøtte på jobben i går. Men resten av kroppen var ganske stiv og støl i tillegg. UVIen tok jeg ikke knekken på, så i dagtidlig fikk jeg heldigvis resept og fikk kjøpt piller. Til gjengjeld må jeg være 2 timer ekstra på jobb i ettermiddag.. Og etter det skal jeg sove! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, UVI er noe ordentlig dritt. :( Kjedelig med armen din også da, hva slags mus bruker du nå? Ny mus og underarmsstøtte gir jo armen en litt annen og uvant arbeidsstilling, så ikke helt umulig at armen reagerer litt på det.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, UVI er noe ordentlig dritt. :( Kjedelig med armen din også da, hva slags mus bruker du nå? Ny mus og underarmsstøtte gir jo armen en litt annen og uvant arbeidsstilling, så ikke helt umulig at armen reagerer litt på det.

God bedring!

Ja, det er det! Nå bruker jeg mousetrapper. Men den funker ikke like godt til tegneprogrammet mitt så jeg har fortsatt den gamle vedsiden av. Og da blir det litt vanskelig å avvenne seg den gamle. Men det kan godt hende det bare er uvant, ja.

Litt artig at den ene dagen jeg faktisk skriver her at jeg ikke skal trene, så er det det jeg ender opp med å gjøre. :fnise: Samboeren mener vi burde droppe abonnementet på treningssenteret siden vi er der så sjelden. Så da foreslo jeg at vi heller kunne dra å trene i går og det gjorde vi. Er rimelig sikker på at noe av grunnen til at kroppen min er så skakkjørt er pga. for lite styrketrening. Og jeg VIL trene mer styrke, det er bare dørstokken som er så høy! Men vi fikk nå tatt en lett økt i går. :) Bare så synd vi dro på det dårlige treningssenteret. Utstyret er sikkert 30 år gammelt og manualene gikk fra 1 kg og rett til 5 kg.

Men fikk tatt litt sittende roing, sittende skulderpress, nedtrekk, flyes, triceps og biceps i kabel, knebøy med 5 kg medisinball-kasting og balansebrett. Jeg er fornøyd med den :) Ikke så fornøyd med at vi var hjemme igjen kl. 22 og det ble nok en natt med 6 timer søvn..

I dag blir det tomatsuppe til middag og så familieselskap med kaker. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var veldig fornøyd med den mousetrapper-en jeg hadde, og fikk mye mindre plager både i skuldre/nakke og albue etter en tids bruk, men det tar litt tid å venne seg til den og jeg fikk først litt mer vondt før jeg ble veldig mye bedre og generelt fikk færre plager. Men veldig uvant for underarmen osv. i begynnelsen og inntil man finner akkurat hvor på pulten man må ha den for å få god stilling for armer og skuldre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig fornøyd med den mousetrapper-en jeg hadde, og fikk mye mindre plager både i skuldre/nakke og albue etter en tids bruk, men det tar litt tid å venne seg til den og jeg fikk først litt mer vondt før jeg ble veldig mye bedre og generelt fikk færre plager. Men veldig uvant for underarmen osv. i begynnelsen og inntil man finner akkurat hvor på pulten man må ha den for å få god stilling for armer og skuldre. :)

Satser på det går seg til etter hvert. :)

Trening i går! Ikke noe hardkjør, men jeg følte meg ganske tung i kroppen uansett. Sitter nok litt i etter styrketreningen. Armen var heller ikke helt på topp. Prøver å bruke venstrearmen, men det går ikke alltid like bra. Fikk ett fint mål med den da og treneren ble skikkelig imponert. :fnise:

Er spent på hvordan det skal gå når jeg skal stake meg avgårde i helgen på skiturer! Etter lunsj reiser vi avgårde og det er HEELG! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det går seg til etter hvert. :)

Trening i går! Ikke noe hardkjør, men jeg følte meg ganske tung i kroppen uansett. Sitter nok litt i etter styrketreningen. Armen var heller ikke helt på topp. Prøver å bruke venstrearmen, men det går ikke alltid like bra. Fikk ett fint mål med den da og treneren ble skikkelig imponert. :fnise:

Er spent på hvordan det skal gå når jeg skal stake meg avgårde i helgen på skiturer! Etter lunsj reiser vi avgårde og det er HEELG! :laugh:

Forbered deg på å bli jævlig støl i lats og triceps. :fnise: Håper dere får noen skikkelig fine skiturer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg i overraskende grei forfatning i dag. :) Lørdag ble det en skitur og en gåtur på beina på kveldstid. Søndag ble det en skitur. Litt irriterende at jeg ikke har funnet ut hvor langt vi gikk, men i langrennssammenheng så var det nok ikke så langt. ;) Det evige irritasjonsmomentet når jeg og samboeren skal gå på ski er at jeg er ganske dårlig til å gå på ski, mens han ikke er det. Han skal da prøve å lære meg, og jeg er som regel ikke veldig mottagelig for det når jeg begynner å bli sliten.

Ble fort veldig sliten i triceps, og kjente det litt i albuene. Men jeg overlevde. :) Så får vi se i kveld på trening hvordan formen faktisk er. Denne uken skal vi ha kamp onsdag, lørdag og søndag! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...