Gå til innhold

Hvordan ble KROPPEN din på LCHF/lavkarbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags effekt hadde/har lavkarbo/LCHF på din kropp?

Ble noe bedre eller verre enn du trodde?

Rett og slett dine tips og triks ang dette

Anonymous poster hash: a8b16...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen min ble først og fremst veldig mye lettere, men det var selvfølgelig fordi jeg hadde et lavt kaloriinntak i tillegg til at kostholdet var omtrent fritt for karbohydrater.

Jeg gikk ned i vekt, men mistet ikke muskler. I begynnelsen var ikke fordøyelsen helt fornøyd, men det kom seg etter noen uker. Jeg ble mye mer opplagt, og sov bedre.

Effekten var langt mer dramatisk enn jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stort sett lchf, men har også noen mer stivelsesrike grønnsaker i kosten. Jeg har tidligere spist ketogent men hadde en periode hvor jeg spiste "normalt" i et år eller to før jeg fikk påvist diabetes type 2 og pcos.

For min del er endringer jeg merker på slikt kosthold:

-Stabilt blodsukker, trenger minimalt med medisiner

-Vektnedgang

-Penere hud

-Mer normale menssykluser og oftere mens (fra ca 2-4 ganger pr år til 10-11 ganger pr år)

-Mindre eksem

-Nupper/klumper på baksiden av lår og rumpe er forsvunnet

-Sjeldent oppblåst og minimalt med luft

-Bedre fordøyelse

-Mer opplagt/energi

-Sjeldnere sulten

Det som er viktig er at man leser om emnet og ikke hiver seg ut på en diettendring uten å vite hva som skjer med kroppen. Mange tror at lchf handler om å pakke i seg mest mulig bacon og drikke fløte til. Eneste forskjellen fra før til nå er egentlig at jeg ikke spiser snop, frukt, pasta, potet og ris. Jeg spiser masse grønnsaker, og bær og mye annen ren mat.

En annen greie er at mange prøver å finne erstatningsprodukter til alt hele tiden. Mye av de såkalte sukkerfrie produktene inneholder en flust av saker som ikke er bra for deg. Jeg spiser noe sånt en gang i blant men begrenser det.



Anonymous poster hash: 0b744...bcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...