Gå til innhold

Går veldig ofte på do


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 20 år gammel jente, som i lang tid nå har hatt en trang til å gå veldig ofte på do gjennom dagen, særlig på morgen/formiddag og ettermiddag.

Må tisse utrolig ofte, men har også avføring minst fem ganger per dag, da i både fast og flytende form (beklager detaljer).

Drikker ganske mye gjennom dagen, fordi jeg trener 4-5 ganger i uka, og er derfor veldig påpasselig med å få i meg nok væske. Kjenner mange andre som drikker minst like mye, men de har ikke samme do-problemet.

Dette har ikke vært så stort problem tidligere, da jeg har hatt god tilgang til toalett (jobbet hjemmefra) og sluppet å bekymre meg for at andre skal "lide" av mine dobesøk.

Nå har jeg imilertid fått meg jobb i en kiosk som jeg starter i neste uke, hvor jeg er mye alene på jobb, av og til på jobb med én annen. Da har jeg jo ikke like god mulighet til å gå så mye på do som jeg må, og i tillegg vil jeg ikke helt voldta toalettet på jobb… Er derfor litt bekymret for akkurat dette.

Noen som vet hva de hyppige dobesøkene kan komme av, så jeg evt. kan gjøre noe med det selv, og slipper å kontakte lege?



Anonymous poster hash: 268d7...87d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gå og snakke med en lege om dette.

Det er umulig å svare på over nettet med så lite info!

Anonymous poster hash: 25286...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som AB over skriver bør du kontakte lege. I første omgang for en samtale og generelle blodprøver for å sjekke om du er allergisk eller intolerant mot ulike matvarer. Ingen kan stille en diagnose over nettet. Og i alle fall ikke på KG :)



Anonymous poster hash: 77a04...0b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...