Gå til innhold

Merkelige, rare og morsomme uttalelser fra leger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg uttrykte bekymring overfor legen da han skrev ut migrenemedisiner til meg hvor jeg så at de mulige bivirkningene kunne være svært farlige for meg pga en sykdom jeg har, og da sier han "Vel, du får bare prøve og se hva som skjer." Jeg ble rimelig paff ja (og har forøvrig aldri rørt medisinen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen med langvarige underlivsplager og ville virkelig ha en GU, så jeg kunne være sikker på hva det var og at jeg kunne bli kvitt det.

Legen jeg var hos orket ikke å se på meg, han sa ordrett "Jeg er en gammel mann og det er sent på dagen." Jeg ble så paff at jeg ikke klarte å si noe tilbake og bare nikket og ja-et meg gjennom resten av timen.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dum, naiv og veldig veldig redd tannleger. Så på en av undersøkelsene når jeg var 19 klarte jeg prestere å si til tannlegen mens jeg lå i stolen at det verste jeg viste om i hele verden var tannleger. Han humret og lo og sa til hjelpepleieren sin "Ja, Anne (fiktivt navn) hun sier at hun hater tannleger. På skala fra 1 til 10 hvor godt liker vi egentlig pasientene våre?" :D Han syntes heldigvis det var bare morsomt av meg å si noe sånt direkte til tannlegen FØR behandlingen og tok seg HELDGIVIS ikke nar av det.

Mannen min fikk infeksjon i kroppen som det tok veldig lang tid å finne ut av. Han begynte å bli ganske engstelig og fortalt det til legen. Dette var et halv år etter at vi hadde giftet oss. Legen spurte han følgende "Har du kanskje bare fått kalde føtter?" "Eh, nei..." "Har du kanskje vært utro og er nå bekymret for det" "Eh, nei..."

Infeksjonen viste seg å være en bakteri vi hadde plukket med oss i Asia på bryllupstur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi noen går til legen i både tide og utide. Er sikkert litt lei av hypokondere. (sier ikke at akkurat DU er det, men har bare prata med en lege som er lei av vestkantfruer som går til legen fordi de ikke har noe bedre å gjøre f. eks.)

Jeg synes ingenting om denne holdningen. Selv gikk jeg til 4 forskjellige leger og fastlege mange ganger. Til slutt fant en lege ut hva som feilte meg og det var bare flaks at jeg lever i dag for å si det slik.

Uansett om en pasient er hypokonder eller ikke fortjener pasienten og bli møtt med respekt.

Jeg møte ofte leger som tydelig sukket og var drit lei av meg og uinteresserte og sa slikt som er du ikke bare deprimert.

Tror ikke det er mange som går til legen fordi de ikke har noe bedre og gjøre men mange kan bli engstelige bare de hører om en sykdom.

Når folk får høre hvilken sykdom jeg har er det magne som blir redd for å ha få det samme.

Ganske typisk at venner sier "Å herregud jeg tror jeg har fått det samme som deg for jeg har også ----" Da forklarer jeg bare at det tror ikke jeg fordi en får mange andre symptomer også og at det hun han har høres mere ut som sesonginfluensa, forkjølelse at de sover dårlig ec

Hadde jeg vært lege hadde jeg undersøkt pasienten skikkelig fordi det og være lege handler om å vite ikke om å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to tannleger som snakket til hverandre og så på hverandre mens hun ene boret.

Hun som boret sa obs og oi noen ganger. Den andre tannlegen sa hun måtte følge bedre med før hun fortalte noe morsomt som fikk den andre til å skratt le det ble enda mer obs og oi. Når jeg var hjemme og bedøvelsen hadde gått ut fant jeg ut at hun hadde boret ned i tannskjøttet.

Senere hos samme tannlege vel og merke sa skulle vi borre igjen. Jo da jeg var litt nervøs etter første bedøvelses sprøyte sa jeg ifra om at bedøvelsen ikke virket jeg kjente like mye som før jeg fikk enda en bedøvelses sprøyte. Det hjalp ikke heller tvert imot området var mer følsomt en før og det gjorde skikkelig vondt. Tannlegen mente at dette bare var tull dessuten så trengte en egentlig ikke bedøvelse. Venninnen hennes (en annen venninne) var også der hun ba meg gape opp og plutselig var hun begynt og borre jeg veivet med hendene fordi dette ville jeg ikke. Og tårene silte. Tannlege ”stakkars hun har sikkert bare tannlege skrekk hun her” ”ja det er sikkert bare borren hun hører”

Hun tannlegen her var også fæl til å kommentere: hvor stor jeg hadde blitt, og hvor søt jeg var, og hvor koselig det var med barn, jeg var 11 siste gangen jeg var hos henne jeg syntes hun virket utrolig uprofft dessuten så var jeg ikke spesielt stor for alderen.

Før jeg skiftet tannlege kontor var hos ulike tannleger på barnetannklinikken hadde jeg problemer med at fyllingen alltid falt ut etter et par måneder de falt ut og falt ut.

Tannlegen sa at dette var helt normalt, det pleide og skje alle hennes pasienter tett og stadig det..

Jeg har ikke hatt dette problemet etter at jeg skiftet tannlegekontor.

Et annet problem jeg ofte hadde hos tannlegen var at når en tok bedøvelse så rant det fra bedøvelses sprøyta og bakover i halsen…. Er det normalt?

Uansett så vil jeg bare påpeke at jeg klagde på min tannlege men jeg var barn derfor var det ikke så lett. Fordi andre mente at det var jeg som ikke forsto. Så ville de alltid prøve og dulle med meg å nei og neimen du som er sånn ei søt jente skjønner sikkert at det ikke alltid er like gøy og være hos tannlegen noen ganger bla bla. Jeg sa flere ganger at det ikke var det at tannlegen ikke var hyggelig som var problemet men at bedøvelsen ikke virket osv osv. De jeg klaget til tannlegekontoret bare trakk på det og nææææ neimen åå men du har sikkert tannlege skrekk da vet du for det er så vanlig vi vet ikke alltid at vi er redde men noenganger er vi det likevel, osv osv osv og lignede. Men tannleger er ikke noe og være redd for, da jeg var barn så var jeg noen ganger litt redd for tannleger jeg også men så fant jeg ut at tannlegene egentlig bare ville hjelpe meg og da var jeg ikke redd lenger. Tannleger pleier noen ganger og borre og det er ikke alltid helt behagelig men det gjør tannleger for å repare hull i tennene… osv

Jeg vet egentlig ikke hva som var det dummeste tannlegene sa men jeg synses det verste var måten jeg ble møtt på når jeg skulle snakke med tannlegekontoret om at jeg var misfornøyd.

Jeg har ikke noe tannlegeskrekk men når jeg får meg barn kommer jeg til å følge godt med at de blir skikkelig behandlet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes generelt folk har sagt dummere og dummere ting til meg jo yngre jeg har vært.

Men husker godt hva helsesøster sa om lillebror da han var baby at hun pleide og late som om hun holdt på og miste ham ned for at han skulle holde seg fast selv.

Ja og så sa helsesøster på barneskolen mye feil om diabetes og allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne er vel mer idiotisk enn morsomt men:

Var 15 år, hadde alvorlige depresjoner som jeg holdt hemmelig, tenkte på å ta livet av meg hver dag. Etter LANG tid i denne fryktelige tilstanden turte jeg endelig ringe fastlegen der jeg fikk time (foreldrene mine visste ingenting). Når jeg kom prøvde jeg å forklare hvordan jeg hadde det, men ble ganske fort avbrutt med "jada, sånn er det av og til i livet, drikk litt beroligende te, så går det nok over." TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel mer idiotisk enn morsomt men:

Var 15 år, hadde alvorlige depresjoner som jeg holdt hemmelig, tenkte på å ta livet av meg hver dag. Etter LANG tid i denne fryktelige tilstanden turte jeg endelig ringe fastlegen der jeg fikk time (foreldrene mine visste ingenting). Når jeg kom prøvde jeg å forklare hvordan jeg hadde det, men ble ganske fort avbrutt med "jada, sånn er det av og til i livet, drikk litt beroligende te, så går det nok over." TAKK!

Herregud, kan jo ikke annet enn å le av noe så tragikomisk :skratte:

Jeg har en medfødt søvnforstyrrelse (tok faktisk 25 år før jeg fikk diagnosen), og var hos flere forskjellige leger for å finne ut av hva som feilte meg. De fleste legene var skjønt enige om at det jeg trengte var en kopp kamillete på kvelden - da skulle jeg nok få se at jeg kom til å sprette ut av senga før alarmen ringte :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det kanskje litt å gjøre med at jeg reagerer med dårlig humor når jeg blir nervøs, og at dette gir samme respons hos helsepersonellet, men har hørt blant annet dette:

- *får utdelt tøfler og sånn sexy operasjonslue på vei inn til operasjonsstuen* Pleier: Ja, du skjønner det, at selv om du er ung og pen, så foretrekker vi at pasientene ikke har noen utseendemessige fordeler fra oss eldre pleierene siden det er så mange sexy legestudenter her nå! :ler:

- Og den andre var da jeg lå på intensiven og ble sjekket hvert kvarter gjennom natten. Hadde ikke med meg annet enn det jeg stod og gikk (lå) i, og var koblet til EEG, EKG, alarm på fingeren og intravenøst. Legen kommer med studentene sine, og spør: "Ja, hei! Har du fått vært oppe og gått litt enda i dag, da?"

Jeg kikker litt dumt på han, flirer og viser brystkassa mi, apparatene rundt meg og div andre ledninger som holder meg til senga, og sier "Njaaa.. Hva tror du?".

Ansvarlig lege ler, og påpeker til studentene sine at "la dette være en påminner om at legen alltid bør være like oppmerksom på samtalen som pasienten er".

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt folk har sagt dummere og dummere ting til meg jo yngre jeg har vært.

Men husker godt hva helsesøster sa om lillebror da han var baby at hun pleide og late som om hun holdt på og miste ham ned for at han skulle holde seg fast selv.

Ja og så sa helsesøster på barneskolen mye feil om diabetes og allergi.

Dette med å late som de mister babyen er vel noe de gjør for å teste en eller annen refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min kunne ikke finne ut hva som var feil med meg, og så: Slutt å tenk at du er syk! Lat heller som du er en stor tjukk negerdame og syng mer!

Dro aldri tilbake til den legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekolog undersøkelse hos fastlegen min når jeg var 19-20...

Som alltid følte jeg meg lettere utilpass liggende i stolen der, mens legen foretok undersøkelsen.

Etter en litens stund spør han meg. "Har du fått barn?"

Nei, sier jeg - det har jeg ikke.

Går et minutt til, så ser han opp på meg.

"Er du sikker på at du ikke har fått barn?".

Følte meg romslig og god, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Venelite

kjenner en som jobbet med folk med downs syndrom, engang skulle han være med hu ene til legen. Etter han som fulgte jenta sier at hun har downs syndrom etter et spørsmål, så utrbyter legen "ja, har hun hatt dette lenge?"

er jo gjerne medfødt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsom tråd hahahahah :skratte: .Hadde kviser en stund og fikk resept på diane og delacin av legen.Da jeg hadde brukt det opp rinngte jeg han igjen for o fornye resepten.DA sa han det er farlig å bruke de to tingene sammen så du får ikke den resepten.Ehhh javel.Ja dette er snakk om samme fastlegen.

En gang hadde jeg eksem over hele kroppen(soleksem)forteller legen fint om problemet og han svarer med Er du ferdig med skolen?Hmmm takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå på magen på operasjonsbordet med rumpa til værs, (lang historie), det var desember, og legen gjorde seg ferdig og fortalte meg at jula kom tidlig i år, og gratulerte meg med ny rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gynekolog undersøkelse hos fastlegen min når jeg var 19-20...

Som alltid følte jeg meg lettere utilpass liggende i stolen der, mens legen foretok undersøkelsen.

Etter en litens stund spør han meg. "Har du fått barn?"

Nei, sier jeg - det har jeg ikke.

Går et minutt til, så ser han opp på meg.

"Er du sikker på at du ikke har fått barn?".

Følte meg romslig og god, ja....

In all fairness, det hadde neppe noe med størrelsen på skjeden din å gjøre. Man kan ikke kjenne eller se om en kvinne har født barn eller ikke på den måten da musklene trekker seg sammen igjen etter fødselen. Det som imidlertid er forskjellig er størrelsen på livmoren. Den er omtrent dobbel så stor hos de som har født barn enn hos de som ikke har det, og en stor livmor hos en som ikke har fått barn er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første fastlege spurte meg midt under undersøkelsen om jeg var sykepleier.

Jeg: Øhhh.. nei

Han: Å, du ser veldig ut som en sykepleier skjønner du.

Samme lege tilbød seg å hjelpe venninna mi, som var i ferd med å utdanne seg til sykepleier, faglig om hun ville. Jeg tror han hadde en fetish for sykepleiere for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig på en undersøkelse for såkalt "tvilling" ved halebeinet og hadde blitt enig med legen (kirurg) om å komme tilbake for å undersøke lignende tilfeller enda lenger ned. Kirurgen: "Da må vi kanskje undersøke endetarmen. Det kunne vært artig." Jeg og sykepleieren bare lo nervøst. Han er engasjert i jobben, iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen med en kraftig forstuet ankel, og satt på en benk mens han sammenlignet ankelene på begge føttene. Han sjekket også knærne. Så sier han: Du har jammen slærkete knær. Fnis fnis fnis.

Ehh takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...