Gå til innhold

Vi skal ha visning. Kan dere hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal selge leiligheten vår, og visningen er neste uke. Jeg har derfor noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på. Tenk deg at du skal kjøpe en leilighet. Hva legger du merke til da du kommer på visning? Hva er negativt og hva er positivt?

Anonymous poster hash: 5865c...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestvest

Lån noen store speil. De forstørrer rom, gang osv.

Det skal være minst mulig småting der. Helst ingen. Det gir enn større romfølelse. Heller ikke flere småtepper. De deler opp gulvet og får rommet til å se mindre ut.

Man legger merke til gulv, parkett, dørkarmer, vinduskarmer: om det trekker. En ønsker jo gjerne lave strømregninger. Om det trekker kan jo dere allerede nå kjøpe tetningsliste fra Clas og fikse dette, eller foreslå det for eventuelle interesserte.

Bad er viktig. Har du badekar, tenn noen kubbelys så de får badestemning. hehe

Kjøkken: Du kan ha et stort fat med kanskje ananas, kokos og litt andre frukt oppi. Slik at de kan danne seg et bilde av å bo der. Leiligheten skal ikke føles kald.

Belysning er svært viktig, hvordan leilighet føles, hvilke områder du vil ha fokus på, og hvilke ikke.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det er rent, ryddig og ikke lukter hverken røyk eller innestengt så ynes jeg det er greit. I tillegg er det selvsagt viktig at ikke ledninger o.l henger og slenger, farge og stil er egentlig ikke så viktig for det er såpass personlig at der kan man ikke treffe alle. Det er også lurt å fjerne personlige bilder slik at det blir lettere for kjøper å se for seg selv i boligen. Noen levende lys og lun temperatur i boligen virker også tiltalende :)

Lykke til med salget!



Anonymous poster hash: 629d5...063
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat solgt leiligheta. Vi ryddet bort alle personlige gjenstander, fjernet alt som ikke måtte være her. (blant annet store lenestoler som fikk stua til å se mindre ut, barnestoler, lekekassa i stua, barnevogner osv). Vasket gulv, tørket støv. Fokus på bad og kjøkken, hvor benker, dusjdører, vask og do var skinnende rene. Ryddet sånn høvelig i skap i tilfelle noen tittet inn, så det ikke skulle se ut som vi hadde for liten lagringsplass, samme med boder Etc.

Anonymous poster hash: 10218...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være nærmest mulig slik det er på bildene i prospektet? Bildene skal jo ikke lyve.

Spørsmålet er jo om noen kan se for seg at de kan bo der, og å gjøre boligen om til sitt hjem?

Anonymous poster hash: c83de...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt motsatt av alle dem som foreslår å pynte opp med lys, duftende blomster, store fat med nybakte boller og annet fjas. Jeg er der kun for å se på leiligheten og ikke for noe annet. Pynter folk for mye, tenker jeg heller på hva er det de forsøker å skjule her. Hva er de de ikke forteller meg som jeg vil vite før jeg vurderer å legge inn et bud?

Gjør en liten innsats. Ha det rent og ryddig. Fjern altfor privat nips og bilder. Det er enklere å se seg selv boende på nytt sted hvis plassen er nøytral.



Anonymous poster hash: 5024c...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne fikk jeg av fotografen i forkant, klargjøringsliste for fotografering, styling og visning

Solgt på første visning i går :)



Anonymous poster hash: dd9f2...993
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fikk jeg av fotografen i forkant, klargjøringsliste for fotografering, styling og visning

Solgt på første visning i går :)

Anonymous poster hash: dd9f2...993

Det er en nyttig huskeliste. Gratuerer! :)

Anonymous poster hash: 71d67...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du enkelt få solgt en leilighet er det viktig å rette seg mot den kvinnelige delen av befolkningen. Et kuskinn og et par telys blafrende så er kvinnen solgt. Spiller ingen rolle om leilighetsmassen er kritikkverdig så lenge interiøret er ok stylet. Sånn sett er kvinner lettlurte.



Anonymous poster hash: db79a...27f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være rent og ryddig! Det må lukte friskt! Det må være lyst og fint (lys fra vindu, lys fra lamper). Ting som er ødelagt må repareres. Hagen må være på stell. Vis at det er godt vedlikeholdt. Skift alle lyspærer, sett på manglende lister. Er dere på flyttefot, flytt eskene i garasjen eller på en bod (til nøden). Det må IKKE stå rundt om kring!

Vi var på en visning hvor det luktet litt. Da fikk vi beskjed om at det lå en banan et sted under noen esker. På stuebordet lå det et halvspist eple... Vannskader hadde de også uten planer om å fikse det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...