Gå til innhold

Kan du støvsuge hvis oppvaskmaskinen står på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan ikke jeg, da går sikringen! Er det normalt? Så jeg må velge, enten vente med å støvsuge i 3 timer pga oppvasken, eller støvsuge og vente med oppvasken. Mao ikke mulig å være effektiv i dette huset. Har jeg satt på 1 oppvask og 1 klesvask, er det ikke så mye annet jeg kan gjøre før en av delene er ferdig. Annet enn å gå ut med søpla :/

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvis det er vinteren, og oppvasken står på, kan jeg ikke ha på varmevifta så må sitte med masse ullklær og pledd på og prøve å ikke fryse i 3 timer =P setter jeg oppvasken på kortere, blir det ikke rent nok.....

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så har jeg også flere strømkurser i leiligheten. Prøv andre kontakter og bruk skøyteledning? Eller har du bare én kurs?

Anonymous poster hash: 141f9...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bytt oppvaskmaskin. 3 timer er jo helt vilt. Min bruker ca 1 time på 65 gradersprogram.

Anonymous poster hash: 141f9...62a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg.. Kan også ha på stekeovn, oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel samtidig som støvsugeren går ;) Huseier/lektriker var ganske smarte når de bygde her, lagde egen kurs på kjøkkenet til stekeovn og oppvaskmaskin, slik at de andre kontaktene på kjøkkenet er frie... På badet går vaskemaskinen og tørketrommelen på samme kurs, men har aldri hatt problemer med å kjøre de samtidig...



Anonymous poster hash: 92c57...671
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så har jeg også flere strømkurser i leiligheten. Prøv andre kontakter og bruk skøyteledning? Eller har du bare én kurs? Anonymous poster hash: 141f9...62a

Kurs aner jeg ingenting om, men sikringsboksen tåler ikke mye før hele strømmen til hele huset går.

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og bytt oppvaskmaskin. 3 timer er jo helt vilt. Min bruker ca 1 time på 65 gradersprogram. Anonymous poster hash: 141f9...62a

Jeg kjøpte denne oppvaskmaskinen til 4000kr for noen mnd siden, akter ikke å kjøpe ny.

Den har 30 min og 60 min program, men da må jo oppvasken være vasket for hånd på forhånd for å bli rein..

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg.. Kan også ha på stekeovn, oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel samtidig som støvsugeren går ;) Huseier/lektriker var ganske smarte når de bygde her, lagde egen kurs på kjøkkenet til stekeovn og oppvaskmaskin, slik at de andre kontaktene på kjøkkenet er frie... På badet går vaskemaskinen og tørketrommelen på samme kurs, men har aldri hatt problemer med å kjøre de samtidig... Anonymous poster hash: 92c57...671

Nei, huset ditt er kanskje ikke fra 60-tallet, eller?

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huset ditt er kanskje ikke fra 60-tallet, eller?

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Nei, det er sant :) Ble bygget på begynnelsen av 90-tallet ;) Kan nok hende du bør be om pris fra en elektriker på å få oppgradert anlegget og lagt inn nye kurser :)

Anonymous poster hash: 92c57...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer egentlig på: når oppvaskmaskinen når slutten av programmet, venter den 10 min, kjører litt, venter 10 min osv (aner ikke hv adek drignelgmlfmgk), kan jeg støvsuge da eller bruker en oppvaskmaskin like mye strøm hele tida uavhengig av hva slags lyd den lager?

Den er musestille nå og jeg skulle støvsugd!!!!! Grr

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant :) Ble bygget på begynnelsen av 90-tallet ;) Kan nok hende du bør be om pris fra en elektriker på å få oppgradert anlegget og lagt inn nye kurser :)Anonymous poster hash: 92c57...671

Ja, det koster sikkert rundt 1.5 millioner :P !! Jeg bare leier her, aldri i verden om jeg hadde kjøpt dette huset så dårlig som det er. Hvis huseier flytter, eller det som verre er, blir nok huset jevnet med jorda.

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i sikringsskapet, hvor mange sikringer hører til din leilighet? Jo flere sikringer, jo flere kurser, og da kan du bruke kontakter som ikke går på samme kurs som oppvaskmaskinen.

Den ville jeg for øvrig klagd til selger på, at den skal være nødt til å vaske i tre timer for å få det rent er jo sjukt.

En mer passiv løsning er å sette oppvaskmaskinen på om natta istedet, da bruker du ikke så mye strøm ellers uansett.

Anonymous poster hash: 141f9...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det koster sikkert rundt 1.5 millioner :P !! Jeg bare leier her, aldri i verden om jeg hadde kjøpt dette huset så dårlig som det er. Hvis huseier flytter, eller det som verre er, blir nok huset jevnet med jorda.

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Kjøp deg en oppladbar støvsuger. Jeg har en sånn en. Får dem til 6-700 kr og så er problemet løst. (sikkert mulig å kjøpe brukt også)

Og gå til "gi bort og selg" facebook-siden for ditt område og skaff deg en ok oppvaskmaskin som bruker mindre tid. Min bruker en time. Aldri i verden om jeg ville hørt på den i 3 timer. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 101f4...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller, hvis strømmen til hele huset går ville jeg tatt det opp med huseier. Det kan da umulig være sikkert.

Anonymous poster hash: 141f9...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bare leier jeg også! Og alt annet i leiligheten her er dritt, gulv som ikke henger sammen, muggsopp i vinduer, trapp som man må balansere på for å komme inn... Men akkurat sikringene funker fjell! Kommer sikkert til å få sjokk den dagen jeg får spart opp nok til å kjøpe ett eldre hus som kneler av kjøleskap og støvsuger samtidig :P



Anonymous poster hash: 92c57...671
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i sikringsskapet, hvor mange sikringer hører til din leilighet? Jo flere sikringer, jo flere kurser, og da kan du bruke kontakter som ikke går på samme kurs som oppvaskmaskinen.

Den ville jeg for øvrig klagd til selger på, at den skal være nødt til å vaske i tre timer for å få det rent er jo sjukt.

En mer passiv løsning er å sette oppvaskmaskinen på om natta istedet, da bruker du ikke så mye strøm ellers uansett. Anonymous poster hash: 141f9...62a

Det gjør jeg allerede, men det går så inni granskauen mye tallerkner, glass og alt det andre her i huset! Så må ta på dagtid også.Vaskeprogrammet er forresten på 2 timer, men den bruker en time til bare på å vente, kjøre litt, vente, kjøre litt. Hakke peiling på hva den driver med.. Da jeg kjøpte oppvaskmaskin så jeg at det faktisk ikke var reint uvanlig at de bruker lang tid. Sikkert noen regler om å spare miljøet, denne her er A+(++?). Kjøper du en med energimerking C, går den sikkert raskere, men samboeren min er en smule opptatt av sånt

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøp deg en oppladbar støvsuger. Jeg har en sånn en. Får dem til 6-700 kr og så er problemet løst. (sikkert mulig å kjøpe brukt også) Og gå til "gi bort og selg" facebook-siden for ditt område og skaff deg en ok oppvaskmaskin som bruker mindre tid. Min bruker en time. Aldri i verden om jeg ville hørt på den i 3 timer. :sjokkert:Anonymous poster hash: 101f4...f96

Suger den noe godt, da? Du mener ikke en sånn liten, håndholdt tass så jeg må krype rundt på gulvet og støvsuge et par timer hver gang og risikere ryggprolaps?

Eller, hvis strømmen til hele huset går ville jeg tatt det opp med huseier. Det kan da umulig være sikkert. Anonymous poster hash: 141f9...62a

Hva tenker du på med sikkert? Det er hovedsikringa som heller ikke tåler så mye, sikkert tilpassa 60-tallets glade dager med komfyrpeis du hadde ved inni og da mye av varmen kom fra peisen i stua. Brukte ikke like mye strøm dengang. Opplevde i vinter at vi hadde på varmevifta, TVen og komfyren. Huseier satte på sin varmevifte, og da røyk hele sikringen gitt.

Hehe, jeg bare leier jeg også! Og alt annet i leiligheten her er dritt, gulv som ikke henger sammen, muggsopp i vinduer, trapp som man må balansere på for å komme inn... Men akkurat sikringene funker fjell! Kommer sikkert til å få sjokk den dagen jeg får spart opp nok til å kjøpe ett eldre hus som kneler av kjøleskap og støvsuger samtidig :PAnonymous poster hash: 92c57...671

Ja, ikke snakk.. Muggsopp har vi slitt med, men etter vi kjøpte avfukter som står på 24/7, har problemet forsvunnet litt. Nå minnet du meg på at jeg kanskje egentlig burde flytte et annet sted.

Kjøleskap og støvsuger samtidig hørtes faktisk hakket verre ut enn oppvaskmaskin og støvsuger samtidig :P

Anonymous poster hash: db4e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg. Kan vaske klær, oppvasmaskin, støvsuge, lage mat, bruke mikro, vannkoker og alt på en gang. Hus fra 66.

Du må få tak i en elektriker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et eldre hus. Vi kan ikke ha på mye varme og oppvaskmaskin + 2 datamaskiner samtidig. Så oppvaskmaskinen går om natten, eller så skrur vi ned varmen. Om sommeren går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke tørrmopp. Den får med veldig mye støv og hår og diverse som ligger på gulvet. Dessuten kan du tørke støv, vaske vinduer, riste tepper og puter osv, uten strøm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...